بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین دارای ۱۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین :

بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین

چکیده

این فایل به « بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین»می پردازد. فایل حاضر از نظر هدف کاربردی می باشد و روش فایل از نوع توصیفی و پیمایشی است.که در رابطه با یک موضوع خاص دیدگاه و نظر افراد را جویا شده، سپس آن ها را مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار می دهد. از نظر ماهیت و روش انجام، فایل حاضر جزوه فایلات همبستگی می باشد. جامعه آماری این فایل مشتریانی هستند که اقدام به خرید آنلاین می کنند . روش نمونه گیری بصورت خوشه ای تصادفی می باشد. برای گردآوری اطلاعات در مرحله اول فایل از روش کتابخانه ای استفاده شده است. در این فایل داده ها از طریق پرسشنامه الکترونیکی جمع آوری شد. سپس از طریق آمار توصیفی و استنباطی به توصیف داده های فایل پرداخته می شودواز روش آزمون تی استیودنت و برای آزمون فرضیه های آماری از تحلیل همبستگی از نوع پیرسون با توجه به فاصله ای بودن مقیاس سنجش و برای تعیین پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ و نرم افزار spssاستفاده شد. یافته های فایل نشان داد که بین متغیر های انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی و قیمت تشویقی و قیمت و قیمت گذاری ثابت با انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی بر رفتار خرید، انگیزه خرید، مشتریان آنلاین رایطه معنی دار وجود دارد.و همه فرضیه های فایل مورد تایید قرار گرفت.

واژگان کلیدی: مشتریان آنلاین، رفتار خرید، انعطاف پذیری، قیمت گذاری

مقدمه

محیط تجارت الکترونیک که مبتنی بر اینترنت است، این امکان رابه مشتریان می دهد تا برای جستجوی اطلاعات و خرید کالا و خدمات از طریق ارتباط مستقیم با فروشگاههای اینترنتی اقدام کنند. باید خاطر‌نشان کرد که خرید به صورت اینترنتی براساس تجربه واقعی از خرید کالا نیست، بلکه براساس ظواهری مانند تصویر، شکل، اطلاعات کیفی و تبلیغات از کالااستوار است.

اهمیت و ضرورت فایل

امروزه قیمت به عنوان یک جزء مهم از آمیخته های بازاریابی در مورد کالاهای مصرفی می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.توجه و تمرکز بر روی نکات و مواردی که می توان از آنها در جهت پیشرفت استراتژی های بازاریابی استفاده کرد، موارد قابل تاملی می باشد. در تفکر امروز، مصرف کنندگان، صندلی محرک شرکت بوده، و داور موفقیت هستند و اگر آنها به شرکت و محصولاتش ارزش قائل نشوند، شرکت با مشکل واقعی روبرو می شود. بنابراین، برتری داشتن شرکت منوط بر جذب مشتریان برای خرید مشتری شدن محصولات است و بنابراین حداکثر رضایت را جلب کنند. یکی از موارد اساسی که به جذب می انجامد، قیمت است، هر چند عوامل دیگر نیز دخیل هستند، مانند خدمات، کیفیت، نام تجاری، و غیره این موارد در اکثر مواقع، عوامل ثابت هستند که موجب افزایش قیمت می شوند و می تواند ناچیز در نظر گرفته شود.

اهداف فایل

هدف اصلی

– بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت برخرید مشتریان آنلاین

اهداف فرعی

۱- بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی بر رفتار خرید مشتریان آنلاین.

۲- بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی بر انگیزه خرید مشتریان آنلاین.

۳- بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت تشویقی بر رفتار خرید مشتریان آنلاین.

۴- بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت تشویقی بر انگیزه خرید مشتریان آنلاین.

۵- بررسی تفاوت بین انعطاف پذیری قیمت و قیمت گذاری ثابت در رفتار خرید مشتریان آنلاین.

پاره ای از متن

متغیر مستقل: انعطاف پذیری قیمت

قیمت:ارزشی است که مقداری محدود، وزن و یا اندازه های دیگر از یک محصول یا خدمت را می خرد. در تجارت، قیمت بعنوان چیزی که ۱) خریدار حاضر به پرداختن ۲)یک فروشنده مایل به پذیرفتن ۳)و آنچه که رقابت اجازه می دهد تا هزینه شود تعیین شده است (افریم توربان و همکاران، ۲۰۰۴)

انعطاف پذیری قیمت: گزاره ای است که قیمتها را در بلندمدت در پاسخ به کمبود یا مازاد بازار تنظیم می کند (چن و گیلنسون و شرل، ۰۰۲).

