رهبری اخلاقی و رابطه آن با تعهد سازمانی کارکنان واحدهای ستادی بانک ملی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رهبری اخلاقی و رابطه آن با تعهد سازمانی کارکنان واحدهای ستادی بانک ملی دارای ۲۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رهبری اخلاقی و رابطه آن با تعهد سازمانی کارکنان واحدهای ستادی بانک ملی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز رهبری اخلاقی و رابطه آن با تعهد سازمانی کارکنان واحدهای ستادی بانک ملی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رهبری اخلاقی و رابطه آن با تعهد سازمانی کارکنان واحدهای ستادی بانک ملی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رهبری اخلاقی و رابطه آن با تعهد سازمانی کارکنان واحدهای ستادی بانک ملی :

رهبری اخلاقی و رابطه آن با تعهد سازمانی کارکنان واحدهای ستادی بانک ملی

چکیده

فایل حاضر به بررسی رابطه بین رهبری اخلاقی مدیران و تعهد سازمانی کارکنان واحدهای ستادی بانک ملی در شهر تهران پرداخته است . رهبری اخلاقی دارای ابعاد فرد اخلاقی و مدیر اخلاقی می باشد و تعهد سازمانی دارای سه بعد تعهد عاطفی ، مستمر و هنجاری است .

نمونه آماری مورد بررسی شامل ۳۳۰ نفر بودند و توسط پرسشنامه ای متشکل از دو بخش مورد سنجش قرار گرفتند . جهت سنجش موضوع فایل ، پرسشنامه بومی سازی شده ۱۰ سوالی رهبری اخلاقی براون و همکارانش و پرسشنامه استاندارد ۱۸ سوالی می یر و آلن در طیف لیکرت ، به منظور جمع آوری اطلاعات بین پرسش شوندگان ارائه شد . سپس داده های جمع آوری شده پس از ورود در برنامه نرم افزاری SPSS توسط آزمون همبستگی ، آزمون های مقایسه ای ، t مستقل ، تحلیل واریانس ، فریدمن و کالموگروف ـ اسمیرنوف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند .

مقدمه

دنیای امروز دنیای سازمان هاست و نیروی انسانی به عنوان با ارزش ترین منابع سازمانی محور رویکردها و فعالیت های سازمانی بوده و در اعتلای اهداف و آرمان سازمان نقش اساسی ایفا می کنند. منابع انسانی به سازمان معنا و مفهوم بخشیده و زمینه های تحقق اهداف سازمانی را فراهم می کنند .

از شاخص هایی که باعث برتری یک سازمان نسبت به سازمان دیگر می شود ، داشتن نیروی انسانی توانمند و متعهد عنوان شده است . نیروی انسانی متعهد فراتر از وظایف و مسئولیت های شغلی خود فعالیت می کند و می تواند عامل مهمی در موفقیت سازمان باشد (راهداری شمالی، ۱۳۹۰: ۱) .

یکی از ضعف های سازمانی که امروزه توجه فایلگران و صاحب نظران رفتار سازمانی را به خود جلب کرده است، کاهش تعهد سازمانی است . تعهد سازمانی تنها به معنای وفاداری فرد به سازمان نیست بلکه فرایندی مستمر است که از طریق آن کارکنان سازمان علاقه خود را به سازمان ، اهداف و ارزش های آن ابراز می کنند (صفرنیا ، ۱۳۸۸ : ۲ ). نیروی انسانی متعهد ، خود را متعلق به سازمان می بیند ، اهداف سازمان را در جهت اهداف خود دانسته و در تحقق آنها می کوشد ، نسبت به سازمان وابسته شده و خود را با آن هویت می بخشد که علاوه بر بالندگی خود و در جهت ترقی و عظمت سازمان گام بر می دارد و از این طریق سازمان به ماموریت و فلسفه وجودی خود نزدیکتر می شود .

