شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
46 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان دارای ۷۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان :

شرح سیستم های مختلف

ماشینهای پژو پرشیا و پیکان

شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان

شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیکان
فهرست

مقدمه :

سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا

تشریح عملکرد سیستم

سیستم مداری قفل مرکزی

تشریح عملکرد سیستم

عیب یابی سیستم

سیستم مداری فن GLX

تشریح عملکرد سیستم

مراحل کارکرد یونیت فن ها

دور تند – خودرو روشن

قطع کولر – خودرو روشن

روشن شدن چراغ STOP – خودرو روشن

خاصیت هیسترزیس پاپس ماند

هواگیری سیستم حلقه– بسته گردش آب

ارتباط سیستم کنترل یونیت فن ها با سیستم کولر

تشریح عملکرد سیستم

آینه های برقی خودرو کار نمی کنند

انژکتورها

سنسور سرعت خودرو

سنسور دور موتور

استپ موتور

سنسور موقعیت دریچه گاز

سنسور فشار هوای ورودی

سنسور دمای هوای ورودی

کویل دوبل

چراغ اخطار و دور سنج

گرمکن هوزینگ دریچه گاز

سنسور دمای آب رادیاتور

کانکتور عیب یابی سیستم

ارتباط برق ECU با سنسورها و فرمان – برها

طریقه فیلر گیری سوپاپها

طریقه رگلاژ ترمز دستی

طریقه رگلاژ کردن لنت های ترمز (گرفتن خلاصی )

طریقه تنظیم کاربراتور

طریقه تنظیم کاربراتور های اتوماتیک پیکان

طریقه ترتیب وایر چینی

بازدیدهای ماشین در زمانهای مختلف

بازدید های سه ماهه یا هر ۴۸۰۰ کیلومتر

بازدید های شش ماهه یا هر ۹۶۰۰ کیلومتر

بازدید های سالیانه

اطلاعات کلی موتور های اتومبیل پیکان

اطلاعات اندازه های موتورهای تخت و غیر تخت

عیب یابی موتور پیکان

مشخصات سیستم خنک کننده موتورهای ۱۵۰۰ سی سی و ۱۷۲۵ سی سی

سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا

لیست قطعات :

۱- باطری BB00

۲- جعبه تقسیم کالسکه ای BB10

۳-سوئیچ زیر فرمان CA00

۴- جعبه فیوز BF00

۵- رله محافظتی شیشه بالابر ۶۱۲۶

۶- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت راننده در قسمت جلو ۶۱۱۰

۷- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد در قسمت جلو ۶۱۱۵

۸- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت راننده در قسمت عقب ۶۱۰۰

۹- کلید شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد در قسمت عقب ۶۱۰۵

۱۰- کلید قفل شیشه بالابرهای عقب ۶۱۲۰

۱۱- موتور شیشه بالابر درب عقب سمت راننده ۶۱۳۰

۱۲- موتور شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد ۶۱۳۵

تشریح عملکرد سیستم :

این سیستم دقیقاً همان سیستم شیشه بالابر درب شاگرد در پژو ۴۰۵ است با باز کردن سوئیچ زیر فرمان برق از فیوز F30 رد شده و به پایه ۱ رله پنج پایه مشکی رنگ ۶۱۲۶ که در بالای پای راننده قرار دارد ، می رسد . رله تحریک شده و برق ورودی به پای شماره ۳ رله از پایه شماره ۵ آن خارج می شود . خروجی برق آن از یک طرف وارد کلیدهای نصب شده و در قسمت جلو رفته و آنها را آماده به کار می کند . از سمت دیگر ضمن عبور از کلید قفل شیشه بالابر به کلیدهای مصب شده در قسمت عقب رسیده و آنها نیز آماده به کار می شوند . کار کردن کلیدهای نصب شده در قسمت عقب منوط به این شرط است که کلید قفل شیشه بالابرها توسط راننده فشار نشده باشد . دلیل این امر داشتن کنترل راننده بر روی دخالت سرنشین ها بر روی بالا و پایین آوردن شیشه های درب های عقب است . نحوه کار کرد ، ارتباط دوگانه دو کلید سمت راست و چپ ، تست کلیدها و عیب یابی سیستم عیناً همانی است که در پژو ۴۰۵ در مورد شیشه بالابر سمت شاگرد وجود دارد.

