تاثیر آموزش بر آگاهی و مهارت بهورزان خانه های بهداشت استان گلستان در مواجهه با مواردحادثه دیده و فوریتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش بر آگاهی و مهارت بهورزان خانه های بهداشت استان گلستان در مواجهه با مواردحادثه دیده و فوریتی دارای ۱۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش بر آگاهی و مهارت بهورزان خانه های بهداشت استان گلستان در مواجهه با مواردحادثه دیده و فوریتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تاثیر آموزش بر آگاهی و مهارت بهورزان خانه های بهداشت استان گلستان در مواجهه با مواردحادثه دیده و فوریتی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش بر آگاهی و مهارت بهورزان خانه های بهداشت استان گلستان در مواجهه با مواردحادثه دیده و فوریتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش بر آگاهی و مهارت بهورزان خانه های بهداشت استان گلستان در مواجهه با مواردحادثه دیده و فوریتی :

تاثیر آموزش بر آگاهی و مهارت بهورزان خانه های بهداشت استان گلستان در مواجهه با مواردحادثه دیده و فوریتی

چکیده:

زمینه: در راستای تحقق اهداف نظام سلامت کشور مراکز آموزش بهورزی با هدف بهره مند کردن خانه های بهداشت از بهورزان برای ایجاد مهارتهای کافی در مواجهه با موارد مختلف و از جمله مصدومین حوادث تاسیس گردیده اند .

هدف: این مطالعه به منظور بررسی تاثیر برگزاری متناوب دوره های آموزشی بر آگاهی و مهارت بهورزان در مواجهه با موارد فوریتی و حادثه دیده مراجعه کننده به خانه های بهداشت استان گلستان در سال ۱۳۹۲ انجام شده است .

روش فایل: نوع مطالعه مداخله ای شبه تجربی بوده وجامعه آماری فایل ۵۶۵ نفر بهورزان شاغل در خانه های بهداشت مناطق مرکزی و غرب استان گلستان میباشند . حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران ۲۳۳ نفر وابزار اصلی گردآوری داده هادراین فایل یک پرسشنامه ۳۰ سئوالی خود ساخته چهار جوابی برای سنجش آگاهی و یک چک لیست برای سنجش۱۲ مهارت در زیرمجموعه کمکهای اولیه وفوریتی بود.

یافته ها: براساس یافته های مطالعه از ۱۰۰ نمره در مرحله پس آزمون نمرات آگاهی سنجی گروه مداخله نسبت به گروه شاهد بیشتر بود و از(۱۱.۹۰ ± 54.39) درصد در مرحله پیش آزمون به (۲.۶۳ ± 56.70) درصد رسید . همچنین نمره مهارت سنجی گروه مداخله نسبت به گروه شاهد بیشتر بود واز(۹.۲۱ ± 81.84) درصد درمرحله پیش آزمون به(۹.۶۲ ± 83.79) درصد رسید .

بر اساس آزمون t مستقل بطور کلی در سطح خطای آماری ۰۵/۰ در میانگین نمرات آگاهی و مهارت در مرحله پیش آزمون و پس آزمون بین بهورزان مرد و بهورزان زن تفاوت معنی دار وجود ندارد.

بر اساس نتایج آزمون آنالیز واریانس بین شهرهای مورد مطالعه از لحاظ میانگین درصد پیشرفت آگاهی، تفاوت معنی دار آماری وجود ندارد (P-Value = 0.062) ولی از لحاظ میانگین درصد پیشرفت مهارت، تفاوت معنی دار آماری وجود دارد (P-Value < 0.001).همچنین بین گروه های سنی متفاوت از لحاظ میانگین درصد پیشرفت آگاهی (P-Value = 0.336)و از لحاظ میانگین درصد پیشرفت مهارت( P-Value = 0.115)، تفاوت معنی دار آماری وجود ندارد . میزان سوابق شغلی در افزایش آگاهی و مهارت بهورزان موثر بوده و مخصوصا بهورزان با سابقه شغلی ۵ تا ۱۵ سال این افزایش محسوس تر را نشان داده اند .

نتیجه گیری: یافته های این فایل تاثیر مثبت ومعنی دار دوره های آموزشی بصورت بازآموزی بر آگاهی و مهارت بهورزان در مواجهه با موارد فوریتی و حادثه دیده را نشان میدهد. برنامه ریزی برای برگزاری دورهای متناوب آموزشی برای بهورزان درمباحث مختلف با استفاده از مریبان مجرب آموزشی باعث افزایش آگاهی و مهارت بهورزان شده و میتواند عوارض بعدی ناشی از بروز حوادث را کاهش و از طرفی باعث ارتقاء سطح سلامت جامعه شود .

کلید واژه ها: آگاهی ، آموزش ،بهورزان،مهارت، فوریت ، حادثه

مقدمه

در این فصل در مورد بیان مسأله فایل، اهمیت و ضرورت فایل، اهداف پژهش (آرمانی، کلی، ویژه و کاربردی)، سئوالات و فرضیات فایل، دامنه فایل، امکانات فایل، ملاحظات اخلاقی و تعاریف واژه‌ها و مفاهیم مورد استفاده در فایل صحبت شده است.