تعهد سازمانی عبارت است از درجه نسبی تعیین هویت فرد با یک سازمان خاص و درگیری و مشارکت او با آن سازمان می باشد ( استیرز و پرنز[۱] ، ۱۹۸۳ : ۲۸۸ ) . در این تعریف تعهد سازمانی سه عامل را شامل می شود :

۱. اعتقاد قوی به اهداف و ارزشهای سازمان

۲. تمایل به تلاش قابل ملاحظه به خاطر سازمان

۳. آرزو و خواست قوی و عمیق برای ادامه عضویت در سازمان .

در این فایل تعریف عملیاتی متغیر تعهد سازمانی عبارت است از اینکه ، کارکنان سازمان تا چه اندازه تمایل به ماندن در سازمان دارند و خودشان را مدیون سازمان می دانند و به آن وفادارند.

بخشی از متن

تعریف و مفهوم رهبری

محیط های سازمانی جدید که با ویژگی های پیچیدگی ، آشفتگی ، سرعت و تغییرهای شتابان همراه اند، نیازمند نیروهای انسانی انعطاف پذیر، کارآفرین ، مسئولیت پذیر ، با اعتماد بالا ، طالب ابتکار و مشارکتی می باشند (نیازی و کارکنان نصرآبادی ، ۱۳۸۸ : ۲۲).که در این میان رهبری کارآمد می تواند افراد را به سوی اهداف سازمانی مورد نظر سوق دهد.

موضوعات رهبری از دیرباز مورد مطالعه بوده اما فایل های علمی درباره رهبری صرفا از قرن بیستم آغاز گردید و محور اصلی بیشتر فایلات ، عوامل تعیین کننده اثر بخشی رهبری بوده است . دانشمندان علوم رفتاری کوشیده اند تا بدانند بر اساس چه ویژگی ها ، توانایی ها ، رفتار ها ، منابع قدرت یا با تکیه بر چه جنبه هایی از موقعیت ، توان رهبر در تاثیر بر پیروان و تحقق اهداف گروهی را می توان تعیین کرد (یوکل ، ۱۳۸۲ : ۲) .

هر چند به تعداد افرادی که درصدد ارائه تعریفی از رهبری برآمده‌اند، به همان تعداد تعریف برای رهبری وجود دارد ولی از نظر مدیریت، رهبری فرآیند هدایت و اعمال نفوذ بر فعالیت های گروه یا اعضای سازمان می‌باشد.

رهبری اخلاقی و رابطه آن با تعهد سازمانی کارکنان واحدهای ستادی بانک ملی
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : کلیات فایل… ۹

