آموزش و پرورش و بررسی فضاهای آموزشی و مدارس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آموزش و پرورش و بررسی فضاهای آموزشی و مدارس دارای ۷۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آموزش و پرورش و بررسی فضاهای آموزشی و مدارس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز آموزش و پرورش و بررسی فضاهای آموزشی و مدارس۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آموزش و پرورش و بررسی فضاهای آموزشی و مدارس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آموزش و پرورش و بررسی فضاهای آموزشی و مدارس :

قسمتهایی از متن:

۱-۱- آموزش :

۱-۱-۱ اهمیت آموزش و پرورش:

تمدن امروزه وجوه متفاوتی دارد. دگرگونی تکنیک زندگی مرتبا بر وسعت و تنوع نیازها می‌افزاید و بهره‌مندی انسانها را از مهارتها و تواناییهای جدید ایجاب می‌کند. در اثر این تحول تدریجی چه بسا هدفهای تربیتی که روزی بعنوان مقاصد تجملی مطرح بوده اند و اکنون یک نیاز اجتناب ناپذیر عمومی جلوه می‌کنند. روشن است که کسب مهارت برای مقابله با نیازهای متنوع و پیچیده زندگی و کسب اهلیت برای استفاده از تکنیک نوع و کاربرد ابزار جدید. خود مستلزم توسل جستن به تربیت عمدی است . آن بربیت عمدی ای که برای زندگی در جاهله امروز با ابعاد وسیع نیازهای روزمره‌اش توانایی لازم فراهم آورد و افراد را برای مقابله با ضرورتهای روزمره زندگی آماده کند. این ضرورت نشانه بارز آموزش و پرورش است ولویت آن را نسبت به دیگر فعالیت‌ها توجیه می‌کند.

در جامعه امروز ا«وزش و پرورش تنها وسیله دسترسی به تکنیک قویتر و توسعه و پیشرفت بیشتر است رقابت دامنه داریکه باری استفاده از تکنیکهای جدید و تامین شرایط بهتر زیست و بین ملل مختلف جهان وجود دارد ، انگیزه تلاش و کوشش وسیعی است که برای بنیادگذاری نظام جامعتر و سود بخشتر آموزشی اعمال می شود و خود از اهمیت این بخش از فعالیت های اجتماعی متاثر است دگرگونیهای روزمره و سریع زندگی انسان نیز نیاز به ترتبیت و کسب آمادگی برای قبول تحول در ابعاد گوناگون حیات انسانی را به خوبی توجیه می‌کنند. دگرگونیهای که اجتناب ناپذیرند و تنها تربیت و تعلیم صحیح مقابله متعادل و مطلوب با آنها را امکان پذیر می‌سازد.

۱-۱-۲ محتوای آموزش و پرورش:

به دنبال بحث درباره آموزش و پرورش کنجکاوی برای آشنایی با آن محتوا و برنامه در خور اینهمه توجه امری کاملا طبیعی است. روشن است که تربیت تک فرد فقط نتیجه کوششهای عمدی و رسمی خانواده نیست. تربیت یک فرد نتیجه همه عواملی است که در شکل گیری شخصیت او نقش داشته‌اند. اثر محیط در سازندگی ویژگیهای عقل ، عاطفی و رفتاری انسانها، خواه ناخواه مقام دارد. اثری که اجتناب ناپذیر است تغییر نیست، تدریجی و با دوام است و عموما نافذتر کوششهای عمدی است. مدرسه خود جذیی از محیط است و در چهارچوب سازندگیهای محیط، در شکل دادن به شخصیت کودکان و نوجوانان نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

آموزش و پرورش رسمی، هم کوششهای معلم برای انتقال دانش و مهارت زمان به نسل جوان و هم آن سلسله فعالیتهایی را که نقش سازنده رفتاری دارند ، در بر می‌گیرد. آن محتوا و برنامه که در هر زمینه فوق موثر و سودب۰خش باشد در خور اهمیت است. رسالت تربیتی خانواده و مدرسه و جامعه را در هر دو بعد آموزش و پرورش باید دید که نتیجه اول در یادگیری و دومین در تغییر رفتار خلاصه می‌شود.

با این توضیح ، محتوای تربیتی سودبخش تر است که در هر دو جهت ، یادگیری و تغییر رفتار – موثر باشد بخصوص یادگیری، آنگاه در خور توجه است که به تغییر رفتار در جهت مطلوب منتهی شود.

