مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت فرهنگ سازمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت فرهنگ سازمانی دارای ۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت فرهنگ سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت فرهنگ سازمانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت فرهنگ سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت فرهنگ سازمانی :

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

فرهنگ سازمانی

به ندرت افرادی پدا مشوند که سـازمان را تجربـه نکـرده باشـند. مدرسـه، باشـگاه، تمهای ورزش، انجمنهای خره و همچنین سازمانهای بزرگ اداری ازجمله ی ان سازمانها هستند به موازات آن که افراد برای فعالت و تماس به سازمانهـا وارد مـشـوند و بـا آداب لباس پوشدن در آن سازمان، داستانها که مردم در باره نحوه ی کارکردن مگوند، قوانن و روشهای اداره ی سازمان، روابط سازمان، نحوه ی تشرفات و مراسم، وظاف، سستم پرداخـت، زبان تخصص آن، طنز و لطافی که فقط اعضای داخل سازمان آن را مفهمنـد و بـا نظـار آنها آشنا مشوند. (افجه ای،۱۳۸۰).

فرهنگ سازمان ک متغّر محط است که به مزان متفاوت بر تمام اعضـای سـازمان اثر مگذارد و از ان رو درک درست از ان ساختار برای اداره ی سـازمان و کـار مـؤثر، حـائز اهمت است. اعضای سازمان، برای حل مسائل مربوط به انطبـاق برونـ (بـه عنـوان مثـال بهترن شوه برای حضور در عرصه ی بازارهای جهان) و کپارچگ درون (بهترن روش برای هماهنگ و تقوت فراندهای درون ک سازمان) به عنوان بهترن شوه ی حـل مسـائل، فرهنگ مکتوب و حت غر مکتوب سازمان خود را به اعضای جدد آموزش مدهند. از ان رو با برخورداری از ظرفت زم برای تغر و تبدل فرهنگ سازمان تغر اعمـال، افکـار و احساسات بخش عظم از اعضای سازمان امکان پذر مگردد(بی وسن و زنـگ شـن[۱]،ترجمه حسن زاده،۱۳۸۱).

به طور کلّی سازمان یک پدیده ی فرهنگی است.سازمان ها فرهنگ های متعدّد وهرکدام تعدادی خرده فرهنگ دارند.فرهنگ سازمانی پدیده ای است که برتمامی ابعاد گوناگون سازمان تأثیر می گذارد و با توجّه به میزان قدرتش می تواند به شکل گیری یا تغییر نگرش و رفتار کارکنان تأثیر سازنده یا مخرّب بر جا گذارد. “هم چنان که شمول فرهنگ گسترش می یابد، بر ادراک و تفکّر و احساس افراد و نیز بر اهداف ،ابزارها و رویّه ها تأثیر می گذارد .هم چنین بر فرایند تصمیم گیری ، حلّ مساله، انگیزش، رضایت و بر میزان خلاقیت و نو آوری کارکنان تأثیر گذار است، بنابر این، در مدیریّت هیچ پدیده ای بی تأثیر از فرهنگ سازمانی نمی باشد”(رابینز[۲]، ۱۹۹۱).

تعریف فرهنگ سازمانی

کونتس، فرهنگ سازمانی را عبارت از الگوی عمومی رفتارها ، تلقی های مشترک و جمعی از ارزش هایی که اکثر اعضای سازمان در آن شریک هستند دانسته است (کونتس و ویهریچ[۳]،۱۹۹۰).

گریس آرجریس[۴]،فرهنگ سازمانی را نظامی زنده می خواند و آن را در قالب رفتاری که مردم در عمل از خود آشکار می سازند ، راهی که واقعاً بر آن پایه می اندیشند و احساس می کنند و شیوه ای که واقعاً با هم رفتار می کنند، تعریف می کند.

لوئیس[۵]، فرهنگ سازمانی را چنین تعریف می کند: مجموعه ای از در یافت ها و تفاهم های مشترک ،که زبان و دیگر عمل های نهادی را برای بیان این تفاهمات مشترک به کار می گیرد.

فرنچ و بل[۶] ،فرهنگ را الگوی پیچیده ای از باورها ،احساسات، هنجار ها، کارکردها و چیزهایی از این قبیل می دانند که افراد به آنها باورمی آورند و در رفتار خود به عنوان راهنما از آن استفاده می کنند.

هنری[۷] وهمکارانش،فرهنگ سازمانی را راه قالب ریزی شده ی فکر کردن ، احساس کردن و پاسخ دادن از آن گونه می دانند که در یک سازمان یا بخش هایی از آن وجود دارد(طوسی،۱۳۸۵).

فرهنگ سازمانی عبارت است از سیستمی از استنباط مشترک، که اعضای یک سازمان نسبت به آن دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می گردد(رابینز،۱۹۹۱،پارسائیان و اعرابی،۱۳۸۷).

ریچارد موریس[۸] :فرهنگ سازمانی ،اعتقادات نسبتاً ثابت ارزش ها و نگرش هایی است که عمدتاً در بین اعضای سازمان حفظ می شود.

آرتور شارپلین[۹] :فرهنگ سازمانی، نظام ارزش ها ، باورها، و آداب و رسوم در بین اعضای یک سازمان است که با اختیار رسمی برای ایجاد هنجارهای رفتاری در تعامل می باشد.

جک دانکن[۱۰]:فرهنگ سازمانی ،یک سری ارزش ها، باورها ، تفاهمات وروش های تفکّر است که در بین اعضای سازمان مشترک بوده و توسط اعضای جدید به عنوان روش های صحیح انجام کارها و تفکر جستجو می شود.

اوشی[۱۱]:یک سلسله از نهادها ،تشریفات، اسطوره هایی که منتقل کننده ی ارزش ها و باورهای اساسی آن به کارکنانش می باشد ، فرهنگ سازمانی را تشکیل می دهد.


[۱] – Lavsen & Shen

[۲] – Robbins

[۳] – Koontz&Weihrich

[۴] – Argyris

[۵] – Lewis

[۶] – French & Bell

[۷] – Henry

[۸] – Morris

[۹] – Sharplyn

[۱۰] – Duncan

[۱۱] – O”Shea

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.