قیمت‌گذاری منعطف: استراتژی قیمتی است که در آن قیمتها در هر لحظه به خاطر مشتریان و مصرف‌کنندگان و یا به دلیل مجموعه محصولات و خدمات ارائه شده تغییر می‌کند (کنان و کوپال،۲۰۰۱).

قیمت گذاری ثابت: موقعیتی که در آن قیمت گذاری ها در طول زمان تغییر نمی یابند. به این معنا که تورم یا کاهش قیمت اتفاق نمی افتد (خسروپور، ۱۳۸۵).

متغیر وابسته: رفتار خرید مصرف کننده

رفتار خرید مصرف کننده: فرابندی است که بوسیله آن افراد برای جستجو،انتخاب، خرید،استفاده از کالاها و خدمات و ارضای نیازها و خواسته هایشان انجام می دهند (افریم توربان و همکاران، ۲۰۰۸).

تجارت الکترونیک: صنعتی است که در آن خرید و فروش محصول یا خدمت در سرتاسر سیستم های الکترونیکی مانند اینترنت و سایر شبکه های کامپیوتری انجام می گیرد (دیوید شیپلی و دیوید جابر، ۲۰۰۱).

بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده ۱

فصل اول: کلیات فایل

مقدمه. ۲

۱-۱- بیان مسئله. ۳

۱-۲- اهمیت و ضرورت فایل. ۵

۱-۳-اهداف فایل. ۶

۱-۳-۱-هدف اصلی.. ۶

۱-۳-۲-اهداف فرعی.. ۶

۱-۴- فرضیه‏های فایل. ۶

۱-۴-۱- فرضیه اصلی فایل. ۶

۱-۴-۲- فرضیه‏های جزئی فایل. ۶

۱-۵- مدل مفهومی فایل. ۷

۱-۶- تعریف مفاهیم و متغیرها ۷

۱-۷- قلمرو فایل. ۸

فصل دوم: مروری بر فایلات انجام شده

مقدمه. ۹

۲-۱- پیشینیه اینترنت.. ۹

۲-۲- تجارت الکترونیک… ۱۱

۲-۳- مراحل تجارت الکترونیک… ۱۴

۲-۳-۱- چند مدل تجاری در تجارت الکترونیک… ۱۴

۲-۳-۲- فروشگاه ها ۱۴

۲-۳-۳- گروه سوم( بازار) ۱۵

۲-۳-۴- جوامع مجازی.. ۱۵

۲-۳-۵- ارائه دهنده خدمات زنجیره ای- ارزشی.. ۱۵

۲-۳-۶- حراج یا مزایده الکترونیکی.. ۱۶

۲-۴- بازاریابی الکترونیک: برقراری ارتباط با مشتریان. ۱۷

۲-۵- بازاریابی اینترنتی – بازاریابی الکترونیک… ۱۸

۲-۶- مدیریت روابط مشتری در بازار الکترونیک… ۱۸

۲-۷- خدمات موسسه ای.. ۱۸

۲-۸- خدمات مشتری مداری.. ۱۹

۲-۹- تاثیر طرح و کارایی وب سایت در خرید اینترنتی.. ۱۹

۲-۱۰- مزایای خرید اینترنتی.. ۲۰

۲-۱۱- معایب خرید اینترنتی.. ۲۱

۲-۱۲- قیمت گذاری.. ۲۱

۲-۱۲-۱-اهمیت قیمت گذاری.. ۲۳

۲-۱۲-۲- عوامل‌ موثر بر قیمت‌گذاری‌ 23

۲-۱۲-۳- اهداف قیمت گذاری.. ۲۴

۲-۱۲-۳-۱- به حداکثر رساندن سود فعلی.. ۲۴

۲-۱۲-۳-۲- به حداکثر رساندن سهم بازار. ۲۴

۲-۱۲-۳-۳- کشیدن عصاره بازار. ۲۵

۲-۱۲-۳-۴- پیشرو شدن از نظر کیفیت.. ۲۵

۲-۱۲-۴- مراحل قیمت گذاری.. ۲۵

۲-۱۲-۵- قیمت گذاری منعطف… ۲۷

۲-۱۲-۵-۱- حراج و مزایده ۲۸

۲-۱۲-۵-۲- ارتقاء. ۲۸

۲-۱۲-۵-۳- فروش ها ۲۹

۲-۱۲-۶- قیمت گذاری منعطف در بازار الکترونیک… ۳۰

۲-۱۲-۷- قیمت گذاری منعطف(پویا) در حراجی ها ۳۱

