بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد :

بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد

مقدمه :

یکی از مهم ترین بخش از تاسیسات مترو ، روشنایی آن می باشد .

به دلیل آنکه مترو از هیچ گونه نور طبیعی نمی تواند استفاده کند بحث روشنایی و طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است . روشنایی بایستی رضایت بخش باشد تا پرسنلی که در ایستگاه مشغول کار هستند دچار خستگی چشم، سر درد و نقص در بینایی نشوند وهمچنین مسافران در مدت زمانی که در ایستگاه هستند احساس خستگی ننمایند .

دراین به بیان انواع تاسیسات در مترو به خصوص محاسبات شدت روشنایی ، روشنایی اضطراری ،تعیین سطح مقطع کابل ها ، چگونگی استفاده از فیوزها و کلیدها و مشخصات الکتریکی آنها می پردازیم .

مصارف مهم یک ایستگاه عبارتند از :

۱) مدارات روشنایی

۲) هواسازها

۳) پمپ های جمع کننده آب های سطحی

۴) هوا کش ها

۵) هیترها

۶) پریزها

۷) موتورگیت های بلیت فروشی

۸) upsهای علائم و مخابرات

چگونگی تامین برق ایستگاه :

به این ایستگاه دو فیوز ۲۰ kv از پست های عباس آباد و شهر ری وارد می شود .

( از دو فیوز استفاده شده است تا ضریب خاموشی در استگاه را کاهش دهند).

قسمت شرقی ایستگاه از فیوز ۲۰ kv شهر ری و قسمت غربی ایستگاه از فیوز۲۰ kv عباس آباد تغذیه می نمایند . جهت پائین آوردن ولتا ژ تا حد کار کردن دستگاه ها و تاسیسات از دو ترانس خشک ۲۰ / ۴۰۰ kv با اتصال ستاره- مثلث ، ساخت کارخانه شانگهای چین در دو قسمت غربی و شرقی ایستگاه استفاده شده است .

مهم ترین اتاق فنی در هر ایستگاه که انشئابات در آنجا تقسیم می شود اتاق LPS می –با شد که ترانس ۲۰ / ۴۰۰ kv در آن قرار گرفته است .

LPS سه قسمت عمده را تغذیه می کند :

۱) تابلوهای MLP ( Moin Lihting Panel ) مربوط به تابلوی مدارات روشنایی

۲) تابلوهای μcc مربوط به هوا سازها

۳) قسمت های فرعی دیگر مثل upsهای مخابرات ، علائم و … .

مدارات روشنایی در سکوی شرقی از MLP1 که آن هم به نوبه خود از lps1 تغذیه می کنند، انرژی می گیرند .

مدارات روشنایی در سکوی غربی از MLP2 که آن هم به نوبه خود از lps2 تغذیه می کنند، انرژی می گیرند .

بین MLP1 و MLP2 ، chenge over sowich وجود نداشته و با قطع هر قید ورودی به MLP ها ، همان قسمت از ایستگاه از روشنایی اضطراری لستفاده می کند.

بر خلاف مدارات روشنایی ، تغذیه مربوط به هواسازها از هر دو LPS می باشد و با قطع شدن هر یک از LPS ها ، هواساز می تواند از LPS دیگر تغذیه نماید که ابن کار توسط chenge over sowich صورت می گیرد .

بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد
فهرست مطالب

عنوان صفحه

– مقدمه………………………………………………………………………………………………… ۱

– مصارف مهم ایستگاه………………………………………………………………………….. ۲

– تابلوهای روشنائی………………………………………………………………………………. ۴

– روشنائی اضطراری……………………………………………………………………………. ۷

*تابلو MLP۱…………………………………………………………………………………… ۹

*تابلو MLP۲…………………………………………………………………………………… ۱۳

– محاسبات مربوط به روشنائی………………………………………………………………. ۱۷

*محاسبه روشنائی سکوها………………………………………………………………. ۱۷

* محاسبه روشنائی برای سالن‌ بلیت‌فروشی و هال ورود به سکو……….. ۲۰

* محاسبه روشنائی برای محل‌های اتاق مدیر ایستگاه به باجه بلیت‌فروشی- اتاق حسابداری ۲۱

* محاسبه روشنائی راهروهای بخش تهویه و تهویه تونل…………………… ۲۲

* محاسبه روشنائی تهویه تونل………………………………………………………… ۲۳

* محاسبه روشنائی اتاق فنی……………………………………………………………. ۲۵

* محاسبه روشنائی اتاق باتری………………………………………………………… ۲۶

* محاسبه روشنائی اتاق کنترول محلی و اتاق حراست……………………….. ۲۷

– محاسبه روشنایی بخش پله ورودی به ایستگاه………………………………………. ۲۸

– تابلوهای فرعی روشنائی……………………………………………………………………… ۲۹

– تعیین سطح مقطع کابل‌های تابلوهای اصلی…………………………………………….. ۲۹

* تعیین سطح مقطع کابل تابلو MLP۱…………………………………………………. ۲۹

* تعیین سطح مقطع کابل تابلو MLP۲………………………………………………… ۳۹

* تابلو LP-۱-۱………………………………………………………………………………….. ۴۲

* تابلو LP-۲-۱………………………………………………………………………………….. ۴۶

* تابلو LP-۲-۲………………………………………………………………………………….. ۴۶

* تابلو LP-۲-۳………………………………………………………………………………….. ۴۸

– سیستم جمع‌آوری آب‌های سطح‌الارضی………………………………………………… ۵۱

– تعیین سطح مقطع کابل تابلوی DEWATERING- PANEL…………………………. 52

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.