فایل بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۱۱۹,۵۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای ۸۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان :

چکیده

هدف این فایل بررسی رابطه جو عاطفی خانواده وانگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه دبیرستان های شهرستان بوکان بود. جامعه آماری دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بوکان بود که از میان آنها نمونه ای با تعداد ۹۰ دانش آموز به شیوه تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار گردآواری اطلاعات پرسشنامه استاندارد جو عاطفی و انگیزش پیشرفت تحصیلی استفاده شد. طرح این فایل از نوع همبستگی – توصیفی می باشد. تحلیل های آماری همبستگی پیرسون و آزمون t استفاده شده است. یافته های فایل نشان داد که بین جو عاطفی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقعطع متوسطه در شهرستان بوکان رابطه آماری معناداری وجود دارد. همچنین یافته ها نشان داد که میانگین جو عاطفی بر حسب جنسیت در میان دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بوکان تفاوت معناداری دارد اما از نظر میانگین انگیزش پیشرفت تحصیلی در میان دختران و پسران دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان بوکان تفاوت معناداری مشاهده نشد.

کلید واژه ها: جو عاطفی خانواده ها ، انگیزش پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان، شهرستان بوکان.

فصل اول: کلیات فایل.. ۱

۱-۱- بیان مسئله. ۲

۱-۲- اهمیت و ضرورت فایل.. ۴

۱-۳- اهداف فایل.. ۵

۱-۳-۱- هدف اصلی.. ۵

۱-۳-۲- اهداف فرعی.. ۵

۱-۴- سوالات فایل.. ۵

۱-۴-۱-سوال اصلی.. ۵

۱-۴-۲- سوالات فرعی.. ۵

۱-۵- فرضیه ها ی فایل.. ۶

۱-۵-۱- فرضیه اصلی.. ۶

۱-۵-۲- فرضیه های فرعی.. ۶

۱-۶- تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها ۶

۱-۶-۱- تعریف نظری.. ۶

۱-۶-۲- تعریف عملیاتی.. ۷

۱-۷- متغییرهای فایل…. ۷

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه فایل.. ۸

۲-۱- مقدمه. ۹

۲-۲- جو عاطفی.. ۹

۲-۲-۱-محیط عاطفی خانواده ۱۳

۲-۲-۲-زیان ناشی از فقدان عواطف… ۱۵

۲-۲-۳-رفتار با نوجوان.. ۱۶

۲-۲-۴-بر قراری ارتباط با نوجوان.. ۱۷

۲-۲-۵- عواملی که شوق تحصیل را در نوجوان کاهش می دهد. ۲۴

۲-۲-۶- نقش تربیتی پدر در خانواده ۲۶

۲-۳- انگیزش پیشرفت تحصیلی.. ۳۰

۲-۴- پیشینه فایل.. ۳۵

۲-۴-۱- پیشینه داخلی.. ۳۵

۲-۴-۲- پیشینه خارجی.. ۳۸

فصل سوم: روش فایل.. ۳۹

۳-۱- مقدمه. ۴۰

۳-۲- روش فایل.. ۴۰

۳-۳-جامعه آماری.. ۴۰

۳-۴- حجم نمونه و روش نمونه گیری.. ۴۰

۳-۵- ابزار اندازه گیری اطلاعات… ۴۰

۳-۶- روش تجزیه وتحلیل داده ها ۴۲

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها ۴۳

۴-۱- مقدمه. ۴۴

۴-۲-بخش اول: ویژگیهای نمونه مورد مطالعه. ۴۵

۴-۳- بخش دوم: بررسی فرضیه ها ۴۶

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. ۴۸

۵-۱- مقدمه. ۴۹

۵-۲- بحث و نتیجه گیری یافته ها ۴۹

۵-۳-محدودیت های فایل.. ۵۱

