پروپزال پیش بینی هوش فرهنگی بر اساس ویژگی های شخصیتی و کیفیت روابط اجتماعی در مدیران مدارس شهر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پروپزال پیش بینی هوش فرهنگی بر اساس ویژگی های شخصیتی و کیفیت روابط اجتماعی در مدیران مدارس شهر دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروپزال پیش بینی هوش فرهنگی بر اساس ویژگی های شخصیتی و کیفیت روابط اجتماعی در مدیران مدارس شهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پروپزال پیش بینی هوش فرهنگی بر اساس ویژگی های شخصیتی و کیفیت روابط اجتماعی در مدیران مدارس شهر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروپزال پیش بینی هوش فرهنگی بر اساس ویژگی های شخصیتی و کیفیت روابط اجتماعی در مدیران مدارس شهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروپزال پیش بینی هوش فرهنگی بر اساس ویژگی های شخصیتی و کیفیت روابط اجتماعی در مدیران مدارس شهر :

شامل زیر میباشد

بیان مسأله (تشریح ابعاد، حدود مسأله ، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه های مجهول و مبهم و متغیر های مربوط به پرسش های تحقیق ، منظور تحقیق ) :

اهمیت و ضرورت:

سوابق مربوط ( بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام شده درباره موضوع و نتایج به دست آمده در داخل و خارج از کشور نظرهای علمی موجود درباره موضوع تحقیق ) :

پژوهش های داخلی:

پژوهش های خارجی:

فرضیه ها ( هر فرضیه به صورت یک جمله خبری نوشته شده است .) :

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها :

اهداف تحقیق ( شامل اهداف علمی۱ ، کاربردی ۲ و ضرورت های ۳ خاص انجا تحقیق ):

هدف کاربردی بیان نام بهره وران ( اعم از مؤسسات آموزشی و اجرایی و غیره ):

جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق :

نوع روش تحقیق:

انواع متغیرها (وابسته – مستقل و…):

جامعه، نمونه و روش نمونه گیری:

با رجوع به حال و گذشته روان شناسی، این حقیقت نمایان می شود که این علم هرگز به طور کامل از اهمیت فرهنگ غافل نشده و مفاهیم فرهنگ، قومیت، تنوع و نژاد تقریبا از ابتدای شکل گیری روان شناسی در واژگان این علم موجود بوده است. فرهنگ، مفهوم وسیع و در عین حال ساده ای است که شامل الگوهای شناختی (آشکار و نهان) و تجسم آنها در نهادهای اجتماعی، اعمال و مصنوعات دست بشر است و موجب تمایز یک گروه از افراد از دسته ها و گروه های دیگر می شود (جوشن لو و رستمی، ۱۳۸۸).

یکی از سازه های نسبتا جدید که به توانایی تعامل موثر در میان فرهنگ ها اشاره می کند مفهوم هوش فرهنگی[۱] است که برای نخستین بار توسط ارلی[۲] و انگ[۳] مطرح شد. هوش فرهنگی توانایی فرد در سازگاری موفقیت آمیز با محیط های فرهنگی جدید تعریف می شود که معمولا با بافت فرهنگی خود فرد نا آشناست (ارلی و آنگ، ۲۰۰۳). این هوش، با تمرکز بر قابلیت های خاصی که برای روابط شخصی با کیفیت اثر بخش در شرایط فرهنگی مختلف لازم است، بر جنبه ای دیگر از هوش شناختی تمرکز دارد (رحمانی و تهرانی پور، ۱۳۸۸).

براساس تقسیم بندی مرکز مطالعات هوش فرهنگی[۴]، هوش فرهنگی به چهار بخش فراشناختی، شناختی، انگیزشی و رفتای تقسیم می شود (مرکز مطالعات هوش فرهنگی، ۲۰۰۵). بعد فراشناختی، شامل تدوین استراتژی پیش از برخورد میان فرهنگی، بررسی مفروضات در حین برخورد و تعدیل و تغییر نقشه های ذهنی در صورت متفاوت بودن تجارب واقعی از انتظارات پیشین است (نائیجی و عباس علیزاده، ۱۳۸۶).

بعد شناختی، آگاهی و اطلاع در مورد هنجارها، فعالیت ها و قراردادها در فرهنگ های مختلف حاصل از تجارب فردی و آموزشی را منعکس می کند. بعد انگیزشی، توانایی و تمایل به یادگیری و فعالیت در موقعیت های فرهنگی مختلف را منعکس می کند، بعد رفتاری، توانایی انجام رفتار کلامی و غیر کلامی مناسب در هنگام برقراری ارتباط با افرادی از فرهنگ های دیگر را منعکس می کند (آنگ، دیان[۵] و کو[۶]، ۲۰۰۷).

ارلی و انگ (۲۰۰۳) معتقد بودند در مواجهه با موقعیت های فرهنگی جدید، به زحمت می توان، علائم و نشانه های آشنایی یافت که بتوان از آنها در برقراری ارتباط سود جست. تدوین چنین چارچوبی تنها از عهده کسانی بر می آید که از هوش فرهنگی بالایی برخوردار باشند.

