بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد :
بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد
مقدمه :
یکی از مهم ترین بخش از تاسیسات مترو ، روشنایی آن می باشد .
به دلیل آنکه مترو از هیچ گونه نور طبیعی نمی تواند استفاده کند بحث روشنایی و طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است . روشنایی بایستی رضایت بخش باشد تا پرسنلی که در ایستگاه مشغول کار هستند دچار خستگی چشم، سر درد و نقص در بینایی نشوند وهمچنین مسافران در مدت زمانی که در ایستگاه هستند احساس خستگی ننمایند .
دراین به بیان انواع تاسیسات در مترو به خصوص محاسبات شدت روشنایی ، روشنایی اضطراری ،تعیین سطح مقطع کابل ها ، چگونگی استفاده از فیوزها و کلیدها و مشخصات الکتریکی آنها می پردازیم .
مصارف مهم یک ایستگاه عبارتند از :
۱) مدارات روشنایی
۲) هواسازها
۳) پمپ های جمع کننده آب های سطحی
۴) هوا کش ها
۵) هیترها
۶) پریزها
۷) موتورگیت های بلیت فروشی
۸) upsهای علائم و مخابرات
چگونگی تامین برق ایستگاه :
به این ایستگاه دو فیوز ۲۰ kv از پست های عباس آباد و شهر ری وارد می شود .
( از دو فیوز استفاده شده است تا ضریب خاموشی در استگاه را کاهش دهند).
قسمت شرقی ایستگاه از فیوز ۲۰ kv شهر ری و قسمت غربی ایستگاه از فیوز۲۰ kv عباس آباد تغذیه می نمایند . جهت پائین آوردن ولتا ژ تا حد کار کردن دستگاه ها و تاسیسات از دو ترانس خشک ۲۰ / ۴۰۰ kv با اتصال ستاره- مثلث ، ساخت کارخانه شانگهای چین در دو قسمت غربی و شرقی ایستگاه استفاده شده است .
مهم ترین اتاق فنی در هر ایستگاه که انشئابات در آنجا تقسیم می شود اتاق LPS می –با شد که ترانس ۲۰ / ۴۰۰ kv در آن قرار گرفته است .
LPS سه قسمت عمده را تغذیه می کند :
۱) تابلوهای MLP ( Moin Lihting Panel ) مربوط به تابلوی مدارات روشنایی
۲) تابلوهای μcc مربوط به هوا سازها
۳) قسمت های فرعی دیگر مثل upsهای مخابرات ، علائم و … .
مدارات روشنایی در سکوی شرقی از MLP1 که آن هم به نوبه خود از lps1 تغذیه می کنند، انرژی می گیرند .
مدارات روشنایی در سکوی غربی از MLP2 که آن هم به نوبه خود از lps2 تغذیه می کنند، انرژی می گیرند .
بین MLP1 و MLP2 ، chenge over sowich وجود نداشته و با قطع هر قید ورودی به MLP ها ، همان قسمت از ایستگاه از روشنایی اضطراری لستفاده می کند.
بر خلاف مدارات روشنایی ، تغذیه مربوط به هواسازها از هر دو LPS می باشد و با قطع شدن هر یک از LPS ها ، هواساز می تواند از LPS دیگر تغذیه نماید که ابن کار توسط chenge over sowich صورت می گیرد .
بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
– مقدمه………………………………………………………………………………………………… ۱
– مصارف مهم ایستگاه………………………………………………………………………….. ۲
– تابلوهای روشنائی………………………………………………………………………………. ۴
– روشنائی اضطراری……………………………………………………………………………. ۷
*تابلو MLP۱…………………………………………………………………………………… ۹
*تابلو MLP۲…………………………………………………………………………………… ۱۳
– محاسبات مربوط به روشنائی………………………………………………………………. ۱۷
*محاسبه روشنائی سکوها………………………………………………………………. ۱۷
* محاسبه روشنائی برای سالن بلیتفروشی و هال ورود به سکو……….. ۲۰
* محاسبه روشنائی برای محلهای اتاق مدیر ایستگاه به باجه بلیتفروشی- اتاق حسابداری ۲۱
* محاسبه روشنائی راهروهای بخش تهویه و تهویه تونل…………………… ۲۲
* محاسبه روشنائی تهویه تونل………………………………………………………… ۲۳
* محاسبه روشنائی اتاق فنی……………………………………………………………. ۲۵
* محاسبه روشنائی اتاق باتری………………………………………………………… ۲۶
* محاسبه روشنائی اتاق کنترول محلی و اتاق حراست……………………….. ۲۷
– محاسبه روشنایی بخش پله ورودی به ایستگاه………………………………………. ۲۸
– تابلوهای فرعی روشنائی……………………………………………………………………… ۲۹
– تعیین سطح مقطع کابلهای تابلوهای اصلی…………………………………………….. ۲۹
* تعیین سطح مقطع کابل تابلو MLP۱…………………………………………………. ۲۹
* تعیین سطح مقطع کابل تابلو MLP۲………………………………………………… ۳۹
* تابلو LP-۱-۱………………………………………………………………………………….. ۴۲
* تابلو LP-۲-۱………………………………………………………………………………….. ۴۶
* تابلو LP-۲-۲………………………………………………………………………………….. ۴۶
* تابلو LP-۲-۳………………………………………………………………………………….. ۴۸
– سیستم جمعآوری آبهای سطحالارضی………………………………………………… ۵۱
– تعیین سطح مقطع کابل تابلوی DEWATERING- PANEL…………………………. 52
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.