مشروعیت حقوق بشر و اطاعت و الزام آوری جهانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مشروعیت حقوق بشر و اطاعت و الزام آوری جهانی دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مشروعیت حقوق بشر و اطاعت و الزام آوری جهانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مشروعیت حقوق بشر و اطاعت و الزام آوری جهانی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مشروعیت حقوق بشر و اطاعت و الزام آوری جهانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مشروعیت حقوق بشر و اطاعت و الزام آوری جهانی :
مطالب:
از مشروعیت حقوق بشر تا اطاعت و الزامآوری جهانی
پیشینه تاریخی حقوق بینالملل
۱. حق و حقوق چیست؟ ۲. حکم چیست؟ ۳. قانون چیست؟
حق چیست؟
چند موضع از اختلافات را میتوان در مشروعیت حقوق بشر و اطاعت و الزام آوری جهانی
فهرست ذیل بیان کرد:
حکم چیست؟
تعریف اصطلاحی حقوق
قانون چیست؟
۱. شیخ مفید (ره) در کتاب العویص صفحه ۳ مینویسد:
حدپذیری قوانین حقوق بشر
مبدأ حقوق جهانی بشر
شواهد تاییدی نظریه
الف. تفاوت دو جهانبینی
منابع شایسته استنباط حقوق بشر
منبع مشترک
حقوق اسلامی جهانی بشر
=================
قسمتهایی از متن:
از مشروعیت حقوق بشر تا اطاعت و الزامآوری جهانی
مروزه مفاهیم حقوقی به شکلی گسترده در زندگی انسانی ظاهر شده است. مرزهایی که از آن با نامهای حقوق بینالملل، جامعه بینالملل، نهادهای بینالملل، سازمانهای بینالملل، تابعان حقوق بینالملل، سیاست و حقوق بینالملل، اقتصاد و حقوق بینالملل تعبیر میشود. مضامینی که درک صحیح و مناسب از آنها دستکم به سوی ایجاب سوق مییابد.
تا چندی پیش سخن از افراد و تابعیت آنها درقبال قوانین داخلی و حکومتهای محلی و ملی پذیرفته شده بود و مسئولیت فردی و حمایت از فرد در محدودهای خاص، جغرافیایی معین و حقوق ملی تبیین میشد؛ حتی فراتر از افراد، شرکتها و شخصیتهای حقوقی نیز در چارچوب این قوانین معنا داشتند. اما تغییر در این مفاهیم، تاثیرات مهمی بر زندگی جامعه بشری بر جا گذاشت.
تمدنهای بزرگ و جوامع با سابقه مدنیت کهن، تجربههای محیطی متمایز و مشترکی را درقبال اجرا و تعهد این قوانین کسب میکردند. در این میان، جامعه بزرگ اسلامی در گذار از این دوره و تجربه آن با پرسشهای بسیار جدی و قابل تأملی روبهرو شده است، پرسشهایی که نخبگان و بزرگان علمی این کشورها را به چالشی عمیق کشانده و پاسخهای آن میتواند جهت تغییرات یا ضرب آهنگ تحولات را با کاهش یا شدت همراه سازد. ..
…
منابع شایسته استنباط حقوق بشر
درخصوص منابع حقوق بینالمللی دو تقسیم عمده وجود دارد: «منابع واقعی و منابع شکلی. منابع واقعی یا اصلی یعنی عوامل حقیقی شکلگیری قواعد حقوقی که از نظام اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و عقیدتی ناشی میشود و منابع شکلی، براساس ماده ۳۸ اساسنامه دیوان دایمی دادگستری بینالمللی مورخ ۱۶ دسامبر ۱۹۲۰ و ۲۶ ژوئن ۱۹۴۵، عبارت است از: معاهدات بینالمللی، عرف بینالمللی اصول کلی حقوق، تصمیمات یا رویه قضایی، دکترین، اصل انصاف، اعمال حقوقی یک جانبه بینالمللی و قواعد آمره بینالمللی .»
با دقت در منابع ذکر شده که در تدوین حقوق بشر نیز مورد تایید و استفاده قرار گرفت، این موضوع روشن میشود که تمدن مدرن غرب، انسان را صاحب چنین حقی برای تدوین و مبدائیت آن و منابع مذکور را منابع حقوق بشر دانسته است.
نکته فوق اساسیترین نقطه افتراق دیدگاه اسلامی ادعای جامعه جهانی است.
منبع مشترک
آیا برای تدوین و استنباط حقوق جهانی بشر منابع مذکور در منابع شکلی و واقعی شایستگی منبعیت دارند؟ چه خصوصیت یا ویژگیای باید در منابع استنباط حقوق جهانی بشر باشد؟
فقهای اسلام چند ویژگی مهم را برای منابع استنباط حقوق جهانی بشر مطرح میکنند که موجب میشود منابع مذکور کنونی در ماده ۳۸ دیوان دایمی دادگستری، شایسته این صلاحیت نباشند. …
…
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.