مقدمه. ۹

۱-۱- بیان مسئله. ۱۰

۱-۲- اهمیت و ضرورت فایل.. ۱۲

۱-۳- اهداف فایل.. ۱۴

۱-۴- سوال اصلی و سوالات فرعی فایل.. ۱۵

۱-۵- فرضیه های فایل.. ۱۶

۱- ۶- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی فایل.. ۱۶

فصل دوم : ادبیات فایل… ۱۹

مقدمه. ۱۹

۲- ۱- مبانی نظری فایل.. ۱۹

۲-۱-۱- رهبری اخلاقی.. ۲۰

۲-۱-۱-۱- تعریف و مفهوم رهبری.. ۲۰

۲-۱-۱-۲- سیر تحول تئوری های رهبری.. ۲۲

۲-۱-۱-۳- تعریف رهبری اخلاقی.. ۲۶

۲-۱-۱-۴- ویژگی های رهبری اخلاقی.. ۲۸

۲-۱-۱-۵- ابعاد رهبری اخلاقی.. ۳۱

۲-۱-۱-۶- ضرورت رهبری اخلاقی.. ۳۴

۲-۱-۱-۷- سبک های رهبری اخلاقی.. ۳۵

۲-۱-۱-۸- دیدگاه های رهبری اخلاقی.. ۳۸

۲-۱-۱-۹- نتایج و پیامد های رهبری اخلاقی در سازمان.. ۴۱

۲-۱-۱- ۱۰- تئوری یادگیری اجتماعی رهبری اخلاقی.. ۴۲

۲-۱-۲- تعهد سازمانی.. ۴۳

۲-۱-۲-۱- تعریف و مفهوم تعهد. ۴۳

۲-۱-۲-۲- انواع تعهد. ۴۴

۲-۱-۲-۳- مفهوم و تعریف تعهد سازمانی.. ۴۷

۲-۱-۲-۴- تعهد سازمانی و ضرورت توجه به آن.. ۵۱

۲-۱-۲-۵- دیدگاه های مختلف در خصوص تعهد سازمانی.. ۵۳

۲-۱-۲-۶- تعهد سازمانی مفهوم یک بعدی یا چند بعدی.. ۵۴

۲-۱-۲-۷- دیدگاه هایی در مورد کانون های تعهد سازمانی.. ۶۲

۲-۱-۲-۸- عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی.. ۶۳

۲-۱-۲-۹- نتایج و پیامدهای تعهد سازمانی.. ۶۶

۲-۱-۲-۱۰- دو نظر کلی درباره تعهد سازمانی.. ۷۳

۲-۲- پیشینه فایل.. ۷۵

۲-۲-۱- فایلات داخلی.. ۷۵

۲-۲-۲- فایلات خارجی.. ۷۸

۲-۳- مدل مفهومی فایل.. ۸۰

فصل سوم : روش شناسی فایل… ۸۳

مقدمه. ۸۳

۳-۱- روش فایل.. ۸۳

۳-۲- متغیرهای فایل.. ۸۵

۳-۳- روش های جمع‌آوری اطلاعات… ۸۵

۳-۴- روایی و پایایی پرسشنامه. ۸۷

۳-۵- جامعه و نمونه آماری.. ۸۹

۳-۵-۱- جامعه آماری.. ۸۹

۳-۵-۲- نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه. ۹۰

۳-۵-۳- روش نمونه گیری.. ۹۰

۳-۵-۴- تعیین حجم نمونه. ۹۱

۳-۵-۵- جامعه نمونه : ۹۲

۳-۶- روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات… ۹۲

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها ۹۵

مقدمه. ۹۵

۴-۱- توصیف داده ها : ۹۵

۴-۱-۱- توصیف متغیرهای جمعیت شناختی.. ۹۵

۴-۱-۲- توصیف متغیر رهبری اخلاقی.. ۱۰۲

۴-۱-۳- توصیف متغیر تعهد سازمانی.. ۱۰۵

۴-۲ – آماراستنباطی.. ۱۱۱

۴-۲-۱- آزمون نرمال بودن جامعه آماری.. ۱۱۱

۴-۲-۲- آزمون فرضیه های فایل : ۱۱۲

۴-۲-۳- بررسی ارتباط بین عوامل جمعیت شناختی با متغیرهای مورد بررسی فایل.. ۱۱۹

۴-۲-۴- بررسی وجود سبک رهبری اخلاقی در واحد های ستادی بانک ملی در شهر تهران.. ۱۳۴

۴-۲-۵- بررسی سطح تعهد سازمانی کارکنان ستادی در بانک ملی در شهر تهران.. ۱۳۵

۴-۲-۶- اولویت بندی ابعاد تعهدسازمانی کارکنان واحد های ستادی بانک ملی در شهر تهران ‌ 136

۴-۲-۷- اولویت بندی ابعاد رهبری اخلاقی مدیران واحد های ستادی بانک ملی در شهر تهران‌ 137

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات… ۱۳۹

مقدمه. ۱۳۹

۵-۱- بحث و نتیجه گیری.. ۱۴۰

۵-۲- ارائه پیشنهادات… ۱۴۵

۵ – ۲- ۲ – پیشنهاداتی برای فایل های آیندها ۱۴۹

۵-۳- محدودیت های فایل.. ۱۵۰

الف ) منابع فارسی.. ۱۵۱

ب ) منابع انگلیسی.. ۱۵۹

پیوست ها ۱۶۶

چکیده انگلیسی.. ۲۰۳

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.