بررسی ساز و کار‌های بازاریابی رابطه‌مند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان قیر صادراتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ساز و کار‌های بازاریابی رابطه‌مند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان قیر صادراتی دارای ۲۵۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ساز و کار‌های بازاریابی رابطه‌مند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان قیر صادراتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی ساز و کار‌های بازاریابی رابطه‌مند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان قیر صادراتی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ساز و کار‌های بازاریابی رابطه‌مند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان قیر صادراتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ساز و کار‌های بازاریابی رابطه‌مند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان قیر صادراتی :

بررسی ساز و کار‌های بازاریابی رابطه‌مند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان قیر صادراتی

چکیده:

با گذر از اقتصاد سنتی، مشتری به صورت رکن اصلی و محور تمام فعالیتهای شرکت درآمده است؛ به نحوی که از دیدگاه رقابتی، بقا و تداوم حیات سازمانها درگرو شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود می‌باشد. یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌ها، بررسی اثر تاکتیک‌های بازاریابی افزایش فروش و ارتباط بلندمدت با مشتری بر رفتار مصرف‌کننده است. بازاریابی رابطه‌ای به عنوانی رویکردی جدید در عمل یکی از موفقترین رویکردها مشاهده شده است. در بسیاری از فایل­های کنونی پیرامون بازاریابی، از بازاریابی رابطه­ای به عنوان یک تغییر شکل اساسی در زمینه بازاریابی یاد شده است که نیازمند تئوری و زبان جدیدی می­باشد. بازاریابی رابطه­مند به دنبال برقراری روابطی با مشتریان هدف است که مجدداً در آینده از شرکت خرید کنند و دیگران را نیز به این کار ترغیب نمایند. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان این است که رضایت­مندی فراوان در مشتری ایجاد کرده و آنچه را برای او ارزش تلقی می­شود مورد توجه قرار داده تا در نتیجه وفاداری او نسبت به شرکت مستحکم شود. در این راستا هدف اصلی فایل حاضر بررسی تاثیر سازو کارهای بازاریابی رابطه‌مند بر وفاداری مشتریان در بازار قیر صادراتی بود. به منظور جمع‌آوری داده‌های فایل از پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه فایل دارای ۴۶ سوال می‌باشد که پیوندهای ارتباطی، کیفیت ارتباطات، احساسات و وفاداری مشتریان را مورد سنجش قرار می‌دهد. به منظور بررسی روایی سازه ابزار گردآوری فایل از تحلیل عاملی تائیدی استفاده شد. نتایج برازش مدل مفهومی فایل حاکی از این بود که پیوندهای ارتباطی بر کیفیت ارتباطات و احساسات مشتریان قیرد صاداراتی اثر مستقیم و معناداری دارد. همچنین نتایج نشان داد که احساسات مشتری و کیفیت ارتباطات که خود شامل سه متغیر اعتماد، تعهد و رضایت می‌شود بر وفاداری مشتریان تاثیر مستقیم و معناداری دارد.

کلید واژه: بازاریابی رابطه‌ای، وفاداری، کیفیت ارتباطات، احساسات

مقدمه

در دنیای امروز، خریداران برای تصمیم گیری در فرآیند خرید، با سؤالها و اما و اگرهای بسیاری روبه رو هستند. تنوع محصولات مختلف باعث شده است تا مشتریان با حق انتخابهای فراوانی روبه رو باشند. از سویی دیگر شرکتها دریافته اند که هزینه جذب مشتریان جدید پنج برابرهزینه حفظ مشتریان کنونی است و از دست دادن یک مشتری، تنها از دست دادن یک قلم فروش نیست، بلکه فراتر ازآن به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می توانسته در طول زندگی خود انجام. بنابراین شرکت‌ها همواره باید ناظر و مراقب تعامل بین خود و مشتریانشان باشند و با شناخت و درک صحیح از نیازها و ارزش‌های مد نظر مشتریان، کالاها و خدمات با ارزشی را به آنان ارائه کنند تا با جلب رضایتمندی در آنها وفاداری ایجاد کرده و از این طریق از تغییر جهت آنها به سمت شرکتهای دیگر جلوگیری نمایند و در این راستا بازاریابی رابطه مند یکی از موفق ترین رویکردها است.

