ارزیابی فنی و اقتصادی الگوی تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری (مطالعه موردی استان گیلان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی فنی و اقتصادی الگوی تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری (مطالعه موردی استان گیلان) دارای ۱۷۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی فنی و اقتصادی الگوی تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری (مطالعه موردی استان گیلان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز ارزیابی فنی و اقتصادی الگوی تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری (مطالعه موردی استان گیلان)۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی فنی و اقتصادی الگوی تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری (مطالعه موردی استان گیلان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی فنی و اقتصادی الگوی تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری (مطالعه موردی استان گیلان) :

ارزیابی فنی و اقتصادی الگوی تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری (مطالعه موردی استان گیلان)

چکیده:

با توجه به اینکه هزینه و عوارض هر تصادف تابع شدت مستقیم آن اسـت, در مطالعـات ایمنـی ترافیـکتلاش بسیاری برای ارائه مدلهای شدت جهت شناخت عوامل تشدید عوارض تصادفات بعمل آمده است.

در این فایل, مدلسازی شدت تصادفات عابر پیاده با استفاده از مدل رگرسیون لاجـستیک دوگانـه و بـاسه روش مورد بررسی قرار گرفته است. در روشهای یک و دو, رابطه هر یک از متغیرهای مستقل با متغیر وابسته به ترتیـب بـصورت جداگانـه (روش Enter) و یکپارچـه در مـدل (روش forward stepwise) بررسی ش د. در روش سو م, ابتدا متغیرهای مستقل اولیه با استفاده از یکی از روشهای آماری چند متغیـرهبه نام روش تجزیه به عامل ها, به متغیرهای کمتری تبدیل شده و سپس رابطه متغیرهای جدید با متغیروابسته, با استفاده از رگرسیون لاجستیک تحلیل گردید.

متغیر وابسته در مدلهای فوق, شدت تصادفات عابر پیاده در دو دسته جرحی و فوتی می باشد. متغیرهای مستقل, عبارت از مشخصات تصادفات عابر پیاده شهر رشت در گزارشات پلـیس راهنمـایی و راننـدگی ومشخصات جمعیتی شهر رشت در سرشماری سال ۱۳۸۵ می باشند. نتایج حاصل از مدلها, نـ شان دهنـدهرابطه مستقیم سن عابرین پیاده با شدت تصادف بوده است. بطوریکه با افزایش سن عابرین, شدت تصادف به سمت افزایش تعداد فوتی ها پیش رفته است.

مقدمه

هر روزه به هنگام صبح و یا بعد از ساعت کاری, می توان افراد زیادی را دید کـه در حـال دویـدنآهسته و یا پیاده روی در خیابانها یا در طول پیاده رو هستند. آهسته دویدن یا پیـاده رو ی, مـی توانـد ازابعاد مختلف تندرستی و سلامت, حمل و نقل, زیست محیطی و انرژی, کیفیت زندگی, اقتصادی و عدالت اجتماعی, مزایای فراوانی را برای جوامع در بر داشته باشد. پیاده روی احتمال ابتلا به بسیاری از بیماریهـامانند سرطا ن, انسداد شرائین قلب, سکته, دیابت و سایر بیماریهای مزمن و سـخت را کـاهش مـی دهـد .

جزایر پناهگاهی میانی[۱]

