پیشینه و مبانی نظری نقش آژانس های خدمات مسافرتی در توسعه توریسم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پیشینه و مبانی نظری نقش آژانس های خدمات مسافرتی در توسعه توریسم دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پیشینه و مبانی نظری نقش آژانس های خدمات مسافرتی در توسعه توریسم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پیشینه و مبانی نظری نقش آژانس های خدمات مسافرتی در توسعه توریسم۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری نقش آژانس های خدمات مسافرتی در توسعه توریسم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری نقش آژانس های خدمات مسافرتی در توسعه توریسم :
پیشینه و مبانی نظری نقش آژانس های خدمات مسافرتی در توسعه توریسم
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
۱- پیشینه تحقیق—————————————– ۷
۲-۲- گردشگری——————————————- ۹
۲-۲-۱- گردشگری از نظر لغوی—————————— ۹
۲-۲-۲- واژه توریسم————————————- ۹
۲-۳- تعریف و مفاهیم گردشگری—————————– ۱۰
۲-۳-۱- گردشگری—————————————— ۱۰
۲-۳-۲- گردشگری داخلی (یا بومی)————————– ۱۱
۲-۳-۳- گردشگری خارجی(یا بینالمللی)———————- ۱۱
۲-۳-۴- گردشگری از بعد جغرافیایی————————- ۱۱
۲-۳-۵- گردشگری از بعد اجتماعی————————— ۱۱
۲-۴- فواید گردشگری————————————– ۱۱
۲-۴-۱- فرهنگی و اجتماعی——————————— ۱۱
۲-۴-۲- اقتصادی—————————————— ۱۲
۲-۵- گردشگری در جهان———————————— ۱۲
۲-۵-۱- آغاز جهانگردی در دوران باستان——————– ۱۲
۲-۶- گردشگری در جهان———————————— ۱۳
۲-۶-۱- آغاز جهانگردی در دوران باستان——————– ۱۳
۲-۶-۲- گردشگری در دوران قرون وسطی———————– ۱۴
۲-۶-۳- گردشگری در دوران رنسانس————————– ۱۵
۲-۶-۴- گردشگری در دوران انقلاب صنعتی و بعد از آن——— ۱۵
۲-۶-۵- گردشگری در ایران——————————— ۱۶
۲-۶-۶- روند توسعه گردشگری در ایران قبل و بعد از انقلاب— ۱۶
۲-۷- روند شکلگیری گردشگری در گیلان———————– ۱۸
۲-۸- رابطهی جغرافیا و فعالیتهای گردشگری—————– ۱۸
۲-۹- اشکال عمده توریسم———————————- ۱۹
۲-۱۰- انواع توریسم————————————– ۱۹
۲-۱۱- مفهوم توسعه————————————— ۲۰
۲-۱۲- تئوری قطب رشد————————————- ۲۰
۲-۱۳- توسعه پایدار————————————– ۲۱
۲-۱۴-تاریخچه سیستم توزیع محصولات و خدمات گردشگرى——— ۲۲
۲-۱۵- تاریخچه شرکتهاى خدمات مسافرتى در ایران———— ۲۳
۲-۱۶- فدارسیون بینالمللى اتحادیه آژانسهاى مسافرتى(UFTAA) 24
۲-۱۷- سازمان میراث فرهنگى و گردشگرى و شوراى عالى میراث فرهنگى و گردشگرى——————————————————– ۲۵
۲-۱۸- انواع فعالیت شرکتهاى خدمات مسافرتى—————- ۲۵
۲-۱۸-۱- فعالیت شرکتهاى خدمات مسافرتى برحسب نوع مجوز—— ۲۵
۲-۱۸-۲- فعالیت شرکتهاى خدمات مسافرتى بر حسب بعد سازمانى– ۲۶
۲-۱۸-۳- فعالیت شرکتهاى خدمات مسافرتى برحسب سطح فعالیت—- ۲۸
۲-۱۸-۴- کارگزاران مسافرتى(آژانسها یا سفرگذارىها)——— ۲۹
۲-۱۹- ساختار شرکتهاى خدمات مسافرتى———————- ۲۹
۲-۱۹-۱- واحد فروش و بازاریابى—————————- ۲۹
۲-۱۹-۲- واحد عملیات————————————– ۳۰
۲-۱۹-۳- واحد ذخیرهی جا———————————– ۳۰
۲-۱۹-۴- واحد ادارى و اجرایى—————————— ۳۰
۲-۱۹-۵- واحد محاسبات و امور مالى————————- ۳۰
۲-۱۹- کارکنان شاغل در واحدهاى خدمات مسافرتى————- ۳۱
۲-۱۹-۱- مدیرعامل—————————————– ۳۱
۲-۱۹-۲- مدیر فنى—————————————– ۳۱
۲-۱۹-۳- مدیر تور—————————————– ۳۲
۲-۲۰- تور و اجزاى آن———————————— ۳۲
۲-۲۱- راهنمای تور————————————— ۳۴
۲-۲۲- اهمیت راهنمایان در تورهاى گردشگرى—————– ۳۴
۲-۲۳- مسئولیتها و وظایف راهنما————————– ۳۴
۲-۲۴- فرایند اجراى تور———————————- ۳۵
۲-۲۵- انواع سفرهاى گروهى که در داخل کشور برگزار مىشود— ۳۶
۲-۲۵-۱- سفرهاى طبیعتگرا———————————- ۳۶
۲-۲۵-۲- طبیعتگردى و راهنماى کویر————————- ۳۷
۲-۲۶- دستورالعملهاى ویژه برگزارکنندگان تور طبیعت——– ۳۸
۲-۱- پیشینه تحقیق
با وجود تحقیقاتی که در ارتباط با گردشگری صورت گرفته است، در زمینه تحقیق حاضر، کتابی مدون موجود نمیباشد ولی میتوان به چند کتاب و مقاله در ارتباط با گردشگری و توریسم، به شرح ذیل اشاره نمود:
