بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت دارای ۱۳۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت :

بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت

چکیده

فایل حاضر با هدف بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه انجام شده است. با استفاده از روش فایل توصیفی از نوع همبستگی، ۱۵۵ نفر از کارکنان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های فایل از دو پرسشنامه استاندارد جامعه پذیری سازمانی بر اساس مدل تائورمینا و تعهد سازمانی بر اساس مدل آلن و می یر استفاده شده است. برای سنجش میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه جامعه پذیری سازمانی ۸۷/۰ =α و تعهد سازمانی ۸۲/۰= α بدست آمد. داده های فایل پس از جمع آوری بر اساس فرضیه های فایل و با استفاده از تحلیل ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج حاکی از آن است که:۱- بین جامعه پذیری سازمانی و مولفه ای آن(دریافت آموزش، تفاهم، حمایت کارکنان، چشم انداز از آینده سازمان) با تعهد سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.۲- ابعاد دریافت آموزش و تفاهم می توانند به طور مثبت و معنی دار ابعاد جامعه پذیری سازمانی را پیش بینی کنند.

واژه گان کلیدی: جامعه پذیری سازمانی، تعهد سازمانی، کارکنان، اداره صنعت، معدن و تجارت، کرمانشاه

مقدمه

در جهان امروز توانمندی، قدرت اقتصادی و رفاه هر کشوری در گرو استفاده بهینه از امکانات، صنایع و نیروی انسانی آن کشور است. در این راستا هرچه نیروی کار شایسته‌تر و کارآمدتر باشد، پیشرفت و توفیق آن کشور در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی بیشتر خواهد بود.

نتایج حاصل از بسیاری از فایلات درباره نقش و اهمیت نیروی انسانی در توسعه سازمانها و بعضاً رشد جوامع بشری بر این نکته تمرکز دارد که هیچ جامعه‌ای توسعه‌یافته نیست مگر اینکه به توسعه منابع انسانی خود پرداخته باشد. امروزه محققان مباحث نیروی انسانی پی برده‌اند که نیروی انسانی واجد شرایط و ماهر عامل باارزش و سرمایه‌ای بی‌پایان در جهت رشد و توسعه‌ی سازمانها و کشورها بوده و بزرگترین سرمایه یک کشور و عامل اصلی پیشرفت آن است.

بخشی از متن

تعاریف نظری واژه‌ها

کارمند: شخصی است که در استخدام رسمس یا پیمانی یک سازمان است و به صورت تمام وقت در آن سازمان به فعالیت می پردازد.

دریافت آموزش: آموزش می پرسد که کارکنان برای دریافت مهارتهای ارائه شده از سوی سازمان چگونه خود را ارزیابی می کنند(تائورمینا، ۲۰۰۷).

تفاهم: تفاهم می پرسد که کارکنان عملیات سازمان را چگونه درک می کنند(تائورمینا، ۲۰۰۷).

حمایت کارکنان:حمایت کارکنان می پرسد که کارکنان همکاری و پشتیبانی اعضای سازمان را چگونه ارزیابی می کنند(تائورمینا، ۲۰۰۷).

چشم انداز از اینده سازمان: چشم انداز از آینده سازمان می پرسد که کارکنان فرصت ها و پاداش های سازمان را در آینده چگونه ارزیابی می کنند(تائورمینا، ۲۰۰۷).

تعهد عاطفی: اشاره دارد به اینکه افراد با تعهد عاطفی قوی در استخدام سازمان باقی می مانند زیرا دوست دارند که عضو سازمان باشد(بهروان و سعیدی، ۱۳۸۸).

تعهد هنجاری: اشاره دارد به اینکه افرادی که از نظر هنجاری تعهد بیشتری به سازمان خود دارند به احتمال بیشتر برای سازمان خود فداکاری و برای خدمت به آن تلاش بیشتری می کنند و مجذوب آن می شوند و نسبت قابل توجهی از انرژی خود را صرف تعقیب اهداف سازمان می کنند(بهروان و سعیدی، ۱۳۸۸).

تعهد مستمر: اشاره دارد به اینکه دلبستگی فرد در این دیدگاه بر مبنای عاطفه یا احساس نسبت به سازمان (مانند تعهد عاطفی) یا بر مبنای باور های هنجاری درباره وظایف، تکالیف و مسئولیت پذیری (تعهد هنجاری) نیست ، بلکه در مفهوم سوم تعهد صرفاً بر مبنای ملاحظه های اقتصادی و عملی است (بهروان و سعیدی، ۱۳۸۸).

