بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دارای ۱۰۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه :

بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

چکیده:

فایل حاضر به بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان سر پل ذهاب در سال تحصیلی۹۲/۹۱ می پردازد چرا که هوش هیجانی دارای مؤلفه هایی است که بسیار نزدیک به مؤلفه های مهارت های زندگی می باشند. جامعه مورد بررسی در این فایل ، همان طوری که به آن اشاره شد ، دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اند دلیل انتخاب چنین جامعه ای از سوی فایلگر بدین علت است که از آن جایی که استرس ها و هیجانات زیادی در این حیطه وجود دارد، خود دانش آموزان نیز از این آسیب ها به خصوص آسیب های روانی در امان نیستند. بر همین اساس ارتقاء بخشیدن سلامت روان چنین افرادی ، اهمیت ویژه ای دارد و باید آن ها را به انواع مهارت های روانی ـ اجتماعی تجهیز نمود تا بتوانند در موقعیت های بحرانی هیجانات منفی خود را کنترل کنند و به صورت های کارآمد با مسایل برخورد کنند ، نه به صورت هیجان مدار . این فایل شامل پنج فرضیه و روش فایل توصیفی از نوع همبستگی می باشد در این فایل برای جمع آوری از پرسش نامه استفاده شد در این فایل جامعه آماری، کلیه مدیران و دبیران زن و مرد مدارس مقطع متوسطه شهرستان سرپل ذهاب که در سال تحصیلی ۹۲/۹۱ را تشکیل می دهد که تعدا آنها۸۰۰نفربودند.

قسمتی از متن:

راه های رسیدن به همدلی :

هر گاه بتوان چهار چوب ذهنی دیگران را شناخته ودانست چه چیزی برایشان اهمیت دارد، می توان با برآوردن انتظاراتشان به سهولت با آ نها رابطه گرم و صمیمانه ایجاد کرده و آنها را متأثر از خود کرد .برای شناخت چهارچوب های ذهنی افراد مختلف اطلاعاتی بدست آورد ، از نقاط ضعف ، حساسیت ها و گرایشهای آنها اگاه شده و سپس مسائل را از دریچه چشم آنها دید .برای ایجاد ارتباطی موفق با یکدیگر باید چار چوبهای ذهنی ، متقابل و همساز باشند . خواه چار چوب های ذهنی افراد به طور طبیعی به هم نزدیک باشند و خواه به اختیار آنها را به هم نزدیک کنند ، هر چه این تعاون بیشتر شود ، ارتباط افراد با یکدیگر موفق تر و توان همدلی کردن آن ها با دیگران بالاتر می رود ( همان منبع ) .

هدف از ایجاد همدلی

اگر توانایی همدل شدن را نوعی ارتباط بر اساس عاطفه و محبت بدانیم هدف از ایجاد آن را باید نگریستن به مشکلا ت از زاویه دید دیگران دانست. به این مفهوم که باید با صرف وقت کوشید تا مسائل را از چشم انداز دید طرف مقابل دید و توجهی ایثار گرانه ،عمیق و واقعی به احساسات طرف مقابل داشته ودر انجام این هدف مسئولیت پذیری و تعادل دو جانبه را اساس ومحور اصلی این ارتباط داد. با یک بررسی اجمالی در جامعه می توان پی برد که در درون هر جامعه ، نهاد یا سازمانی ایجاد می شود یا به صورت خود جوش ویا به صورت ایجاد شده که از طرف دولت به این امر مهم اقدام می کنند. هنگامی که در گوشه ای از کشور حادثه ای غیر مترقبه رخ می دهد و مردم بدون هر گونه حکم قانونی وبدون هیچ چشم داشت مالی به کمک حادثه دیده گان می شتابند ایجاد مؤسساتی مانند هلال احمر وصلیب سرخ جهانی وپزشکانی بدون مرز و بسیاری از این گونه نهاد ها نشانگر همدلی اجتماعی و گروهی می باشد ولی باید توجه داشت که در جوامع اولیه که روابط انسانی قوی تری وجود داشته ، همدلی جهت عاطفه پر رنگ تری را نشان داده است ولی با پیشرفت صنعت و درگیر شدن خانواده ها با زندگی پیچده صنعتی وتغییر نظام خانواده ها از حالت پر جمعیت و قبیله ای به کم جمعیت و تک خانواده ای باعث شده تا ارتباطات از محور عاطفه و محبت به ارتباطاتی با محور قانون وکار تغییر نماید ( وکیلیان ، ۱۳۸۳) .

بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
فهرست مطالب

فصل اول (کلیات فایل)

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………..۲

بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………………۴

اهمیت و ضرورت فایل………………………………………………………………………………….۵

اهداف فایل………………………………………………………………………………………………. ۷

فرضیه های فایل………………………………………………………………………………………….۸

متغیرها ………………………………………………………………………………………………………….۸

تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………۹

فصل دوم(ادبیات وپیشینه فایل)

مهارت چیست ؟ ………………………………………………………………………………..۱۲

تعریف مهارتهای زندگی……………………………………………………………………………….۱۳

اهمیت مهارتهای زندگی………………………………………………………………………………..۱۴

خود آگاهی……………………………………………………………………………………………….۱۵

موارد کاربرد مهارت های زندگی………………………………………………………………..۱۸

همدلی چیست…………………………………………………………………………………………..۲۰

اجزای همدلی…………………………………………………………………………………………..۲۰

هدف از ایجاد همدلی …………………………………………………………………..۲۲

مهارتهای مقابله ای………………………………………………………………………….۲۵

هوش هیجانی یا عاطفی چیست…………………………………………………………………..۲۷

تاریخچه هوش هیجانی…………………………………………………………………………………..۲۸

اهمیت هوش هیجانی…………………………………………………………………………………….۳۷

هوش هیجانی وموفقیت شغلی ………………………………………………………………………..۴۳

پیشینه فایل………………………………………………………………………………………………..۴۷

فصل سوم (روش فایل)

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………۵۳

روش فایل………………………………………………………………………………………………..۵۳

جامعه آماری……………………………………………………………………………………………….۵۳

نمونه آماری…………………………………………………………………………………………………۵۴

روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………۵۴

ابزار جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………………………۵۵

شیوه اجرای فایل……………………………………………………………………………………..۵۷

روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………..۵۷

فصل چهارم(تجزیه وتحلیل داد ه ها)

تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………..۵۹

جدول شماره ۱-۴ وضعیت پاسخگویان بر حسب جنسیت……………………………………….۶۱

نمودار شماره ۱-۴ وضعیت پاسخگویان بر حسب جنسیت……………………………………….۶۱

جدول شماره ۲-۴ همبستگی پیرسون جهت رابطه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقائ سطح هوش هیجانی دانش آموزان…..۶۲

جدول شماره ۳-۴ همبستگی پیرسون جهت رابطه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقائ سطح خود آگاهی دانش آموزان…….۶۲

جدول شماره ۴-۴ :همبستگی پیرسون جهت رابطه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقائ سطح خود مدیریتی دانش آموزان….۶۳

جدول شماره ۵-۴ :همبستگی پیرسون جهت رابطه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقائ سطح آگاهی اجتماعی دانش آموزان۶۳

جدول شماره ۶-۴ :همبستگی پیرسون جهت رابطه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقائ سطح مدیریت رابطه دانش آموزان…۶۴

جدول شماره ۷-۴ :جدول مربوط به t مستقل بین میزان هوش هیجانی دانش آموزان دختر و پسر…………………………………..۶۴

فصل پنجم(نتیجه گیری)

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..۶۶

بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………..۶۶

پیشنهادات… ………………………………………………………………………………………………………۶۸

محدودیت ها……………………………………………………………………………………………………..۷۰

منابع ومآخذ ……………………………………………………………………………………………………..۷۱

ضمائم……………………………………………………………………………………………………………..۷۶

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.