بررسی کارایی سازمان تامین اجتماعی استان گیلان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی کارایی سازمان تامین اجتماعی استان گیلان دارای ۱۰۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی کارایی سازمان تامین اجتماعی استان گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی کارایی سازمان تامین اجتماعی استان گیلان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی کارایی سازمان تامین اجتماعی استان گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی کارایی سازمان تامین اجتماعی استان گیلان :

بررسی کارایی سازمان تامین اجتماعی استان گیلان

چکیده

امروزه تمامی مدیران در همه سازمانها خواستار استفاده بهینه از امکانات و ظرفیتهای موجود در بخشهای مختلف می باشند. بنابراین وجود مدلی به منظور ارائه بازخور در راستای بهبود شعب مختلف سازمانها و دستیابی به ابزاری جهت برآوردن این نیاز مدیران، بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد. در راستای ضرورت فوق، سازمان تامین اجتماعی استان گیلان به عنوان نمونه آماری انتخاب و با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها (DEA) کارایی شعب آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تا ضمن ارزیابی عملکرد شعب آن، شعب کارا و نا کارا تعیین و راهکارهایی جهت بهبود عملکرد شعب ناکارا و تقویت هرچه بیش تر شعب کارا تدوین شود. جهت بررسی کارایی نهاده های منابع انسانی و مساحت زیر بنای مورد استفاده و درصد ارسال لیست حق بیمه به کارگاه فعال، نسبت آراء تائید شده صادره به پرونده های رسیدگی شده هیئت بدوی تشخیص مطالبات، نسبت وصولی حق بیمه به بودجه مصوب ابلاغی، نسبت پرونده های مختومه به کلاسه فعال اجراییات، نسبت بیمه صاحبان حرف مشاغل آزاد، اختیاری و خاص به کادر امور بیمه شدگان با استفاده از مدل CCR ورودی محور از طریق نرم افزار DEA-Master مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل نشان داد که ۴ شعبه از ۲۱ شعبه مورد بررسی کارا و ۱۷ شعبه ناکارا بوده اند. لازم به ذکر است که میانگین کارایی فنی آنها ۵۹.۲۲ و میانگین کارایی مقیاس شعب مورد بررسی نیز ۸۶ درصد بوده است.

کلید واژه­ها: کارایی، ارزیابی عملکرد، تحلیل پوششی داده ها،تامین اجتماعی استان گیلان

مقدمه

امروزه اوضاع حاکم بر بازارهای جهانی، محدودیت منابع، رقابتهای بسیار فشرده، و… سازمانها را به سوی اتخاذ راهبردهای مناسب سوق داده است. بطوریکه مدیران و تصمیم گیران سازمان ها، خواستار استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود در بخش های مختلف می باشند. بنابراین ارزیابی عملکرد به منظور ارایه بازخورد در راستای بهبود عملکرد شعب مختلف سازمان ها و دستیابی به ابزاری جهت برآوردن این نیاز مدیران، بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد. از این رو ارزیابی عملکرد و بهره وری در دهه­های اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته است. متدها و تکنیکهای بسیاری جهت ارزیابی عملکرد ایجاد شده است که هر کدام مجموعه ای از شاخص ها را جهت ایجاد توازن در دیدگاه­های سنتی و تک بعدی به عملکرد معرفی می نمایند. اما علی رغم تمامی این پیشرفتها در ارزیابی عملکرد، بسیاری از سازمانها همچنان بر شاخصهای عملکرد سنتی و مالی متکی هستند.(Tangen ,et al, 2004).

بخشی از متن

منظور از کارایی موفقیت بنگاه یا موسسه در تولید حداکثر ممکن ستاده از مجموعه عوامل تولید با تکنولوژی ثابتی می­باشد به طوری که تمام نهاده­ها و ستاده­ها به دقت اندازه گرفته شده باشد (Farrell, 1957). فارل پیشنهاد نمود کارایی یک بنگاه شامل سه جزء است: کارایی تکنیکی(فنی)، کارایی تخصیصی (قیمت) و کارایی اقتصادی (هزینه ای) براساس تعریف فارل، کارایی تکنیکی توانایی یک بنگاه را برای به دست آوردن حداکثر ستاده از یک مجموعه نهاده های معین با تکنولوژی معلوم منعکس می­نماید، در این صورت هر چه بنگاه اتلاف منابع کمتر و در سطح مشخصی از نهاده­ها تولید بیشتری داشته باشد از لحاظ تکنیکی کاراتر خواهد بود . کارایی تخصیصی، توانایی یک بنگاه برای استفاده ترکیب بهینه ای نهاده ها با توجه به قیمت هایشان را نشان می دهد.

