بررسی بخشش درمانی بر کنترل درونی و بیرونی خشم پسران نوجوان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی بخشش درمانی بر کنترل درونی و بیرونی خشم پسران نوجوان دارای ۱۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی بخشش درمانی بر کنترل درونی و بیرونی خشم پسران نوجوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی بخشش درمانی بر کنترل درونی و بیرونی خشم پسران نوجوان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی بخشش درمانی بر کنترل درونی و بیرونی خشم پسران نوجوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی بخشش درمانی بر کنترل درونی و بیرونی خشم پسران نوجوان :

بررسی بخشش درمانی بر کنترل درونی و بیرونی خشم پسران نوجوان

فصل اول ۱

مقدمه ۲

بیان مسئله ۴

اهمیت و ضرورت فایل ۸

اهداف فایل ۱۱

اهداف کلی ۱۱

اهداف جزئی ۱۱

تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای فایل ۱۲

الف) تعاریف نظری ۱۲

ب) تعاریف عملیاتی ۱۳

فصل دوم ۱۵

مقدمه ۱۶

تعریف بخشش ۱۶

تعریف مک کالا، ورثینگتون و همکاران در مورد بخشش ۲۲

تعریف انرایت و همکارانش در مورد بخشش ۲۲

مدل های ارتقاء بخشش ۲۳

مدل هرمی بخشش ریچ ورثینگتون ۲۳

مدل فرایند بخشش انرایت ۲۵

تفاوت میان بخشش و مفاهیم مرتبط ۲۵

اجزاء بخشش ۲۷

مؤلفه های بخشش ۳۰

گونه شناسی بخشش ۳۲

تفاوت های جنسیتی و بخشش ۳۴

نظریه های ساخت گرا-رشدی درباره استدلال تنگناهای اخلاقی و بخشش ۳۵

بخشش و بهزیستی روان شناختی و جسمی ۳۷

مبانی فلسفی بخشش ۴۱

دیدگاه های مختلف راجع به بخشش ۴۲

دیدگاه مذهبی بخشش ۴۲

بخشش در آیات و احادیث اسلامی ۴۳

دیدگاه روان شناسی بخشش ۴۵

تئوری رفتاری-شناختی بخشش ۴۶

تئوری اجتماعی-شناختی بخشش ۴۷

نوجوانان و رشد اخلاقی ۴۸

مراحل درک اخلاقی کلبرگ ۴۹

سبک های رشدی بخشش ۵۱

دیدگاه شناختی بخشش ۵۴

دیدگاه رشدی نگر بخشش ۵۵

دیدگاه روان پویایی بخشش ۵۷

دیدگاه روان درمانی بخشش ۵۷

چارچوب بخشش در روان درمانی ۵۸

دیدگاه پویایی شناسی بخشش در سیستمها ۵۹

دیدگاه خانواده درمانی در بخشش ۶۱

بخشش در نوجوانان ۶۳

بخشش و خشم ۶۵

خشم و پرخاشگری ۶۶

تعریف پرخاشگری ۶۸

انواع پرخاشگری ۷۲

بزهکاری ۷۳

تعریف بزهکاری ۷۳

تقسیم بندی بزهکاران از نقطه و نظرهای مختلف ۷۵

پیشینه فایل ۷۸

مداخلات در زمینه پرخاشگری کودکان و نوجوانان ۷۸

پیشینه تاریخی مطالعات بخشش ۸۰

بخشش به عنوان علم ۸۱

فایلات صورت گرفته در زمینه بخشش ۸۲

مداخلات بخشش در زمینه پرخاشگری ۸۴

جمع بندی ۸۸

بررسی بخشش درمانی بر کنترل درونی و بیرونی خشم پسران نوجوان
فهرست منابع ۱۱۲

فارسی ۱۱۲

لاتین ۱۱۶

پیوست ۱۲۶

پیوست ۱:پرسشنامه خشم اسپیلبرگر STAXI-2 126

پیوست ۲: پرسشنامه انگیزه های بین فردی مرتبط با آسیب TRIM 130

پیوست ۳: تعهد شرکت کنندگان در کلاس آموزشی ۱۳۱

پیوست ۴: برنامه آموزش گروهی بخشش بر اساس مدل فرایندی انرایت ۱۳۲

فصل اول

کلیات فایل

مقدمه

نوجوانی حد فاصل سن کودکی و جوانی است. در این دوره به دلیل رخ دادن بلوغ، تغیرات و تحولات جسمی، روانی و اجتماعی پدید می¬آید، به نحوی که در پایان این دوره نوجوان هویت جنسی و اجتماعی خویش را پیدا کرده و برای پذیرش مسئولیت¬های فردی و اجتماعی آماده می شود (احدی و محسنی، ۱۳۷۲). به خاطر تحولات دوران بلوغ و تغییر در ارزشها و یافتن هویت در این دوران بزهکاری و سایر رفتارهای مخرب افزایش می¬یابد و در واقع بزهکاری نوجوانان نشانه نوعی سازش نایافتگی نوجوان با محیط اطرافش است (منصور، ۱۳۶۸).

