هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی دارای ۹۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی :

هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی

چکیده

هنر گرافیک همچون پوسته‌ای است که هسته حیاتی و فرهنگ ملی را به صورت زیبایی ارائه می‌نماید. هسته یا محتوای هنرگرافیک بر پایه فرهنگ ملی قراردارد.

در این رساله سعی بر آن شده که از بحث وسیع و گسترده گرافیک ، که یکی از شاخه‌های این رشته ، استندهای تبلیغاتی است ، تعریف مختصری بیان شده است.

قابل ذکر است که برای ایجاد ارتباط بین اجتماع و دادن اطلاعات به افراد احتیاج به تبلیغات قابل ذکر است که برای ایجاد ارتباط بین اجتماع و دادن اطلاعات به افراد احتیاج به تبلیغات داریم. تبلیغات جنبه‌های گوناگونی دارد. تبلیغات عمومی و تبلیغات بازرگانی ، که در همه این موارد گرافیک محیطی نقش بسیار فراوانی را در جامعه امروزی ایفاء می‌کند که خود نیز تقسیم‌بندی و انواع مختلفی را دارا می‌باشد.

گرافیک محیطی شامل دو بخش است. گرافیک محیطی دوبعدی و گرافیک محیطی سه‌بعدی ( حجمی ) ، که حیطه عمل بسیار گسترده‌ای دارد. گرافیک محیطی می‌تواند جنبه اطلاع‌رسانی یا حالت تأکید نسبت به موضوعی را داشته باشد و یا جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی و در آخر جنبه‌های تبلیغاتی ، که همه این عوامل کیفیت و عناصر بصری را دربرمی‌گیرند.

مقدمه

گرافیک در دنیای پیچیده ارتباطات امروز ، نقش اساسی ایفا می‌کند و به سبب گستردحگی حیطه فعالیت ، به شاخه‌های تخصصی متعددی تقسیم می‌گردد. بدین سبب شناخت عرصه‌های مختلف این هنر بسیط ، برای متخصصین و نیز برای مخاطبین آن ضروری به نظر می‌رسد.

براساس این ساختار ، این با هدف شناخت هرچه بیشتر از مفهوم گرافیکی محیطی در بخش تبلیغات و استند تدوین گردیده است.

هنر گرافیک

تعاریف بسیاری برای هنر گرافیک وجود دارد که هر کدام در زمان و دوره‌ای خاص پاسخگوی این هنر بوده‌اند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ، تعاریف نیز دستخوش تغییراتی می‌شوند اما آنچه در تمامی آنها مشترک می‌باشد ، این مضامین هستند.

۱- ارتباط و تعامل انسانی و اجتماعی

۲- عناصر ترسیمی ( خط ، نقطه ، سطح )

۳- گزارش ( متن و نقشه )

۴- تکثیر

در تعاریف هنر گرافیک چنین می‌خوانیم :

گرافیک از نظر لغوی به معنای « ترسیم » و « نگارش » است. بر این مبنا گرافیک هنری است که ترسیم کردن و نگارش ، ارکان اصلی آن را تشکیل می‌دهند. هنرگرافیک عبارت است از : گونه هنرهای تصویری که در وهله نخست به منظور تکثیر یا آفرینش ( روپرودوکسیون ) آفریده می‌شوند. واژه گرافیک از مصدری یونانی به معنای نوشتن می‌آ‌ید و ریشه آن در اصل به معنای « خراشیدن » و «‌ فقر کردن » است. کسی که به هنر گرافیک می‌پردازد ، «‌ هنرمند گرافیک » نامیده می‌شود.

در زبان فارسی گرافیست نیز به معنای هنرمند گرافیک مرسوم شده است.[۱] لفظ گرافیک به معنای مراحل ماشینی و نیمه ماشینی جهت بازسازی قصورات و کلام است. در برگیرنده فعالیت‌های بی‌شمار و با ارزش هنری و اجتماعی است ، که برجسته‌ترین آنها را کتاب چاپی تشکیل می‌دهد.[۲]

۲- حوزه‌ای در هنرهای بصری که اساساً مداد چاپ شدنی ( تصاویر ، نقوش و نوشته‌ها ) را دربرمی‌گیرند.