دو مطالعه تصادف- مبنا در خصوص اثر جزایر پناهگاهی میانی بر روی ایمنی عابر مورد بررسی قرار گرفت. در یک مطالعه توسط سیگیر[۲] و همکاران, ۲۰۰۰ گذرگاه عابر در ۳۰ شهر را مورد مطالعه قرار دادند که تمامی این مکان ها در نواحی شهری و برون شهری بوده و شامل خیابانهای شریانی اولیه[۳] و خیابان های جمع کننده[۴][۵] ترافیک بوده است. خیابانها دارای حد سرعت هایی به میزان ۲۵ مایل در ساعت تا ۴۰ مایل در ساعت۵ بوده است. گذرگاهها نیز در نواحی با انواع کاربری ها (مسکونی, مرکز شهر, تجاری, حاشیه شهر) انتخاب شده بود. بر اساس یافته های آنان, تکرار میانه های برجسته و جزایر پناهگاهی (رفوژها)[۶] در مقایسه با عدم وجود آنها در جاده های چند خطه[۷], با کاهش عمده نرخ تصادفات عابرین پیاده مرتبط بوده است. این کاهش نرخ تصادفات عابر, در خصوص گذرگاههای عابر خط کشی شده و گذرگاههای عابر خط کشی نشده نیز صحت داشته است. تمامی محل های نمونه در این مطالعه, گذرگاههای کنترل نشده در تقاطعات (بعبارت دیگر عدم وجود چراغ راهنما یا ایست- کنترل در تقاطع) یا در میان خیابان[۸] بوده اند. تکرار میانه های رنگ آمیزی شده غیر برجسته[۹], جزایر و خطوط دوگانه گردش به چپ[۱۰], در جاده های چند خطه, هیچ کاهش عمده ای در نرخ تصادفات عابرین پیاده نداشته است. این مطالعه در آنالیز های خود اقدام به جمع آوری و کنترل حجم عابر و حجم وسیله نقلیه در کنار سایر متغیرهای محل نیز نمود [۶۴].


[۱] Median Refuge Islands[2] Zegeer [3] Primarily arterial[4] تا ۶۴ کیلومتر در ساعت [۵] Collector streets[6] Presence of a raised median or refuge island

[۷] Low rate of pedestrian crashes on multi-lane roads[8] Mid-block locations[9] Painted (not raised) medians[10] Two-way-left-turn lanes

ارزیابی فنی و اقتصادی الگوی تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری (مطالعه موردی استان گیلان)
فهرست مطالب

عنوان مطلب شماره صفحه

چکیده:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۲

فصل اول: کلیات……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۵

۱- ۱) تعریف و ضرورت مسئله………………………………………………………………………………………………………………………………………….۵

۱- ۲) نیاز به مطالعه در مورد مسئله ………………………………………………………………………………………………………………………………..۶

۱- ۳) اثرات مهم مطالعه بر مسئله از نظر بهبود آن…………………………………………………………………………………………………….۹

۱- ۴) هدف فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۰۱

۱- ۵) فرضیات مسئله……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۰۱

۱- ۶) بررسی موضوع از دیدگاه کلی……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۱

۱- ۷) ساختار …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۱

فصل دوم: کاوش در متون…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۱

۲-۱) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۱

۲-۲) تأثیر مشخصات جاده ای بر تصادفات عابر پیاده……………………………………………………………………………………………۵۱

۲-۲-۱) عرض معبر……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۵۱

۲-۲-۲) گذرگاههای عابر پیاده……………………………………………………………………………………………………………………………….۵۱

۲-۲-۲-۱) گذرگاههای برجسته عابر پیاده …………………………………………………………………………………………………….۶۱

۲-۲-۲-۲) خط کشی گذرگاه عابر پیاده …………………………………………………………………………………………………………۶۱

۲-۲-۲-۳) روشن سازی گذرگاه عابر پیاده……………………………………………………………………………………………………۷۱

۲-۲-۳) جزایر پناهگاهی میانی………………………………………………………………………………………………………………………………۸۱

۴-۲-۲) پیاده رو…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۹۱

۲-۲-۵) چراغ راهنما…………………………………………………………………………………………………………………………………………………۹۱

۶-۲-۲) زمانبندی چراغ عابر پیاده………………………………………………………………………………………………………………………..۰۲

۲-۲-۷) گردش به راست در زمان قرمز در تقاطعات چراغ دار………………………………………………………………………..۱۲

۲-۲-۸) خیابان های یکطرفه…………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۲

۹-۲-۲) محل تقاطعات………………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۲

۲-۲-۰۱) خیابانهای با پارک حاشیه ای…………………………………………………………………………………………………………………..۳۲

۲-۲-۱۱) مکان ایستگاههای اتوبوس………………………………………………………………………………………………………………………۴۲

۲-۳) تأثیر مشخصات و رفتار عابر پیاده در تصادفات عابر پیاده………………………………………………………………………….۴۲

