ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی :
ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی
ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ………………………….
هدفهای ارزشیابی و امتحان …………
تهیه بانک سوالات استاندارد ………..
بارم بندی سوالها ………………..
تجزیه و تحلیل نتایج امتحان ……….
روش تجزیه و تحلیل نتایج امتحان ……
استفاده از تجزیه و تحلیل نتایج امتحان در تدریس
روشهای مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی .
منابع و مآخذ ……………………
////////////////////////////////////////////////////
مقدمه :
پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی میتوان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند .
یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف موجود در طرح ، صحت و دقت نحوه ارزشیابی و میزان آمادگی شاگردان برای قبول آموزشهای بعدی را در اختیار معلم قرار می دهد .
نتایج ارزشیابی تشخیص و مقایسه آن با ارزشیابی پایان تدریس می تواند معیار موثری باشد زیرا تا اطلاعات بدست آمده ، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار شود . نتیجه ارزشیابی و سنجش میزان یادگیری شاگردان می تواند نمایانگر موفقیت یا عدم موفقیت برنامه آموزشی باشد . اگر نتایج ارزشیابی چندان رضایت بخش نباشد می تواند دلایل زیر را برای توجیه آن بکار برد .
…
روشهای مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی :
اغلب معلمان وقتی که به ارزشیابی شاگردان می اندیشند فکرشان متوجه تعریف محدود انواع آزمونهای کتبی و سوالات امتحان می شود ولی باید به خاطر داشت که بسیاری از ارزشگذاریهای ما بر اساس مشاهده فعالیت هایی است که شاگردان در درون مدرسه انجام می دهد . مثلاً هنگامی که وقت شناسی ، انجام مطلوب فعالیتهای آموزشی را می سنجیم یا درباره حس همکاری آنان در فعالیت های آموزشی قضاوت می کنیم یا ابتکار شاگردی را در حل مسائل جدید می ستائیم ، همه ارزشیابی هستند . اگر معلم خود را از قید ارزشیابی کتبی و شفاهی معمول برهاند بیشتر می تواند به اعتبار روش ارزشیابی خود متکی باشد .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.