گرافیک – تصویرسازی بخشی از داستان سودابه و سیاوش شاهنامه فردوسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گرافیک – تصویرسازی بخشی از داستان سودابه و سیاوش شاهنامه فردوسی دارای ۱۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گرافیک – تصویرسازی بخشی از داستان سودابه و سیاوش شاهنامه فردوسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز گرافیک – تصویرسازی بخشی از داستان سودابه و سیاوش شاهنامه فردوسی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گرافیک – تصویرسازی بخشی از داستان سودابه و سیاوش شاهنامه فردوسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گرافیک – تصویرسازی بخشی از داستان سودابه و سیاوش شاهنامه فردوسی :

گرافیک – تصویرسازی بخشی از داستان سودابه و سیاوش شاهنامه فردوسی

«مقدمه»

روح انسان آشوبگر است و ساختار شکن، و با بی‌پروایی هستیِ پیرامونِ خود را دگرگون می سازد. در پیِ مفاهیم تازه، اندیشه‌ها و مکاتبِ گذشته را در هم می ریزد. جویای تغییر و نیل به تعالی است. شیفته زیبایی و قدرت به هُنر روی می آورد تا زیبایی بیافریند.

با التیامِ دردهایش قدرت بگیرد و خود را در آینه‌ی آن بنگرد. حال آن که باتلاقِ روزمرگی و تکرار دهان می‌گشاید و انسان را از امید، آرزو و تلاطم تهی می کند. تقاضای بیش‌تر برای رهایی، فرو رفتن در کامِ نیستی است. از همین رو نو نگری، خلاقیت و تغییرپذیری لازمه ماندگاری و ادامه حیاتِ هر پدیده است. رُکود رِکود می آورد و حرکت حرکت.

تاریخچه تصویرسازی

تصویرسازی در طول تاریخ چیزی جز روایت‌گری یا داستان پردازی نبوده است. اما شروع داستان سرایی به صورت مکتوب خود با آغاز تمدن های اسطوره ای و پیدایش اشکال خطوط نوشتاری بوده است که به کمک آنها افسانه های اساطیری در کتیبه های سنگی و مهرها یا پاپیروس نوشته می شد.

هنر تصویرسازی قبل از پیدایش خط در دوران پارینه سنگی و میان سنگی در نمونه هایی مثل نقاشی غارها چیزی جز نقاشی جادویی نبوده است. در آن دوران نقوش در ارتباط با انتقال جادویی قدرتهای مرموز جهان طبیعت به درون زندگی جمعی انسانها و در مواقع شکار برای سیطره بر قدرت حیوانات یا در مواقع دیگر به همراه مراسم در رقص های آئینی به منظوره چیرگی بر قدرتهای تخریبگر طبیعت و … به تصویر کشیده می‌شوند.

تصویرسازی (تعریف)

هنر تصویرسازی از شاخه هنرهای کاربردی می باشد که تصویرگر برای بیان ایده‌ها و ادراک خود از عناصر تجسمی به بهترین نحو سود می جوید.

تصویرساز باید فرا گیرد که ضمن ایجاد تصویر و رعایت اصول آن سلایق مختلف سفارش دهندگان و اذهان عمومی را زیر نظر داشته باشد. تصویرگر باید سعی کند پیام هایی را که درصدد انتقال آن می باشد از نظر موضوع و محتوای فکری و شکل و قالب افکارش را بسیار غنی و با ارزش و با رعایت همه جانبه‌ی اصول زیباشناسی ارائه نماید.

طبقه‌بندی انواع تصویرسازی

هنر تصویرسازی معاصر از اواخر قرن نوزدهم میلادی به دو شاخه تصویرسازی داستانی و تصویرسازی تبلیغاتی تقسیم شد که به تدریج با معرفی تکنولوژی بصری و وسایل ارتباطات جمعی نظیر سینما و دوربین های سینما توگراف و تلویزیون از تصویرسازی داستانی شاخه تصویرسازی متحرک که همانا پویانمایی باشد پدیدار گشت.

تصویرسازان به پنج گروه عمده تقسیم شده اند که عبارتند از:

تصویرسازان نشریات: (که در روزنامه ها و مجلات غالباً به عنوان کاریکاتوریست های اجتماعی سیاسی یا تصویرسازان خبری فعالیت دارند.)

تصویرسازان کتاب ها: (که یا عنوان ها و موضوعات را به شکل طرح جلد یا مضامین داستانی را در کتاب‌های داستانی تصویرسازی می کنند).

تصویرسازان تبلیغاتی: (تصویرسازی پوسترهای تبلیغاتی، آگهی های تجاری و تصویرسازی مربوط به بسته‌بندی کالاهای مصرفی نظیر مواد غذایی و دارویی).

تصویرسازان بنیادها و موسسات و نهادها: (نظیر تصویرسازانی که پیام های موسسات و نهادهای هنری و اجتماعی، خیریه، ورزشی، خدماتی، سیاسی و آکادمیک یا علمی را به مخاطبین خود منتقل می سازند.)

گرافیک – تصویرسازی بخشی از داستان سودابه و سیاوش شاهنامه فردوسی
فهرست مطالب:

گفتنی ……………………………………………………………………………………………..

معرفی‌نامه ………………………………………………………………………………………

مقدمه ……………………………………………………………………………………………..

فصل اول: ……………………………………………………………………………………….

تاریخچه تصویرسازی ……………………………………………………………………..

تصویرسازی (تعریف) ………………………………………………………………………

اهداف تصویرسازی …………………………………………………………………………

طبقه‌بندی انواع تصویرسازی ……………………………………………………………..

تکنیک‌های تصویرسازی ……………………………………………………………………

مداد رنگی ……………………………………………………………………………………….

فصل دوم: ……………………………………………………………………………………….

خلاقیت ذهنی در برابر الهام ……………………………………………………………….

خلاقیت …………………………………………………………………………………………..

سنت شکنی، بدعت، نوآوری ………………………………………………………………

معیار شناخت حس فردی ………………………………………………………………….

کلام آخر ………………………………………………………………………………………..

فصل سوم: ……………………………………………………………………………………..

مردم شناسی دینی هنر و پرسش‌های هنرمندان …………………………………….

فصل چهارم: ……………………………………………………………………………………

تجلی رنگ در هنر …………………………………………………………………………….

طراحی ……………………………………………………………………………………………

تصویرسازی …………………………………………………………………………………..

هنر گرافیک ……………………………………………………………………………………..

فصل پنجم: ……………………………………………………………………………………..

قدمت دیرینه ……………………………………………………………………………………

انتخاب شاهنامه ……………………………………………………………………………….

تصویرسازی برای شاهنامه ………………………………………………………………

میزان موفقیت ………………………………………………………………………………….

مقطع کار و آفرینش هنری …………………………………………………………………

گزارش کار ……………………………………………………………………………………..

فردوسی و شاهنامه‌اش …………………………………………………………………….

ویژگی‌های هنری شاهنامه …………………………………………………………………

تصویرسازی در شاهنامه ………………………………………………………………….

بخش‌های اصلی شاهنامه …………………………………………………………………..

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.