عوامل فرهنگی اجتماعی شکست تحصیلی و جبران آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل فرهنگی اجتماعی شکست تحصیلی و جبران آن دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل فرهنگی اجتماعی شکست تحصیلی و جبران آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز عوامل فرهنگی اجتماعی شکست تحصیلی و جبران آن۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عوامل فرهنگی اجتماعی شکست تحصیلی و جبران آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عوامل فرهنگی اجتماعی شکست تحصیلی و جبران آن :

مطالب:

۱ـ همپوشی ریشه های اجتماعی ـ آموزش و شخصی

۲ـ موقعیت اجتماعی اقتصادی دانش آموز و سطح آروزهای او

۳ـ به سوی تحلیل اجتماعی ـ فرهنگی دقیق

راهنمایی تحصیلی به عنوان پیشگیری و راهنماییهای مجدد به عنوان جبران شکستها

۱ـ راهنمایی تحصیلی بنابر سطح و همچنین شکل هوش

۲ـ راهنمایی پیش حرفه ای

۳ـ هدایت تحصیلی و حقوق دانش آموز

نتیجه گیری کلی

=====================

قسمتهایی از متن ابتدایی و انتهایی :

ریشه های اجتماعی ـ فرهنگی شکستها و تدابیر جبرانی متداول

یکی از ریشه های مهم شکستهای تحصیلی مربوط به ساختارهای مسلماً بسیار به هم مرتبط ـ جامعه و مدرسه در سطوح مختلف آنها می شود پ . بوردیو و پاسرون دقیقاً نشان داده اند که چگونه سازمان آموزش سعی دارد جامعه را در همان وضع و با همان سلسله مراتب در خود بازسازی کند . با این حال غالباً در مدرسه وجود نیروی دگرگونی اجتماعی بالقوه ای تشخیص داده شده است . گر چه از این لحاظ باید از هر گونه خیال پردازی خودداری کرد و اگر چه مدرسه به خودی خود رهایی بخش نیست اما نقش آن در یک جامعه دموکراتیک نمی تواند مشروع دانستن تفاوت گذاریهای اجتماعی ـ اقتصادی بین دانش آموزان و حتی تأیید این امر باشد . عقیده منفی گرایانه ای که بر حسب آن مدرسه بدون یک انقلاب سیاسی و اجتماعی کامل دارای قدرتی نخواهد بود دیگر پذیرفتنی نیست زیرا اگر این اصل هم قبول شود یارای آن را ندارد که تاریخ و اثرات آن را پیش بینی کند . سازمانهای آموزشی نیرویی را در اختیار دارند که از آن باید برای کاستن از مشکلات پیچیده اجتماعی ـ فرهنگی استفاده کنند از این راه که به دانش آموزان خود پذیرش و تربیتی را تفویض کنند که تا حدی رهایی بخش آنان از رنج نابرابریهای اجتماعی ـ اقتصادی باشد . نابرابریهایی که تا کنون تحمل کرده اند و هم اکنون متحمل می شوند . ….

نتیجه گیری کلی

زندگی و آینده

دیوان استیناف دادگاه مدرسه

چنان که یادآور شدیم ، اندوه بار است که یک هدایت تحصیلی نیمه خودکار و غالباً شتابزده هنوز جایگاه و وظیفه ای را داشته باشد که بایستی مشاوره ای سه جانبه مرکب از : هیأت آموزشی و راهنمایان ، والدین و جوانان احراز کند به همین سبب ، حائز اهمیت است که ، در حال حاضر ، والدین اطلاعاتی را که توانسته اند جمع آوری کنند در اختیار رئیس مؤسسه آموزشی معلمان و راهنمای تحصیی قرار دهند . اطلاعاتی که موظف بوده اند ، از لحاظ نحوه کار دانش آموز ، احساسی که از وضع تحصیلی خود دارد و بازخورد شخصی وی نسبت به سعادت کنونی و آتی خویش ، طی سال تحصیلی یادداشت کنند تا بتوانند در آخرین مرحله به تلخیص آنها بپردازند . به طور خلاصه مفیدتر آن که دانش آموز و والدین او با فرایند های هدایت تحصیلی و هدایت مجدد تحصیلی با گونه ای اعتماد برخوردار کنند و ضمناً در خصوص شخصیت دانش آموز تواناییهای بالقوه او و صفاتی که تنها شروع به شکوفایی کرده اند ولی هنوز مدرسه متوجه نشده است ؛ لیکن گرایش به ارزشیابی ویژه ای درباره او بر حسب معیارهای خاص خویش دارد ، دارای آگاهیها و قاطعیت کافی باشند . مؤسسه آموزشی از آنچه که دانش آموز انجام داده آگاه است و والدین و خود او از آنچه که او هست اطلاع دارند . لیکن اینان باید بتواند این مطلب را اظهار نمایند و با قاطعیت آن را بگویند . …

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.