تائورمینا (۲۰۰۹) معتقد است که:از طریق فرایند جامعه پذیری، افراد با ارزش ها،رفتارها،توانمندی های مورد انتظار و دانش اجتماعی مورد نیاز نقش سازمانی به عنوان عضوی از سازمان آشنا می شوند. تاکید جامعه پذیری سازمانیبر سازگاری فرد با افراد دیگر و فرهنگ سازمان است. جامعه پذیری سازمانی بیانگر شیوه ای است که کارکنان با فرهنگ سازمان تعامل کرده و مطابقت می یابند. ارزش ها و اهداف جامعه پذیری سازمانی شامل توجه قواعد اصولی است که از تمام سازمان حمایت می کند. تازه وارد ها می آیند تا قواعد،هنجارها و اطلاعات شبکه ای را در این فرایند یادگیری بگیرند.البته نباید فراموش کرد که جامعه پذیری سازمانی فقط بحث مهم برای سازماندهی تازه وارد ها نیست بلکه گماردن افراد سازماندهی شده است(تائورمینا، ۲۰۰۹) .

سازمان ها برای آموزش ارزش های سازمانی و هنحار های رفتاری به افراد تازه وارد رویکرد جامعه پذیری را به کار می گیرند، که از طریق آن، افراد جدید با شیوه های عمل آشنا شده آنچه در سازمان مورد انتظار است را فرا گیرند، رفتار های شغلی مناسب را بیاموزند و با هنجار ها و ارزش های گروه خود را وفق دهند(کویسگا و بل، ۲۰۰۴).در جدول ۴-۳ برخی از تعاریف جامعه پذیری سازمانی به طور منتخب ارائه شده است.

بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده………………………………………………………………………………………………………………………

فصل اول: کلیات فایل

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………… ۳

۱-۱ بیان مسئله فایل ……………………………………………………………………………………………… ۴

۱-۲ اهمیت و ضرورت فایل…………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۳ اهداف فایل …………………………………………………………………………………………………… ۹