نوجوانان اغلب در تجربیات هیجانی و احساسی خود، به علت بلوغ هورمونی و شناختی و مواجه شدن با شبکه اجتماعی وسیعتر، افزایشی را احساس می¬کنند. یکی از حالات هیجانی شایع در میان نوجوانان خشم است (بیابانگرد، ۱۳۸۴). خشم نوعی هیجان جالب، فوق العاده ارضا کننده و در عین حال، ناراحت کننده و مخرب است. خشم به طور مشترک در اختلال¬های متعدد شخصیت، بیماری های روان تنی اختلال های سلوک، اسکیزوفرنیا، اختلال¬های دوقطبی خلق، اختلال های شناختی مغزی، بدکارکردهای کنترل تکانه و شرایط مختلف ناشی از ضایعه مشاهده می شود (تایلر و نواکو ، ۲۰۰۵).

پرخاشگری یا نمود بیرونی خشم از جمله اختلالات و مشکلات رفتاری است که ممکن است در اثر رابطه نامطلوب و ناسالم والدین با فرزندان ایجاد شود. آنچه که باعث توجه فایلگران به پرخاشگری شده است، پیامدهای اینگونه رفتارها برای نوجوانان مانند ایجاد تصویر منفی در میان همسالان و آموزگاران، طرد از سوی همسالان، افت تحصیلی، مصرف مواد و بزهکاری می باشد (اچمن و وایلند،۲۰۰۰، به نقل از حسینی، ۱۳۸۵).

در زمینه بررسی علل اینگونه رفتارها عده¬ای به عوامل زیستی تأکید کرده و دارودرمانی را مؤثر می دانند، دسته¬ای دیگر آن را ناشی از بدکارکردی مؤلفه¬های روان¬شناختی می¬دانند و پاره¬ای بر شرایط اثرگذار محیطی تأکید می¬کنند. از دیدگاه رشدی، رشد استدلال اخلاقی جزء عوامل سبب ساز و پیشگیرنده در این زمینه است. ناکامی¬ها، تنبیه¬های دوره¬ی کودکی و سبک فرزندپروری مستبد و طردکننده نیز سبب ساز پرخاشگری آینده کودکان می-گردد. از آنجا که احتمال می¬رود مهمترین عامل مؤثر در بزهکاری روش تربیتی نارسا یا اختلال در شبکه ارتباطی خانواده باشد و عدم مهربانی خانواده و سوءاستفاده¬های فیزیکی یا روانی سبب ساز بزهکاری گردد، برخی علت پرخاشگری این کودکان را به احتمال بیشتری ناشی از این عوامل می¬دانند (اند، ۱۹۹۸، پاپرنی و ریشر، ۱۹۸۹، به نقل از بیابانگرد، ۱۳۸۴). حس انتقام جویی، کینه¬ورزی و خشم سرخورده¬ی این نوجوانان مانند آتش¬فشانی خاموش است که هر از گاهی فوران می¬کند و خود را به صورت پرخاشگری و سایر هیجان¬های منفی نشان می¬دهد.

بخشش درمانی یکی از مؤلفه¬ها و زیرمقوله¬های روانشناسی مثبت نگر است که در سال¬های اخیر در بهبود بهزیستی روانی خصوصاً در مورد کاهش رفتارهای پرخاشگرانه و مدیریت خشم مورد توجه فراوان قرار گرفته است. روانشناسی مثبت نگر، تبلور تغییری در روانشناسی از صرف پرداختن به ترمیم آسیب¬ها به سمت بهینه سازی کیفیت زندگی است. بنابراین، رویکرد مزبور به مطالعه علمی نقاط قوت و کمالات انسانی می¬پردازد و در پی کاوش استعدادهای فردی در مواجهه با چالش¬ها و شناسایی عوامل توانمند کننده فرد در تجارب روزمره و عواملی است که زندگی را برای زیستن ارزشمند می¬سازد (ناطقیان، رحیمی، گودرزی و ملازاده، ۱۳۸۷)

بخشش رویکردی درمانی آموزشی است که از طریق آن زهر و سم هیجان¬های منفی ناشی از رویدادهای نامطلوب گذشته گرفته شده و در نتیجه منبع آزاردهنده¬ی پنهان خشم و پرخاشگری قدرت خود را از دست می¬دهد. بنابراین در فایل حاضر محقق به دنبال تعیین میزان تأثیر فرایند آموزش بخشش بر کنترل خشم نوجوانان بزهکار است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.