مقاله نیازهای اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شیوه های ایشان برای دسترسی به اطلاعات


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نیازهای اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شیوه های ایشان برای دسترسی به اطلاعات دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نیازهای اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شیوه های ایشان برای دسترسی به اطلاعات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نیازهای اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شیوه های ایشان برای دسترسی به اطلاعات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نیازهای اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شیوه های ایشان برای دسترسی به اطلاعات :

مقاله نیازهای اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شیوه های ایشان برای دسترسی به اطلاعات که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی از صفحه ۲۵۵ تا ۲۶۱ منتشر شده است.
نام: نیازهای اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شیوه های ایشان برای دسترسی به اطلاعات
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نیازسنجی
مقاله نیازهای اطلاعاتی
مقاله دسترسی به اطلاعات
مقاله اعضای هیات علمی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: با توجه به اهمیت نیازهای اطلاعاتی و آگاهی از آنها برای اعضای هیات علمی، این مطالعه با هدف تعیین اولویت نیازهای اطلاعاتی اعضای هیات علمی، و شیوه های دسترسی به آنها انجام شده است تا تهیه، گردآوری و سازماندهی اطلاعات در مراکز اطلاع رسانی و کتابخانه های دانشگاه با کارایی و روند بهتری صورت پذیرد.
روش ها: طی یک مطالعه توصیفی مقطعی در سال ۱۳۸۶، کلیه اعضای هیات علمی (۶۱۶ نفر در ۶۰ گروه آموزشی) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. داده ها از طریق تکمیل پرسشنامه محقق ساخته روا و پایا، جمع آوری شد و در نرم افزار آماری SPSS با استفاده از آمار توصیفی و ضریب همبستگی اسپیرمن تحلیل گردید.
نتایج: بر اساس نتایج مطالعه بیشترین و مهم ترین اولویت های منابع اطلاعاتی عبارت بودند از: کتاب های چاپی، مجلات چاپی، و بانک های اطلاعاتی تخصصی. بیشترین میزان آشنایی و پرکاربردترین شیوه های دسترسی به اطلاعات به ترتیب شامل: پست الکترونیک، کتابخانه محل کار، صفحه خانگی دانشگاه، موتورهای جستجوگر، و بانک های اطلاعاتی تخصصی رایگان بود. بین سهولت دسترسی به منابع اطلاعاتی در کتابخانه محل کار و پوشش منابع اطلاعاتی مورد نیاز، و نیز رضایت مندی جامعه از پوشش منابع اطلاعاتی مورد نیازشان در کتابخانه های دانشکده ها و استفاده از آنها همبستگی وجود دارد.
نتیجه گیری: با توجه به استفاده محدود اعضای هیات علمی از منابع الکترونیک و جدید کتابخانه، لازم است تدابیری جهت آموزش و بهره مندی بیشتر اعضای هیأت علمی از منابع جدید اطلاعاتی اتخاذ گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.