مبانی نظری و پیشینه فایل مدیریت بدن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری و پیشینه فایل مدیریت بدن دارای ۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری و پیشینه فایل مدیریت بدن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری و پیشینه فایل مدیریت بدن۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه فایل مدیریت بدن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه فایل مدیریت بدن :
مبانی نظری و پیشینه فایل متغیر مدیریت بدن
دارای ۴۸ صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc
دارای منبع نویسی درون متنی
منابع پایانی داخلی و خارجی
آخرین سال منابع موجود ۱۳۹۱
بخشی از متن:
مدیریت بدن
پیشینه فایل
فایل درباره مدیریت بدن و ارتباط آن با دیگر متغیرهای اجتماعی، از جمله سبک زندگی، به دو سه ده اخیر مطالعات جامعهشناختی مربوط میشود. سوای فایلات بسیاری که جامعهشناسان دیگر جوامع به مقتضای روابط و مناسبات حاکم بر جامع خود در این باره انجام دادهاند، در ایران فایلات چندی در این حوزه انجام گرفته که به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.
آزاد ارمکی و چاوشیان(۱۳۸۱) در ای با عنوان «بدن به مثابه رسانهی هویت» به بررسی تجربی فرضیهی گسستهشدن شکلهای هویت از موقعیتهای ساختاری و پیوند آن با خصوصیات فرهنگی پرداختهاند. جامعهی آماری این فایل کلیه افراد ۱۸ ساله و بالاتر ساکن تهران بوده است که ۸۲۵ نفر به عنوان حجم نمونهی فایل با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدهاند. یافتههای فایل حاکی از آن است که سطوح گوناگون مدیریت بدن رابطهی معناداری با متغیرهایی دارد که آشکارا دلالت فرهنگی دارند، متغیرهایی نظیر جنس، سن، تحصیلات، سرمایهی فرهنگی، دیانت، و نگرش سنتی به خانواده.
…
۲-۲ مدیریت بدن در نظریه پردازیهای جامعه شناختی
رویکردهای نظری گوناگونی در جامعهشناسی مسئلهی چگونگی شکلگیری بدن در متن وضعیتهای عینی اجتماعی را مطمح نظر قرار دادهاند. هر یک از این رویکردها این پدیده را در ابعاد، سطوح، شاخصها و دلالتهای متفاوت مطالعه کرده است. با این وصف، وجه مشترک آنها نفی «هستی صرفاً زیستشناختیِ بدن» و تأکید بر سویههای اجتماعی و برساختی آن است. فیالمثل، در رویکرد پدیدارشناختی به بدن، آنچه محوریت مییابد تجربههای زیستمند افراد است و اینکه افراد چگونه جهانشان را به شیوههایی معنادار تفسیر و خلق میکنند (ترنر،۱۹۹۵: ۲۴۷). برای تشریح اصلیترین ایدههای این رویکرد میتوان به آرای اروینگ گافمن[۱] اشاره کرد. او بر این نکته تأکید میکند که بین «خود اجتماعی» یا هویت اجتماعی با «خودِ واقعی» فاصله وجود دارد. وی برداشت از «خود» را با رهیافتی نمایشی تشریح میکند. گافمن با رویکرد نمایشی خود، نقشهای اجتماعی و موقعیتهای اجتماعی را تنها نمایشهایی میبیند که در زندگی روزمره اجرا میشوند. به عقیده او، «خودِ» افراد به وسیله نقشهایی که در این موقعیتها اجرا میکنند، شکل میگیرد و معنا مییابد. گافمن ضمن استفاده از مفهوم «خود» تا اندازه زیادی به بدن فرد اشاره دارد. از دید او، عاملان بدنی یا جسمی نیز رأی جمعکنهایی هستند که با توسل به همهی روشهای علامتدهی اجتماعی سعی دارند نظر دیگران را به خود جلب کنند.
[۱] -E.goffman
….
