بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر دارای ۲۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر :

بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر

چکیده

هدف از این فایل بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان در سال ۱۳۹۲ می باشد. جامعه آماری این فایل شامل مدیران و معاونین دستگاه های اجرائی به تعداد نفر و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران نفر در دستگاه اجرائی می باشد .این فایل از نظر هدف جزو فایلات کاربردی و از نظر ماهیت و روش جزو فایلات توصیفی از نوع همبستگی می باشد. ابزار اندازه گیری دو پرسشنامه “سنجش سبک رهبری دانشی” و پرسشنامه “سنجش سیستم اطلاعات منابع انسانی” است که میزان روایی و پایایی پرسشنامه ها در حد قابل قبولی برآورد شد. میزان روایی پرسشنامه سبک رهبری دانشی صدم ، میزان روایی پرسشنامه سیستم اطلاعات منابع انسانی صدم ، پایایی سبک رهبری دانشی صدم و پایایی سیستم اطلاعات منابع انسانی صدم می باشد. برای آزمون فرضیات از ضریب همبستگی کندال و اسپیرمن از طریق نرم افزار SPSS انجام گردید. با توجه به نتایج به دست آمده، مشخص می گردد که بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم­ اطلاعات منابع انسانی با حضور متغیرهای تعدیل­کننده (سن، جنس، وضعیت تأهل، میزان تحصیلات و سابقه کار) همبستگی وجود دارد. از این رو، پیشنهاد می‌گردد تا مدیران و معاونین سازمان ها در انجام کارهای خود از سیستم اطلاعات منابع انسانی استفاده کنند.

واژگان کلیدی: رهبری ، سبک رهبری دانشی ، سیستم اطلاعات ، سیستم اطلاعات منابع انسانی

مقدمه

پیشرفت صنایع و پدید آمدن تکنولوژی جدید ، قابلیت های بالایی را در عرصه زندگی امروزی ایجاد کرده است . این قابلیت ها به حدی بوده است که از آن زمان به عنوان انقلابی در زندگی بشر امروز نام می برند (ثریایی و همکاران ، ۲:۱۳۸۵ ).

سیستم اطلاعاتی سیستمی است که داده ها را از واحد های مختلف در یافت نموده و تولید اطلاعات می کند و اطلاعات مربوط، بموقع ، دقیق و شکیل را در اختیار سطوح مختلف مدیران جهت تصمیم گیری بهینه قرار می دهد ( میر احمدی ،۱۵:۱۳۷۷) .

بخشی از متن

تفاوت رهبری با مدیریت

معمولا ً مدیریت و رهبری را یکی و مانند هم می دانند ؛ در حالی که تصّور ما این است که وجه تمایز مهّمی بین این دو مفهوم وجود دارد . در واقع رهبری مفهومی است وسیعتر از مدیریت . مدیریت نوعی از رهبری است که برای رسیدن به مقاصد سازمان به آن تکیه می کند . بنابر این اختلاف اصلی بین این دو مفهوم در واژه سازمان نهفته است . رهبری زمانی صورت می گیرد که کسی سعی داشته باشد بر رفتار فرد یا گروهی ، بدون در نظر گرفتن علت امر ، تاثیر بگذارد . چه این تاثیر بر هدف های مشخص باشد یا برای هدف های یک دوست . چه با هدف های سازمان هماهنگی داشته باشد چه نداشته باشد(هرسی و بلانچارد[۱] ، فارسی ، ۱۳۸۵: ۵).


[۱] Hersi & Blanchard

انواع رهبری

در فرهنگ های مختلف ، بر اساس مبانی و دیدگاه های مختلف ، تقسیم بندی های متفاوتی برای پیشوایان و رهبران وجود دارد که در اینجا به دوازده گروه از آن ها اشاره می شود :

رهبران اجتماعی :

برون گرا ، خودنما ، گستاخ و نترس هستند . همواره در میان مردم ظاهر شده و دارای تواناییهای گسترده در ارائه کارها هستند . ظاهر آراسته ، قدرت بیان و اندام متناسب می تواند نقش موثری در موفقیت آنان داشته باشد (استانلی[۱]، میر سپاسی ،۱۳۸۳: ۴۴).

رهبران افکار (اندیشه سالاران ) و فیلسوفان :

مخترعان و مکتشفان هستند که از طریق نفوذ در اندیشه ها ممکن است بر گروهی انبوه از مردم جهان حکومت کنند و هدایت افکار عمومی را بر عهده بگیرند . اینان مدیرانی درون گرا و ژرف اندیش هستند(زارعی ، ۱۳۸۲: ۲۳).

