پیشینه و مبانی نظری بلوغ تجارت الکترونیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری بلوغ تجارت الکترونیک دارای ۵۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری بلوغ تجارت الکترونیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پیشینه و مبانی نظری بلوغ تجارت الکترونیک۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری بلوغ تجارت الکترونیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری بلوغ تجارت الکترونیک :

پیشینه و مبانی نظری بلوغ تجارت الکترونیک

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

پیشینه و مبانی نظری بلوغ تجارت الکترونیک
فهرست

۲-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………۲۰

۲-۲- تجارت الکترونیک…………………………………………………………………………………………………………………………۲۰

۲-۲-۱- تعریف تجارت الکترونیک …………………………………………………………………………………………….۲۰

۲-۲-۲-مدل های تجارت الکترونیک………………………………………………………………………………………….۲۲

۲-۲-۳-نفوذ تجارت الکترونیک در ایران و جهان……………………………………………………………………….۲۳

۲-۳-بلوغ الکترونیک…………………………………………………………………………………………………………………۲۵

۲-۳-۱- تعریف بلوغ الکترونیک……………………………………………………………………………..۲۵

۲-۳-۲-روش شناسی آمادگی الکترونیکی…………………………………………………………………………..۲۶

۲- ۴-مدل های پذیرش تجارت الکترونیک در مطالعات پیشین…………………………………………..۲۹

۲-۴-۱-مدل های نظری……………………………………………………………………………………………………………. ..۲۹

۲-۴-۱-۱- مدل کا پی ام جی…………………………………………………………………………………………..۲۹

۲-۴-۱- ۲-مدل شرکت مشاوره امیساری…………………………………………………………………………..۳۰

۲-۴-۱- ۳-مدل لوی و پاول……………………………………………………………………………………………..۳۰

۲-۴-۱- ۴-مدل شورای بهره وری هنک کنگ……………………………………………………………………۳۱

۲-۴-۱- ۵-مدل مارتین و ماتلای…………………………………………………………………………………….۳۱

۲-۴-۱-۶- مدل کوپر و برگس………………………………………………………………………………………….۳۲

۲ -۴-۱-۷-مدل کاندال………………………………………………………………………………………………………………۳۲

۲-۴-۱-۸-مدل گروه گارتنر……………………………………………………………………………………………..۳۳

۲-۴-۱-۹-مدل میسرا و دینگرا………………………………………………………………………………………..۳۴

۲-۴-۱- ۱۰-مدل دلویت و تاچ………………………………………………………………………………………..۳۵

۲-۴-۱-۱۱مدل دموکراسی الکترونیک……………………………………………………………………………..۳۶

۲-۴-۱-۱۲مدل سازمان ملل……………………………………………………………………………………………۳۶

۲-۴-۲-مدل های عملی………………………………………………………………………………………………….۴۱

۲-۴-۲-۱-تجارب خارجی……………………………………………………………………………………………….۴۱

۲-۴-۲- ۱-۱-پیاده سازی تجارت الکترونیک در سنگاپور………………………………………………….۴۱

۲-۴-۲-۱-۲-پیاده سازی تجارت الکترونیک در استرالیا……………………………………………………۴۲

۲-۴-۲-۱-۳-پیاده سازی تجارت ادلکترونیکی در اتحادیه اروپا و آمریکا…………………………..۴۲

۲-۴-۲-۲ تجربه داخلی…………………………………………………………………………………………۴۳

۲-۴-۲-۲-۱- پیاده سازی تجارت الکترونیک در شرکت هواپیمایی هما…………………………….۴۳

۲-۵- شرکت های کوچک و متوسط…………………………………………………………………………………….۴۴

۲ -۵-۱- تعریف شرکت های کوچک و متوسط…………………………………………………………………….۴۴

۲ -۵ -۲- مزایای شرکت های کوچک و متوسط در اقتصاد جهانی…………………………………….۴۹

۲-۵-۳- بهره گیری از تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط………………………۵۰

۲-۵-۴- مزایا و معایب تجارت الکترونیکی در شرکت های کوچک و متوسط…………………….۵۱

۲ -۵-۶ – تجارت الکترونیک و چالش های فرا روی شرکت های کوچک و متوسط……………۵۴

۲-۱- مقدمه

همان گونه که می‌دانید یکی از مهمترین گام‌ها در روش تحقیق بهره‌گیری از روش‌های کتابخانه‌ای می‌باشد. این پژوهش پس از بررسی مفاهیم بنیادین، به جستجو، بررسی و تحلیل مطالعات انجام شده در زمینه بررسی بلوغ فناوری اطلاعات به خصوص تجارت الکترونیک پرداخته است. پس از جستجوی بسیار منابع مفیدی از سایت های السوایر، امرالد و سایر منابع اینترنتی بدست آمد. هم چنین تحقیقاتی نیز در پایان نامه های موجود در دانشگاه‌های معتبر صورت گرفته، که نتایج آن در این فصل آورده شده است.

در این فصل، ضمن بررسی چند نمونه مطالعه موردی در حوزه پژوهش، به بررسی اهداف، چالش‌ها، چارچوب و مدل‌های پیشنهادی هر مطالعه پرداخته و نتایج تحقیقات و مطالعات انجام شده در هر مورد، به صورت اجمالی بیان می شود.

۲-۲- تجارت الکترونیک

۲-۲-۱-تعریف تجارت الکترونیک

استفاده از فناوری‌های الکترونیکی در انجام امور تجارت پیشینه‏ای نسبتا طولانی دارد. در حقیقت، نیاز به تجارت الکترونیکی از تقاضاهای بخش‌های خصوصی و عمومی برای استفاده از تکنولوژی اطلاعات به منظور کسب رضایت مشتری و هماهنگی موثر درون سازمانی نشات گرفته است. می‏توان گفت این نوع تجارت، از حدود سال ۱۹۶۵ آغاز شد که مصرف‌کنندگان توانستند پول خود را از طریق ماشین‌های خود پرداز ،دریافت کرده و خریدهای خود را با کارت‌های اعتباری انجام دهند. پیش از توسعه فناوری‌های مبتنی بر اینترنت در سال‌های آغازین دهه ۹۰، شرکت‌های بزرگ دست به ایجاد شبکه‏های کامپیوتری با ارتباطات مشخص، محدود و استاندارد شده برای مبادله اطلاعات تجاری میان یکدیگر زدند. این روش، مبادله الکترونیکی داده‌ها نامیده ‏شد (مولاو لیکر ، ۲۰۰۱).

از تجارت الکترونیک، تعاریف متعددی ارائه شده است. درحقیقت مجموعه متنوع وسیعی از تعاریف و مفاهیم برای تجارت الکترونیک وجود دارد که موضوعات، کاربردها و مدل‌های گوناگونی را در بر می‌گیرد. درگونه‌ای از این موارد، کوشیده شده است که تعاریف عامی ارائه شود و در گونه‌های دیگر تعاریف به نوع فعالیت، امکانات ارتباطی و تجهیزات مورد استفاده، محدوده سازمانی فعالیت‌ها و زیر ساختارها توجه شده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.