بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع دارای ۱۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع :

بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع

چکیده فایل:

بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الکترونیک، الکتروتکنیک) با نیازهای بازار کار از نظر مدیران صنایع (مدیران رده میانی شامل مدیران فنی، تولید و آموزش) کارخانه ها و مؤسسات مرتبط، در مناطق ۹ و ۱۰ شهر تهران، عنوان فایل حاضر می باشد که هدف اصلی آن تعیین میزان ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الکترونیک و الکتروتکنیک) با دانش ها و مهارتهای مورد نیاز مدیران صنایع در بازار بوده است.

در این فایل از آمار توصیفی همچون میانگین، انحراف استاندارد، و درصد و همچنین از آمار استنباطی همچون آزمون T تک نمونه ای، جهت پاسخگوئی به سؤالات فایل استفاده شده است. همچنین جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفته است.

به طور کلی، نتایج بدست آمده حاصل از این فایل به شرح زیر می باشد:

– دانش فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الکترونیک و الکتروتکنیک) از نظر مدیران صنایع در مناطق ۹ و ۱۰ شهر تهران در حد متوسط می باشد.

– مهارت فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الکترونیک و الکتروتکنیک) از نظر مدیران صنایع در مناطق ۹ و ۱۰ شهر تهران در حد متوسط می باشد.

– مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش) کارخانه ها و مؤسسات مرتبط در مناطق ۹ و ۱۰ شهر تهران، نسبت به برنامه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای رسمی، شناخت کمی دارند.

– مدیران صنایع، میزان قابلیت مهارتهای آموزشی فارغ التحصیلان مراکز فنی و حرفه ای رسمی (رشته های الکترونیک و الکتروتکنیک) را با پیشرفتهای فناوری کم برآورد می کنند.

– مدیران صنایع (مدیران فنی، تولید و آموزش) کارخانه ها و مؤسسات مرتبط در مناطق ۹ و ۱۰ شهر تهران، مهارت داشتن فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای (رشته های الکترونیک و الکتروتکنیک) در فناوری اطلاعات و ازتباطات (ICT) را انطباق بیشتر دانش و مهارت تخصصی آنها با نیازهای بازار کار را بیشتر از زیاد برآورد کرده اند.

بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع
فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول: کلیات فایل

مقدمه

۲

بیان مسئله

۵

اهمیت و ضرورت فایل

۶

اهداف فایل

۷

سؤالات فایل

۸

تعاریف عملیاتی واژه ها

۱۱

فصل دوم: مطالعه منابع مربوط به موضوع فایل

مقدمه

۱۳

مفهوم رشد و توسعه اقتصادی

۱۴

عوامل توسعه اقتصادی

۱۵

نقش منابع انسانی در توسعه اقتصادی

۱۵

آموزش

۱۸

تعریف آموزش و پرورش

۲۰

مفهوم برنامه ریزی آموزشی

۲۳

جایگاه نیازسنجی در برنامه ریزی آموزشی

۲۴

نیازسنجی آموزشی

۲۷

مفهوم نیاز

۲۹

منابع نیازهای آموزشی

۳۰

انواع نیازسنجی

۳۲

کار

۳۴

عرضه نیروی کار

۳۷

بازار کار

۳۸

نیاز بازار کار

۳۹

مسایل موجود در ارتباط نظام آموزشی و بازار کار

۴۴

ضرورت تحکیم پیوند نظام آموزشی و بازار کار

۴۸

تعاریف آموزش فنی و حرفه ای

۴۹

رویکردهای عمده در آموزش فنی و حرفه ای

۵۱

نارسائی هاومسائل آموزش فنی وحرفه ای در ارتباط با بازار کار

۵۷

آموزش فنی و حرفه ای در ایران

۵۹

سیر تحول آموزش فنی و حرفه ای در ایران

۵۹

تحولات گذشته تحلیل مشکلات و چشم انداز آینده آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه سوم توسعه…

