بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس دارای ۱۵۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس :
بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس
چکیده :
فایل حاضر با هدف بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران شاغل در مرکز آموزشی و درمانی شهید محمدی بندرعباس صورت گرفته است. جامعه آماری این فایل را تمامی پرستاران وکادر درمانی که دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالاتر می باشند ، تشکیل می دهند و حجم نمونه مورد فایل تعداد ۱۶۳ نفر می باشد که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند .
این بررسی به روش توصیفی از نوع همبستگی صورت گرفته و جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه رضایت شغلی JDI (اسمیت ، کندال و هالین) و پرسشنامه تعهد سازمانی (آلن و مایر) بهره گرفته شده و برای تجزیه و تحلیل داد ها از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون ، آنالیز واریانس یکطرفه وآزمون T مستقل و برای انجام پردازش اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS استفاده شده است و نتایج حاصل به شرح ذیل می باشد : تعهد مستمر با ابعاد رضایت شغلی( ماهیت کار ، فرصت های رشد و همکاران ) دارای رابطه معنی داری بوده اما با ابعاد پرداخت ها و سرپرستان رابطه معنی داری وجود ندارد . تعهد عاطفی با ابعاد رضایت شغلی(ماهیت کار ، سرپرستان ، فرصت های رشد و پرداخت ها ) با اطمینان ۹۹ درصد دارای رابطه معنی دار ی بوده اما با مولفه همکاران رابطه معنی داری ندارد . تعهد هنجاری با ابعاد رضایت شغلی (ماهیت کار ، سرپرستان و همکاران ) با اطمینان ۹۹ درصد دارای رابطه معنی دار بوده اما با ابعاد فرصت های رشد و پرداخت ها رابطه معنی داری وجود ندارد .همچنین تعهد سازمانی کل با ابعاد رضایت شغلی (ماهیت کار ، سرپرستان ، همکاران و فرصت های رشد ) دارای رابطه معنی دار بوده ولی با مولفه پرداخت ها رابطه معنی داری ندارد . بر اساس نتایج حاصله وضعیت رضایت شغلی پرستاران در محدوده متوسط و بالا ولی وضعیت وفاداری و تعهد سازمانی پرستاران در محدوه متوسط رو به بالا بود. همچنین رضایت شغلی با مولفه های فردی سنوات خدمت ، نوع استخدام ، وضعیت مسکن و مقطع تحصیلی پرستاران دارای رابطه معنی داری بوده اما با مولفه های نوع بخش محل خدمت ،سمت ،جنسیت ، وضعیت تاهل و شغل فعلی پرستاران رابطه معنی داری ندارد .تعهد عاطفی نیز با مولفه های فردی ، سنوات خدمت ، نوع استخدام ، جنسیت و تعهد مستمر با مولفه سنوات خدمت پرستاران رابطه معنی داری را نشان داد .
واژه های کلیدی :
رضایت شغلی ، تعهد سازمانی ، پرستاران ، بیمارستان
مقدمه
به اعتقاد بسیاری از دانشمندان علوم رفتاری، سازمان ها وجه انکار ناپذیر دنیای نوین امروز را تشکیل می دهند. ماهیت جوامع توسط سازمان ها شکل گرفته و آنها نیز به نوبه خود به وسیله دنیای پیرامون و روابط موجود در آن شکل می گیرند. گرچه سازمان ها به شکل های مختلف و بر پایه هدف های گوناگون تاسیس و سازمان دهی می شوند، اما بدون تردید تمامی آنها بر پایه تلاشهای روانی و جسمانی نیروی انسانی که ارکان اصلی آن به حساب می آید، اداره و هدایت می گردند (هومن، ۱۳۸۱).
بخشی از متن
رابینز [۱](۱۹۹۱) رضایت شغلی را نگرش کلی فرد نسبت به شغلش تعریف می کند. امروزه در هر کشوری صدها شغل و حرفه وجود دارد و افرادی به آنها اشتغال دارند و از طریق آنها زندگی خود را اداره می کنند. آنچه همواره مورد توجه روانشناسان و اندیشمندان علوم اجتماعی بوده رضایت شغلی افراد و آثار این رضایت در روحیه آنها و بازدهی کارشان می باشد. در جامعه امروز فشارها و تنشهای روانی ناشی از محیط کاری و خانوادگی نقش بسیاری در زندگی فرد ایفا می کند. کارکنان هر سازمانی اگر در محیط کاری خود احساس نارضایتی داشته باشند ، نمی توانند به خوبی وظایف خویش عمل کنند. اگر فرد به شغل خود علاقه مند باشد ، خلاقیت و استعداد وی در زمینه کاریاش شکوفا خواهد شد و هرگز دچار خستگی و افسردگی نمی شود ؛ به عکس اگر فردی از حرفهاش راضی نباشد هم خودش دچار افسردگی می شود و هم کارش بی نتیجه خواهد بود و از این رهگذر جامعه و سازمان نیز دچار آسیب خواهند شد (میردریکوندی ، ۱۳۷۹) . بدین ترتیب مدیران با مسائل چالشی بیشتری مواجه می گردند .
