لوئیس مامفورد و مرور منظر طبیعی و منظر شهری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
لوئیس مامفورد و مرور منظر طبیعی و منظر شهری دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد لوئیس مامفورد و مرور منظر طبیعی و منظر شهری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز لوئیس مامفورد و مرور منظر طبیعی و منظر شهری۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی لوئیس مامفورد و مرور منظر طبیعی و منظر شهری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن لوئیس مامفورد و مرور منظر طبیعی و منظر شهری :
لوئیس مامفورد
متن آغازین:
Lewis Mumford
متولد ۱۸۹۵
لوئیس مامفورد در ایالات متحده متولد شد و در دانشگاه کلمبیا دروس خود را به پایان رسانید . وی مورخ تمدن بشری و متخصص عصر ماشین [۱] بوده و مرید و پیرو « پاتریک گدس »
می باشد . و مانند « گدس » ، شهر را مکان حساس عصر ما می داند ، او برای مسأله شهرسازی همه ابعاد فرهنگی و تاریخی اش را منظور می دارد و از اینکه مسأله را تنها در چارچوب فنی ببندد ، اجتناب می ورزد .
این روش کلی و منظم برخورد به مسائل ریخت شناسی ، الهام بخش او در کتابهای « چوب و سنگ » [2] ( 1924 ) « سالهای قهوه ای » [3] ( 1931 ) بود که به طور مشخص بر معماری ، متمرکز هستند ، قبل از آنکه در ۱۹۳۸ اثر [۴] بزرگش « فرهنگ شهرها » [5] را منتشر کند ، کتاب « شهر در تاریخ » [6] را منتشر کرد ، که در ۱۹۶۴ [۷] به فرانسه گردید . « فرهنگ شهرها » تکمیل شده و
تدوین شده « شهر در تاریخ » می باشد .
با دور ماندن از یک « نظریه پرداز » ناب بودن ، « لوئیس مامفورد » به گونه ای مستمر آثارش را با ارتباطی مستقیم ، و شناختی عمیق از واقعیت شهر معاصر تغذیه و تقویت می کند . این مسأله با فعالیت عملی سه جانبه ای صورت می پذیرد . در واقع ، او در جنبش های متفاوت برنامه ریزی شهری شرکت کرده است ، به طور مشخص او همراه با « هانری رایت » [8] و « کلارنس اشتاین » [9]
مؤسس « گروه برنامه ریزی منطقه ای » [10] برای « مسکن نیویورک و شورای برنامه ریزی
منطقه ای » [11] و دبیر « شورای برنامه ریزی اجتماعی » [12] در « انستیتوی امریکایی معماری » [13] بود افزون بر این او استاد « برنامه ریزی شهری » [14] در دانشگاه پنسیلوانیا در سالهای ۱۹۱۵ تا ۱۹۵۶ و استاد مدعو . ام . ای . تی بوده است . ولی شاید به دلیل فعالتی جدلی و ؟؟؟؟؟ و
روزنامه نگارانه اش به جای گذاشته است . او منقد معماری و شهرسازی بود و در سالهای طولانی ( از سال ۱۹۲۰ ) با مجموعه ای ا زمجلات کم و بیش تخصصی همکاری می کرد .
« روزنامه انستیتوی امریکایی معماری » « آرکی تک چرال رکورد » [15] « آرکی تکچر » [16]
« لنداس کیپ » [17] ، « سوسیولوژیکال ری ویو » [18] از میان آنها قابل یادآوری است .
در اینجا ، به طور مشخص ای نشده به زبان فرانسوی که اصل آن در سال ۱۹۶۰ در مجله « لنداس کیپ » چاپ شده است را مرور می کنیم . ….
[۱]- نام مامفورد در فرانسه اساساً با « فن و تمدن » همراه است ، ر . گ به :
Technique et Civilisation Editions du Seuil , paris , 1950 .
Sticks and Stones -[2]
Brown decades-[3]
[۴] – هیچ یک از این آثار به فرانسه نگردیده است .
The Cultur of Cities -[5]
The City In History-[6]
[۷]- این اثر در فرانسه تحت عنوان « شهر در گذر تاریخ » شده است ر. گ . به :
La Cite a travers I”Histoire Traduit par Guy et Gerard Durant , Editions du Seuil , paris , 1964
این اثر در ا یران تحت عنوان « مدنیت و جامعه مدنی در بستر تاریخ » شده است . ر.گ به : مدنیت و جامعه مدنی در بستر تاریخ ، لوتیز مامفورد ، دکتر احمد عظیمی بلوریان ، مرکز بین المللی گفت و گوی تمدن ها ، موسسه خدمات فرهنگی رسا ، تهران ۱۳۸۱ .
Henry Wright -[8]
Clarence Stein-[9]
Regional Planning Number-[10]
The New-York Housing and Regional Planning-[11]
Community Planning Commission-[12]
American Institute of Architecture-[13]
Town-Planning-[14]
Architectrual Recors-[15]
Architecture-[16]
Landscape -[17]
Sociological Review-[18]
…
متن پایانی :
کتاب تاریخ شکل شهر ـ نوشته جمیز موریس
لوئیز مامفورد ، نویسنده کتاب شهر در طول تاریخ یکی از صد رومیان سرسخت می باشد که در این بخش نقل قول هایی از او در نقد شهر رم خواهد آمد . بطور کلی او می گوید که « مشارکت خاص رومیان در برنامه ریزی ، منحصر به مهندسی خشک و نمائیشان توخالی بوده است و این ذوق خاص این ثروتمندان تازه به دوران رسیده بود . آنها که به اشیاء ذی قیمت غنیمتشان ، مجسمه ها و ستون های یادبود بسیاری که یاد برده شده و یا به دقت کپی شده بود ، به دارائی های ساختگی و بدلی و دکوراسیون های گران قسمت و مدرن خود افتخار می نمودند » .
و جیمز موریس در جواب این نقد می گوید : چنین نقدی بیش از حد خشک و خشن است ، البته شیوه زندگی رومیان به خصوص در شهر روم ویژگی های منفی بسیاری داشته است ، اما نیاز به ارزیابی عادلانه تری دارد .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.