۱-۳-۱ اهداف اصلی فایل …………………………………………………………………………………….. ۹

۱-۳-۲- اهداف فرعی فایل …………………………………………………………………………………… ۹

۱-۴ فرضیات فایل ……………………………………………………………………………………………….. ۱۰

۱-۵ تعاریف اصطلاحات و متغیرها ………………………………………………………………………………. ۱۰

۱-۵- ۱ تعاریف مفهومی یا نظری متغیرها……………………………………………………………………… ۱۰

۱-۵-۲ تعاریف عملیلتی متغیرها ……………………………………………………………………………….. ۱۱

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه فایل

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴

۲-۱- قسمت اول: جامعه پذیری سازمانی…………………………………………………………………………. ۱۴

۲-۱-۱ مفهوم جامعه پذیری سازمانی …………………………………………………………………………… ۱۴

۲-۱-۲ اهمیت و ضرورت جامعه پذیری سازمانی…………………………………………………………….. ۱۷

۲-۱-۳ ابعاد جامعه پذیری سازمانی ……………………………………………………………………………… ۱۸

۲-۱-۴ اهداف جامعه پذیری سازمانی ………………………………………………………………………….. ۲۰

۲-۱-۵ کارکردها جامعه پذیری سازمانی ……………………………………………………………………….. ۲۰

۲-۱-۶ محتوی جامعه پذیری سازمانی…………………………………………………………………………… ۲۱

۲-۱-۷ مراحل جامعه پذیری سازمانی……………………………………………………………………………. ۲۱

۲-۱-۸ تاکتیک های جامعه پذیری سازمانی…………………………………………………………………….. ۲۲

۲-۲ قسمت دوم: تعهد سازمانی …………………………………………………………………………………………. ۲۶

۲-۲-۱ مفهوم تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………….. ۲۶

۲-۲-۲ مدل سه بخشی تعهد سازمانی……………………………………………………………………………. ۲۸

۲-۲-۳ اهمیت تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………. ۲۹

۲-۲-۴ انواع تعهد سازمانی…………………………………………………………………………………………. ۲۹

۲-۲-۵ ضرورت توجه به تعهد سازمانی…………………………………………………………………………. ۳۱

۲-۲-۶دیدگاه هایی در مورد کانون های تعهد سازمانی………………………………………………………. ۳۲

۲-۲-۷تعهد سازمانی، مفهوم یک بعد یا چند بعدی؟…………………………………………………………. ۳۳

۲-۲-۸ الگوهای چند بعدی……………………………………………………………………………………….. ۳۳

۲-۲-۹- تعهد سازمانی به عنوان متغیر وابسته………………………………………………………………………. ۳۷

۲-۲-۱۰ دو دیدگاه تازه درباره تعهد سازمانی……………………………………………………………….. ۴۳

۲-۲-۱۱- تعهد سازمانی واقعاً مهم است؟…………………………………………………………………………. ۴۵

۲-۲- ۱۲- عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی……………………………………………………………………………. ۴۵

۲-۲-۱۳- شرایط ایجاد تعهد سازمانی……………………………………………………………………………….. ۴۸

۲-۲-۱۴- پیش شرطهای تعهد سازمانی…………………………………………………………………………….. ۴۹

۲-۲-۱۵- نتایج وپیامدهای تعهدسازمانی………………………………………………………………………….. ۵۰

۲-۲-۱۶- فرآیند تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………….. ۵۲

۲-۲-۱۷- پیامدهای رفتاری و نگرشی تعهد……………………………………………………………………….. ۵۳

۲-۳ قسمت سوم: رابطه بین جامعه پذیری سازمانی با تعهد سازمانی………………………………………….. ۵۳

۲-۴- قسمت چهارم: فایل‌های مرتبط با موضوع فایل……………………………………………………. ۵۴

۲-۴-۱- فایلات مشابه در زمینه‌ی جامعه پذیری سازمانی……………………………………………………. ۵۴

۲-۴-۱-۱- فایل‌های انجام شده در خارج از کشور…………………………………………………………… ۵۴

۲-۴-۱-۲- فایل‌های انجام شده در داخل کشور………………………………………………………………. ۵۹

۲-۴-۲ فایلات مشابه در زمینه‌ی تعهد سازمانی…………………………………………………………………. ۶۱

۲-۴-۲-۱- فایل‌های انجام شده در خارج از کشور…………………………………………………………… ۶۱

۲-۴-۲-۲ فایل‌های انجام شده در داخل کشور………………………………………………………………… ۶۵

۲-۵- خلاصه فصل دوم………………………………………………………………………………………………… ۷۵

فصل سوم: روش فایل

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۷

۳-۱ روش فایل ………………………………………………………………………………………………………. ۷۷

۳-۲ جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………….. ۷۷

۳-۳ برآورد حجم نمونه………………………………………………………………………………………………… ۷۸

۳-۴ روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………… ۷۹

۳-۵ ابزار اندازه گیری…………………………………………………………………………………………………. ۷۹

۳-۶ تعیین پایایی و روایی ابزار اندازه گیری………………………………………………………………………. ۸۰

۳-۶-۱ برآورد پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………. ۸۰

۳-۶-۲ برآورد روایی پرسشنامه ها……………………………………………………………………………….. ۸۲

۳-۷ شیوه جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………………… ۸۲

۳-۸ روشهای تجزیه و تحلیل آماری……………………………………………………………………………….. ۸۳

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های فایل

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۵

۴-۱ توصیف ویژگی های دموکرافیک نمونه آماری……………………………………………………………… ۸۶

۴-۲- آزمون کالموگروف اسمیرنف…………………………………………………………………………………… ۸۹

۴-۳ بررسی فرضیه های فایل …………………………………………………………………………………… ۹۰

فصل پنجم: خلاصه، بحث و نتیجه گیری

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۴

۵-۱ خلاصه موضوع و روش ها ……………………………………………………………………………………. ۹۴

۵-۲ محدودیت های فایل………………………………………………………………………………………… ۹۹

۵-۳ پیشنهادات کاربردی …………………………………………………………………………………………….. ۹۹

۵-۳-۲ پیشنهادات برای فایل های آتی ……………………………………………………………………… ۱۰۰

بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت
فهرست منابع

منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۲

منابع خارجی…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۸

پیوست ها

پیوست ها…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۳

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.