بررسی ساختار موتورهای کم مصرف


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 بررسی ساختار موتورهای کم مصرف دارای ۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت بررسی ساختار موتورهای کم مصرف  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

LEAN BURN ENGINE
ساختارموتورهای کم مصرف

ساختار کلی انواع موتور

بعد ازبررسی هایی که خودروسازان مطرح دنیا انجام دادند به این نتیجه رسیدند که به موتورهایی بپردازند که حجم کمتر و آلودگی کمتر، مصرف کمتر و درعین حال قدرت بیشتر دارند بنابراین تویوتا به ساخت موتورهایی با تکنولوژیVVT و شرکت نیسان به ساخت VVL وپورشه با موتورهای VarioCam دراین بحث به زورآزمایی پرداختند دراین میان کمپانی هوندا برای اینکه ازرقبای خود جانماند به ساخت موتورهایی باکارآیی مشابه به نام VTEC شد. برای اولین بار درسال ۱۹۸۸ این پیشرانه راروی اتومبیل هونداسیویک CRX Sir با قدرت ۱۶۳ اسب بخاربه بازارعرضه کرد . ابتدا این تکنولوژی بر روی اتومبیلهای دومیل بادامک) (DOHCراه اندازی شد، بعد برروی موتورهای سبکتر این تکنولوژی گسترش یافت این سیستم به این شکل تکامل یافته است:

    درموتورهای دومیل بادامک (DOHC)درموتورهای تک میل بادامک (SOHC)درموتورهای تک میل بادامک با مصرف کم (SOHC-E)سه مرحله ای Stage-3پیشرانه های DOHC-DIهوشمند i-VTECپیشرانه های i-VTEC1هیبریدی هوشمند i-VTEC Hybridپیشرانه های Hyper VTECپیشرانه های پیشرفته Advancedاستفاده در موتورسیکلت ها
درموتورهای دومیل بادامک DOHC:اولین بار سیستم VTEC برروی این پیشرانه ها مورد استفاده قرارگرفت:
درسال۱۹۸۸: معرفی توسط شرکت هوندا برروی مدل
 CRX Sir با ۱۶۳ اسب بخار در اروپا و ژاپن .
۱۹۹۰: درموتورهای مسابقه ای دومیل بادامکی آکورا NSX با ۲۷۰اسب بخار در آمریکا .
در این نوع موتور از دو میل بادامک هر کدام برای ورودی هوا یا خروجی گازهای حاصل از احتراق استفاده میشود و بنابراین محدودیت استفاده از سیستم VTEC را بر روی سوپاپهای خروجی (همانند موتورهای SOHC که در ادامه توضیح داده خواهد شد) ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.