بیان مسأله

توسعه منابع انسانی از دیدگاه متخصصین امر آموزش عبارت است از ایجاد یک یادگیری سازمان یافته که در طول دوره زمانی مشخص به منظور ارتقاء مهارتهای شغلی و موقعیت کارکنان به وقوع می پیوندد . نظام تندرستی کشور ما نیز به دلیل تنوع و اهمیت خدماتی که ارائه میدهد و نیز نیازهای به سرعت تغییر پذیر آن ، از سوی دیگر پیشرفت لحظه به لحظه دانش بشری ناگزیر از فراهم آوردن عرضه های مختلف برای آموزش کارکنان خود میباشد . (۱)

اقتصاد دانان معتقدند آنچه در نهایت خصوصیت روند توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور را تعیین میکند منابع انسانی آن کشور است نه سرمایه و یا منابع مادی دیگر . این منابع انسانی هستند که سرمایه ها را متراکم می سازند , از منابع طبیعی بهره برداری می کنند ، سازمانهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را به وجود میاورند و توسعه ملی را پیش می برند . کشوری که نتواند مهارتها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو موثری بهره برداری کند ، قادر نیست هیچ چیز دیگری را توسعه بخشد . (۲)

قسمتی از متن

آموزش

تعریف مفهومی: تغییر مهارت ها، دانش، نگرش و باور ها در نتیجه یادگیری . (۱۳)

تعریف عملیاتی :آنچه به فراگیر ارائه و در نتیجه ان به معلومات فرد افزوده میگردد.

بهورز

تعریف مفهومی :تنها رده شغلی از کارکنان بهداشت که در خانه بهداشت خدمت میکند و بر حسب جنس بهورز زن یا بهورز مرد نامیده میشود. (۱۰)

تعریف عملیاتی : منطبق بر تعریف مفهومی است .

حادثه

تعریف مفهومی :واقعه ای است که در حین زندگی روی میدهد و برای آن هیچ نوع قصد و یا برنامه ریزی قبلی وجود نداشته است . (۱۴)

تعریف عملیاتی : منطبق بر تعریف مفهومی است .

فوریتهای پزشکی

تعریف مفهومی : به حــالتی اطلاق می گردد کـه در صورت عدم انجام یک اقدام بجا و به موقع منجربه صدمات جـانی و یا نقص عضو و اختلال درفعالیت طبیعی زندگـــی و سلامتی افراد شده ومـوجب بــروز نــاامنی در جامعه می شود. (۱۵)

تعریف عملیاتی : منطبق بر تعریف مفهومی است .

مرکز بهداشتی درمانی

تعریف مفهومی :واحد بهداشتی درمانی دولتی مستقر در مناطق شهری ویا روستایی که به وسیله پزشک عمومی اداره می شود ، این واحد ضمن نظارت برفعالیت خانه های بهداشت و یا پایگاه های بهداشت تحت پوشش و هدایت آنها ، نیازهای درمان تخصصی و بستری جمعیت تحت پوشش خود را از طریق نظام ارجاع و ارتباط با بیمارستان شهر تأمین می کند .

تعریف عملیاتی : منطبق بر تعریف مفهومی است .(۱۶)

خانه بهداشت

تعریف مفهومی :محیطی ترین واحد عرضه کننده خدمات مراقبتهای بهداشتی اولیه در سیستم شبکه های بهداشتی درمانی کشور که وظایفی چون سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات جمعیت تحت پوشش ،آموزش بهداشت ، مراقبتهای بهداشتی کودکان ، زنان باردار ، تنظیم خانواده ، ایمنسازی ، بیماریابی ، نظارت بر موازین بهداشت حرفه ای، بهسازی محیط ، بهداشت مدارس ، کمکهای اولیه و فوریتها و… را برعهده دارد . (۱۰)و(۱۷)

تعریف عملیاتی : منطبق بر تعریف مفهومی است .

تاثیر آموزش بر آگاهی و مهارت بهورزان خانه های بهداشت استان گلستان در مواجهه با مواردحادثه دیده و فوریتی
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده…………………………………………………………………………………………… ۱

فصل اول: معرفی فایل……………………………………………………………………… ۳

مقدمه……………………………………………………………………………………………. ۴

۱-۱ – بیان مسئله……………………………………………………………………………….. ۴

۱-۲ -۱– اهمیت و ضرورت انجام فایل و…………………………………………………. ۶

۱-۲-۲ – جنبه نوآوری فایل…………………………………………………………………………… ۷

۱-۳ – اهداف فایل………………………………………………………………………….. ۸

۱-۳-۱– هدف آرمانی…………………………………………………………………………… ۸

۱-۳-۲– هدف کلی……………………………………………………………………………… ۸

۱-۳-۳– اهداف ویژه……………………………………………………………………………………… ۸

۱-۳-۴– هدف کاربردی………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۴– سوالات فایل………………………………………………………………………………… ۹

