پیشینه و مبانی نظری فناوری اطلاعات و بانک داری اینترنتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری فناوری اطلاعات و بانک داری اینترنتی دارای ۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری فناوری اطلاعات و بانک داری اینترنتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز پیشینه و مبانی نظری فناوری اطلاعات و بانک داری اینترنتی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری فناوری اطلاعات و بانک داری اینترنتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری فناوری اطلاعات و بانک داری اینترنتی :

پیشینه و مبانی نظری فناوری اطلاعات و بانک داری اینترنتی

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

۱۲

۲-۱- مقدمه

۱۲

۲-۲- تعریف فن‌آوری اطلاعات

۱۳

۲-۲-۱- تاریخچه فن‌آوری اطلاعات

۱۵

۲-۲-۲- مزایای فن‌آوری اطلاعات

۱۶

۲-۳- انواع بانکداری اینترنتی

۱۶

۲-۳-۱- اطلاعات

۱۶

۲-۳-۲- ارتباطات

۱۷

۲-۳-۳- معامله

۱۷

۲-۴- نگرش و عناصر آن

۱۸

۲-۵- مزایای بانکداری الکترونیکی

۱۹

۲-۶- مدل ‌های پذیرش کاربر

۲۰

۲-۶-۱- تئوری عمل مستدل (TRA)

۲۱

۲-۶-۲- مدل اشاعه نوآوری

۲۳

۲-۶-۳- مدل انگیزشی

۲۳

۲-۶-۴- مدل استقرار سازمانی فن‌آوری اطلاعات

۲۴

۲-۶-۵- تئوری شناخت اجتماعی

۲۵

۲-۶-۶- مدل پذیرش فن‌آوری

۲۹

۲-۶-۷- مدل پذیرش فن آوری۲ (TAM2)

۳۱

۲-۶-۸- مدل بهره‌مندی رایانه

۳۲

۲-۶-۹- نظریه رفتار برنامه ریزی شده

۳۴

۲-۶-۱۰- مدل روانی-اجتماعی تریاندیس

۳۴

۲-۶-۱۱- تئوری یکپارچگی مقبولیت و استفاده از تکنولوژی

۳۷

۲-۷- پژوهشهای انجام شده

۳۷

۲-۷-۱- مطالعات خارج از کشور

۴۱

۲-۷-۲- مطالعات داخلی

۴۳

۲-۸- معرفی پست بانک

۴۳

۲-۸-۱- ساختار پست بانک

۲-۱- مقدمه

بررسی مبانی نظری و توسعه تجربی ادبیات مدل های مربوط به پذیرش تکنولوژی برای درک وضعیت فعلی تحقیقات در این زمینه ضروری است. به گونه ای که این بررسی می تواند به تعیین سوال، فرضیه ها و در نهایت طراحی مدل مفهومی پژوهش بینجامد. بر این اساس در این فصل، به معرفی ریشه های مدل های پذیرش تکنولوژی پرداخته می شود. به دنبال آن، مدل نظری پژوهش ارائه و سپس برخی از مطالعات انجام گرفته در این زمینه مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در نهایت، جمع بندی و نتیجه گیری نهایی جهت طراحی مدل مفهومی و فرضیه های پژوهش آورده می شود. به طور کلی، هدف از ارائه مباحث این فصل، پشتیبانی مدل مفهومی و فرضیه های پژوهش است.

۲-۲- تعریف فن‌آوری اطلاعات

برای فن‌آوری تعریف های مختلفی ارائه شده است که همه آن‌ها دارای ابعاد مشترک هستند. دفت ( ۱۳۷۸) فن­آوری را به صورت زیر تعریف می­کند:

ابزار، روش و عملیاتی که برای تبدیل اقلام مصرفی به محصول (داده به ستاده) مورد استفاده قرار می‌گیرد (دفت، ۱۳۷۸).

بطور کلی فن‌آوری دارای چهار بعد می‌باشد که عبارتند از: تجهیزات، اطلاعات، مهارت نیروی انسانی و مدیریت، از میان این چهار بعد، فن‌آوری اطلاعات در سال‌های اخیر نقش و اهمیت ویژه‌ای یافته‌است، زیرا اساس مزیت و رقابت را در عصر حاضر تشکیل می‌دهد. چهار عنصر اساسی در فن‌آوری را می‌توان به صورت زیر نشان داد:

۱) فن‌آوری که در اشیاء متبلور است و به آن فن‌افزار گویند.

۲) فن‌آوری که در افراد متبلور است و به آن انسان افزار گویند.

۳) فن‌آوری که در مدارک متبلور است و به آن اطلاعات افزار گویند.

۴) فن‌آوری که در سازمان متبلور است و به آن سازمان‌افزار گویند(مستبصری و نجایی، ۱۳۸۰).

واژه فن‌آوری اطلاعات اولین بار توسط “لویت و وایزلر[۱]” در سال ۱۹۸۵ به منظور بیان نقش رایانه‌ها در پشتیبانی از تصمیم‌گیری‌ها و پردازش اطلاعات در سازمان به‌کار گرفته شد(صرافی‌زاده، ۱۳۸۳).

سی­شل[۲] (۱۹۹۷) در مطالعه­ای که از انقلاب رایانه انجام داده است، نگرش محدودی از فن‌آوری اطلاعات دارد و بر تجهیزات رایانه‌ای تاکید دارد که در استقرار ادارات و بخش‌های مختلف کسب و کار، شامل رایانه‌های شخصی، ایستگاه‌های کاری، سرورها، ابر رایانه‌ها و تجهیزات مرتبط به کار گرفته می‌شود(صرافی‌زاده، ۱۳۸۳، ۶۰). تکنولوژی یا فن‌آوری اطلاعات به ابزارها و روش‌هایی اطلاق می‌شود که به نحوی اطلاعات را در اشکال مختلف (صدا، تصویر، متن) جمع‌آوری، ذخیره و ‌بازیابی، پردازش و توزیع می‌کند (علی احمدی و شراگیم، ۱۳۸۲، ۸).

بلوم، میلن و آدلر[۳] (۱۹۹۴) فن‌آوری اطلاعات را به عنوان سخت افزار یا نرم‌افزاری که اطلاعات را به سرعت ذخیره، دستکاری و انتقال می‌دهد، تعریف کرده‌اند؛ که به طور مثال شامل لینک‌های کامپیوتری، پست الکترونیک، ویدئو کنفرانس و پایگاه داده‌های کامپیوتری (بسته‌های آماری، گزارش‌ها و اطلاعات ذخیره شده) می‌باشد(ادواردز[۴]، ۲۰۰۵، ۱۷). فن­آوری اطلاعات هر وسیله یا سیستم به هم متصلی است که برای تولید، ذخیره‌سازی، محاسبه، تلخیص، پردازش، نمایش، تبادل، انتقال،دریافت، کنترل و مدیریت داده‌ها می‌باشد(مستبصری و نجاتی، ۱۳۸۰).


[۱] – Leavitt and Whisler

[۲] – Sichel

[۳] – Bloom, Milne and Adler

[۴] – Edwards

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.