بررسی روش های محقق سازی سرویس های نرم افزاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی روش های محقق سازی سرویس های نرم افزاری دارای ۱۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی روش های محقق سازی سرویس های نرم افزاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی روش های محقق سازی سرویس های نرم افزاری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی روش های محقق سازی سرویس های نرم افزاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی روش های محقق سازی سرویس های نرم افزاری :

بررسی روش های محقق سازی سرویس های نرم افزاری

چکیده

تا کنون فعالیت های فایلاتی و کاربردی زیادی جهت ارائه فناوری ها، محصولات و استانداردهای محاسبات مبتنی بر سرویس انجام شده است ولی کارهای گزارش شده بسیار محدودی در زمینه تحلیل و طراحی سرویس ها موجود است که همین کارهای محدود نیز در برگیرنده مشکلاتی هستند. شیوه های ارائه شده جهت تحلیل سرویس ها به صورت خودکار نبوده و تحلیل گر می بایست آن را شخصا به انجام برساند، همچنین این روش ها از تکامل مدل ۱ پشتیبانی نکرده ، و ارائه راه حلهای ب ینه وابسته به میزان مهارت تحلیل گر در استفاده از این شیوه ها است . در چرخه حیات مدلسازی سرویس سه فاز اصلی وجود دارد که عبارتند از: ۱) شناسایی سرویس ها، ۲) مشخصه سازی سرویس ها و ۳) محقق سازی سرویس ها . هدف از این گزارش بررسی روش های موجود در زمینه فاز سوم یعنی محقق سازی سرویس هاست . تا پس از بررسی روش های موجود بتوان به راه حلی خود کار در زمینه محقق سازی مدل سرویس رسید.

مقدمه

امروزه یکی از راه حلهای نوین به منظور ساخت سیستم های کاربردی سازمانی ، راه حل مبتنی بر سرویس تلقی ی م شود. به علاوه معماری مبتنی بر سرویس به عنوان یکی از شیوه های معماری یشرو در راه حل های سازمانی مطرح است . تاکنون فعالیتهای فایلاتی و کاربردی زیادی جهت ارائه فناوری ها، محصولات و استانداردهای محاسباتی مبتنی بر سرویس انجام شده است ، ولی کارهای گزارش شده بسیار محدودی در زمینه های تحلیل و طراحی سرویس ها (مدلسازی سرویس گرا) موجود است که همین کارهای محدود نیز دربردارنده مشکلاتی هستند. شیوه های ارائه شده جهت تحلیل سرویس ها به صورت تجویزی بوده و خودکارسازی آنها میسر نیست و تحلیل گر می بایست آن را شخصاً به انجام برساند، همین شیوه های تجویزی در محدوده های با مقیاس وسیع همچون سازمان ، دچار مشکلات عملیاتی نظیر عدم بهینه بودن فرآورده های تولیدی با توجه به معیارهای مربوطه می گردد.

معماری سرویس گرا[۱۰]

معماری سرویس گرا مفهوم جدیدی نیست و از دهه ۹۰ وجود داشته است ولی آنچه جدید است توانایی اجرا و عینیت بخشیدن به آن است که به کمک ابزارها و پروتکل های مربوطه میسر شده است برای معماری سرویس گرا با توجه به جایگاه و کاربرد تعاریف مختلفی ارائه شده است . به عنوان مثال معماری سرویس گرا از دید تحلیل گر حرفه مجموعه ای از سرویس هاست که سازمان قصد دارد آنها را به مشتریان خود ارائه کند، از دید معمار فناوری اطلاعات یک شیوه معماری است که به معرفی فراهم کننده سرویس ، مصرف کننده سرویس و تعریف سرویس نیازدارد .

معماری سرویس گرا از دیدگاه IBM [6]

معماری سرویس گرا شیوه ای از معماریست که از اصول سرویس گرایی برای یوند بین کسب و کار استفاده می کند، در تعریف دیگر SOA رهیافتی ست برای ساخت سیستم های توزیع شده که کارکردهای نرم افزاری را در قالب سرویس ارائه می کند. این رهیافت برای یکپارچه سازی فناوری ها در محیطی که انواع مختلفی از سکوهای نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد، ایده آل است .