رهبران اداری :

اداره سازمان های دولتی و صنعتی را بر عهده دارند و باید دارای قابلیت تشکیلاتی باشند . اعتقاد بر این است که اینان باید از ویژگی های رهبران اجتماعی و اندیشه سالاران برخوردار باشند (طوسی،۱۳۸۸: ۶۷).

رهبران مستقیم :

به طور مستقیم با مردم سر و کار دارند و نه با اشیاء ، اینان باید از قدرت بیان و نفوذ کلام برخوردار باشند (فیدلر[۲]، شورینی ، ۱۳۸۴: ۵۵)

رهبران غیر مستقیم :

بیشتر ، خالق تغییرات و بانی تحولات اجتماعی و اقتصادی هستند که با نبوغ و قدرت خلاقانه خود زندگی و رفاه عمومی را متحول می کنند (ماکسول[۳] ، کیاوند ، ۱۳۸۸: ۱۴۴).

رهبران هواخواه :

با تکیه بر نقاط ضعف و یا قوت مردم در آنان نفوذ می کنند (زارعی، : ) .


[۱]Stanly[2] Fidler[3] Maksol

بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر
فهرست مطالب

چکیده . ۱

فصل اول (طرح مسئله)

مقدمه . ۳

– عنوان فایل .

– بیان مسئله . ۴

– اهمیت و ضرورت فایل ۶

– اهداف فایل . ۱۲

۱ — اهداف فایل

— اهداف فایل..

۱-۵ قلمرو فایل

۱-۵-۱ قلمرو مکانی فایل..

-۵-۲ قلمرو زمانی فایل..

-۵-۳ قلمرو موضوعی فایل..

۱-۶ تعاریف واژه ها ، مفاهیم ومتغیر ها .

-۶-۱ تعاریف نظری واژه ها.

-۶-۲ تعاریف عملیاتی واژه‌ها . ۱۴

۱-۷ انواع متغیرها ۱۵

۱ -۷-۱ متغیر پیش بین.. ۱۵

۱ -۷-۲ متغیر ملاک یا هدف . ۱۵

خلاصه. ۱۶

فصل دوم( مروری بر ادبیات موضوع )

مقدمه ۱۸

۲-۱ بخش اول: سبک رهبرری دانشی ۱۹

-۱-۱ مفاهیم و تعاریف رهبری ۱۹

-۱-۲ تعاریف رهبری. ۱۹

-۱-۳ تفاوت رهبری با مدیریت ۲۱

-۱-۴ خصوصیات رهبری ۲۳

-۱-۵ انواع رهبری ۲۴

۲-۱– رهبران اجتماعی ۲۴

۲-۱– رهبران افکار (اندیشه سالاران و فیلسوفان) ۲۴

۲-۱–رهبران اداری. ۲۴

۲-۱– رهبران مستقیم ۲۴

۲-۱– رهبران غیر مستقیم ۲۴

-۱– رهبران هوا خواه ۲۴

۲-۱– رهبران سیاسی. ۲۵

۲-۱– رهبران علمی ۲۵

-۱–رهبران مردم سالار ۲۵

-۱– رهبران خود کامه ۲۵

-۱– رهبران پدر سالا ۲۵

-۱– رهبران مذهبی. ۲۵

۲-۱- وظایف رهبری

۲-۱- مهارت های رهبری.

-۱– دسته اول

-۱– دسته دوم

۲-۱- نظریه ها و مکاتب رهبری

-۱– نظریه های خصوصیات فردی یا ویژگی های شخصی رهبری

-۱– تئوری های رفتاری ( نگرشی)

۲-۱- فایلات دانشگاه آیوا

۲-۱- مطالعات رهبری در دانشگاه میشیگان

۲-۱- فایلات رهبری دانشگاه ایالتی اوهایو

۲-۱- شبکه مدیریت یا شبکه سبک سنج مدیریت.

۲-۱- سبک های رهبری لیکرت

۲-۱- فایلات اسکاندیناوی

۲-۱- مطالعات پویایی شناسی گروهی

۲-۱- نظریه های اقتضایی یا موقعیتی

۲-۱- تئوری پیوستار رهبری تاننیوم و اشمیت.

۲-۱- تئوری رهبری اقتضایی فیدلر

۲-۱- ارزیابی مدل فیدلر

۲-۱- تئوری رهبری مسیر – هدف.

۲-۱- ارزیابی مدل مسیر – هدف

۲-۱- تئوری رهبری مبتنی بر موقعیت.

۲-۱- مدل و تئوری اثر بخشی رهبری

۲-۱- مدل استینسون – جانسون

۲-۱- تئوری مبتنی بر تبادل نظر رهبر با اعضا

۲-۱- مدل هنجاری رهبری.

۲-۱- تئوری رهبر وظیفه ای یا متمرکز بر فعالیت.

۲-۱- تئوری های نوین رهبری.

۲-۱- تئوری جانشین های رهبری.