۲-۳- ۱) حجم عابر پیاده……………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۲

۲-۳- ۲) حجم ترافیک……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۲

۲-۳- ۳) سن, جنسیت و مصرف مشروبات الکلی……………………………………………………………………………………………….۶۲

۲-۳- ۳-۱) سن………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۶۲

۲-۳- ۲۳-) جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۷۲

۲-۳- ۳-۳) مصرف مشروبات الکلی…………………………………………………………………………………………………………………۷۲

۲-۳- ۴) اجرای قوانین ترافیکی………………………………………………………………………………………………………………………………۷۲

۲-۳- ۵) سرعت, نحوه برخورد و جرم وسیله نقلیه…………………………………………………………………………………………….۸۲

۴-۲) تأثیر مشخصات محیطی بر تصادفات عابر پیاده…………………………………………………………………………………………….۰۳

۴-۲- ۱) شرایط جوی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۰۳

۴-۲- ۲) شرایط روشنایی………………………………………………………………………………………………………………………………………….۰۳

۴-۲- ۳) دما………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۳

۴-۲- ۴) محیط محله………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۳

۴-۲- ۵) ویژگیهای کاربری زمین مرتبط با ریسک تصادف……………………………………………………………………………….۲۳

۴-۲- ۶) هدف سفر……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۳

۴-۲- ۷) مسافرت تنها……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۳

۲-۵) سایر ویژگیهای مؤثر در تصادفات عابر پیاده………………………………………………………………………………………………….۴۳

۲-۵-۱) زمان………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۳

۶-۲) انواع تصادفات عابر پیاده …………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۳

۲-۷) هزینه تصادفات عابر پیاده…………………………………………………………………………………………………………………………………..۰۴

۲-۷- ۱) روشهای مختلف محاسبه هزینه تصادفات…………………………………………………………………………………………….۰۴

۲-۷- ۲) اجزای هزینه تصادفات………………………………………………………………………………………………………………………………۱۴

۲-۷- ۳) بهره وری جلوگیری از تصادفات عابر پیاده………………………………………………………………………………………….۲۴

۲-۸) مدلهای تصادفات عابر پیاده……………………………………………………………………………………………………………………………….۵۴

۲-۸-۱) مدل ۱……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۶۴

۲- ۲۸-) مدل ۲……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۰۵

۲-۸-۲-۱) مدل پیش بینی تعداد تصادفات عابر پیاده در تقاطعات………………………………………………………….۰۵

۲-۲۸-۲-) مدل پیش بینی تعداد تصادفات عابر پیاده در طول جاده……………………………………………………..۲۵

۲-۸-۲-۳) مدل پیش بینی تعداد تصادفات عابر پیاده با مدل رگرسیون دوتایی منفی……………………..۳۵

۲-۴۸-۲-) مدلسازی ایمنی عابرین پیاده در تورنتو و شارلت …………………………………………………………………..۳۵

۲-۸-۳) مدل ۳…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۵۵

۲-۸-۳-۱) مدل مربوط به تصادفات ناحیه ای………………………………………………………………………………………………..۷۵

۲-۸-۳-۲) مدل مربوط به تصادفات خیابانی…………………………………………………………………………………………………۸۵

۲-۸-۴) مدل ۴……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۸۵

فصل سوم: روش فایل……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۹۶

۳- ۱) ناحیه مورد مطالعه………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۹۶

۳- ۲) داده های مورد نیاز………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۹۶

۳- ۳) جمع آوری داده ها………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۹۶

۳- ۳-۱) گزارشات پلیس راهنمایی و رانندگی……………………………………………………………………………………………………..۹۶

۳- ۲۳-) گزراشات اداره کل پزشکی قانونی…………………………………………………………………………………………………………۰۷

۳- ۳-۳) گزارشات معاونت برنامه ریزی استانداری…………………………………………………………………………………………….۰۷

۳- ۴۳-) داده های اقتصادی…………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۷

۳- ۴) تحلیل داده های تصادفات…………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۷