۲-۱۲-۸- مزایای قیمت گذاری منعطف در شرکت ها ۳۱

۲-۱۲-۹- تعیین قیمت های دقیق و درست.. ۳۲

۲-۱۲-۱۰- مزایای قیمت انعطاف پذیر برای مشتریان. ۳۳

۲-۱۲-۱۱-استراتژی‌های پیشرفته قیمت‌گذاری منعطف… ۳۴

۲-۱۲-۱۱-۱- قیمت‌گذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی.. ۳۴

۲-۱۲-۱۱-۲- قیمت گذاری چند بعدی.. ۳۵

۲-۱۲-۱۱-۳- قیمت گذاری گروهی.. ۳۶

۲-۱۲-۱۱-۴- قیمت گذاری منعطف تشویقی(ترفیعی) ۳۶

۲-۱۲-۱۱-۵- قیمت‌گذاری دو بخشی.. ۳۷

۲-۱۲-۱۱-۶- قیمت گذاری بر اساس تخفیفات مقداری.. ۳۷

۲-۱۳- بررسی رفتار مصرف کننده ۳۸

۲-۱۳-۱- تعریف رفتار مصرف کننده ۳۹

۲-۱۳-۲- مفاهیم کلیدی رفتار مصرف کننده ۳۹

۲-۱۳-۳- مدل نیکوزیا ۴۱

۲-۱۳-۴- مدل هوارد – شث.. ۴۱

۲-۱۳-۵- مدل کاتلر برای رفتار خرید مشتری.. ۴۲

۲-۱۴- فرآیند تصمیم گیری مشتری در خرید. ۴۳

۲-۱۵- چهارچوب نظری.. ۴۴

۲-۱۶- پیشینه فایل. ۴۵

۲-۱۶-۱- پیشینه فایلات انجام شده در داخل کشور. ۴۵

۲-۱۶-۲- پیشینه فایلات انجام شده در خارج از کشور. ۴۷

فصل سوم: مواد و روشها

مقدمه. ۵۰

۳-۱-روش فایل… ۵۰

۳-۲- جامعه آماری.. ۵۱

۳-۳- جامعه آماری.. ۵۱

۳-۴- روش گردآوری اطلاعات.. ۵۱

۳-۵-ابزار جمع آوری اطلاعات.. ۵۲

۳-۶- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. ۵۲

۳-۷- روائی و پایایی پرسشنامه. ۵۲

۳-۸- پایایی پرسشنامه. ۵۳

فصل چهارم: نتایج

۴-۱- مقدمه. ۵۴

۴-۲- تحلیل های آماری توصیفی.. ۵۴

۴-۲-۱- جنسیت پاسخگویان. ۵۵

۴-۲-۲- سن پاسخ دهندگان. ۵۵

۴-۲-۳- میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. ۵۷

۴-۲-۴- میزان آشنایی پاسخ دهندگان با اینترنت.. ۵۸

۴-۲-۵- تعداد دفعات خرید آنلاین پاسخ دهندگان در یکسال. ۵۹

۶-۲-۴- یافته های توصیفی.. ۶۰

۴-۳- آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها ۶۱

۴-۳-۱- بررسی نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف.. ۶۱

۴-۳-۲- آزمون t تک نمونه ای.. ۶۲

۴-۳-۲-۱- آزمون t تک نمونهای برای متغیرهای وابسته فایل. ۶۲

۴-۳-۲-۲- آزمون t تک نمونهای برای متغیرهای مستقل فایل. ۶۳

۴-۳-۳- آزمون فرضیه های فایل به کمک تحلیل همبستگی.. ۶۵

۴-۳-۳-۱- فرضیه اصلی.. ۶۵

۴-۳-۳-۲- فرضیه فرعی اول. ۶۵

۳-۳-۳-۴- فرضیه فرعی دوم. ۶۶

۴-۳-۳-۴- فرضیه فرعی سوم. ۶۷

۴-۳-۳-۵- فرضیه فرعی چهارم. ۶۸

۴-۳-۳-۶- فرضیه فرعی پنجم. ۶۹

۴-۴- الگوی نهایی فایل. ۷۱

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۵-۱- مقدمه. ۷۲

۵-۲- نتیجه گیری از فرضیه ها ۷۳

۵-۲-۱- نتیجه گیری از فرضیه اصلی.. ۷۳

۵-۲-۲- نتیجه گیری از فرضیه فرعی اول. ۷۳

۵-۲-۳- نتیجه گیری از فرضیه فرعی دوم. ۷۴

۵-۲-۴- نتیجه گیری از فرضیه فرعی سوم. ۷۵

