مقاله درمورد کنترل و هماهنگی و تعاریف آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله درمورد کنترل و هماهنگی و تعاریف آن دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله درمورد کنترل و هماهنگی و تعاریف آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مقاله درمورد کنترل و هماهنگی و تعاریف آن۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله درمورد کنترل و هماهنگی و تعاریف آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله درمورد کنترل و هماهنگی و تعاریف آن :

*مقاله درمورد کنترل و هماهنگی و تعاریف ان*

کنترل وهماهنگی

مفاهیم کلیدی

کنترل-کنترل نظارت مقررات مربوط به کار می‌باشد که بر طبق یک طرح تصور شده برای دست یابی به یک هدف اعمال می‌شود.

جریان(نمودار)

مفهوم جریان امری تمرکزی برای تجزیه وتحلیل روش ها و مراحل مختلف کنترل های سازمانی (تشکیلاتی) می‌باشد و جریان هست یک توالی منطقی بین کار –مواد واطلاعات

بررسی ها(کنترل ونظارت )سازمانی

از نقطه نظر کارشناسان (سرپرستان) این نوع کنترل وسیله ای است که اعمال کارمندان وسرپرستان را بهم وابسته می نماید

بودجه

بعنوان برآوردها(تخمین)برای آینده کلیه بودجه ها براساس پیش بینی درامر فروش بنا شده چنانچه پیش بینی فروش غلط باشد بنابراین بودجه بندی یا اختصاص وجوده(سرمایه) برای عملیات مخصوص(ویژه) نیز ممکن است تغییر یابد.

مدیریت بوسیله تبعیض (استثناء): در چنین روشی از مدیریت یک خط مشی یامعیاری را تاسیس وبنا می‌کند که در آن یک فرد مسئول(ناظر) میتواند تدابیری برای اینکه چگونه محصول یا فعالیتی باید معیار یا استثناء باشد را تعیین می نمایند. اگرقرار است این چنین باشد بنابراین کارشناس می تواند توجه خاص را به آن مبذوب نماید.

اهداف آموزشی(فراگیری)

بعد از اینکه شما این فصل را به اتمام برسانید شما قادر خواهید بود که

۱-گام های اساسی در کنترل مراحل مختلف را تشریح نمائید

۲-انواع معیارها و استانداردهایی را که سازمان ها در اجرا کار واتخاذ تدابیر بکار می گیرد را توضیح دهید.

۳-گام های متعارف (معمولی) در سیستم کنترل وهماهنگی در کار و جریان های اساسی مواد را تعریف نمائید وآنها را در لیست های یادداشت های خود ثبت وضبط نمائید.

۴-جریان اطلاعات وارتباط آن با جریان مواد را تشریح کنید.

۵-بودجه را بعنوان یک ابزار یا(وسیله) کنترلی شرح دهید.

۶-پاسخ ها (واکنش های)برجسته شدی را برای کنترل فشارها مورد بحث قرار دهید.

چگونه سازمان کنترل را بدست می گیرد

نظارت (کنترل) مثل یک دستگاه تنظیم کننده وگرما یا تعدیل کننده و ازیک سیستم می‌باشد که طرح و بررسی گردیده سازمان دهی شده وجهت مناسب به آن داده شده است.

اطلاعات (Fedback) بوجود می آید بعنوان یک سیستمی که بکار گرفته می‌شود.چنانچه این سیستم بدرستی طرح و پایه ریزی شده باشد این اطلاعات قادر خواهد بود که یک مدیر را گوش بزنگ نماید که احتیاج برای عملیات اصلاح طلبانه وجود دارد. مراحل مختلف کنترل شامل سه اصل گام اساسی می‌باشد.

۱-تاسیس (ایجاد) معیارهای اجرائی

۲-اجرای تدابیر (اندازه گیری) در مقابل چنین معیارهایی

۳-اتخاذ روش صحیح چنانچه لازم باشد

این سه گام اساسی وکاربرد آنها این است که آیا مادر حال تجزیه وتحلیل سیستم های عمل کندنه ماشین برای ماشین انسان یا انسان برای انسان می باشیم. کنترل مناسب خیاطی(طراحی) سیستم نظارتی برای مناسب کردن طرح کاری را عملی می سازد که جای خود را در سازمان پیدا کند واحتیاجات گروه کاری را در سازمان برطرف نماید. این فقط الگوی کنترل می‌باشد ونه ماهیت کنترل که با وضعیت موجود شرایط تغییر می نماید.

برقرار کردن (بنانهادن) معیارها

استانداردها معیارهایی میباشند که در مقابل آنها نتایج بدست آمده می تواند اندازه گیری شود.این استانداردها سطوح اجرایی را مشخص می نماید تعریف استانداردها یکی ازاهداف طرح می‌باشد.

سازمان ها تشکیلات به انواع بسیار زیادی از این استانداردها نیازمند است. این استانداردها معیارها ممکن است برای تعیین سطوح اجرایی یک ماشین بکار گرفته شود یا یک وظیفه کار برای یک فرد کارگر یا یک واحد کاری ویا برای یک عمل خطیر تاسیس کارخانه بطور کلی بکار رود. بطور کلی معیارها کمیت، کیفیت یا محدودیت های زماین بادر نظر گرفتن نیروی بکار گرفته شده هزینه و بازدهی های موضوعات فیزیکی ،پول یا عملیات اجرایی را تاسیس می نماید. لذا بطور یقین معیارها میتواند برونی یا درونی قابل لمس و یا غیرقابل لمس .مخصوص ویا بشکل مبهمی وجود داشته باشد حدود ۵۰درصد (میانگین) مدیران معیارهای بیرونی( عینی) وقابل لمس و معینی را ترجیح می دهند.متاسفانه این چنین معیارهایی همیشه امکان پذیر نمی باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.