مقاله تاثیر مرکز آموزش مهارت های بالینی بر ارتقای یادگیری مهارت ها در کارورزان پزشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر مرکز آموزش مهارت های بالینی بر ارتقای یادگیری مهارت ها در کارورزان پزشکی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر مرکز آموزش مهارت های بالینی بر ارتقای یادگیری مهارت ها در کارورزان پزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر مرکز آموزش مهارت های بالینی بر ارتقای یادگیری مهارت ها در کارورزان پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر مرکز آموزش مهارت های بالینی بر ارتقای یادگیری مهارت ها در کارورزان پزشکی :

مقاله تاثیر مرکز آموزش مهارت های بالینی بر ارتقای یادگیری مهارت ها در کارورزان پزشکی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۹ در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی از صفحه ۴۲۹ تا ۴۳۸ منتشر شده است.
نام: تاثیر مرکز آموزش مهارت های بالینی بر ارتقای یادگیری مهارت ها در کارورزان پزشکی
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آموزش
مقاله مهارت های عملی
مقاله مهارت های روان حرکتی
مقاله آزمون عینی ساختارمند ایستگاهی
مقاله دانشجوی پزشکی
مقاله مرکز آموزش مهارت های بالینی
مقاله کودکان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: آموزش کارهای عملی پزشکی طی دو دهه اخیر در دانشکده های پزشکی دستخوش تحولات چشمگیری شده است و به سمت گسترش و تقویت آموزش ها در مراکز آموزش مهارت های بالینی رفته است و لازم است، تاثیر این مراکز در میزان یادگیری مهارت های بالینی توسط دانشجویان مورد بررسی قرار گیرد. هدف از این مطالعه، مقایسه یادگیری مهارت های بالینی دو گروه از کارورزان پزشکی با آموزش سنتی (شیوه جاری) و آموزش با استفاده از مرکز آموزش مهارت های بالینی بود.
روش ها: این مطالعه یک مطالعه مداخله ای نیمه تجربی است که در سال های تحصیلی ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ بر روی دو گروه از کارورزان رشته پزشکی که برای گذراندن دوره آموزشی خود به بیمارستان کودکان بهرامی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی شده بودند آموزش تعداد ۲۵ نفر از دانشجویان به روش سنتی و تعداد ۱۹ نفر دانشجویان با استفاده از مرکز آموزش مهارت های کودکان انجام شد. روش نمونه گیری در این مطالعه، نمونه گیری ساده غیرتصادفی بوده است. در این مطالعه، کارورزان آموزش داده شده، با روش آزمون ساختارمند عینی بالینی (Objective Structured Clinical Examination) مورد ارزیابی قرارگرفته و نتایج در نرم افزار آماری SPSS و به کمک تست های آماری Kolmogrov-Smirnov ,Paired T-test و Independent T-test مورد آزمون و مقایسه قرار گرفته اند.
نتایج: نمرات مهارت های بالینی کاروزان پزشکی گروه تجربی و شاهد، قبل از شروع و پس از اتمام دوره تفاوت آماری معناداری داشتند، میانگین و انحراف معیار نمره مهارت بالینی دانشجویان گروه تجربی پس از آموزش ۱۲۰۶۹±۱۳۸۳ و گروه شاهد ۱۰۲۸۷±۱۱۲۰ و میانگین تفاضل نمرات قبل و بعد از آموزش در گروه های تجربی و شاهد به ترتیب ۲۹۶±۱۲۳۲ و ۱۶۴۵±۷۹۷ و اختلاف معنا دار بود(P<0.001) .
نتیجه گیری: آموزش مهارت های بالینی در مرکز آموزش مهارت های بالینی بیمارستان کودکان بهرامی در ارتقای عملکرد مهارت های کودکان در کارورزان تحت بررسی بیشتر از آموزش با شیوه سنتی موثر بوده است. پیشنهاد می شود، آموزش مهارت ها در مرکز مهارت ها در خلال آموزش های سنتی کودکان گنجانده شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.