۵-۲-۵- نتیجه گیری از فرضیه فرعی چهارم. ۷۵

۵-۲-۶- نتیجه گیری از فرضیه فرعی پنجم. ۷۶

۵-۳- پیشنهادات.. ۷۸

۵-۳-۱- پیشنهادات کاربردی.. ۷۸

۵-۳-۲- پیشنهادات فایلی.. ۷۸

۵-۴- محدودیت های فایل. ۷۹

بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین
فهرست منابع. ۸۰

پیوست ها ۸۱

چکیده انگلیسی.. ۹۳

بررسی تاثیر انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین
فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول ۳-۱- تعیین حجم نمونه. ۵۱

جدول ۳-۲- آلفای کرونباخ برای متغیرهای فایل. ۵۳

جدول شماره۴-۱- توزیع فراوانی شرکت کنند گان در فایل براساس جنس… ۵۵

جدول شماره ۴-۲- توزیع فراوانی شرکت کنندگان در فایل براساس سن.. ۵۶

جدول شماره ۴-۳- توزیع فراوانی شرکت کنندگان در فایل براساس سطح تحصیلات.. ۵۷

جدول شماره۴-۴- توزیع فراوانی شرکت کنندگان در فایل براساس میزان آشنایی با اینترنت.. ۵۸

جدول شماره ۴-۵- توزیع فراوانی شرکت کنندگان در فایل براساس دفعات خرید آنلاین در یکسال. ۵۹

جدول شماره ۴-۶- میانگین و انحراف معیار اطلاعات جمعیت شناختی شرکت کنند گان مورد مطالعه. ۶۰

جدول شماره۴-۷- میانگین و انحراف معیار متغیرهای مستقل فایل. ۶۰

جدول شماره ۴-۸- میانگین و انحراف معیار متغیرهای وابسته فایل. ۶۰

جدول شماره ۴-۹- نتایج آزمون کلموگروف – اسمیرونوف.. ۶۱

جدول ۴-۱۰- نتیجه آزمون t تک نمونهای برای متغیر رفتار خرید. ۶۲

جدول ۴-۱۱- نتیجه آزمون t تک نمونهای برای متغیر انگیزه خرید. ۶۳

جدول ۴-۱۲- نتیجه آزمون t تک نمونهای برای متغیر قیمت گذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی.. ۶۳

جدول ۴-۱۳- نتیجه آزمون t تک نمونهای برای متغیر قیمت گذاری منعطف تشویقی.. ۶۴

۳-۳-۴- آزمون فرضیه های فایل به کمک تحلیل همبستگی.. ۶۵

جدول ۴-۱۴- ضریب همبستگی بین انعطاف پذیری قیمت با خرید مشتریان آنلاین.. ۶۵

جدول ۴-۱۵- ضریب همبستگی بین انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی با رفتار خرید مشتریان آنلاین. ۶۶

جدول ۴-۱۶-ضریب همبستگی بین انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی با انگیزه خرید مشتریان آنلاین ۶۷

جدول ۴-۱۷- ضریب همبستگی بین انعطاف پذیری قیمت تشویقی با رفتار خرید مشتریان آنلاین.. ۶۸

جدول ۴-۱۸- ضریب همبستگی بین انعطاف پذیری قیمت تشویقی با انگیزه خرید مشتریان آنلاین.. ۶۹

جدول ۴-۱۹- آزمون تی تک نمونه ای بین انعطاف پذیری قیمت و قیمت گذاری ثابت.. ۷۰

جدول ۴-۲۰- برآورد نتایج فرضیه ها ۷۰

جدول۵-۱- مقایسه نتایج فایل با نتایج سایر فایلات.. ۷۷

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.