در این دیدگاه SOA با ایجاد ارتباط بین مولفه های کسب و کار و مولفه های فناوری اطلاعات ، ارتباط جامعی بین این دو فراهم می آورد.

چارچوب SOMA9 [8], [7]

چارچوب SOMA توسط Arsanjani به منظور تحلیل و طراحی سرویس گرا برای تحقق

SOA در سازمان پیشنهاد گردیده است و دارای فازهای سه گانه شناسایی ، توصیف و تحقق سرویس های سازمانی ست ، این چارچوب مبنای کارهای فایلاتی زیادی قرار گرفته است . در زیر سه فاز مدلسازی در SOMA به همراه وظائف مربوط به آن ها نشان داده شده است ، این چارچوب به توصیف کلی این سه مرحله ، پیش نیازها و ورودی ها و خروجی هایشان می پردازد.

بررسی روش های محقق سازی سرویس های نرم افزاری
فهرست مطالب

فصل اول : مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………… ۸

۱.۱ تعریف مسئله ………………………………………………………………………………………………………………………۸

۲.۱ اهداف فایل ……………………………………………………………………………………………………………………….۱۲

۳.۱ ساختار فایل ……………………………………………………………………………………………………………………۱۲

فصل دوم : ادبیات فایل …………………………………………………….. ۱۳

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………۱۳

۱.۲ معماری سرویس گرا[۱۰] …………………………………………………………………………………………………………۱۳

۱.۱.۲ معماری سرویس گرا از دیدگاه IBM [6] …………………………………………………………………………………..14

۲.۱.۲ چرخه حیات معماری سرویس گرا[۶] ……………………………………………………………………………………….۱۴

۲.۲ مدلسازی سرویس [۱] …………………………………………………………………………………………………………….۱۵

۱.۲.۲ تعریف سرویس ………………………………………………………………………………………………………………۱۶

۲.۲.۲ مراحل مدلسازی سرویس ……………………………………………………………………………………………………۱۶

۳.۲.۲ اهمیت محققسازی سرویس ………………………………………………………………………………………………….۱۸

۳.۲ چارچوب SOMA [8], [7] ……………………………………………………………………………………………………18

۴.۲ معماری مدلرانه [۹] ……………………………………………………………………………………………………………….۱۹

۵.۲ مولفه . …………………………………………………………………………………………………………………………….۱۹

۶.۲ نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………..۲۰

فصل سوم : بررسی روش های موجود ………………………………………… ۲۱

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………۲۱

۱.۳ چارچوب های مبتنی بر SOMA………………………………………………………………………………………………….22

۲۲……………………………………………………………………………………………………….. [۱۱] SOMA-ME 1.1.3

۲۴……………………………………………………………………………………………………………… [۱۲] SOAF 2.1.3

۲۷……………………………………………………………………………………. [۱۳] Information as a service 3.1.3

۲.۳ روش های پیاده سازی معماری سرویس گرا………………………………………………………………………………………۳۰

۱.۲.۳ انتقال مدل رانه کسب و کار (MDBT)[14] ……………………………………………………………………………….30

۳۱…………………………………………………………………………………………………………… [۱۵] M4SOD 2.2.3

۳.۳ روشهای شناسایی مولفه ها……………………………………………………………………………………………………….۳۵

۴.۳ دیگر روشها………………………………………………………………………………………………………………………………۴۱

۴۱……………………………….. [۲۱] A Strategy for Service Realization in Service Oriented Design 1.4.3

۴۲…………………………………. [۲۲] Locating components realizing services in exisitind systems 2.4.3

۴۳……………………………………………………………. [۲۳] Realization of personal mobility services 3.4.3

۳.۵ مقایسه روش ها …………………………………………………………………………………………………………………..۴۳

۶.۳ نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………۴۵

فصل چهارم : ویژگیهای راه حل مورد انتظار ………………………………… ۴۷

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………۴۷

۱.۴ نقاط ضعف روشهای موجود ……………………………………………………………………………………………………….۴۷

۲.۴ ویژگیهای راه حل مورد انتظار …………………………………………………………………………………………………….۴۷

نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………..۵۰

فصل پنجم : نتیجه گیری ……………………………………………………… ۵۱

۵.۱ نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………..۵۱

۵.۲ ارزیابی … ………………………………………………………………………………………………………………………….۵۱

۵.۳ گامهای فایل

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.