۳- ۴- ۱) ورود داده های تصادفات……………………………………………………………………………………………………………………………۱۷

۳- ۴- ۲) اصلاح داده های پلیس راهنمایی و رانندگی………………………………………………………………………………………..۲۷

۳- ۴- ۲- ۱) وضع آب و هوا (ردیف ۲۶ برگ اول و شرایط جوی در مشخصات راه برگ دوم) ………………۲۷

۳- ۴- ۲- ۲) وضعیت عابر (ردیف ۲۲ برگ اول و وضعیت حرکت عابر در مشخصات برگ دوم)…………..۲۷

۳- ۴- ۲- ۳) داده های غیر مفید…………………………………………………………………………………………………………………………۳۷

۳- ۴- ۳) داده های پزشکی قانونی………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷

۳- ۴- ۵)ناحیه بندی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۷

۳- ۵) روش فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۵۷

۳- ۵- ۱) رگرسیون لاجستیک………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۷

۳- ۵- ۱- ۱) تابع انتقال لاجیت…………………………………………………………………………………………………………………………….۶۷

۳- ۵- ۲) کد گذاری داده ها برای رگرسیون لاجستیک……………………………………………………………………………………..۷۷

۳- ۵- ۳)تجزیه به عامل ها………………………………………………………………………………………………………………………………………..۸۷

۳- ۵- ۳- ۱) روش انجام تجزیه به عامل ها……………………………………………………………………………………………………….۹۷

۳- ۵- ۳- ۲) چرخش عامل…………………………………………………………………………………………………………………………………..۰۸

۳- ۵- ۳- ۳) تجزیه به مؤلفه های اصلی……………………………………………………………………………………………………………۰۸

۳- ۵- ۳- ۴) نحوه تجزیه به مؤلفه های اصلی………………………………………………………………………………………………….۱۸

۳- ۵- ۳- ۵) تجزیه به عامل ها با استفاده از مؤلفه های اصلی……………………………………………………………………۳۸

۳-۵-۴) متغیر وابسته. ۹۴

۳-۵-۵) متغیرهای مستقل. ۹۴

۳-۵-۵-۱) سن عابر و سن راننده ۹۵

۳- ۵- ۲۵-) وسیله نقلیه درگیر در تصادف……………………………………………………………………………………………………..۵۸

۳- ۵- ۵-۳) وضعیت عابر یا عابرین…………………………………………………………………………………………………………………..۷۸

۳- ۵- ۴۵-) تراکم جمعیت, خانوار, مسکن و افراد باسواد …………………………………………………………………………..۷۸

۳- ۵- ۵-۴-۱) نحوه محاسبه تعداد و طول طبقات هر متغیر…………………………………………………………………۷۸

۳- ۵- ۶) استفاده از نرم افزار آماری SPSS…………………………………………………………………………………………………………98

۳- ۵- ۷) روش محاسبه هزینه تصادفات عابر پیاده…………………………………………………………………………………………….۹۸

۴- ۱) خلاصه آمار تصادفات…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۹

۴- ۲) مشخصات عابرین پیاده در تصادفات………………………………………………………………………………………………………………..۳۹

۴- ۳) نوع تصادفات عابر پیاده (جرحی و فوتی)…………………………………………………………………………………………………….۱۰۱

۵-۱) مدل رگرسیون لاجستیک با استفاده از روش ( Enter)……………………………………………………………………………104

۲۵-) مدل رگرسیون لاجستیک با استفاده از روش (Forward stepwise)……………………………………………….105

۵-۳) تحلیل داده ها با استفاده از روش تجزیه به عامل ها………………………………………………………………………………….۱۰۷

۵-۳- ۱) تجزیه به عامل ها……………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰۷

۵-۳- ۲) تحلیل عامل های تجزیه شده با استفاده از مدل رگرسیون لاجستیک……………………………………..۱۱۳

فصل ششم: ارزیابی اقتصادی تصادفات عابر پیاده………………………………………………………………………………………………………۱۱۶ ۶-

۱) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۱۶

۶- ۲) محاسبه هزینه درمان جراحات جسمانی……………………………………………………………………………………………………….۱۱۷

