ارزیابی عملکرد شعب بانک تجارت استان گیلان شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی عملکرد شعب بانک تجارت استان گیلان شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM دارای ۱۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی عملکرد شعب بانک تجارت استان گیلان شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز ارزیابی عملکرد شعب بانک تجارت استان گیلان شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی عملکرد شعب بانک تجارت استان گیلان شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی عملکرد شعب بانک تجارت استان گیلان شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM :

ارزیابی عملکرد شعب بانک تجارت استان گیلان شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM

چکیده

این فایل به دنبال بررسی ارزیابی عملکرد شعب بانک تجارت استان گیلان بر اساس شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM می باشد. فایل حاضر از نظر هدف کاربردی و روش گردآوری داده ها توصیفی و از شاخه مطالعات میدانی به شمار می آید. جامعه آماری این فایل نیز شامل کلیّه پرسنل بانک تجارت سراسر استان گیلان در حدود ۶۱۴ نفر می باشد که بر اساس فرمول کوکران تعداد نمونه ۲۳۷ نفر تعیین شد. در این فایل تلاش شده است تا وضعیّت شعب بانک تجارت استان گیلان بر اساس حوزه های نه گانه مندرج در دو گروه نتایج و توانمندسازها مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت نیز محقّق پس از انجام تجزیه و تحلیل نهایی و با استفاده از آزمون‌ مرتبط با فرضیه‌ها و با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای مشخص نمود که جامعه مد نظر این فایل یعنی شعب بانک تجارت استان گیلان۵۱۴ امتیاز از۱۰۰۰ کسب نموده است.

کلیّه فرضیات پذیرفته شده و نهایتاً جهت بهبود مستمر پیشنهادهایی برای هریک از معیارها ارایه شده است.

واژه های کلیدی: مدیریت کیفیت اروپا، توانمندسازها- نتایج- رهبری- خط مشی و استراتژی- کارکنان- مشارکت ها و منابع- فرآیندها- نتایج مشتری- نتایج کارکنان- نتایج جامعه- نتایج کلیدی عملکرد.

مقدّمه

امروزه بنگاههای اقتصادی کشور درفرایند جهانی شدن وپیوستن به منظومه تجارت جهانی که پیوستنی که چندان نیز ازروی اختیار نیست با چالشهای بیشماری مواجه هستند. حضور دربازارهای جهانی وحتّی باقی ماندن دربازارهای داخلی مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند است و با توجّه به گسترش وپیچیدگی اهداف، فرایندها وساختار سازمانی درصحنه رقابت، سازمانهایی می توانند به بقای خود ادامه دهند که نسبت به خواسته ها وانتظارات مشتریان وذینفعان پاسخگو باشند، همچنین به سود آوری وثروت آفرینی بعنوان شاخصهای کلیدی وبرترسازمانی توجّه کنند .مدلهای تعالی سازمانی یا سرآمدی کسب وکار بعنوان ابزار قوی برای سنجش میزان استقرار سیستم ها درسازمانهای مختلف به کار گرفته می شوند. با بکارگیری این مدلها سازمانها می توانند از یک سو میزان موفّقیّت خود را دراجرای برنامه های بهبود در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قراردهند وازسوی دیگر عملکرد خود را با سایر سازمانها به ویژه بهترین آنها مقایسه کنند.مدلهای سرآمدی کسب وکار پاسخی است به این سؤال که سازمان برتر چگونه سازمانی است؟ چه اهدافی ومفاهیمی را دنبال می کند وچه معیارهایی بر رقبای آنهاحاکم هستند؟در واقع اکثر کشورهای دنیا با تکیه بر مدلها، جوایزی را درسطح ملّی ومنطقه ای ایجاد کرده اند که محرّک سازمانها وکسب وکار در تعالی،رشد وثروت آفرینی است. مدل تعالی با محور قراردادن کیفیّت تولید (کالا یا خدمات)ومشارکت همه اعضای سازمان می تواند رضایت مشتری را جلب ومنافع ذینفعان را فراهم نموده ودر عین حال یادگیری فردی وسازمانی را با تکیه بر خلاقیّت ونوآوری تشویق وترویج کند.مدل های تعالی سازمانی به عنوان چارچوبی برای ارزیابی عملکرد و سنجش میزان موفّقیّت سازمان ها در استقرار سیستم های نوین مدیریتی و مدیریت کیفیّت جامع، کاربردهای روزافزونی پیدا کرده اند. این مدل ها به عنوان یک زبان مشترک برای مقایسه عملکرد و میزان موفّقیّت سازمان ها بکار می روند.