مشکلات و تنگناها

نقاط ضعف مشکلات تنگناها

چالشهای آینده بخش فنی و حرفه‌ای‌

سیاست‌های استراتژیک بخش آموزش فنی و حرفه ای

سیاست های اجرای آموزش فنی و حرفه ای

راهکارهای اجرایی

۶۳

۶۴

۶۵

۶۸

۶۹

۷۰

۷۲

تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات چیست؟

۷۸

مشخصه های تکنولوژی ارتباطات

۸۱

ویژگیهای تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات

۸۹

دلایل استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات

۸۲

تکنولوژی اطلاعات وارتباطات چه تغییری درآموزش ایجادمی‌کند

۸۲

روش های اجرایی برای بکارگیری تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات

چه تغییراتی برای به کارگیری تکنولوژی اطلاعات و ارتباط (ICT ) در آموزشهای آکادمیک لازم است

۸۳

۸۴

پیشینه فایل

۸۵

فصل سوم: روش اجرای فایل

مقدمه

۹۳

جامعه آماری

۹۴

نمونه آماری

۹۵

روش فایل

۹۶

ابزار جمع آوری اطلاعات

۹۶

اعتبار و پایائی پرسشنامه

۹۷

روش تجزیه و تحلیل داده ها

۹۹

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده

۱۰۱

آزمون مربوط به سؤال اول فایل

۱۰۲

آزمون مربوط به سؤال دوم فایل

۱۰۴

آزمون مربوط به سؤال سوم فایل

۱۰۶

آزمون مربوط به سؤال چهارم فایل

۱۰۸

آزمون مربوط به سؤال پنجم فایل

۱۱۰

آزمون مربوط به سؤال ششم فایل

۱۱۱

آزمون مربوط به سؤال هفتم فایل

۱۱۲

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۱۱۵

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال اول و دوم فایل

۱۱۶

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال سوم و چهارم فایل

۱۲۰

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال پنجم فایل

۱۲۲

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال ششم فایل

۱۲۳

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات مربوط به سؤال هفتم فایل

۱۲۴

محدودیتها و تنگناهای فایل

۱۲۶

پیشنهادات برای فایلهای آتی

۱۲۷

منابع و مأخذ

۱۲۸

– پیوستها

بررسی ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی (بخش صنعت) با نیازهای بازار کار از دیدگاه مدیران صنایع
فهرست جداول

عنوان

صفحه

جدول ۱-۲: عملکرد آموزشهای کوتاه مدت فنی و حرفه ای ۷۴-۱۳۶۷

۶۳

جدول ۴-۱: مربوط به آزمون سؤال فایل اول

۱۰۳

جدول ۴-۲: مربوط به آزمون سؤال فایل اول

۱۰۳

جدول ۴-۳: مربوط به آزمون سؤال فایل اول

۱۰۳

جدول ۴-۴: مربوط به آزمون سؤال فایل دوم

۱۰۵

جدول ۴-۵: مربوط به آزمون سؤال فایل دوم

۱۰۵

جدول ۴-۶: مربوط به آزمون سؤال فایل دوم

۱۰۵

جدول ۴-۷: مربوط به آزمون سؤال فایل سوم

۱۰۷

جدول ۴-۸: مربوط به آزمون سؤال فایل سوم

۱۰۷

جدول ۴-۹: مربوط به آزمون سؤال فایل سوم

۱۰۷

جدول ۴-۱۰: مربوط به آزمون سؤال فایل چهارم

۱۰۹

جدول ۴-۱۱: مربوط به آزمون سؤال فایل چهارم

۱۰۹

جدول ۴-۱۲: مربوط به آزمون سؤال فایل چهارم

۱۰۹

جدول ۴-۱۳: مربوط به آزمون سؤال فایل پنجم

۱۱۰

جدول ۴-۱۴: مربوط به آزمون سؤال فایل پنجم

۱۱۱

جدول ۴-۱۵: مربوط به آزمون سؤال فایل ششم

۱۱۲

جدول ۴-۱۶: مربوط به آزمون سؤال فایل ششم

۱۱۲

جدول ۴-۱۷: مربوط به آزمون سؤال فایل هفتم

۱۱۳

جدول ۴-۱۸: مربوط به آزمون سؤال فایل هفتم

۱۱۴

جدول ۴-۱۹: مربوط به آزمون سؤال فایل هفتم

۱۱۴

مقدمه

تاریخ رشد و توسعه اقتصادی، با هماهنگی و ترکیب دانش فنی و به کارگیری منابع و نیز وابستگی روزافزون به کاربرد تکنولوژی همراه بوده است.