۶- ۲- ۱) رابطه سطح متوسط هزینه های درمانی در استان و هزینه های بیمارستان سیدالشهداء………..۱۱۸

۶- ۲- ۲) محاسبه تعداد و طول طبقات و هزینه های درمانی هر طبقه…………………………………………………………۱۱۹

۶- ۲- ۳) محاسبه هزینه واقعی متوسط هر طبقه در سطح استان در سال ۸۶…………………………………………..۱۲۱

۶- ۳) محاسبه هزینه اوقات تلف شده در تصادفات عابر پیاده و ساعات کاری از دست رفته مربوط به مجروحان و مصدومانی که زنده می مانند و ارزش اقتصادی ساعات کار بالقوه دسته ای از آنها که موقتاً

معلول می شوند (Pt)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….126 6- 3-1)

محاسبه ارزش یک ساعت وقت تلف شده………………………………………………………………………………………….۱۲۷

۶- ۲۳-) محاسبه میزان متوسط وقت تلف شده هر مجروح تصادفات ترافیکی (DT)……………………………128

۶- ۳-۲-۱) محاسبه میزان متوسط اوقات تلف شده هر مجروح در بیمارستان (DH)……………………….129

۶- ۲۳-۲-) محاسبه میزان متوسط اوقات تلف شده هر مجروح در دوران نقاهت (DC)………………….129

۶- ۳-۲-۳) محاسبه (DT)………………………………………………………………………………………………………………………………129

۶- ۳-۳) ارزش ساعات کاری از دست رفته مصدومان (Pt1)………………………………………………………………………..130

۶- ۴۳-) محاسبه ارزش اقتصادی کار بالقوه آن دسته از مصدومان و مجروحان که موقتاً دچار درجه ای از

معلولیت می شوند (Pt2) ……………………………………………………………………………………………………………………………………….130

۶- ۳-۵) محاسبه ارزش اقتصادی اوقات تلف شده افرادی که جزء مجروحان نیستند, اما وقت آنها در

ارتباط با تصادفات پیش آمده مصرف می شود (Pt3)……………………………………………………………………………………..130 6- 63-)

محاسبه هزینه کل اوقات مصرف شده و تلف شده………………………………………………………………………….۱۳۲

۶- ۴) محاسبه هزینه افراد کشته شده و معلولیتهای دائم, غم و غصه و جراحات روانی و فرهنگی…………..۱۳۲

۶- ۴- ۱) محاسبه هزینه هر فرد کشته شده و معلول دائم……………………………………………………………………………….۱۳۲

۶- ۴- ۲) هزینه افراد کشته شده و معلولیتهای دائم, غم و غصه و جراحات روانی و فرهنگی ………………۱۳۳

۶- ۵) محاسبه هزینه های اداری تصادفات عابر پیاده……………………………………………………………………………………………۱۳۴

۶- ۶) محاسبه هزینه تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری استان گیلان در سالهای گذشته………..۱۳۴

۶- ۶-۱) هزینه تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری استان گیلان در سال ۱۳۸۶……………………..۱۳۴

۶- ۲۶-) روند تغییرات هزینه تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری استان گیلان در سالهای

۱۳۸۲ الی ۱۳۸۶………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۳۵

۶- ۶-۳) محاسبه نرخ بازگشت داخلی سرمایه گذاری در ارتقای ایمنی عابرین پیاده در راههای درون

شهری استان گیلان …………………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۳۷

فصل هفتم: نتیجه گیری و پیشنهاد………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۴۰

۷- ۱) نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۴۰

۷- ۲) مشکلات و موانع فایل……………………………………………………………………………………………………………………………………۱۴۱

۷- ۳) پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۴۲

۷- ۴) فایلات آتی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۴۳

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۵۳

ارزیابی فنی و اقتصادی الگوی تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری (مطالعه موردی استان گیلان)
فهرست منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵۳

ارزیابی فنی و اقتصادی الگوی تصادفات عابر پیاده در راههای درون شهری (مطالعه موردی استان گیلان)
فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵۳

سایت های اطلاع رسانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۵۷

چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۵۸

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.