هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی دارای ۹۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی :
هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی
چکیده
هنر گرافیک همچون پوستهای است که هسته حیاتی و فرهنگ ملی را به صورت زیبایی ارائه مینماید. هسته یا محتوای هنرگرافیک بر پایه فرهنگ ملی قراردارد.
در این رساله سعی بر آن شده که از بحث وسیع و گسترده گرافیک ، که یکی از شاخههای این رشته ، استندهای تبلیغاتی است ، تعریف مختصری بیان شده است.
قابل ذکر است که برای ایجاد ارتباط بین اجتماع و دادن اطلاعات به افراد احتیاج به تبلیغات قابل ذکر است که برای ایجاد ارتباط بین اجتماع و دادن اطلاعات به افراد احتیاج به تبلیغات داریم. تبلیغات جنبههای گوناگونی دارد. تبلیغات عمومی و تبلیغات بازرگانی ، که در همه این موارد گرافیک محیطی نقش بسیار فراوانی را در جامعه امروزی ایفاء میکند که خود نیز تقسیمبندی و انواع مختلفی را دارا میباشد.
گرافیک محیطی شامل دو بخش است. گرافیک محیطی دوبعدی و گرافیک محیطی سهبعدی ( حجمی ) ، که حیطه عمل بسیار گستردهای دارد. گرافیک محیطی میتواند جنبه اطلاعرسانی یا حالت تأکید نسبت به موضوعی را داشته باشد و یا جنبههای فرهنگی و اجتماعی و در آخر جنبههای تبلیغاتی ، که همه این عوامل کیفیت و عناصر بصری را دربرمیگیرند.
مقدمه
گرافیک در دنیای پیچیده ارتباطات امروز ، نقش اساسی ایفا میکند و به سبب گستردحگی حیطه فعالیت ، به شاخههای تخصصی متعددی تقسیم میگردد. بدین سبب شناخت عرصههای مختلف این هنر بسیط ، برای متخصصین و نیز برای مخاطبین آن ضروری به نظر میرسد.
براساس این ساختار ، این با هدف شناخت هرچه بیشتر از مفهوم گرافیکی محیطی در بخش تبلیغات و استند تدوین گردیده است.
هنر گرافیک
تعاریف بسیاری برای هنر گرافیک وجود دارد که هر کدام در زمان و دورهای خاص پاسخگوی این هنر بودهاند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ، تعاریف نیز دستخوش تغییراتی میشوند اما آنچه در تمامی آنها مشترک میباشد ، این مضامین هستند.
۱- ارتباط و تعامل انسانی و اجتماعی
۲- عناصر ترسیمی ( خط ، نقطه ، سطح )
۳- گزارش ( متن و نقشه )
۴- تکثیر
در تعاریف هنر گرافیک چنین میخوانیم :
گرافیک از نظر لغوی به معنای « ترسیم » و « نگارش » است. بر این مبنا گرافیک هنری است که ترسیم کردن و نگارش ، ارکان اصلی آن را تشکیل میدهند. هنرگرافیک عبارت است از : گونه هنرهای تصویری که در وهله نخست به منظور تکثیر یا آفرینش ( روپرودوکسیون ) آفریده میشوند. واژه گرافیک از مصدری یونانی به معنای نوشتن میآید و ریشه آن در اصل به معنای « خراشیدن » و « فقر کردن » است. کسی که به هنر گرافیک میپردازد ، « هنرمند گرافیک » نامیده میشود.
در زبان فارسی گرافیست نیز به معنای هنرمند گرافیک مرسوم شده است.[۱] لفظ گرافیک به معنای مراحل ماشینی و نیمه ماشینی جهت بازسازی قصورات و کلام است. در برگیرنده فعالیتهای بیشمار و با ارزش هنری و اجتماعی است ، که برجستهترین آنها را کتاب چاپی تشکیل میدهد.[۲]
۲- حوزهای در هنرهای بصری که اساساً مداد چاپ شدنی ( تصاویر ، نقوش و نوشتهها ) را دربرمیگیرند.