۲-۱- تئوری اسناد رهبری.

۲-۱- تئوری رهبری عملی و خلاق ( باس)

۲-۱- تئوری مهارت رهبری (بوید)

۲-۱- تئوری قدرت مرجعیت (هاوس)

۲-۱- تئوری رهبری فرهمند

۲-۱- تئوری سازش و واکنش..

۲-۱- تئوری ارتباط عمودی نفره (VDL)

۲-۱- تئوری رهبری تیمی

۲-۱- تئوری رهبری تحول گرا

۲-۱- ویژگی رهبران تحول گرا

۲-۱- تئوری سبک رهبری دانشی

-۱– چه کسی رهبر دانشی است ؟

-۱– انواع رهبران دانشی

۲-۱- اصول رهبری موفق

۲-۲ بخش دوم: سیستم اطلاعات منابع انسانی

-۲-۱ سیستم اطلاعات مدیریت

۲-۲-۲تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی

-۲- کاربرد تکنولوژی پیشرفته

-۲– مشارکت بیشتر در تصمیم گیری

-۲– افزایش سرعت در تصمیم گیری

-۲– افزایش سرعت در شناسایی مسائل

-۲- طرح ریزی سازمان

-۲– کاهش ارتفاع هرم سازمان

-۲– تمرکز یا عدم تمرکز بیشتر

-۲– بهبود هماهنگی

-۲– شرح دقیقتری از وظایف

-۲– افزایش کارکنان متخصص

۲-۲- مزایای به کارگیری سیستم های اطلاعات مدیریت

۲-۲– مزایای مستقیم

۲-۲– مزایای غیر مستقیم

۲-۲- تعریف سیستم اطلاعات منابع انسانی

۲-۲- اجزای اصلی سیستم اطلاعات منابع انسانی.

۲-۲- روند تکال سیستم اطلاعات منابع انسانی

۲-۲- مراحل اصلی تهیه سیستم اطلاعات منابع انسانی

۲-۲- ویژگی های سیستم اطلاعات منابع انسانی

۲-۲- ابعاد سیستم های اطلاعات منابع انسانی

-۲– تحلیل سازمانی

-۲- – بانک داده

-۲– مدیریت اطلاعات

-۲— اطلاعات مورد نیاز جهت تجزیه و تحلیل منابع انسانی داخلی

-۲— اطلاعات مورد نیاز جهت تجزیه و تحلیل محیطی

-۲– نگاه سیستمی

۲-۲- نقش و اهمیت سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی در سازمان

۲-۲- از دیگر مزایای سیستم اطلاعات منابع انسانی می توان به موارد زیر اشاره کرد

-۲– کمک به فرآیند تصمیم گیری

-۲– تسهیل و بهینه سازی نظارت و کنترل

-۲– تسهیل فرآیند مدیریت منابع انسانی

-۲– وحدت رویه

-۲– صرفه جویی و بهره وری

-۲– تمرکز زدایی

-۲- مشکلات و موانع به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی

۲-۳ بخش سوم: بررسی فایلات انجام شده در داخل و خارج از کشور

۲ -۳-۱ بررسی فایل های انجام شده در مورد متغیر سیستم اطلاعات منابع انسانی در داخل کشور

۲ -۳-۲ بررسی فایل های انجام شده در مورد متغیر سیستم اطلاعات منابع انسانی در خارج کشور

۲ -۳-۳ بررسی فایل های انجام شده در مورد متغیر سبک رهبری دانشی در داخل کشور

۲ -۳-۴ بررسی فایل های انجام شده در مورد متغیر سبک رهبری دانشی در خارج کشور

۲-۴ بخش چهارم: بررسی چارچوی نظری، مدل مفهومی، مدل تحلیلی و فرضیات فایل.

۲ -۴-۱ چارچوب نظری فایل.

۲ -۴-۲ مدل مفهومی فایل.

۲ -۴-۳ مدل تحلیلی فایل.

۲ -۴-۴ فرضیات فایل.

خلاصه

فصل سوم (روش فایل)

مقدمه

۳-۱ روش فایل.

۳-۲-فرایند فایل.

۳-۳ جامعه آماری.

۳-۴ حجم نمونه و روش نمونه گیری.

۳-۴-۱ حجم نمونه

۳ -۴-۲ روش نمونه گیری

۳-۵ ابزار جمع آوری داده ها

۳-۶ روایی و پایایی ابزار سنجش..