۵-۴- پیشنهادهای فایل.. ۵۱

منابع.. ۵۲

ضمائم ۵۵

۱-۱-­ بیان مسئله

خانواده نخستین محیط اجتماعی است که کودک را تحت سرپرستی و مراقبت خود قرار می دهد. این محیط بیش از محیط های دیگر در رشد و تکامل فرد تأثیر دارد و کودک را بیش از این که از اوضاع اجتماعی خارج از خانه متأثر شود، تحت تأثیر قرار می دهد. محیط خانوادگی بیش از بهره ی هوشی کودکان در مؤفقیت تحصیلی آنها مؤثر است. شاید بتوان گفت مهمترین عامل مؤثر در شکل گیری نگرش دانش آموز نسبت به تحصیل، خانواده است. اینکه والدین با دانش آموز و درس و تحصیل او چگونه برخورد کنند و در الگوهای تربیتی خود برای چه نوع رفتارهایی ارزش قائل شوند، یکی از اجزای اساسی در شکل گیری نگرش دانش آموز نسبت به تحصیل است. نگرش خانواده نسبت به مدرسه و آیند زندگی در نگرش دانش آموز نسبت به درس و تحصیل تأثیر بسزایی دارد. پدران و مادرانی که درس را کاری بیهوده و اتلاف وقت تلقی می کنند ممکن است در فرزندانشان نیز همین قسم داوری پدید آید و در نتیجه برای آموختن و پیشرفتهای درسی هیچ گونه کوششی به کار نبرند. متأسفانه ریشه و اساس بسیاری از اُفت تحصیلی ها و بی انگیزگی های دانش آموزان به تحصیل، در درون خانواده ها است. بسیاری از دانش آموزان از انگیزه های لازم و کافی برای درس خواندن و یادگیری برخوردار نیستند و در رأس هم دلایلی که آنان را نسبت به تحصیل، درس و کتاب بی انگیزه کرده است نگرش ها و باورهای غلطی است که بعضاً در محیط خانواده فرا گرفته اند. برخی رفتارهای غلط و نا آگاهی های والدین، مهمترین و اصلی ترین عامل انگیزه در پیشرفت تحصیلی را در درون فرزندان از بین برده است. هنگامی که خانواده ها از نقش نظارتی خود در فعالیت های آموزشی و تربیتی فرزندان غافل می شوند، وقتی در درون خانه نگرش ها و باورهای غلطی دربار تحصیل و علم آموزی در ذهن فرزندان شکل می گیرد، وقتی حمایت خانواده ها از فرزندان در دوره های مختلف کمرنگ و یا از بین رفته است، وقتی محیط های خانوادگی بعضاً به محیط های سرد و بی روح مبدل گشته اند و گاهی والدین از وضعیت تحصیلی فرزندان خود بی خبرند و ارتباط والدین و فرزندان به دلایل متعددی هم چون اشتغال تمام وقت والدین در بیرون از خانه، به حداقل ممکن رسیده است دیگر چه انتظاری می توان داشت که چرخ مؤفقیت تحصیلی فرزندان بدرستی و در جهت مثبت پیش رود. مؤفقیت تحصیلی در گرو علل و عوامل متعددی است که نبود و یا نقصان هر کدام از این عوامل موجبات اُفت تحصیلی را فراهم می سازد. هوش و استعداد تحصیلی یادگیرنده، عوامل محیطی ( نظیر دیدگاه های حاکم بر جامعه در خصوص تحصیل، امکانات، وضعیت اقتصادی و حتی وضعیت فرهنگی محیط اجتماعی و…) و عوامل خانوادگی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر روند تحصیلی دانش آموزان برشمرده می شوند. همانطور که گفته شد خانواده نقش بسیار مهمی در روند تحصیلی دانش آموزان ایفا می کند. مهمترین نقش والدین ایجاد محیطی آرام و مساعد برای مطالعه و انجام تکالیف درسی است(بیابانگرد،۱۳۸۷)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.