فایل مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی دردرس علوم تجربی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی دردرس علوم تجربی دارای ۱۱۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی دردرس علوم تجربی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی دردرس علوم تجربی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی دردرس علوم تجربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی دردرس علوم تجربی :

فایل مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی دردرس علوم تجربی

چکیده:

فایل حاضربه مقایسه‌ی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی با روش سنتی(سخنرانی)بر ایجاد یادگیری و یادداری دانش‌آموزان در درس علوم در سال تحصیلی۹۱-۹۰ صورت گرفته است. در فایل حاضر روش یادگیری مشارکتی و روش سخنرانی متغیر مستقل و ودانش‌آموزان پسر و دختر پایه چهارم متغیر وابسته است.در این فایل از روش نمونه گیریآزمایشی استفاده شد. جامعه آماری در این فایل را کلیه دانش‌آموزان دختر پسر که شامل ۳۹۲پسر و۳۹۲ دخترپایه چهارم ونیز کلیه معلمان که شامل۲۰ زن و۲۰مرد پایه چهارم دوره ابتدایی شهرستان شوش در سال تحصیلی ۹۰-۹۱می‌باشدتشکیل می‌دهند.نمونه آماری در این فایل۲۰تا از دختران و۲۰تا از پسران و ۲نفراز معلمان زن و ۲نفرازمعلمان مرد می‌باشد.که توسط آزمون محقق ساخته ای با ضریب پایایی ۷ به منظور سنجش یادگیری، افراد هر دو گروه آزمایش شدند .برای تجزیه وتحلیل داده‌ها از روش t مستقل استفاده شده است. به طور کلی نتایج به دست آمده بیانگر آن است که بین روش تدریس فعال (یادگیری مشارکتی)و روش سنتی (سخنرانی)بر میزان یادداری دانش آموزان در درس علوم تفاوت معناداری وجود دارد.

کلید واژه ها : یادگیری مشارکتی، روش سخنرانی، یادگیری، یادداری

فایل مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی دردرس علوم تجربی
فهرست مطالب

فصل اول: کلیات فایل ……………………………………………………………………………………………………… ۱

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲

بیان مساله ………………………………………………………………………………………………………………………۵

اهمیت و ضرورت فایل………………………………………………………………………………………………….۸

اهداف فایل………………………………………………………………………………………………………………..۹

فرضیه ها ………………………………………………………………………………………………………………………۱۰

فصل دوم: ادبیات و پیشینه فایل …………………………………………………………………………………………۱۱

تعریف تدریس……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲

]چهار ویژگی در تعریف تدریس………………………………………………………………………………………….۱۲

کارکردهای درونی تدریس…………………………………………………………………………………………………۱۳

نظریه های تدریس ………………………………………………………………………………………………………..۱۵

رویکردهای نو در تدریس- یادگیری…………………………………………………………………………………… ۱۶

تعریف روش تدریس……………………………………………………………………………………………………….. ۱۹

عوامل موثر در تدریس……………………………………………………………………………………………………….۱۹

ویژگی های اصلی روش های تدریس موثر……………………………………………………………………………… ۲۰

اصول تعیین و سازماندهی روشهای تدریس …………………………………………………………………………….۲۲

نگرش های جدید آموزشی…………………………………………………………………………………………………. ۲۴

پیشروان روشهای جدید …………………………………………………………………………………………………….. ۲۶

روشهای نو و روان شناسی………………………………………………………………………………………………….. ۳۱

روش های تاریخی ………………………………………………………………………………………………………….. ۳۳

روشهای تدریس سنتی و متداول………………………………………………………………………………………….. ۳۵

انواع روشهای سنتی متداول…………………………………………………………………………………………………. ۳۶

روش حفظ وتکرار……………………………………………………………………………………………………………..۳۶

روش سخنرانی………………………………………………………………………………………………………………… ۳۷

روش های نوین آموزش فعال…………………………………………………………………………………………………………….۴۲

ویژگیهای عمومی روشهای فعال تدریس………………………………………………………………………………… ۴۳

روشهای نوین آموزش فعال…………………………………………………………………………………………………. ۴۵

روش پرسش و پاسخ ……………………………………………………………………………………………………….. ۴۵

محاسن و محدودیتهای روش پرسش و پاسخ…………………………………………………………………………….۴۷

روش آزمایشی (آزمایشگاهی)………………………………………………………………………………………………۴۷

محاسن و محدودیتهای روش آزمایشی……………………………………………………………………………………. ۴۸

الگوی حل مسأله…………………………………………………………………………………………………………….. ۴۹

روش یادگیری اکتشافی……………………………………………………………………………………………………… ۵۱

یادگیری مشارکتی یا همیاری……………………………………………………………………………………………… ۵۳

روش یادگیری مشارکتی…………………………………………………………………………………………………….. ۵۳

ویژگیهای کلاس مشارکتی…………………………………………………………………………………………………. ۵۷

چالش های کلاس مشارکتی ………………………………………………………………………………………………. ۵۸

دلایل استفاده از یادگیری مشارکتی ………………………………………………………………………………………. ۶۰

خواص یادگیری مشارکتی…………………………………………………………………………………………………. ۶۱

ویژگیهای برجسته یادگیری مشارکتی………………………………………………………………………………………۶۸

تاکیدهای جدید بر یادگیری مشارکتی……………………………………………………………………………………. ۶۸

پیشینه فایل…………………………………………………………………………………………………………………..۶۹

فایلهای‌داخلی………………………………………………………………………………………………………………………………۶۹

فایلهای‌خارجی……………………………………………………………………………………………………………………………..۷۳

تعریف مفهومی………………………………………………………………………………………………………………. ۷۶

تعریف عملیاتی ……………………………………………………………………………………………………………..۷۷

یادگیری اصیل و پایدار و موثر ……………………………………………………………………………………………۷۹

عوامل موثر در یادگیری…………………………………………………………………………………………………….۸۰

اصول مبتنی بر قوانین یادگیری……………………………………………………………………………………………۸۲

اصول ارایه شده در ایجاد و نگهداری یک محیط یادگیری مساعد………………………………………………….۸۵

فصل سوم: جامعه آماری فایل ………………………………………………………………………………………………۸۶.

روش فایل…………………………………………………………………………………………………………………..۸۷

جامعه‌ی آماری………………………………………………………………………………………………………………………………۸۷

ابزار فایل…………………………………………………………………………………………………………………….۸۷

نمونه آماری ………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۷

روایی و پایایی ابزارهای اندازه‌گیری………………………………………………………………………………………………….. ۸۷

روش آماری…………………………………………………………………………………………………………………….۸۸

فصل چهارم :یافته های فایل………………………………………………………………………………………………….۸۹

یافته های توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………………۹۰

یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………………۹۴

فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………….۹۶

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………..۹۷

محدودیتها……………………………………………………………………………………………………………………….۹۹

پیشنهادها……………………………………………………………………………………………………………………….۱۰۱

منابع …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۵

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.