پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش دارای ۱۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش :

پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

پیشینه و مبانی نظری بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
فهرست

-۱ ) مقدمه……………………………… ۱۴

۲-۲ ) فاوا در آموزش و پرورش………………. ۱۴

۲-۲-۱) اهمیت فاوا در آموزش و پرورش کشور……. ۱۴

۲-۲-۲ ) دلایل استفاده از فاوا در آموزش……… ۱۵

۲-۲-۳ ) نگرش های توسعه فاوا……………….. ۱۶

۲-۲-۳-۱) نگرش ظهور کننده………………… ۱۷

۲-۲-۳-۲) نگرش کاربردی…………………… ۱۷

۲-۲-۳-۳) نگرش ترکیبی ( ادغامی )………….. ۱۸

۲-۲-۳-۴) نگرش تحولی…………………….. ۱۸

۲-۲-۴) ماتریسی برای توسعه فاوا در مدارس……. ۱۹

۲-۲-۵ ) مراحل اجرای برنامه های فاوا در آموزش و پرورش ۲۳

۲-۲-۵-۱) مرحله اول : تا پایان برنامه سوم توسعه ۲۴

۲-۲-۵-۲ ) مرحله دوم : تا پایان برنامه چهارم توسعه ۲۴

۲-۲-۵-۳ ) مرحله سوم : پایان برنامه پنجم توسعه ۲۵

۲-۲-۶ ) مراحل توسعه فاوا در آموزش و پرورش ایران از ابعاد علمی و نظری…………………………………… ۲۶

۲-۲-۶-۱)ورود فاوا به صورت ابزار مدیریت در ساختار اداری و … …………………………………….. ۲۶

۲-۲-۶-۲) ورود فاوا به مثابه یک درس در آموزش و پرورش ۲۶

۲-۲-۶-۳ ) تغییر نگاه به فاوا و تکوین جهت گیری کلی ۲۶

۲-۲-۶-۴ ) توسعه ی فاوا در چارچوب طرح تکفا … ۲۷

۲-۲-۷ ) بررسی های موردی در برنامه های ملی فاوا در کشورهای دیگر………………………………………. ۲۷

۲-۲-۷-۱ ) کشور بلغارستان………………… ۲۷

۲-۲-۷-۲ ) کشور چین……………………… ۲۹

۲-۲-۷-۳ ) آموزش و پرورش امریکا …………. ۳۱

۲-۲-۷-۴ ) کشور دانمارک…………………. ۳۱

۲-۲-۷-۵ ) کشور اندونزی………………….. ۳۲

۲-۲-۷-۶ ) کشور برزیل…………………… ۳۳

۲-۲-۷-۷ ) کشور مالزی…………………… ۳۴

۲-۲-۸ ) موانع بکارگیری فاوا در آموزش و پرورش.. ۳۶

۲-۲-۸-۱ ) موانع زیر ساختی – فنی ………… ۳۶

۲-۲-۸-۲ ) موانع فردی …………………… ۳۷

۲-۲-۸-۳ ) موانع اقتصادی ………………… ۳۹

۲-۲-۸-۴ ) موانع فرهنگی – آموزشی ………… ۴۰

۲-۲-۹ ) یادگیری الکترونیکی یا آموزش الکترونیکی ۴۲

۲-۲-۱۰ ) فاوا و ارتقاء یادگیری دانش آموزان…. ۴۵

۲-۲-۱۱ ) نقش های یاددهی _ یادگیری فاوا……. ۴۶

۲-۲-۱۱-۱ ) نقش فاوا در تسهیل یاددهی – یادگیری ۴۷

۲-۲-۱۱-۲ ) نقش فاوا در انگیزش یادگیری …… ۴۹

۲-۲-۱۱-۳ ) نقش فاوا در یادگیری شاگرد محور… ۵۰

۲-۲-۱۱-۴ ) نقش فاوا در سنجش و ارزیابی…….. ۵۴

۲-۲-۱۱-۵ ) نقش فاوا در بهبود و ارتقای مهارتهای تفکر ۵۶

۲-۲-۱۲ ) صلاحیت های مورد نیاز معلمان در فرایند یاددهی– یادگیری مبتنی بر فاوا…………………………… ۵۹