بخشی از متن

بازار رقابتی امروز دارای تغییرات سریع و زیادی در عرضه محصولات و خدمات متنوّع و با کیفیّت شده است که ریشه اصلی این تغییرات در نیازها و خواسته های مشتریان است . لذا سازمان ها و شرکت های تولیدی و خدماتی به منظور پاسخ گویی مطلوب به نیازهای فراوان ومتنوّع مشتریان و نیز موفّقیّت در بازار، مستمرًا تلاش می نمایند تا با بهره گیری از فنون مناسب و روزآمد همچون مدیریت کیفیّت فراگیر،جایزه کیفیّت مالکوم بالدریج[۱]،الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیّت و غیره به اهداف خود نائل شوند.الگوی تعالی سازمانی به منظور شناسایی میزان دستیابی سازمان ها به کیفیّت و عملکرد برتر و میزان رشد آگاهی آنها نسبت به اهمّیّت کیفیّت و تعالی عملکرد تحت یک قالب رقابتی به وجودآمده است . الگوی فوق در اکثر کشورهای اروپایی به عنوان چارچوب برتری سازمانی و مبنای اکثر جوایز ملّی یا محلّی کیفیّت مطرح است. دلیل اصلی اثربخشی الگوی تعالی اروپا استفاده گسترده ا ز آن به عنوان سیستم مدیریتی و رشد حاصله در زمینه خود ارزیابی سازمان ها ذکر شده است . این الگو یک چارچوب غیرتجویزی است واعتقاد بر این است که رویکردهای زیادی را برای دستیابی به برتری پایدار و بهبود مداوم داراست(ملکی،ایزدی،۱۳۸۹)


[۱].malkolmbaldrige

ارزیابی عملکرد شعب بانک تجارت استان گیلان شاخص های مدل تعالی سازمانی EFQM
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده…………………………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول : کلیات فایل

۱-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۳

۱-۲ بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………. ۴

۱-۳ اهمیت و ضرورت فایل……………………………………………………………………………… ۹

۱-۴ مدل محتوایی فایل…………………………………………………………………………………. ۱۲

۱-۵ اهداف فایل……………………………………………………………………………………………………….. ۱۶

۱-۶ فرضیه های فایل…………………………………………………………………………………………… ۱۶

۱-۷ تعاریف متغیرهای اصلی فایل……………………………………………………………………………………. ۱۸

۱-۷-۱ تعاریف مفهومی متغیرهای اصلی فایل………………………………………………………………………….. ۱۸

۱-۷-۲ تعاریف عملیاتی متغیرهای اصلی فایل……………………………………………………………………………… ۲۰

۱-۸ قلمرو فایل…………………………………………………………………………………………………………………… ۳۰

۱-۸-۱ قلمرو موضوعی………………………………………………………………………………………… ۳۰

۱-۸-۲ قلمرو مکانی…………………………………………………………………………………………… ۳۰

۱-۸-۳ قلمرو زمانی……………………………………………………………………………………………. ۳۰

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه فایل

۲-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………… ۳۲

۲-۲ تعاریف و مبانی نظری ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………… ۳۲

۲-۲-۱ تعریف ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………….. ۳۲

۲-۲-۲ سیر تحول و تطور ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………. ۳۳

۲-۲-۳ دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد………………………………………………………………. ۳۴

۲-۲-۴ فرایند ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………. ۳۷

۲-۲-۵ ویژگی های یک سیستم ارزیابی عملکرد مناسب……………………………………………………………… ۴۰

۲-۲-۶ مدل های نوین ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………….. ۴۱

۲-۲-۷ تاریخچه مدل های سرآمدی کسب و کار و جوایز کیفیت………………………………………………………….. ۵۰

۲-۳ مدل تعالی سازمانیEFQM……………………………………………………………………………………….. 53

۲-۳-۱ تاریخچه بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت و مدل سرآمدیEFQM…………………………………………………… 53