۲-۳ سبک زندگی در نظریه پردازیهای جامعه شناختی
سبک زندگی در زمر مفاهیم جدیدی است که تغییر و تحولات پدید آمده ضرورت بکارگیری آن را ایجاد کرده است. در واقع، به سبب این تحولات، جهتگیری نظریههای اجتماعی در ده اخیر به سمت پذیرش اهمیت فزایند سبک زندگی در شکلدهی به هویت شخصی و اجتماعی است و مقولاتی همچون تحول منظومههای ارزشی، ترکیببندهای هویتی، الگوهای رفتاری، مدیریت بدن، الگوهای مصرف و جز آن به موضوعات محوری نظریه و فایل اجتماعی بدل شدهاند. از دید محققی همچون رابرت باکاک، « مهمترین تحول پدید آمده در قرن اخیر گسترش تاریخی مصرف بوده است» (باکاک، ۱۲۰:۱۹۹۲). این تحول بهویژه در سالهای پس از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد. در این دوره پیدایش جامعهی مصرفی، بازاریابی محصولات تولید انبوه، شناخت بازار و رفتار مصرفکننده را الزامی ساخت. در نتیجهی رشد اقتصادی، ماشینیشدن کار، افزایش دستمزدها و گسترش وسایل تفریح و فراغت، جامعهای در غرب صنعتی پدید آمد که به مقوله تفریح و فراغت اهمیت بسیار میداد. به تدریج، خوردن غذاها و نوشیدنیهای گرانقیمت، پوشیدن لباسها و زیورآلات تجملی و خریدن وسایل لوکس برای خانههای مجلل به مسئله اساسی اقشار متوسط مرفه تبدیل شد و باعث به وجود آمدن دوران مصرف تودهای شد ( تیموتی،۱۳۸۸: ۱۸).
….
۲-۵ چارچوب نظری
محوریت یافتن پدیدهی مدیریت بدن در جوامع کنونی، که خطوط تمایز و مرزبندیهای موجود در آنها به سبب سیطرهی فرهنگ مصرفی بسیار پیچیده و تو در تو شده و اغلب به تناسب اَشکال گوناگون سبکهای زندگی شکل گرفتهاند، رویکردهای نظری در جامعهشناسی را وا داشته است تا این مسئله را در کانون تحلیلها و مفهومپردازیهای خود قرار دهند. بر این اساس، در این فایل تلاش میشود تا چارچوب نظری منسجمی که بتواند رابطهی مدیریت بدن و سبک زندگی را در متن جامعه و فرهنگ مصرفیِ کنونی تحلیل کند، ارایه گردد. لذا طبیعی است که مقولهی جامعه و فرهنگ مصرفی، که در واقع همان زمینه یا بافت عینیِ تعامل دو پدیدهی سبک زندگی و مدیریت بدن است، در این چارچوب نظری برجسته باشد و معنا و دلالت آن روشن گردد. امروزه مفهوم فرهنگ مصرفی در ادبیات علوم اجتماعی به چند دلیل واجد اهمیت است. نخست اینکه در جوامع کنونی، مصرف به محور تعیینکنندهی همه کردارها، ارزشها، ایدهها و هویتها تبدیل شده است. دیگر آنکه فرهنگ مصرفی، غیرشخصی و عام است. در این فرهنگ افراد از محیطهای شخصی خرید سنتی بیرون میآیند و خود را در فضاهای غیرشخصیِ بزرگِ خرید و در میان عرضهی کالاهای فرهنگی و غیرفرهنگی گم میکنند و هر چه بیشتر گم میشوند، بیشتر لذت میبرند. آنقدر پرسه میزنند تا کالای دلخواه خود را بیابند (سعیدی، در کاظمی، ۱۳۸۷ : ۱۶۴ ). به تعبیر زیمل، این پرسهزنها، پاساژگردها و فضاگردها زنانیاند که از این نوع خرید لذت میبرند (فدرستون، ۱۳۸۰ : ۱۹۸ ). و دست آخر آنکه فرهنگ مصرفی، به سبب تنوع و تکثر نهفته در آن، آزادی را با انتخاب و زندگی خصوی شناسایی میکند. مصرفکنندهی جدید خود انتخاب میکند. از اینرو، اگر زنان و جوانان محور این فرهنگ مصرفی باشند، میتوان گفت مصرف تودهای و عام حق انتخاب افراد را افزایش میدهد و به دموکراتیزهشدن فضاهای زندگی میانجامد (سعیدی، در کاظمی، ۱۳۸۷ : ۱۶۵ ).
….
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.