امروزه « طراحی گرافیکی » در سینما و تلویزیون نیز کاربرد دارد.
صفحهآرایی ، تصویرسازی ، طراحی و نشانه و حروف ، تبلیغات دیواری ، استندها و بستههای کالاها از زمینههای فعالیت طراح گرافیک محسوب میشود. سابقه این فعالیتها به کارهای ویلیام ماریس ، لیسیتسکی[۳] و باهاوشماعی[۴] مدرسه هنری – بازمیگردد[۵].
۱- میرشمسالدین ، ادیب سلطانی ، راهنمای آماده ساختن کتاب ؛ چاپ دوم سازمان انتشارات فرانکلین ؛ ص ۲۳
۲- امیر یگانه ، رویا ؛ بخش هنرهای گرافیک از دایره المعارف هنری جهان ، کارشناسی ، تهران : دانشگاه الزهرا ، استاد راهنما : بیژن جناب ، خرداد ۱۳۷۲ ؛ ص ۱۱.
۳- Lisitski 4- bahaus 5- رویین ، پاکباز ، دایره المعارف هنر ، ص ۳۴۹
هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی
فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
پیشگفتار مقدمه فصل اول : هنر گرافیک ۱-۱- تاریخچه کوتاهی از هنر گرافیک ۱-۲- بررسی علم ارتباط تصویری و بصری فصل دوم : تبلیغات ۲-۱- سابقه تاریخی تبلیغات ۲-۲- تبلیغات چیست؟ ۲-۳- مضون تبلیغات ۲-۴- شرایط اساسی برای تبلیغات به طرز مؤثر ۲-۵- بررسی رنگ در تبلیغات ۲-۵-۱- تأثیر رنگ در تبلیغات ۲-۵-۲- عوامل مؤثر در انتخاب رنگ ۲-۵-۳- رابطه و رنگ و بیننده در تبلیغات فصل سوم : گرافیک محیطی ۳-۱- گرافیک محیطی ۳-۲- گرافیک محیطی مسطح یا دوبعدی ۳-۳ پیکتوگرامها |
۱ ۳ ۴ ۷ ۸ ۱۴ ۱۵ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۱۹ ۲۰ ۲۲ ۲۳ ۲۵ ۲۹ |
۳-۳-۱- وظیفه و عملکرد پیکتوگرام ۳-۴- گرافیک محیطی حجمی یا سه بعدی ( خط – شکل ، بافت … ) ۳-۵- اقسام گرافیک محیط حجمی ۳-۵-۱- گرافیک محیطی و فضاهای عمومی ۳-۵-۲- گرافیک محیطی فضای باز ۳-۵-۳- گرافیک محیطی فضاهای بسته فصل چهارم : استند ۴-۱- استند چیست؟ ۴-۲- تقسیمبندی استندها ۴-۳- طراحی گرافیکی استند ۴-۴- چگونه باید از رنگ در طراحی استند استفاده کرد ۴-۵- طراحی خط در استند ۴-۶- نمایش و عرضه کالا در استندهای تبلیغاتی ۴-۶-۱- چگونگی نمایش طرحهای استند ۴-۷- تولید ۴-۸- حرکت در استند ۴-۹- تکامل طرحها ۴-۱۰- انواع استند |
۳۰ ۳۳ ۴۵ ۴۶ ۴۹ ۵۰ ۵۳ ۵۴ ۵۵ ۵۶ ۵۸ ۵۹ ۶۳ ۶۴ ۶۷ ۶۹ ۷۱ ۷ |
۴-۱۱- طرحهای ثابت و همیشگی ۴-۱۲- استندهای نمایشگاهی ۴-۱۳- استندهای برتر هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی |
۷۸ ۸۰ ۸۲ ۸۵ ۸۶ |
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.