ارزیابی عملکرد

تعریف مفهومی: ارزیابی عملکرد برآوردی انتقادی و کاوشگرانه از فعالیت های مختلف یک سازمان می باشد همانطوری که برای حفظ سلامتی، مقامات و مسؤلین پزشکی و بهداشتی به همه توصیه می کنند که یک سری معاینات دوره ای از بدن انجام دهند. همینطور هر سازمانی برای بدست آوردن نتایج کاری، باید ارزیابی دوره ای از عملکرد خود و واحدهای تابعه داشته باشد(Sherman.2003)

تعریف عملیاتی: در فایل حاضر جهت بررسی کارایی از نهاده: (نیروی انسانی و مساحت فیزیکی) و خروجی (درصد ارسال لیست حق بیمه به کارگاه فعال، نسبت آراء صادره تائید شده به پرونده های رسیدگی شده هیئت بدوی، نسبت وصولی حق بیمه به بودجه مصوب ابلاغی، نسبت پرونده­های مختومه به کلاسه فعال اجراییات، نسبت بیمه صاحبان حرف مشاغل آزاد، اختیاری و خاص به کادر امور بیمه شدگان) استفاده شده است.

تحلیل پوششی داده ها

تعریف مفهومی: تحلیل پوششی داده ها (DEA) یک روش برنامه ریزی ریاضی است که ابزار مناسب برای بهر ه وری نسبی واحد های تصمیم گیری در حالت چند ورودی و چند خروجی به حساب می آید. در تحلیل پوششی داده ها با توجه به مشاهدات فردی از واحد تصمیم گیرنده (DMU) و تقابل بهینه آن با دیگر واحد ها، می توان کارایی محاسبه شده را مهم تر از رویکرد سنتی دانست. در این روش بدون استفاده از یک فرم تابعی، یک حد مرزی برآورد گردیده که نشان دهنده حداکثر مقدار کارایی هر واحد، نسبت به کارایی مشاهده شده از واحد های دیگر است (عیسی زاده روشن و خسروی، ۱۳۹۰)

تعریف عملیاتی: در فایل حاضر از مدل مضربی CCR ورودی محور جهت محاسبه کارایی شعب تامین اجتماعی استان گیلان استفاده شده است. مدل CCR پس از تعیین منحنی مرز کارا، مشخص می کند که واحدهای تصمیم گیرنده در کجای این مرز قرار دارند و برای رسیدن به مرز کارا چه ترکیبی از نهاده ها و ستادهها را می بایست انتخاب کنند،

بررسی کارایی سازمان تامین اجتماعی استان گیلان
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده…………………………………………………………………………………………………………….. و

فصل اول : کلیات فایل

۱-۱) مقدمه……………………………………………………………………………………………………… ۲

۱-۲) بیان مساله……………………………………………………………………………………………….. ۲

۱-۳) اهمیت و ضرورت فایل…………………………………………………………………………….. ۴

۱-۴) اهداف فایل ………………………………………………………………………………………….. ۴

۱-۵) چارچوب نظری ………………………………………………………………………………………. ۶

۱-۶) سوالات فایل…………………………………………………………………………………………. ۶

۱-۷)تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای فایل………………………………………………………… ۶

۱-۸)قلمرو فایل…………………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۸-۱) قلمرو موضوعی…………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۸-۲) قلمرو مکانی………………………………………………………………………………………… ۸