[۱] Robins
به نظر می رسد در اثر گذشت زمان و تغییرات ساختاری همچون رتبه بندی ،درجه بندی و غیره . در این دو پارامتر مهم ( رضایت و تعهد ) تغییراتی ایجاد شده است از همین رو به علت اهمیت ویژه خدمات کارکنان گروه پزشکی و تلفیق علم و تخصص و تعهد که طبیعتا رضایت بیمار و رضایت کارکنان را فراهم می آورد . این فایل می تواند با بررسی رابطه تعهد سازمانی و رضایت شغلی در میان پرستاران مزبور بخشی از مشکلات و ابهامات موجود در حوزه منابع انسانی را پاسخگو باشد .
آنچه که از فایلات روشن می گردد این است که هر مستخدمی ، مجموعهای از تواناییها، قابلیتها و آگاهیهای در هم تنیده و جدایی ناپذیری لازم دارد،
بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات فایل
۱-۱- مقدمه. ۱
۱-۲- بیان مساله. ۳
۱-۳- بیان ضرورت و اهمیت فایل. ۵
۱-۴- اهداف فایل. ۷
۱-۵- فرضیه های فایل. ۸
۱-۶- تعریف واژه ها و اصطلاح ها ۸
فصل دوم : ادبیات فایل
۲-۱-مقدمه
۲-۲- رضایت شغلی
۲-۳- تعریف شغل. ۱۱
۲-۴- اهمیت کارکردن ازدیدگاه فردی و اجتماعی.. ۱۲
۲-۵- عوامل مؤثر در انتخاب شغل. ۱۳
۲-۶- تعریف رضایت شغلی.. ۱۴
۲-۷- روشهای ارزیابی رضایت شغلی.. ۱۵
۲-۸- عوامل موثر بر رضایت شغلی.. ۱۸
۲-۹- روابط انسانی و رضایت شغلی.. ۲۲
۲-۱۰- کیفیت زندگی کاری.. ۲۴
۲-۱۱- ویژگیهای شخصی وخشنودی شغلی.. ۲۵
۲-۱۲- افزایش رضایت شغلی.. ۲۵
۲-۱۳- پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی.. ۲۷
۲-۱۴- رضایت شغلی و عملکرد. ۲۷
۲-۱۵- تأثیر رضایت شغلی بر سازمان. ۲۸
۲-۱۶- تحول مطالعات پیرامون رضایت شغلی.. ۲۸
۲-۱۷- برخی ازنظریه های موجود در خصوص رضایت شغلی.. ۲۹
۲-۱۸-تعاریف تعهد سازمانی.. ۳۳
۲-۱۹- دیدگاههای متفاوت درباره تعهد سازمانی.. ۳۵
۲-۲۰- انواع تعهد. ۳۷
۲-۲۱- انواع تعهد سازمانی.. ۳۷
۲-۲۲- اهمیت تعهد سازمانی.. ۳۸
۲-۲۳- جوانب تعهد سازمانی.. ۳۸
۲-۲۴- حوزه های تعهد سازمانی.. ۳۹
۲-۲۵- نظریه های تعهد سازمانی.. ۴۵
۲-۲۶- توسعه منابع انسانی.. ۵۲
۲-۲۷- استقرار نظام مدیریت عملکرد. ۵۳
۲-۲۸- رضایت شغلی و بهرهوری.. ۵۳
۲-۲۹- نقش تعهد در بهرهوری کارکنان. ۵۴
۲-۳۰- نتایج برخی فایل ها درارتباط با موضوع فایل. ۵۵
۲-۳۰-۱- مروری بر مطالعات داخلی
۲-۳۰-۲- مروری بر مطالعات خارجی
فصل سوم : روش فایل
۳-۱- مقدمه
۳-۲- روش فایل… ۶۲
۳-۳- جامعه آماری فایل… ۶۲
۳-۴- نمونه آماری وروش نمونه گیری.. ۶۲
۳-۵- ابزارگردآوری اطلاعات.. ۶۴
۳-۶- روایی وپایایی ابزار. ۶۴
۳-۷- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات.. ۶۵
۳-۸- ملاحظات اخلاقی.. ۶۵
فصل چهارم : نتایج فایل
۴-۱- مقدمه
۴-۲- داده های توصیفی ………………………………………………………………………………………………………………….۶۷
۴-۳- یافته های توصیفی
۴-۴- یافته های ا ستنباطی………………………………………………………………………………………………………………..۶۸
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
۵-۱- مقدمه
۵-۲- خلاصه یافته ها و نتایج……………………………………………………………………………………………………………۶۹
۵-۳- تحلیل نتایج فایل……………………………………………………………………………………………………………….۷۱
۵-۴- بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………..۷۲
۵-۵- محدودیتهای حقیق…………………………………………………………………………………………………………………۷۳
۵-۶- پیشنهادات کاربردی…………………………………………………………………………………………………………………۷۴
۵-۷- پیشنهادات فایلی………………………………………………………………………………………………………………..۷۵
بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس
فهرست منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………۷۶
بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس
فهرست منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………۷۷
پیوستها
چکیده انگلیسی
طرح روی جلد انگلیسی
پرسشنامه
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.