قسمتی از متن

در بسیاری از فایل­های کنونی پیرامون بازاریابی، از بازاریابی رابطه­ای به عنوان یک تغییر شکل اساسی در زمینه بازاریابی یاد شده است که نیازمند تئوری و زبان جدیدی می­باشد. بازاریابی رابطه­مند به دنبال برقراری روابطی با مشتریان هدف است که مجدداً در آینده از شرکت خرید کنند و دیگران را نیز به این کار ترغیب نمایند. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان این است که رضایت­مندی فراوان در مشتری ایجاد کرده و آنچه را برای او ارزش تلقی می­شود مورد توجه قرار داده تا در نتیجه وفاداری او نسبت به شرکت مستحکم شود (Ndubisi, 2012).

با گذر از اقتصاد سنتی و شدت یافتن در ابعاد نوین، مشتری به صورت رکن اصلی و محور تمام فعالیت­های شرکت درآمده است؛ به نحوی که از دیدگاه رقابتی، بقا و تداوم حیات سازمان­ها درگرو شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود می­باشد. یکی از دغدغه­های اصلی برای هر شرکتی در استفاده از تاکتیک­های بازاریابی برای افزایش فروش و ارتباط درازمدت با مشتری، بررسی تأثیر این تاکتیک ها بر رفتار مصرف­کننده می باشد. امروزه شرکت­هایی با عملکرد برتر در صنایع مختلف در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آنها می باشند، زیرا اغلب بازارها در مرحله بلوغ خود قرار دارند، رقابت در حال افزایش و هزینه­های جذب مشتریان به شدت افزایش یافته است (Lin & Lu, 2010). حفظ مشتری و جلب وفاداری آن برای ادامه کسب و کار امری حیاتی تلقی می­شود.

بازاریابی فعالیتی انسانی جهت ارضاء نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله محصولات

حال مفاهیم تعریف فوق را بررسی می¬کنیم: منشاء و رکن اساسی نظام بازاریابی نیاز است.

* نیازها: احساس فیزیولوژی انسانها است که بیان کننده حالت محرومیت و یا کمبود احساس شده است. نیاز شخص را وادار به تکاپو می¬کند و او را در جهت برطرف کردن کمبودهایش وا می¬دارد. مثل نیاز به غذا، آب، هوا، لباس، شغل، پناهگاه، نیاز جنسی، آسایش، آموزش و…

* خواسته¬ها: شکل برآورده کردن نیازها است که این تفاوت بنابر عادات، فرهنگ، سلیقه و ذائقه و یا شرایط زمان و مکان متفاوت است. مثل رفع گرسنگی با یک تکه نان خشک و یا با سلف سرویس هر دو میسر است یا نیاز شغلی هم به شکل نجاری و هم به شکل پزشکی میسر است.

* محصول: زائیده نیازها و خواسته های بشر است و شامل چیزهای ملموس و مشهود (کالا) غیرملموس اما مشهود (خدمت) می¬باشد و می¬تواند به شکل بی¬نهایت برای بشر تعریف گردد.

* مبادله: دانستیم که بشر دارای نیازها و خواسته¬های متعددی است و محصولاتی بالفعل و یا بالقوه وجود برای ارضاء آنها وجود دارند. اما این برای ایجاد عمل بازاریابی کافی نیست.

بررسی ساز و کار‌های بازاریابی رابطه‌مند و تأثیر آن بر وفاداری مشتریان قیر صادراتی
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱

فصل اول: کلیات فایل

۱-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳

۱-۲ بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳

۱-۳- ضرورت ایجاد فایل………………………………………………………………………………………………………………….. ۴

۱-۴- اهداف فایل……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵

۱-۵- سوال‌های فایل………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵

۱-۶- فرضیه‌های فایل………………………………………………………………………………………………………………………… ۵

۱-۷-محدودیت‌های فایل…………………………………………………………………………………………………………………… ۶

۱-۸- روش فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶

۱-۹- قلمرو فایل………………………………………………………………………………………………………………………………… ۶

۱-۱۰-جنبه نوآوری فایل…………………………………………………………………………………………………………………… ۷

۱-۱۱- فصل بندی فایل…………………………………………………………………………………………………………………….. ۷

۱-۱۲- متغیرها و واژه‌های کلید……………………………………………………………………………………………………………. ۸

فصل دوم: چارچوب نظری

۲-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰

۲-۲- بازاریابی……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱

۲-۲-۱- تعاریف و مفاهیم بازاریابی……………………………………………………………………………………………………. ۱۱

۲-۲-۲- انواع بازاریابی………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲

۲-۲-۲-۱- مفهوم بازاریابی معامله‌‌ای………………………………………………………………………………………………… ۱۲

۲-۳- بازاریابی رابطه‌‌مند……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴

۲-۳-۱- تعاریف و مفاهیم بازاریابی رابطه‌‌مند……………………………………………………………………………………. ۱۴

۲-۳-۲- ضرورت توجه به بازاریابی رابطه‌‌مند…………………………………………………………………………………….. ۱۶

۲-۳-۳- اهداف بازاریابی رابطه مند……………………………………………………………………………………………………. ۱۸

۲-۳-۴- عوامل مؤثر در رشد بازاریابی رابطه‌‌ای…………………………………………………………………………………. ۱۸

۲-۳-۵- ملزومات بازاریابی رابطه مند………………………………………………………………………………………………… ۱۹

۲-۳-۶- انواع بازاریابی رابطه‌‌مند………………………………………………………………………………………………………… ۲۰

۲-۳-۷- مزایای بازاریابی رابطه مند…………………………………………………………………………………………………… ۲۰

۲-۳-۸- عوامل بازاریابی رابطه مند……………………………………………………………………………………………………. ۲۱

۲-۳-۹- ابعاد بازاریابی رابطه‌‌مند………………………………………………………………………………………………………… ۲۳

۲-۳-۱۰- راهبردهای بازاریابی رابطه‌‌ مند…………………………………………………………………………………………. ۲۷

۲-۳-۱۰-۱- مزایایی مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابی رابطه‌‌مند……………………………………….. ۲۸

۲-۳-۱۱- بازاریابی رابطه مند در سطح جهانی…………………………………………………………………………………. ۳۰

۲-۳-۱۲- مدل‌های بازاریابی رابطه‌‌مند………………………………………………………………………………………………. ۳۱

۲-۳-۱۲-۱- مدل بازارهای ششگانه………………………………………………………………………………………………….. ۳۱

۲-۳-۱۲-۲- مدل بازاریابی رابطه مند میان سازمانهای صنعتی………………………………………………………. ۳۳

۲-۳-۱۲-۳- مدل بازاریابی رابطه‌‌مند مورگان و هانت……………………………………………………………………… ۳۳

۲-۳-۱۲-۴- مدل جامع بازاریابی رابطه‌‌مند………………………………………………………………………………………. ۳۵

۲-۳-۱۲-۵- مدل پنج سطحی بازاریابی رابطه ای کاتلر………………………………………………………………….. ۳۷

۲-۳-۱۲-۶- مدل اجزای بازاریابی رابطه مند هاو…………………………………………………………………………….. ۳۸

۲-۳-۱۲-۷- مدل زنجیره مدیریت روابط بازاریابی رابطه‌‌مند تزکاس و سارن…………………………………. ۳۹

۲-۳-۱۲-۸- مدل بازاریابی رابطه‌‌مند صمدی…………………………………………………………………………………… ۴۰

۲-۴- وفاداری مشتری………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۲

۲-۴-۱- تعاریف و مفاهیم وفاداری مشتری……………………………………………………………………………………….. ۴۲

۲-۴-۲- انواع وفاداری و رویکردهای موجود وفاداری مشتری………………………………………………………….. ۴۴

۲-۴-۲-۱- موقعیت‌‌های وفاداری……………………………………………………………………………………………………….. ۴۷

۲-۴-۳- مشتری وفادار……………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۹

۲-۴-۳-۱- دلایل وفاداری مشتریان………………………………………………………………………………………………….. ۵۰

۲-۴-۴- پیوستار وفاداری……………………………………………………………………………………………………………………. ۵۱

۲-۴-۵- برداشت های موجود از مفهوم وفاداری……………………………………………………………………………….. ۵۲

۲-۴-۶- شاخص های سنجش وفاداری مشتریان……………………………………………………………………………… ۵۳

۲-۴-۶-۱- رابطه بین رضایت و وفاداری…………………………………………………………………………………………… ۵۳

۲-۴-۶-۲- آزمون اسید………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۴

۲-۴- ۷- عوامل مؤثر بر وفاداری مشتری و مدل‌‌های وفاداری…………………………………………………………. ۵۴

۲-۴-۷-۱- مدل زی اوها……………………………………………………………………………………………………………………. ۵۵

۲-۴-۷-۲- مدل سید جوادین……………………………………………………………………………………………………………. ۵۶

۲-۴-۷-۳- مدل سازمانهای پاسخگوی سریع (FRO)………………………………………………………………………… 57

۲-۴-۷-۴- مدل شاخص رضایت و وفاداری مشتری اروپا………………………………………………………………… ۵۸

۲-۴-۷-۵- مدل تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان…………………………………………………………….. ۵۹

