بررسی تاثیر آموزش های مهد کودک بر رشد مفهومی سازی کودکان در شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر آموزش های مهد کودک بر رشد مفهومی سازی کودکان در شهر تهران دارای ۸۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر آموزش های مهد کودک بر رشد مفهومی سازی کودکان در شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی تاثیر آموزش های مهد کودک بر رشد مفهومی سازی کودکان در شهر تهران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر آموزش های مهد کودک بر رشد مفهومی سازی کودکان در شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر آموزش های مهد کودک بر رشد مفهومی سازی کودکان در شهر تهران :

بررسی تاثیر آموزش های مهد کودک بر رشد مفهومی سازی کودکان در شهر تهران

مقدمه

اگر بخواهیم در قرن ۲۱ که قدرت کشورها در نیروی انسانی آنها نهفته است ، به پیشرفت همه جانبه در زمینه های فردی، اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، علمی و فرهنگی نایل شویم ، به شخصیت های رشد یافته، انسانهای متفکر و دست های ماهر و توانا نیازمندیم : و چنین شخصیت هایی به جهت بالندگی همه جانبه باید تربیت شوند . انسان از بدو تولد تا شش ، هفت سالگی حساس ترین و مهمترین مراحل رشد خود را طی می کند . فایل ها نشان داده اند که اگر در این مرحله رشد، نسبت به کودک از نظر جسمی، روانی و تربیتی غفلت و کوتاهی بشود در مراحل بعد جبران آن مشکل است. این سالها مرحله شکل گیری شخصیت است که با حساسیت زیاد کودک نسبت به پیرامون خود مشخص می شود و زمان آموزش قبل از دبستان است. نفوذ و تاثیر این دوره می تواند دائمی باشد .

با توجه به افت تحصیلی بالا به خصوص در میان کودکان خانواده های کم درآمد و آنان که مشکلات خانوادگی دارند می توان اهمیت وارد کردن کودکان به جریان آموزش در سنین خردسالی را درک کرد ( تدوین گروه آموزش قبل از دبستان دفتر فایلات و برنامه ریزی ، ۱۳۶۸ ) .

ثابت شده است ، کودکانی که مراکز پیش از دبستان را طی کرده اند ، آسانتر از کودکانی که از این امتیاز محروم بوده اند وارد دبستان و مراحل بعدی تحصیل می شوند. بنابراین این گذراندن دوره پیش از دبستان عامل مهمی در موفقیت تحصیلی به حساب می آید .

بررسی تاثیر آموزش های مهد کودک بر رشد مفهومی سازی کودکان در شهر تهران
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول ( معرفی فایل )

الف : مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………. ۲

ب : بیان مسئله و سوالهای فایل …………………………………………………………………………… ۳

ج : هدف فایل ………………………………………………………………………………………………………… ۴

د : اهمیت فایل ………………………………………………………………………………………………………. ۵

ه : فرضیه پژهش ………………………………………………………………………………………………………… ۶

تعریف عملیاتی واژها…………………………………………………………………………………………………… ۷

فصل دوم ( پیشینه فایل )

الف : پیشینه آموزش و پرورش پیش از دبستان در داخل و خارج از ایران …………… ۹

رشد شناختی …………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵

نظریه های شکل گیری مفهوم ………………………………………………………………………………… ۱۶

۱الف– نظریه همخوانی گرایی محرک – پاسخ ………………………………………………………. ۱۶

ب – نظریه برونر ……………………………………………………………………………………………………….. ۱۷

نظریه مفاهیم طبیعی…………………………………………………………………………………………………. ۲۰

نظریه پیاژه …………………………………………………………………………………………………………………. ۲۲

نظریه ویگوستکی ………………………………………………………………………………………………………. ۲۸

بررسی آزمایشگاهی صورت بندی مفهوم ( مراحل رشد تفکر مفهومی ) ………………. ۳۰

ابزار شکل گیری مفهوم …………………………………………………………………………………………….. ۳۵

۱ – روشهای مبتنی بر مقایسه و تفکیک ……………………………………………………………….. ۳۵

۲ – روشهای مبتنی بر اصول طبقه بندی ……………………………………………………………… ۳۶

۳ – روش تشکیل مفاهیم ساختگی ………………………………………………………………………… ۳۷

مروری بر مطالعات گذشته ……………………………………………………………………………………….. ۳۷

۱ – تاثیر تجارب فرهنگی و شخصی در رشد مفهومی ………………………………………….. ۳۷

۲ – تفاوت های فردی در شکل گیری مفهوم و نقش فرهنگ و آموزش در آن……. ۳۸

۳ – فایل بین فرهنگی در رشد شناخت …………………………………………………………….. ۳۹

۴ – تاثیر تعامل بزرگسالان با کودک در رشد شناخت…………………………………………… ۴۰

نقش جنسیت در توانائیهای شناختی …………………………………………………………………….. ۴۰

تفاوتهای فردی بین دو جنس در رابطه با شکل گیری مفهوم ………………………………. ۴۱

کودکستان محیطی برای آموزش و مشاهده ……………………………………………………………. ۴۱

v آموزش مستقیم و غیر مستقیم در کودکستان ها …………………………………………… ۴۳

v ویژگیهای کودکان در دوره کودکستان ( ۳ تا ۶ سالگی )……………………………….. ۴۴

v سپردن کودک به کودکستان از نظر رشد اجتماعی ……………………………………….. ۴۶

v کودکستان و فواید آن ……………………………………………………………………………………….. ۴۸

v نقش پیش از دبستان در آموزش و پرورش قرن ۲۱ ………………………………………. ۴۹

v واقعیت های فراموش شده دوره پیش از دبستان …………………………………………… ۵۱

فصل سوم ( روش فایل )

الف : روش فایل ……………………………………………………………………………………………………. ۵۴

ب : نوع فایل ………………………………………………………………………………………………………… ۵۴

ج : جمعیت آماری فایل ………………………………………………………………………………………. ۵۵

د : نمونه و شیوه نمونه گیری …………………………………………………………………………………… ۵۵

۱ – ابزار فایل ………………………………………………………………………………………………………. ۵۵

۱-۱- آزمون شکل گیری مفهوم ویگوستکی ………………………………………………………….. ۵۵

۱-۲- نحوه اجرا و دستورالعمل آزمون ……………………………………………………………………. ۵۷

۱-۳- پرسشنامه فایل …………………………………………………………………………………………… ۵۷

۲ – روش تحلیل داده ها ………………………………………………………………………………………….. ۵۸

فصل چهارم :

نتایج فایل ……………………………………………………………………………………………………………… ۶۰

فصل پنجم :

الف : خلاصه نتایج …………………………………………………………………………………………………….. ۶۸

ب : تعیین و تفسیر نتایج …………………………………………………………………………………………. ۶۹

ج : محدودیت ها و پیشنهادهای فایل …………………………………………………………………. ۷۲

بررسی تاثیر آموزش های مهد کودک بر رشد مفهومی سازی کودکان در شهر تهران
فهرست منابع …………………………………………………………………………………………………………….. ۷۳

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.