عوامل مختلفی با هوش فرهنگی در ارتباط هستند از جمله ی این عوامل می توان به شخصیت اشاره کرد. ارلی و انگ (۲۰۰۳) اظهار داشتند که تفاوت های فردی نظیر شخصیت فردی می تواند مقدمه و شرط لازم برای هوش فرهنگی باشد. مکانیزم ها رفتاری و ویژگی های شخصیتی بر نحوه و انجام کار موثرند (انگ، ۲۰۰۶).

ویژگی‌های شخصیتی به مجموع ویژگی‌هایی که در وجود یک فرد، تقریبا به طور دایم وجود دارد و موجب تمایز وی از سایرین می‌شود، اطلاق می‌گردد. ساختار شخصیت بر اساس الگوهای مختلف تبیین شده است. الگوی پنج عاملی شخصیت با پشتوانه‌های نظری، تجربی و پژوهشی از معتبرترین و مشهورترین مدل‌های شخصیت محسوب می‌شوند. این عوامل عبارتند از: روان رنجور خویی[۷](N)، برون گرایی[۸] (E)، پذیرش[۹](O)، سازگاری[۱۰](A) وظیفه شناسی[۱۱] (C). روان رنجورخویی به تمایل فرد به تجربه هیجانات منفی از قبیل اضطراب، و افسردگی و خشم بر می‌گردد. برون گرایی به تمایل فرد به پرانرژی، شاد و معاشرتی بودن اطلاق می‌شود. پذیرش به تمایل فرد به غیر سنتی و تخیلی بودن و علاقه مندی به هنر اشاره می‌کند. سازگاری به تمایل فرد به اعتماد ورزی، کمک کنندگی و بخشندگی و در نهایت، وظیفه شناسی به تمایل فرد برای قابل اعتماد بودن، کوشا و منظم بودن اشاره دارد( شکری و همکاران، ۱۳۸۴).

خصوصیات شخصیتی در حقیقت، به عنوان محرک های خلق و خو، برای دستیابی به هدف، تلقی می شوند. به ابن معنا که این خصوصیات انسان را مستعد انجام رفتارهای مختلف در موقعیت های خاص می نماید (کالیگوری[۱۲]، ۲۰۰۰). به عقیده گالیگوری (۲۰۰۰) خصوصیات معین شخصیتی باید با عوامل معین فرهنگی متناسب و هماهنگ باشد. وی طی تحقیقات و توسعه ی تئوری های تکاملی خود، ارتباط بین خصوصیات شخصیتی و تاثیرات فرهنگی را در موفقیت های کاری ثابت کرد.

یکی دیگر از متغیرهایی که با هوش فرهنگی مرتبط است روابط اجتماعی می باشد. از یک طرف فرهنگ محصول روابط اجتماعی است که شدت این رابطه بر فرهنگ تاثیر می گذارد. بدین معنی که برقراری و تداوم روابط اجتماعی سبب تقویت ارزش ها و هنجارها یا فرهنگ می شود و از سوی دیگر، فرهنگ شرایط و نحوه شکل گیری روابط اجتماعی را تعیین می کند(طالبی، ۱۳۸۳).

کیفیت رابطه اجتماعی نشان دهنده تاریخ تعاملات اجتماعی گذشته بین دو نفر، که از آن می توان ماهیت و نتیجه فعل و انفعالات آینده را پیش بینی کرد(فرسر[۱۳] و بوجن یر[۱۴]، ۲۰۱۰). افراد براساس منابع خود، ارتباطات اجتماعی را شکل داده و بر اساس توقعات، هنجارها و نقش های معین خود به آن می پردازند (قنبران و جعفری، ۱۳۹۳).

علاوه بر آن شخصیت های فردی تحت تاثیر کمیت و کیفیت روابط اجتماعی است فقدان حمایت های اجتماعی ممکن است منابع فردی را برای مقابله با چالش ها تقلیل دهد و سلامت وی را تحت تاثیر قرار دهد( فرهنمد و زنجانی، ۱۳۹۲).

با وجود اینکه پژوهش‌های متعددی (ساینا[۱۵]، گروبز[۱۶] و کوکسال،[۱۷] ۲۰۱۳؛ هوف[۱۸]، سونگ[۱۹] و گریچ[۲۰] ۲۰۱۴؛ قدم پور، مهرداد، جعفری،۱۳۹۰)در مورد هوش فرهنگی انجام شده است اما تا آنجا که پژوهشگر بررسی نموده است پژوهش که به پیش بینی هوش فرهنگی بر اساس ویژگی های شخصیتی و کیفیت روابط اجتماعی در مدیران مدارس شهر …….. پرداخته شده باشد یافت نشد لذا پژوهشگر به دنبال پاسخ گویی به این سوال است که آیا ویژگی های شخصیتی و کیفیت روابط اجتماعی می تواند هوش فرهنگی مدیران مدارس شهر …….. را پیش بینی کند؟


[۱] Cultural Intelligence

[۲] Early, P.C

[۳] Ang, S

[۴] Cultural Intelligence Center

[۵] Dyn, L

[۶]koh, C

[۷] Neurotism

[۸] Extraversion

[۹]Openness

[۱۰]Agreebleness

[۱۱]Conscientiousness

[۱۲] Caligiuri, P. M

[۱۳] Fraser, O. N

[۱۴] Bugnyar, T

[۱۵] Sahina, F

[۱۶] Gurbuz, S

[۱۷] Köksal, O

[۱۸] Huff, K C

[۱۹] Song, P

[۲۰]Gresch, E, B

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.