۲-۴-۷-۶- مدل پیر بوردیو………………………………………………………………………………………………………………… ۶۰

۲-۴-۷-۷- مدل نظریه جان الستر…………………………………………………………………………………………………….. ۶۱

۲-۴-۷-۸- مدل وفاداری الکترونیک………………………………………………………………………………………………….. ۶۱

۲-۴-۷-۹- مدل وفاداری مبتنی بر کیفیت خدمات…………………………………………………………………………. ۶۳

۲-۴-۷-۱۰ – مدل وفاداری مشتری………………………………………………………………………………………………….. ۶۴

۲-۴-۷-۱۱- مدل وفاداری سویینی و سوات…………………………………………………………………………………….. ۶۵

۲-۴-۷-۱۲- مدل وفاداری نلسون……………………………………………………………………………………………………… ۶۶

۲-۴-۷-۱۳- مدل وفاداری چن و مائو……………………………………………………………………………………………….. ۶۶

۲-۵- آشنایی با قیر و بازارهای قیر صادراتی……………………………………………………………………………………… ۶۷

۲-۵-۱- تعاریف و مفاهیم قیر……………………………………………………………………………………………………………. ۶۷

۲-۵-۲- موارد کاربرد قیر……………………………………………………………………………………………………………………. ۶۸

۲-۵-۳- تاریخچه صنعت قیر……………………………………………………………………………………………………………… ۶۹

۲-۵-۴- وضعیت تولید قیر و جغرافیای تولید آن در ایران……………………………………………………………….. ۷۰

۲-۵-۴-۱- مشکلات موجود در تولید قیر در کشور………………………………………………………………………….. ۷۰

۲-۵-۵- وضعیت صادرات قیر در ایران………………………………………………………………………………………………. ۷۱

۲-۵-۵-۱- وضعیت تولید جهانی قیر………………………………………………………………………………………………… ۷۲

۲-۵-۵-۲- موانع و مشکلات صادرات قیر ایران………………………………………………………………………………… ۷۳

۲-۶- پیشینه فایل…………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۴

۲-۶-۱- پیشینه فایل بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتری……………………………………………………… ۷۴

۲-۶-۲- پیشینه فایل بازاریابی رابطه مند…………………………………………………………………………………….. ۸۰

۲-۶-۳- پیشینه فایل وفاداری مشتری…………………………………………………………………………………………. ۹۰

فصل سوم: روش فایل

۳ـ۱ـ مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۹

۳ـ۲ـ روش فایل:………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۹

۳-۳- روش‌شناسی فایل……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۲

۳-۳-۱- فرضیه‌های فایلی………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۲

۳-۳-۲- قلمرو مکانی و زمانی فایل…………………………………………………………………………………………….. ۱۰۶

۳-۳-۳- ابزارهای مورد استفاده در گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………… ۱۰۶

۳ـ۴ـ جامعه آماری، ‌نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………….. ۱۰۷

۳-۳-۱- جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۷

۳-۴-۲- نمونه آماری……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۸

۳-۵- پایایی و روایی فایل………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۸

۳-۶- ابزارها، رو‌‌ش‌‌ها و تکنیک‌‌های آماری مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده‌‌ها………………… ۱۱۰

۳-۶-۱- ضریب آلفای کرونباخ………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۱

۳-۶-۲- ضریب همبستگی پیرسون………………………………………………………………………………………………… ۱۱۱

۳-۶-۳- مدل یابی معادلات ساختاری (SEM)، روابط ساختار یافته خطی………………………………….. ۱۱۱

۳-۷- جمع‌بندی……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۶

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

۴-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۸

۴-۲- چارچوب مفهومی فایل………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۸

۴-۳- پایایی ابزار فایل………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۹

۴-۴- نتایج معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۰

۴-۴-۱- پیوندهای ارتباطی:…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۰

۴-۴-۲- کیفیت ارتباطات:……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۴

۴-۴-۳- احساسات…………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۸

۴-۴-۴- وفاداری………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۲

۴-۵- تبیین مدل ساختاری براساس چارچوب نظری فایل………………………………………………………. ۱۳۵

۴-۶- تجزیه و تحلیل فرضیه‌های فایل………………………………………………………………………………………… ۱۳۹

۴-۷- جمع‌بندی……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۰

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادها

۵-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۲

۵-۲- نتایج فایل…………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۲

۵-۳- پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۸

۵-۴- پیشنهادهایی برای فایلات آینده………………………………………………………………………………………… ۱۵۰

۵-۵- جمع‌بندی……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۰

پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۰۵۲

منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۱۲

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.