۳-۷ روش گردآوری داده ها

۳-۸ روش تجزیه و تحلیل داده ها

خلاصه

فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده ها)

مقدمه

۴-۱ توصیف ویژگیهای فردی آزمودنیها(بررسی ویژگی های عمومی)

۴-۱-۱ وضعیت جنسیت آزمودنی ها

۴ -۱-۲ وضعیت تاهل آزمودنی ها

۴-۱-۳ وضعیت میزان تحصیلات آزمودنی ها

۴-۱-۴ وضعیت سابقه خدمت آزمودنی ها

-۱-۵ توزیع فراوانی وضعیت سن آزمودنی ها

۴-۲ وضعیت متغیرهای فایل.

-۲-۱ وضعیت متغیر سبک رهبری دانشی

-۲-۲ وضعیت مؤلفه های متغیر سبک رهبری دانشی.

-۲-۲-۱ وضعیت مؤلفه گرایش یادگیری.

-۲-۲-۲وضعیت مؤلفه جو حمایتی یادگیری.

-۲-۲-۳ وضعیت مؤلفه حمایت از فرآیند یادگیری فردی و گروهی

۴-۲-۳ نمره متغیر سبک رهبری دانشی و مؤلفه های آن

۴-۲-۴ بررسی توزیع متغیر سبک رهبری دانشی و مولفه های آن

۴-۲-۵ وضعیت متغیر به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی

۴-۲-۶ وضعیت مؤلفه های متغیر به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی.

۴-۲– وضعیت مولفه تحلیل سازمانی

-۲– وضعیت مولفه بانک داده

۴-۲– وضعیت مولفه مدیریت اطلاعات

۴-۲– وضعیت مولفه دیدگاه سیستمی

۴ -۲- نمره به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی و مولفه های آن

۴-۲- بررسی توزیع متغیر به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی و مولفه های آن

۴- بررسی فرضیه های فایل

۴- فرضیه های اصلی فایل

— بین­ سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم­ اطلاعات منابع انسانی در دستگاه­های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد.

۴– فرضیه های فرعی فایل

۴ — بین گرایش یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد

۴ — بین جو حمایتی یادگیری با میزان به کارگیری سیستم های اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد

۴— بین حمایت از فرآیند یادگیری فردی و گروهی با میزان به کارگیری سیستم های اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد

۴- بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم های اطلاعات منابع انسانی و مشخصات فردی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان

۴– بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی با حضور متغیر های تعدیل کننده ( سن،جنس،وضعیت،تاهل،میزان تحصیلات و سابقه کار) همبستگی وجود دارد

۴-۶آیا مؤلفه­های سبک رهبری دانشی (گرایش یادگیری و حمایت از فرآیندهای یادگیری فردی و گروهی) می­توانند میزان به کارگیری سیستم­ اطلاعات منابع انسانی در دستگاه­های اجرائی شهر کرمان را پیش­بینی کنند.

فصل پنجم (نتیجه گیری و بحث و پیشنهاد ها )

مقدمه

۵-۱ توصیف متغیرهای دموگرافیک (سن ،جنس و …..)

۵-۱- نتایج حاصل از تحلیل های آمار توصیفی.

۵-۱-۲ توصیف متغیر سبک رهبری دانشی.

-۱-۲-۱ توصیف مولفه گرایش یادگیری.

۵-۱-۲-۲ توصیف مولفه جو حمایتی یادگیری.

۵-۱-۲-۳ توصیف مولفه حمایت از فرآیند یادگیری فردی و گروهی.

۵-۱-۳ توصیف متغیر سیستم اطلاعات منابع انسانی.

۵-۱-۳-۱ توصیف مولفه تحلیل سازمانی.

-۱-۳-۲ توصیف مولفه بانک داده

۵-۱-۳-۳ توصیف مولفه مدیریت اطلاعات.

۵-۱-۳- توصیف مولفه دیدگاه سیستمی.

۵-۲ آمار استنباطی.

۵ -۲-۱ فرضیه‌های فایل.

۵— بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد

۵— بین گرایش یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد

۵— بین جو حمایتی یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد

— بین حمایت از فرآیند های یادگیری فردی و گروهی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد

۵- بحث و نتیجه گیری

— بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد

— بین گرایش یادگیری با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد …

— بین حمایت از فرآیند های فردی و گروهی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر کرمان رابطه وجود دارد

۵- محدودیت های فایل

۵-۵ پیشنهادات.

— پیشنهادات به فایلات آتی

خلاصه فصل.

پیوست ها

پیوست الف: بررسی رابطه بین سبک رهبری دانشی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی در دستگاه های اجرائی شهر
فهرست دستگاه های اجرائی شهرستان کرمان

پیوست ب: پرسشنامه سنجش سبک رهبری دانشی و سیستم اطلاعات منابع انسانی

پیوست ج : محاسبه روایی پرسشنامه سبک رهبری دانشی.

پیوست د: سنجش پایایی متغیرهای فایل..

منابع و ماخذ

منابع فارسی.

منابع انگلیسی.

چکیده لاتین

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.