استفاده از تکنولوژی و دانش فنی در سازمانها، شرکتها و جوامع همواره متفاوت بوده و تا حدود زیادی بستگی به جدیت و مهارتهای خلاق منابع انسانی و عوامل فرهنگی و اجتماعی داشته است. (سبحان الهی، مدیریت و توسعه)

عملکرد یک سازمان وقتی می تواند مطلوب و مناسب باشد که نیروهایی ذیصلاح و با کیفیت در آن وجود داشته باشند و سازمان بتواند از آن در مناسب ترین شغل استفاده کند.

در واقع نیروی پیش برنده ماشین و تکنولوژی انسانها هستند. امروزه برای ادامه حیات در بازار رقابت فقط استفاده از تکنولوژی و دانش فنی کافی نیست، چرا که سرعت رشد به اندازه ای است که فرصت یادگیری را بسیار کوتاهتر و درنتیجه، استفاده به موقع و به روز از تکنولوژی را برای رقابت پیچیده تر کرده است. لذا تولید دانش فنی و تکنولوژی برای رقابت، از عوامل اساسی برای ادامه حیات هر سازمان، شرکت و جامعه محسوب می شود.

این کار فقط با منابع انسانی مستعد و با کیفیت و در اختیار داشتن ابزار مناسب و لازم عملی است. لذا ثروت اساسی یک سازمان، نیروی انسانی با دانش و مهارت (یعنی سرمایه های فکری) آن سازمان است.

علی رغم نقش کلیدی آموزش فنی و حرفه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور که مورد اذعان و حتی تاکید اغلب سیاستمداران و صاحبنظران است. این آموزش های پرهزینه از لحاظ پاسخ گوئی به انتظارات جامعه و سؤال اصلی نظام آموزشی (= چه آموزشی با چه کیفیتی و به چه میزان؟) در موقعیت قابل دفاع قرار ندارد. زیرا هرساله خسارت های بسیار زیادی از این بابت به کشور وارد می آید ولی این روند رو به رشد تداوم دارد، که این وضعیت ریشه در نگرش نادرست به آموزش فنی و حرفه ای دارد. علت بروز معضل آموزش فنی و حرفه ای این است که به هر صورت، تعاملی بودن این آموزش ها به دست فراموشی سپرده شده است. مجریان آموزش فنی و حرفه ای، آن را پدیده ای صرفاً آموزشی می بینند. تصمیمات آموزشی تنها توسط مقامات آموزشی و اغلب بدون اطلاع کافی از نیازهای شغلی و نظر طرف های ذینفع اتخاذ می شود. (ملکی، ۱۳۸۱، صفحه ۱۸۶)

آموزش به حکم انجام تکلیف، عادت، امکانات موجود و یا روحیه توسعه طلبی تحقق می یابد و بر همین اساس نیز به سؤالات اصلی نظام آموزش فنی و حرفه ای پاسخ داده می شود. اما آموزش فنی و حرفه ای دارای دو وجه توأمان آموزشی و شغلی است که میان آنها به صورت بالقوه تعامل برقرار است. لذا مزیت قابلیت استفاده از اطلاعات بازخوردی و مکانیسم خوداصلاحی می تواند در عمل وجود داشته باشد. در آموزش فنی و حرفه ای نظامند زمینه مشارکت در تصمیم گیری و انجام هزینه فراهم است.

رشته های آموزشی، مواد آموزشی، تعداد آموزش گیرنده، محل اشتغال و … از نتیجه تعامل و عوامل طرف های آموزشی (دستگاهای مجری آموزش) و طرف های شغلی (دستگاههای بهره بردار از محصول آموزش، کارآموزان، اولیا، کارفرمایان و …) تعیین می شود.

لذا نواقص و اشکالات آموزش به تدریج در طول زمان رفع می شود و ناهماهنگی دانش و توانمندیهای آموزش دیدگان فنی و حرفه ای از لحاظ کمی و کیفی و از نظر مکانی یا زمانی با خواسته متقاضیان کم تر رخ خواهد داد. به این دلایل تعاملی دیدن آموزش فنی و حرفه ای و فراهم کردن امکان تحقق هرچه بیشتر آن، اساسی ترین قدم برای اصلاح این آموزش ها خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.