«فوتیس کیلیپیریسو استلا زارداوا» در سال۲۰۱۲ در مقالهای با عنوان «توسعه گردشگری پایدار در یک محیط رو به تغییر» موضوعات مربوط به سازمانهای گردشگری(آژانسهای مسافرتی و سازمانهای میهماننوازی) را مورد بررسی قرار داد. آگاهی نسبت به مسأله گردشگری انبوه، محققان را به سمت گردشگری و محیط و نیز استفاده از روشها و سیاستهای قبلی توسعه توریسم سوق میدهد. مدیران، محققان، اساتید دانشگاهی، برنامهریزان، متصدیان تور و مجامع بینالمللی همانند UNEP و سازمان گردشگری جهانی به واسطه تضاد میان گردشگری انبوه و محیط به دنبال توسعه اشکال جدید گردشگری؛ بویژه برنامههای منتهی شده به حذف اثر گردشگری بر محیط، حفظ مزایای ملی و محلی توریسم هستند. لذا به دلیل وجود مسایل آلایندگی سازمانهای ذیربط(یعنی آژانسهای مسافرتی، متصدیان تور، هتلها و سایر سازمانهای میهماننوازی و …)، این روشها نقش چندانی در حل معضلات نداشته و به عنوان یک راهحل جامع محسوب نمیشوند.
«کرنل نیکول جوکان»، «میهالا سابینا جاکان» در سال۲۰۱۳ در مقالهای با عنوان «گردشگری و مسافرت در راستای توسعه اقتصادی» نوشته است: امروزه اکثر کشورها به دنبال غلبه بر تأثیرات مغایر بحرانهایی هستند که در شناسایی موقعیتشان به دلیل رکود شدید و وخیمتر شدن شرایط اقتصادی با شکست مواجه هستند. گردشگری یکی از ارکانی است که باید از سوی دولتها در سرتاسر جهان(به عنوان یک راهحل در تقویت رشد اقتصادی) مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد.
«رنجبریان»(1379)، در کتابی با عنوان «برنامهریزی توریسم در سطح ملی و منطقهای»، به بررسی اهمیت و شیوههای برنامهریزی گردشگری پرداخته و فرایند برنامهریزی گردشگر را ترسیم نموده، و چنین نتیجه گرفته که اتخاذ روشی منسجم و حفظ توازن میان عوامل اقتصادی، زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی برای برنامهریزی در امر گردشگری گامی مهم و اساسی است.
«خاکساری»(1382)، در مجموعه مقالات بررسی سیاستها و برنامههای توسعه گردشگری در جمهوری اسلامی ایران، پیرامون برنامهریزی توسعه گردشگری، معتقد است که امروز همهی کشورها، اعم از توسعهیافته و در حال توسعه و حتی کشورهای عقبمانده پذیرفتهاند که هر توسعهای تنها با برنامهریزی امکانپذیر است. این موضوع بخصوص در ارتباط با توسعه پایدار بیشتر اهمیت مییابد. توسعه گردشگری پایدار، به دلیل اهمیت آن و تأثیرات بالقوه مثبت و منفی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و زیستمحیطی که میتواند داشته باشد، بدون برنامهریزی امکانپذیر و دستیافتنی نخواهد بود.
«نظرینژاد» و دیگران(۱۳۸۳)، در کتاب «نقش میراث فرهنگی و صنعت گردشگری در توسعه کشور و معرفی اولویتها»، ایران را یکی از متمدنترین کشورهای دنیا میداند که ابنیه تاریخی، بناهای فرهنگی و جاذبههای توریستی آن در همه کشورهای دنیا از شهرت بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از توریستهای جهانی را برای مسافرت به این کشور ترغیب و تشویق میکند.
«نظری»(1388)، در پایاننامه خود تحت عنوان «برنامهریزی توسعه توریسم در شهرستان مشکین شهر» با استفاده از مدل تحلیلی SWOT، افزایش درآمد و توسعه منطقهی مورد مطالعه خود را مستلزم برنامهریزی توسعه گردشگری دانسته و به این نتیجه رسید که برای تحقق توسعه گردشگری، نیازهای توسعه باید همزمان تعریف و برطرف شوند.
«رضوانی»(1385)، در کتاب «جغرافیا و صنعت توریسم»، این گونه نوشته که پیشرفتهای متنوع تکنولوژی قرن حاضر موجبات پیشرفت ارتباطات، حمل و نقل، افزایش سرعت و آسایش نسبی مسافرت را در پی داشته که در نتیجهی آن، انقلاب بزرگی در صنعت گردشگری به وجود آمد و به دنبال آن، ایجاد مراکز و خدمات گردشگری و فعالیتهای مرتبط با آن توسعه یافت، تا جایی که گردشگری خارجی در سالهای اخیر، منبع قابل توجهی برای تأمین نیازهای ارزی و ایجاد اشتغال بسیاری از کشورها بوده است و به عنوان یکی از اقلام صادراتی نامرئی، نقش مهمی را در عرصهی تجارت جهانی ایفا میکند . این صنعت آنچنان در توسعه اقتصادی، اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صنعت نامرئی نامیدهاند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.