تهیه آن محتوای تربیتی که نیازها و توقعات جامعه را بصورتی جامع و همه جانبه پاسخ دهد و در خور آن باشد که بعنوان یک نیاز عمومی مطرح شود از دشواریهای جدی مدیریت کنونی است. مسئله اساسی این است که نظام آموزشی با کدام محتوا سود بخش و قابل اعتماد می‌تواند به نیازها و ضرورتهایی که شاخص اهمیت و ضرورت کار مدرسه‌اند پاسخ دهد.

محتوای آموزش و پرورش باید بصورتی تهیه شود که بین وقت و سرمایه وکار مصرفی برای تربیت هر فرد و نتیجه ای که از این سرمایه گذاریها حاصل می شود تعادل و تناسب مطلوب را برقرار کند. این موازنه و تعادل هم در گروه برنامه موثر و مفید است و هم به اجرای سنجیده آن برنامه بستگی دارد. بررسی مسائل آموزش و پرورش خود کوششی برای یافتن آن محتوا و آن کیفیت اجرای است که مقاصد تربیتی را به صورت بهتر و موثر تامین کند و قدرت سازگاری و سازندگی را در افراد جامعه فراهم آورد.

تاثیر اندازه مدرسه بر دانش‌آموزان

وقتی در مورد مدارس صحبت می‌شود، اولین سوالی که به ذهن می‌رسد این است که آیا مدرسه بزرگتر بهتر است؟ کاملترین اطلاعات در مورد تاثیر اندازه مدرسه بر نوجوان و فایلات انجام شده توسط یک روانشناس به نام راجر بایگل و همکارانش بدست آمده است.

این محققین علاقمند بودند که بدانند چگونه اندازه یک مدرسه و تنوع کلاس و فعالیتهای فوق برنامه قابل دسترسی دانش آموزان و مشارکت دانش آموزان در آن اثر می گذارد. مدارس بزرگ بیش از مدارس کوچک مسائل متنوع را ارائه می کنند اما تنوع موضوعات ارائه شده در آنها هنگامی که اندازه مدرسه افازیش بیشتری دارد به مقدار کمی افزایش پیدا می کند. در حالی که یک مدرسه با ۲۰۰۰ دانش آموز، ممکن است دارای ۵۰ موضوع کلاسی متفاوت باشد یک مدرسه با ۴۰۰۰ دانش آموز ممکن است فقط شامل ۶۰ موضوع باشد. به هر حال شاید جالب توجه‌ترین یافته‌ها، توجه به مشارکت در فعالیتهای غیر کلاسی است. ممکن اس توقع داشته باشیم که مدارس بزرگ علاوه بر فراهم کردن فعالیتهای متنوع‌تر، فعالیتهای فوق برنامه گوناگونی را نیز به دانش آموزانشان ارائه دهند و در حقیقت این کار را می کنند. مدارس بزرگتر می‌توانند تیمهای ورزشی، کلوپهای بعد از مدرسه و تشکیلات دانش آموزی بیشتری را ارائه دهند. بایگل دریافت که دانش آموزان مدارس بزرگ ، دارای تقریبا ۴ برابر فعالیتهای غیر درسی نسبت به مدارس کوچک هستند.

اما از آنجا که مدارس بزرگ دانش آموزان زیادی دارند، مشارکت حق وی در فعالیتهای مختلف در مدارس بزرگ نصف مدارس کوچکتر است. در باور بایگل مدارس بزرگ پیش برنده بود و تعداد دانش آموزانشان برای هر فعالیت بیش از اندازه لازم بود. در نتیجه به نظر می آمد، دانش آموزان بیشتر در فعالیتهای مدرسه بیشتر مشاهده کننده بودند تا مشارکت کننده ، بعنوان مثال در طول پاییز در یک مدرسه کوچک و یک مدرسه بزرگ هر کدام ممکن است در یک تیم فوتبال آمریکایی و دو استقامت تشکیل دهند که روی هم رفته شامل ۱۰۰ دانش آموز می‌باشد. شانس پیوستن به این تیم ۱۰۰ نفره در مدرسه ۵۰۰ نفری بیش از مدرسه ۴۰۰۰ نفری است. از آنجایی که دانش آموزان مدارس کوچک نسبت به دانش آموزان تاکید دارند. آنها این فضا را به طرق مختلف ایجاد می کنند که وابسته به اندازه و طبیعت بدن دانش آموز بستگی دارد. …

….