۲-۳-۲ خود ارزیابی در مدل EFQM……………………………………………………………………………………… 55

۲-۳-۳ بررسی مفاهیم بنیادین سرآمدی در مدل EFQM………………………………………………………………. 59

۲-۳-۴ بررسی معیارها در مدل EFQM و نحوه امتیازدهی به آنها…………………………………………………. ۶۸

۲-۳-۵ معرفی جایزه ملی تعالی سازمانی……………………………………………………………………. ۷۳

۲-۳-۶ اهداف…………………………………………………………………………………………………… ۷۴

۲-۳-۷ ارکان…………………………………………………………………………………………………….. ۷۴

۲-۳-۸ دامنه شمول……………………………………. ……………………………………………………… ۷۵

۲-۳-۹ بخش های جایزه ملی تعالی سازمانی………………………………………………………………… ۷۶

۲-۳-۱۰ سطوح جوایز طرح تعالی سازمان…………………………………………………………………………………. ۷۸

۲-۳-۱۱ سطوح تعالی در جایزه EFQM………………………………………………………………………………………… 80

۲-۴ معرفی چکیده هر یک از فایلات مرتبط……………………………………………………………………………… ۸۱

۲-۴-۱ مطالعات و فایلات انجام شده در ایران………………………………………………………………………….. ۸۱

۲-۴-۲ مطالعات و فایلات انجام شده در خارج………………………………………………………………………….. ۸۶

فصل سوم: روش اجرای فایل

۳-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………. ۹۲

۳-۲ روش فایل………………………………………………………………………………………………… ۹۲

۳-۳ توصیف آزمودنی های فایل(جامعه و نمونه آماری)………………………………………………………. ۹۲

۳-۳-۱ جامعه فایل…………………………………………………………………………………………………. ۹۲

۳-۳-۲ برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………. ۹۳

۳-۳-۲-۱ برآورد حجم نمونه…………………………………………………………………………………………… ۹۳

۳-۳-۲-۲ روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………………. ۹۵

۳-۴ روش گرد آوری داده ها…………………………………………………………………………………………………….. ۹۵

۳-۵ ابزار گرد آوری داده ها(معرفی پرسشنامه و نحوه طراحی و تنظیم سئوال های آن)…………………………………….. ۹۵

۳-۶ روایی(اعتبار)پرسشنامه……………………………………………………………………………………………… ۹۷

۳-۷ پایایی(قابلیت اطمینان)پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………. ۹۸

۳-۸ معرفی تکنیک های آماری جهت تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………….. ۹۹

۳-۸-۱ آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………….. ۹۹

۳-۸-۲ آمار استنباطی……………………………………………………………………………………….. ۱۰۰

۳-۹ خلاصه فصل…………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۱

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های فایل

۴-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۳

۴-۲ تجزیه و تحلیل داده ها (آمار توصیفی)………………………………………………………………………. ۱۰۳

۴-۲-۱ تحلیل سوالات عمومی…………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۳

۴-۲-۲ تحلیل متغیرها ……………………………………………………………………………………………………… ۱۰۹

۴-۳ تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۱

۴-۳-۱ بررسی آزمون فرضیه اول…………………………………………………………………………………………………. ۱۲۳

۴-۳-۲ بررسی آزمون فرضیه دوم…………………………………………………………………………………………… ۱۲۴

۴-۳-۳ بررسی آزمون فرضیه سوم………………………………………………………………………………………………… ۱۲۶

۴-۳-۴ بررسی آزمون فرضیه چهارم…………………………………………………………………………………….. ۱۲۷

۴-۳-۵ بررسی آزمون فرضیه پنجم……………………………………………………………………………………………… ۱۲۸

۴-۳-۶ بررسی آزمون فرضیه ششم………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۹

۴-۳-۷ بررسی آزمون فرضیه هفتم………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۰

۴-۳-۸ بررسی آزمون فرضیه هشتم…………………………………………………………………………………………………… ۱۳۱

۴-۳-۹ بررسی آزمون فرضیه نهم………………………………………………………………………………………………. ۱۳۳

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها

۵-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۶

۵-۲ نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۶

۵-۳ پیشنهادها………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۰

۵-۳-۱ پیشنهادهایی در راستای فرضیات فایل……………………………………………………………………………………. ۱۴۱

۵-۳-۲ محدودیت های فایل……………………………. …………………………………………………… ۱۴۴

۵-۳-۳ پیشنهادهایی برای فایلات آتی………………………………………………………………………. ۱۴۴

منابع……………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۷

پیوست ها ۱۵۴

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.