سیستم مداری قفل مرکزی

لیست قطعات :

۱- باطری BB0

۲- جعبه تقسیم کالسکه ای BB1

۳- جعبه فیوز BF

۴- کنترل یونیت قفل مرکزی ۶۲۳۵

۵- گیرنده یا چشمی سقفی ۶۲۳۰

۶- محرک و سویئچ سمت راننده ۶۲۴۰

۷- محرک و سوئیچ سمت شاگرد ۶۲۴۵

۸- محرک درب عقب راست ۶۲۵۰

۹- محرک درب عقب چپ ۶۲۵۵

۱۰- محرک درب صندوق عقب ۶۲۶۰

۱۱- محرک درب باک بنزین ۶۲۶۵

تشریح عملکرد سیستم :

این سیستم از سه بخش : فرستنده ،کنترل ، کنترل یونیت و محرک ها تشکیل شده است .

بخش اول این سیستم شامل دو قسمت فرستنده وگیرنده می باشد . فرستنده این قسمت که ریموت کنترل نامیده می شود در داخل سوئیچ درب قرار دارد و به هماره راننده است . این سوئیچ ار دوقسمت : واحد الکترونیکی و خود سوئیچ فلزی تشکیل شده که باز کردن پیچ روی آن از یکدیگر جدا می شوند و قابل تفکیک هستند . واحد الکترونیکی آن دارای دو دیود ، یکی به عنوان نشان دهنده فشرده شدن کلید (قرمز رنگ ) و دیگری دیود مادون قرمز فرستنده (بنفش رنگ ) است که نور آن فقط در لحظه اول و به صورت خیلی کم رنگ قابل دیدن است . با فشردن کلید ریموت کنترل ، دیود نوری نشان دهنده ، روشن شده و دیود مادون قرمز نیز کد رمز خاصی را ارسال می کند . این کد رمز ارسال شده توسط گیرنده چشمی داخل خودرو دریافت و تشخیص کد داده می شود . اگر این کد با کد از پیش گذاشته شده در گیرنده سقفی یکسان باشد گیرنده بر روی پایه های ۱و۲ خود با ایجاد یک نوسان ولتاژی ، دستور باز و بسته شدن درب ها را به کنترل یونیت می دهد . امااگر کدارسالی از طرف فرستنده با کد گیرنده یکسان نباشد ،گیرنده هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد. بر همین مبنا اگر فرضاً یکی از این دو قسمت معیوب شد حتماً هر دو تکه باید تعویض شوند . در داخل ریموت دو باتری ساعتی ۳ ولتی وجود دارد . پایه های ۷ و ۸ گیرنده ، پایه های برق و بدنه آن هستند .

گیرنده سقفی پیام دریافت شده از ریموت کنترل را به پایه های ۶ و ۹ کنترل یونیت می رساند . کنترل یونیت که در زیر سمت راست پایین قاب فرمان داده شده دارای دو پایه خروجی ۳ و ۴ می باشد . دستورات کنترل یونیت از این دو پایه صادر می شوند. این دو پایه در حالت عادی توسط دو رله داخلی به بدنه اتصال یافته اند. هنگامی که ریموت فشرده شد و پیام ازطریق چشمی به کنترل یونیت فرستاد شد این واحد بلافاصله یکی از پایه های ۳ و ۴ را توسط رله داخلی از بدنه جدا کرده و حدود یک ثانیه به برق وصل می کند . پس در این حالت یکی از پایه ها بدنه و دیگری برق دار است .