آموزش

۱

اهمیت آموزش و پرورش

۱

محتوای آموزش و پرورش

۱

رده بندی مسائل آموزش و پرورش

۲

اهداف در نظام آموزش و پرورش

۳

اصول کلی و اصول برنامه ریزی آموزشی در دوره متوسطه

۴

تعریف آموزش و پرورش دوره متوسطه

۵

اهمیت آموزش و پرورش دوره متوسطه

۶

ویژگیهای آموزش متوسطه

۷

ویژگیهای دانش آموزان دوره متوسطه

۷

تاریخچه ظهور و تکوین آموزش و پرورش دوره متوسطه

۸

طرح جدید آموزش دوره متوسطه

۱۰

دلایل اولویت اجرای طرح جدید متوسطه

۱۱

اهداف دوره متوسطه

۱۲

ساختار دوره های متوسطه، پیش دانشگاهی و کاردانی پیوسته

۱۴

اهداف و سیاستهای کلی از پیدایش گروه استعدادهای درخشان در نظام آموزشی

۱۶

ساختار آموزشی و تشکیلاتی دوره متوسطه استعدادهای درخشان ‌

۱۷

شیوه ها و روشهای مختلف آموزش و تدریس علوم

۱۷

روش آموزشی تدریس به گروههای کوچک

۱۹

انتخاب وضعیت فیزیکی در آموزش به شیوه گروههای کوچک

۲۰

روش آموزش فردی

۲۱

یادگیری به روش فایل یا اکتشاف آزاد

۲۱

آموزش و یادگیری به روش اکتشاف هدایت شده

۲۲

آموزش به روش اکتشاف هدایت شده

۲۲

مزایای روش اکتشاف هدایت شده

۲۳

تغییر انگیزه بیرونی دانش آموزان به انگیزه درونی

۲۳

نبود بهترین راه آموزش علوم برای همه کودکان

۲۴

روش پیشنهادی آموزش علوم برای گروه استعدادهای درخشان

۲۴

فایل و فایل

۲۶

ضرورت فایل

۲۷

فوائد فایل

۲۸

در جنبه اجتماعی

۲۸

اهداف و مقاصد فایل

۲۹

ضرورت امر فایل در توسعه علم

۲۹

ضرورت امر فایل و تربیت فایلگر در سیستم آموزش فوق

۲۹

تاثیر عواملی فیزیکی معماری بر عملکرد قرارگاههای تربیتی

۳۱

(تاثیر عوامل معماری بر فضاهای آموزشی)

تاثیر عوامل فیزیکی – معماری در عملکرد قرارگاه‌های تربیتی

۳۱

تاثیر (ساخت) یا (معماری) در عملکرد قرارگاه‌های تربیتی

۳۱

تاثیر عوامل (فیزیکی ) در عملکرد قرارگاه های تربیتی

۳۱

خصوصیت فیزیکی مدرسه

۳۲

خصوصیت فیزیکی ساختمانهای مدارس

۳۲

اندازه کلاسها و مدارس

۳۳

ساختار و سازماندهی محیط مدرسه

۳۴

مدرسه کوچک، مدرسه بزرگ ، تاثیر اندازه مدرسه

۳۴

تاثیر اندازه مدرسه بر دانش‌آموزان

۳۶

رنگ آمیزی مدرسه

۴۲

رنگ آمیزی فضای داخلی کارگاه و هنرستانها‌

۴۳

تاثیر گروه سنی خاص و ویژگی های روحی و جسمی آنها و تاثیر آن بر معماری محیط آموزشی

۴۵

مفهوم نوجوانی و جوانی و روانشناسی گروه مخاطب (۱۴ تا ۱۸ سال)

۴۵

مفهوم نیاز و بررسی آن در جوانان

۴۵

تقسیم بندی نیازها

۴۶

نیازهای فیزیولوژیک

۴۶

طبقه بندی نیازهای جوانان

۴۷

تفاوت های رشدی و ساختاری در دخترها و پسرها در گروه سنی دبیرستان و کلاس درس مطلوب

۴۸

تفاوت های رشدی و ساختاری

۴۸

تفاوت های کارکردی:‌

۴۸

استدلال انتزاعی و عینی

۴۹

یادگیری متفاوت در دخترها و پسرها

۵۱

ویژگی های افراد سرآمد و تیزهوش و اقدامات و توصیه های آموزشی

۵۲

علل سرآمدی

۵۳

ویژگیهای روانی و عاطفی ‌

۵۴

اقدامات آموزشی

۵۵

توصیه های آموزشی

۵۶

تاثیر عوامل سازمانی و تغییرات آن بر فضاهای آموزش

۵۹

ضوابط و معیارهای استاندارد طراحی فضاهای آموزشی

۶۲

فضاهای مورد نیاز مدارس

۶۳

فضاهای تحصیلی

۶۴

کلاس آموزش دروس نظری (از لحاظ عملکرد )

۶۴

کلاس آموزش دروس تجربی

۶۴

پاره ای از ویژگیهای خاص فضای تدریس ابتداییک

۶۵

ویژگیهای کتابخانه

۶۸

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.