۱-۵– دامنه فایل……………………………………………………………………………. ۹

۱-۶– امکانات فایل…………………………………………………………………………. ۱۰

۱-۷– ملاحظات اخلاقی………………………………………………………………………… ۱۰

۱-۸– تعاریف ، واژه ها و مفاهیم………………………………………………………………. ۱۰

فصل دوم: چهار چوب نظری و مروری بر مطالعات مرتبط……………………………………. ۱۵

مقدمه………………………………………………………. ……………………………………… ۱۶

۲-۱- معرفی منطقه مورد فایل……………………………………………………………… ۱۶

۲-۱-۱- مشخصات جغرافیائی استان گلستان……………………………………………………. ۱۶

۲-۱- ۲- اطلاعات جمعیتی استان گلستان………………………………………………………. ۱۷

۲-۱-۳- اطلاعات واحدهای بهداشتی استان گلستان…………………………………………….. ۱۸

۲-۱-۴- تاریخچه ارائه خدمات بهداشتی در ایران………………………………………………. ۲۳

۲-۱-۵- بهورزان و دروس بهورزی…………………………………………………………… ۲۵

۲-۱-۶- حوادث و سوانح……………………………………………………………………….. ۲۹

۲-۱-۶-۱ – تقسیم بندی حوادث و سوانح……………………………………………………….. ۲۹

۲-۱-۶-۲ – اپیدمیولوژی حوادث و سوانح……………………………………………………… ۳۱

۲-۱-۶-۳ – اقدامات پیشگیری و کنترل………………………………………………………… ۳۱

۲-۱-۶-۴ – انواع شایع حوادث و سوانح……………………………………………………….. ۳۴

۲-۱-۶-۵ – هزینه ها ، عوارض و معلولیتها…………………………………………………… ۳۸

۲-۱-۷- وضعیت بروز حوادث در استان گلستان……………………………………………….. ۳۹

۲-۲- مروری بر مطالعات مرتبط………………………………………………………………. ۴۲

۲-۲-۱ –مروری بر مطالعات مرتبط در ایران………………………………………………………. ۴۲

۲-۲-۲ –مروری بر مطالعات مرتبط در سایر کشورها………………………………………………….. ۴۴

فصل سوم: روش ومراحل انجام فایل………………………………………………………. .۵۰

مقدمه……………………………………………………………………………………………. ۵۱

۳-۱- نوع و روش فایل……………………………………………………………………. ۵۱

۳-۲- جامعه آماری فایل…………………………………………………………………….. ۵۱

۳-۳- محیط فایل……………………………………………………………………………. ۵۲

۳-۴- نمونه های مورد فایل و روش انتخاب نمونه ها………………………………………. ۵۲

۳-۴-۱- نمونه های فایل ……………………………………………………………………. ۵۲

۳-۴- ۲- روش انتخاب نمونه ها………………………………………………………………… ۵۲

۳-۵- ابزار فایل و روش گردآوری داده ها…………………………………………………. ۵۴

۳-۵-۱ – ابزار جمع آوری داده های فایل………………………………………………….. ۵۴

۳-۵-۲ – روش گردآوری داده های فایل……………………………………………………. ۵۵

۳-۶- متغیرهای فایل……………………………………………………………………….. ۵۶

۳-۶-۱- متغیرهای مستقل………………………………………………………………………. ۵۶

۳-۶-۲- متغیرهای وابسته……………………………………………………………………… ۵۶

۳-۶-۳- متغیرهای زمینه ای……………………………………………………………………. ۵۶

۳-۷- روش تحلیل داده های فایل…………………………………………………………… ۵۶

فصل چهارم:یافته های فایل………………………………………………………………… ۵۷

مقدمه……………………………………………………………………………………………. ۵۸

۴-۱- اطلاعات دموگرافیک……………………………………………………………………… ۵۸

۴-۲-آمارهای توصیفی پیش آزمون …………………………………………………………… ۶۴

۴-۲ –1 – مقایسه نمرات آگاهی سنجی بهورزان در پیش آزمون………………………………. ۶۷

۴-۲ –2 – مقایسه نمرات مهارت سنجی بهورزان در پیش آزمون……………………………… ۶۸

۴-۳-آمارهای توصیفی پس آزمون ……………………………………………………………. ۶۹

۴-۴- آزمون روابط بین متغیرهای فایل ………………………………………………….. ۷۲

۴-۴-۶ –بررسی تغییر وضعیت نمران پیش آزمون و پس ازمون با آزمون کوآنالیزواریانس … ۸۸

۴-۵-جمع بندی یافته های فایل …………………………………………………………….. ۹۲

فصل پنجم:بحث ونتیجه گیری………………………………………………………………….. ۹۶

مقدمه……………………………………………………………………………………………. ۹۷

۵-۱- بحث……………………………………………………………………………………… ۹۷

۵-۲- نتیجه گیری……………………………………………………………………………….. ۱۰۱

۵-۳- پیشنهادات فایلگر……………………………………………………………………… ۱۰۲

۵-۴- پیشنهاد برای فایل های آتی…………………………………………………………… ۱۰۳

۵-۵- محدودیت های فایل…………………………………………………………………… ۱۰۳

پیوست ها……………………………………………………………………………………….. ۱۰۶

چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………….. ۱۲۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.