امروزه «‌ طراحی گرافیکی » در سینما و تلویزیون نیز کاربرد دارد.

صفحه‌آرایی ، تصویرسازی ، طراحی و نشانه و حروف ، تبلیغات دیواری ، استندها و بسته‌های کالاها از زمینه‌های فعالیت طراح گرافیک محسوب می‌شود. سابقه این فعالیت‌ها به کارهای ویلیام ماریس ، لیسیتسکی[۳] و باهاوشماعی[۴] مدرسه هنری – بازمی‌گردد[۵].


۱- میرشمس‌الدین ، ادیب سلطانی ، راهنمای آماده ساختن کتاب ؛ چاپ دوم سازمان انتشارات فرانکلین ؛ ص ۲۳

۲- امیر یگانه ، رویا ؛ بخش هنرهای گرافیک از دایره المعارف هنری جهان ، کارشناسی ، تهران : دانشگاه الزهرا ، استاد راهنما : بیژن جناب ، خرداد ۱۳۷۲ ؛ ص ۱۱.

۳- Lisitski 4- bahaus 5- رویین ، پاکباز ، دایره المعارف هنر ، ص ۳۴۹

هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی
فهرست مطالب

عنوان

صفحه

پیشگفتار

مقدمه

فصل اول : هنر گرافیک

۱-۱- تاریخچه کوتاهی از هنر گرافیک

۱-۲- بررسی علم ارتباط تصویری و بصری

فصل دوم : تبلیغات

۲-۱- سابقه تاریخی تبلیغات

۲-۲- تبلیغات چیست؟

۲-۳- مضون تبلیغات

۲-۴- شرایط اساسی برای تبلیغات به طرز مؤثر

۲-۵- بررسی رنگ در تبلیغات

۲-۵-۱- تأثیر رنگ در تبلیغات

۲-۵-۲- عوامل مؤثر در انتخاب رنگ

۲-۵-۳- رابطه و رنگ و بیننده در تبلیغات

فصل سوم : گرافیک محیطی

۳-۱- گرافیک محیطی

۳-۲- گرافیک محیطی مسطح یا دوبعدی

۳-۳ پیکتوگرامها

۱

۳

۴

۷

۸

۱۴

۱۵

۱۵

۱۶

۱۷

۱۸

۱۹

۱۹

۲۰

۲۲

۲۳

۲۵

۲۹

۳-۳-۱- وظیفه و عملکرد پیکتوگرام

۳-۴- گرافیک محیطی حجمی یا سه بعدی ( خط – شکل ، بافت … )

۳-۵- اقسام گرافیک محیط حجمی

۳-۵-۱- گرافیک محیطی و فضاهای عمومی

۳-۵-۲- گرافیک محیطی فضای باز

۳-۵-۳- گرافیک محیطی فضاهای بسته

فصل چهارم : استند

۴-۱- استند چیست؟

۴-۲- تقسیم‌بندی استندها

۴-۳- طراحی گرافیکی استند

۴-۴- چگونه باید از رنگ در طراحی استند استفاده کرد

۴-۵- طراحی خط در استند

۴-۶- نمایش و عرضه کالا در استندهای تبلیغاتی

۴-۶-۱- چگونگی نمایش طرحهای استند

۴-۷- تولید

۴-۸- حرکت در استند

۴-۹- تکامل طرحها

۴-۱۰- انواع استند

۳۰

۳۳

۴۵

۴۶

۴۹

۵۰

۵۳

۵۴

۵۵

۵۶

۵۸

۵۹

۶۳

۶۴

۶۷

۶۹

۷۱

۷

۴-۱۱- طرحهای ثابت و همیشگی

۴-۱۲- استندهای نمایشگاهی

۴-۱۳- استندهای برتر

هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی
فهرست منابع و مأخذ

هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی
فهرست منابع و مأخذ لاتین

هنر فایلی پیرامون استندهای گرافیکی
فهرست منابع و تصاویر عکاسی شده

۷۸

۸۰

۸۲

۸۵

۸۶

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.