با نگاهی به محرک ها در واقع شکلی از موتور DC هستند می توان دید که هر شش موتور در حالت موازی با یکدیگر به پایه های ۳ و ۴ کنترل یونیت اتصال یافته اند . پس برق و بدنه این پایه ها می تواند همزمان کلیه موتورها را در یک جهت به کار انداخته و مثلاً تمامی درب ها را ببندد . پس از حدود یک ثانیه که همه دربها بسته شدند ، پایه برق دار به حالت برگشته و سیستم تا فشرده شدن بعدی ریموت کنترل ، ساکن می شود . بار دیگر که ریموت کنترل فشرده شد دوباره پیام از طریق چشمی به کنترل یونیت فرستاده می شود . این واحد بلافاصله پایه دیگر از ۳ و ۴ را توسط رله داخلی از بدنه جدا کرده و حدود یک ثانیه به برق وصل می کند . پس در این حالت جای پایه برق دارد است . این بار موتورها که DC بوده و قابلیت حرکت معکوس را دارند در جهت معکوس چرخیده و درب ها را باز می کنند و سپس ساکن می شوند .

این تسلسل می تواند ادامه داشته باشد از یک سود ، همین عکس العمل را وقتی سوئیچ درب ها را در قفل مربوطه می چرخانیم مشاهده می کنیم . این امر بدین علت است که با چرخاندن سوئیچ از سمت راننده و یا شاگرد، پایه بدنه موجود در پایه های ۳ محرک های ۶۲۴۰ و ۶۲۴۵ را به سمت پایه های ۱و ۲ آنها و متعاقب آن به پایه های ۵و ۷و ۸ کنترل یونیت ارسال می کنیم . این کار دقیقاً همان عکس العمل پیشین را به دنبال خواهد داشت .

عیب یابی سیستم :

قفل مرکز خودرو کلاً کار نمی کند :

در چنین مواقعی باید کلیه عناصری که در مسیر قرار دارند به ترتیب اولویت زیر چک کرد :

۱- فیوز F15 را چک کنید .

۲- کانکتور دو راهه سیاه رنگ جعبه تقسم کالسکهای راچک کنید .

۳- قاب درب راننده و شاگرد را باز کرده و کنترل یونیت را چک کنید .

۴- سلامت محرک ها را چک کنید .

بین دو سیستم کنترل از راه دور و یا سوئیچ درب ها یکی کار نمی کند :

با توجه به اینکه یکی از این دو سیستم فوق کار می کند پس از ارتباط جعبه تقسیم ، جعبه فیوز ، و موتورها سالم هستند .

· اگر قفل مرکز با سوئیچ کار کرده و با ریموت کنترل کار نمی کند :

۱- گیرنده چشمی را باز کرده و صحت عملکرد ریموت کنترل و یرنده را چک کنید .

۲- قاب درب راننده و شاگر را باز کرده و کنترل یونیت را چک کنید .

· اگر قفل مرکزی با ریموت کنترل کار کرده و با سوئیچ کار نمی کند :

۱- قاب درب راننده و شاگر را باز کرده و کنترل یونیت را چک کنید .

۲- فیش سه راهه سفید رنگ را بیرون کشیده و میکرو سوئیچ را در حالت باز و بسته اهم – چک نمائید .

یکی از محرک ها گیر مکانیکی دارد و قفل مرکزی کار نمی کند :

اگر اهرم یکی از محرک ها بر اثر ضربه گیر کرده باشد ولتاژ ۱۲ ولتروی آن که باید صرف حرکت دادن اهرم شود بدون افت قابل ملاحظه از سیم پیچ عبور می کند . از انجایی که سر دیگر این سیم پیچ بدنه است در هنگام عمل کردن محرک ها در این محرک در واقع نوعی اتصال کوتاه بین دو سر سیم پیچ آن برقرار می شود و باعث می شود تا نه تنها نیروی لازم به دیگر محرک ها نرسد بلکه جریان فیوز F15 نیز بالا رفته و احتمال سوختن آن تشدید شود . پس باید بلافاصله سوکت دو راهه قهوه ای رنگ آن را کشیده و در اسرع وقت به تعویض آن محرک اقدام نمایید و

پس فشردن ریموت ، قفل مرکزی عمل معکوس را درپی آن انجام می دهد :

این عیب معمولاً ناشی از خرابی کنترل یونیت و یا میکرو سوئیچ های درب های جلوست . لذا این دو قسمت را چک کنید .