۲-۲-۱۲-۱ ) صلاحیت های ارتباطی – اطلاعاتی……. ۵۹

۲-۲-۱۲-۲ ) صلاحیت در استفاده از فاوا………. ۶۱

۲-۲-۱۲-۳ ) صلاحیت رسانه ای معلم…………… ۶۲

۲-۲-۱۳) مدارس هوشمند……………………… ۶۵

۲-۲-۱۴ ) علل تاسیس مدارس هوشمند……………. ۶۶

۲-۲-۱۵ ) اهداف مدارس هوشمند………………. ۶۸

۲-۲-۱۶ ) انتخاب محتوا در مدرسه هوشمند………. ۶۹

۲-۲-۱۷ ) فرایند تمرین و تکرار در مدرسه هوشمند. ۷۰

۲-۲-۱۸ ) آزمون در مدرسه هوشمند……………. ۷۰

۲-۲-۱۹ ) راهبردهای توسعه مدارس هوشمند………. ۷۱

۲-۲-۲۰ ) زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات در مدارس هوشمند ۷۲

۲-۲-۲۱ ) ساختار اجرایی مدارس هوشمند………… ۷۴

۲-۲-۲۱-۱ ) شرح وظایف مدیر مدرسه هوشمند……. ۷۴

۲-۲-۲۱-۲ ) شرح وظایف کارشناسان فناوری اطلاعات در مدرسه هوشمند…………………………………….. ۷۵

۲-۲-۲۱-۳ ) شرح وظایف معلمان مدرسه هوشمند….. ۷۵

۲-۲-۲۱-۴ ) شرح وظایف دانش آموزان مدرسه هوشمند ۷۷

۲-۲-۲۱-۵ ) شرح وظایف اولیای دانش آموزان مدرسه هوشمند ۷۷

۲-۲-۲۲ ) موانع موجود در راه توسعه ی مدارس هوشمند در کشور ۷۸

۲-۳ ) مبانی عملی تحقیق …………………. ۷۹

۲-۳-۱ ) تحقیقات انجام شده در داخل کشور……. ۷۹

۲-۳-۲ ) تحقیقات انجام شده در خارج کشور……. ۸۴

۲-۱ ) مقدمه

در این فصل ادبیات مرتبط با موضوع تحقیق : در دو بخش مجزا ارائه شده است . در بخش اول حول محور فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش و اهمیت آن در آموزش و پرورش و فرآیند آموزش پرداخته می شود و در ادامه مباحثی در مورد مدارس هوشمند و ویژگی های آن مطرح می گیرد . در بخش دوم نیز پیشینه تجربی شامل پژوهش ها ، پایان نامه ها ، مقالات مرتبط با موضوع تحقیق ( اعم از داخلی و خارجی ) مورد بررسی قرار می گیرد .

۲-۲ ) فاوا در آموزش و پرورش

۲-۲-۱ ) اهمیت فاوا در آموزش و پرورش کشور

در ایران موضوع فناوری اطلاعات و مقوله کلاس مجازی از دو وجه اصلی دارای اهمیت است : نخست آنکه یکی از سیاست های اصلی نظام آموزش و پرورش شکوفایی استعدادها و به منصه ی ظهور رساندن توانمندی های افراد در جهت تعالی و توسعه ی متوازن و پایدار است از این رو طراحی و پیاده سازی این ایده گام موثری در تحقق هدف فوق ، رفع تبعیض آموزشی و تربیت نیروهایی است که بتواند در آینده سکان هدایت کشور را بدست گیرند . شایان ذکر است که به دلیل تنگناهای موجود در نظام آموزشی کشور ، متاسفانه در حال حاضر رویکرد حاکم بر مدارس ( و حتی دانشگاه ها ) دیدگاه عملکرد نگر و مبتنی بر خروج است ، به همین دلیل میزان ریزش تحصیلی در مدارس کشور بیش از ده درصد و هزینه ی تکرار پایه افزون بر هزاران میلیارد ریال است . علاوه بر خیل دارندگان مدارک تحصیلی و جویای کار ، معضل عدم کارآفرینی در جامعه ، مبین عدم تجانس آموزش های سنتی رسمی با نیازهای جامعه نیز می باشد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.