۱-۸-۳) قلمرو زمانی…………………………………………………………………………………………. ۸

فصل دوم : ادبیات و پیشینه فایل

بخش اول: ارزیابی عملکرد

۲-۱) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………. ۱۰

۲-۲) عملکرد سازمانی ………………………………………………………………………………………. ۱۰

۲-۳) عوامل موثر بر عملکرد سازمانی…………………………………………………………………….. ۱۲

۲-۳-۱) محیط بیرونی ………………………………………………………………………………………. ۱۲

۲-۳-۲)محیط درونی ………………………………………………………………………………………… ۱۳

۲-۳-۳) دستاوردها …………………………………………………………………………………………… ۱۴

۲-۴) ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………… ۱۵

۲-۵) رویکرد های اندازه گیری عملکرد …………………………………………………………………. ۱۷

۲-۶) روشهای ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………….. ۱۷

۲-۷) فرایند ارزیابی عملکرد ……………………………………………………………………………….. ۲۰

۲-۸) چالش های ارزیابی عملکرد ………………………………………………………………………… ۲۰

۲-۹) مزایای نظام ارزیابی عملکرد ………………………………………………………………………… ۲۱

۲-۹-۱) برای سازمان ……………………………………………………………………………………….. ۲۱

۲-۹-۲) برای ارزیابی کننده…………………………………………………………………………………. ۲۱

۲-۹-۳) برای ارزیابی شونده………………………………………………………………………………… ۲۲

۲-۱۰)مدل ناپارامتریک تحلیل پوششی داده در ارزیابی عملکرد و بررسی کارایی ……………… ۲۲

۲-۱۰-۱) تحلیل پوششی داده ها DEA ………………………………………………………………… ۲۳

۲-۱۰-۲) مدلهای پایه ای تحلیل پوششی داده­ها……………………………………………………….. ۲۵

۲-۱۰-۲-۱) مدل CCR……………………………………………………………………………………. ۲۵

مدل نسبت CCR……………………………………………………………………………………………… ۲۵

مدل CCR ورودی محور …………………………………………………………………………………… ۲۸

مدل CCR خروجی محور…………………………………………………………………………………… ۲۹

۲-۱۰-۲-۲) مدل BCC …………………………………………………………………………………….. ۳۰

۲-۱۰-۲-۳)مدل اندرسن – پیترسن ( (AP………………………………………………………………. ۳۱

بخش دوم: معرفی سازمان تامین اجتماعی و جایگاه آن در ارتقاء سلامت کشور

۲-۱۱) معرفی سازمان تامین اجتماعی ……………………………………………………………………. ۳۱

۲-۱۲) خدمات و حمایتهای سازمان ……………………………………………………………………… ۳۳

۲-۱۲-۱) تعهدات و خدمات حمایتی ……………………………………………………………………. ۳۴

۲-۱۲-۲) خدمات درمانی ………………………………………………………………………………….. ۳۴

۲-۱۳) پیشینه فایل………………………………………………………………………………………. ۳۶

الف) مطالعات داخلی…………………………………………………………………………………………. ۳۶

ب) مطالعات خارجی………………………………………………………………………………………….. ۳۹

۲-۱۴) خلاصه فصل………………………………………………………………………………………….. ۴۱

فصل سوم : روش اجرای فایل

۳-۱) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………. ۴۳

۳-۲) روش فایل…………………………………………………………………………………………….. ۴۳

۳-۳) جامعه آماری……………………………………………………………………………………………. ۴۴

۳-۴) روش گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………….. ۴۴

۳-۵) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………… ۴۴

۳-۵-۱)مدل مورد استفاده………………………………………………………………………………….. ۴۵

۳-۵-۲) تعیین و تبیین شاخص‌ها………………………………………………………………………….. ۴۵

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱) مقدمه……………………………………………………………………………………………………… ۴۸

۴-۲) ساماندهی داده ها و اطلاعات……………………………………………………………………….. ۴۸

۴-۳) بخش دوم بررسی نتایج……………………………………………………………………………….. ۵۰

۴-۳-۱) بررسی نتایج با مدل CCR-I……………………………………………………………………. ۵۵

مجموعه مرجع…………………………………………………………………………………………. ۵۶

رتبه بندی بر اساس کارایی………………………………………………………………………….. ۵۸

بررسی علل کارآمدی شعب کارآمد و ناکارآمدی شعب ناکارآمد…………………………….. ۶۱

بررسی کارایی مقیاس ………………………………………………………………………………… ۶۴

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱) مقدمه……………………………………………………………………………………………………… ۶۸

۵-۲) پاسخ به پرسشهای فایل………………………………………………………………………….. ۶۹

پرسش اصلی……………………………………………………………………………………………. ۶۹

پرسشهای فرعی ………………………………………………………………………………………. ۶۹

۵-۳) پیشنهادآتی بر مبنای یافته های فایل……………………………………………………………. ۷۱

۵-۴) پیشنهادها برای فایلات آتی………………………………………………………………………… ۷۲

۵-۵) محدودیتهای فایل……………………………………………………………………………………. ۷۲

منابع………………………………………………………………………………………………………………. ۷۳

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.