سیستم مداری فن GLX

لیست قطعات :

۱- باطری BB0

۲- جعبه تقسیم کالسکه ای BB1

۳- جعبه فیوز BF00

۴- سوئیچ زیر فرمان CA00

۵- کنترل یونیت فن ۸۰۱۰

۶- سنسور (فشنگی ) مقاومتی ۸۰۰۸

۷- سنسور (فشنگی ) دو کنتاکت تک مرحله ای ۱۵۲۰

۸- رله A 1500A

۹- رله B 1500B

۱۰-رله C 1500C

۱۱- کلید کولر ۸۰۰۰

۱۲- سوئیچ سه مرحله ای کولر ۸۰۰۷

۱۳- فن A 1510A

۱۴- فن B 1510B

تشریح عملکرد سیستم :

قلب این سیستم را سه عنصر کنترل یونیت ، سنسور ۱۵۲۰و سنسور مقاومتی ۸۰۰۸ تشکیل می دهد . در این مدار ، سنسورهای وظیفه اطلاع رسانی دماهای مختلف به کنترل یونیت را به عهده دارند . کنترل یونیت نیز به نوبه خود با تجزیه و تحلیل این اطلاعات ،‌در مورد نحوه عملکرد فن تصمیم گیری کرده و فن ها را خاموش کرده و یا در دور تند یا کند به کار می اندازد .

سنسور ۱۵۲۰ که در خودروی پژو ۴۰۵ در کنار و در پژوی RD بر روی سینی فن و گاهی بر روی منیفلد بسته می شود دارای این ویژگی است که هر زمان بدنه آن به ۵۷ درجه سانتیگراد برسد دو کنتاکت داخلی آن به یکدیگر متصل می شود .در داخل این سنسور ، دو صفحه فلزی غیرهمجنس وکنتاکت شماتیک ۱و ۲ شکل ۱۵۲۰ را به یکدیگر می چسبند . از انجایی که وظیفه این سنسور در پژوی GLX ، رساندن اطلاع دمای ۵۷ درجه اتاق موتور به کنترل یونیت است ، با گرم شدن آن پایه ۳ کنترل یونیت ، بدنه دریافت کرده دمای داخلی در واقع این طور حساس می کند که دمای اتاق موتور به ۵۷ درجه رسیده است لذا به فن های دستور دور کند را می دهد و فن ها در دور کند شروع به گردش می کنند .

سنسور ۸۰۰۸ دارای ویژگی خاصی است که بر مبنای آن می توانداطلاعات دمای آب رادیاتور را به کنترل یونیت برساند . این ویژگی که از آن به عنوان «مقاومت متغیر با دما » یاد می شود دارای این خاصیت است که میزان مقاومتی که در دوسرپایه های ۱و۲ آن دیده می شود دارای افزایش و یا کاهش می یابد . سنسور ۸۰۰۸ که با دما دچار افزایش مقاومت داخلی می شود اصطلاحاً مقاومت PTC گفته می شود . این سنسور در پژوی GLX در روی سر سیلندر و درکنار دلکو و در پژو RD در روی رادیاتور نصب شده است که در هر دو صورت با آب در حال گردش سیستم موتور ،در تماس مستقیم است . همزمان با گرم شدن آب ، مقدار مقاوت دیده شده بر روی پایه های ۱و۲ این سنسور و متعاقب آن از طرف پایه های ۷و ۱۴ کنترل یونیت ، افزایش می یابد . پس افزایش مقاومت داخلی این سنسور به نوعی می تواند بیان کننده دمای آب موتور باشد .

مراحل کارکرد یونیت فن ها :

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.