ارزیابی میزان اتکا بورس اوراق بهادار تهران به اطلاعات سرمایه فکری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی میزان اتکا بورس اوراق بهادار تهران به اطلاعات سرمایه فکری دارای ۱۷۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی میزان اتکا بورس اوراق بهادار تهران به اطلاعات سرمایه فکری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز ارزیابی میزان اتکا بورس اوراق بهادار تهران به اطلاعات سرمایه فکری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی میزان اتکا بورس اوراق بهادار تهران به اطلاعات سرمایه فکری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی میزان اتکا بورس اوراق بهادار تهران به اطلاعات سرمایه فکری :

ارزیابی میزان اتکا بورس اوراق بهادار تهران به اطلاعات سرمایه فکری

چکیده:

فرایند تصمیم گیری سرمایه گذارن، تحت تاثیر ترکیبی از اطلاعات مالی و غیر مالی است، اما گزار ش هایی که مدیران در رابطه با عملکرد و نحوه فعالیت شرکت به بازار سرمایه ارایه می کنند، صرفا ابعاد مالی و مشهود قضیه را در بر می گیرد و کمتر اطلاعاتی در مورد اقلام نامشهود را در بر میگیرد، بنابراین علاوه بر اطلاعات مالی رایج، سرمایه گذاران به اطلاعات بیشتری در مورد عوامل نامشهودی که بر قیمت سهام موثر است، نیاز دارند .

در این فایل سعی شده قدرت مربوط بودن اطلاعات مربوط به سرمایه فکری در تصمیمات سرمایه گذاری از طریق آزمون های آماری اندازه گیری شود تا به کمک آن بتوانیم به سرمایه گذاران متغیرهایی را معرفی کنیم تا آن ها بتوانند با وارد کردن این متغیرها در مدل تصمیم خود به بازده بهتری دست یابند.

پس از جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آزمون های آماری به این نتیجه رسیدیم که بین سرمایه فکری و سه شاخص تاثیر گذار بر تصمیمات سرمایه گذاران یعنی متغیرهای حجم معاملات سهام ، EPS و DPS (فرضیات سوم ، چهارم و ششم ) رابطه معنی داری وجود دارد. بنابراین می توان به سرمایه گذارانی که در مدل تصمیم خود از متغیرهای حجم معاملات سهام ، EPS و DPS استفاده میکنند پیشنهاد کرد که جهت بالاتر بردن بازده خود می توانند متغیر سرمایه فکری را نیز در مدل تصمیم خود وارد کنند. همچنین در این فایل ما به این نتیجه رسیدیم که بین سرمایه فکری و چهار شاخص دیگر تاثیر گذار بر تصمیمات سرمایه گذاران یعنی متغیرهای نوسانات قیمت سهام ، نسبت قیمت به سود ، ثبات روند EPS و ریسک هر سهم (فرضیات اول ، دوم ، پنجم و هفتم ) هیچ گونه رابطه معنی داری وجود ندارد. بنابراین سرمایه گذارانی که در مدل تصمیم خود از این چهار متغیر استفاده می کنند ، در صورت افزودن متغیر سرمایه فکری به جمع متغیرهای موجود در مدل تصمیم خود ، تغییر عمده ای را در بازده خود نخواهند دید.

واژه گان کلیدی: سرمایه فکری، سرمایه انسانی، سرمایه فیزیکی، سرمایه ساختاری، تصمیمات سرمایه گذاران

مقدمه:

شرایط خاص اقتصادی حاکم بر شرکت های فعال باعث گردیده تا مزیت رقابتی این شرکت ها دیگر بر پایه درایی های مشهود آنها نباشد . آن چیزی که امروزه این شرکت ها را در صحنه اقتصاد کنونی رقابت پذیر می نماید دارایی های نامشهود و به عبارتی سرمایه های فکری آنهاست. این قبیل شرکت ها با برقراری ارتباط مناسب با مشتریان و کسب تجربه لازم در این مسیر و با اتکا به دانش ، تکنیک های سازمانی و مهارتهای تخصصی خود توانسته اند این امر را محقق سازند . امروزه سود پایدار زمانی بدست می آید که اولا سازمانها راه بدست آوردن دانش را یاد بگیرند و ثانیا این دانش را مدیریت نموده و باکمک فرایندهای موجود در مدیریت دانش به سرمایه های فکری تبدیل نمایند. زمانی که شرکت ها از اقتصاد صنعتی به سمت اقتصاد دانشی حرکت می نمایند با چالش های بزرگی مانند پویایی ، عدم اطمینان و پیچیدگی روبرو می گردند. در چنین محیط کسب و کاری نیاز به آگاهی بیشتر در مورد سرمایه های فکری و کنترل آنها فزونی می یابد. اهمیت زیاد این موضوع منجر گردیده تا شرکت ها تلاش زیادتری در جهت شناسایی دارایی های نامشهود خود و از سویی مدیریت مناسب آنها نمایند

چکیده: ۱

مقدمه: ۲

فصل اول: کلیات فایل

۱-۱)مقدمه ۴

۲-۱) تاریخچه مطالعاتی. ۴

۳-۱) بیان مسئله ۶

۴-۱) چارچوب نظری. ۷

۵-۱) فرضیات فایل. ۸

۶-۱) اهداف فایل. ۸

۷-۱) اهمیت و ضرورت فایل. ۸

۸-۱) تعریف عملیاتی. ۹

فصل دوم: مروری بر ادبیات فایل

۱-۲ مقدمه ۱۵

۲-۲( سرمایه های فکری. ۱۵

۱-۲-۲) تعاریف مربوط به سرمایه های فکری. ۲۰

۲-۲-۲) بررسی موشکافانه علل وجود تفاوت ها در زمینه ارائه تعریفی واحد از سرمایه های فکری. ۲۲

۳-۲-۲) دلایل افزایش توجه به سرمایه فکری. ۲۲

۱-۳-۲-۲) پدیده اقتصاد کلان. ۲۲

۲-۳-۲-۲) خصوصیات موجود در منابع نامشهود ۲۳

۳-۲) تاریخچه سرمایه فکری. ۲۵

۱-۳-۲) بررسی اثر سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی و کسب مزیت رقابتی: ۲۷

۱-۱-۳-۲) سرمایه های فکری و عملکرد سازمانی. ۲۷

۲-۱-۳-۲) نقش ماموریت در بالابردن عملکرد ۲۹

۳-۱-۳-۲) مزیت رقابتی. ۳۰

۴-۱-۳-۲) مزیت مشهود در مقابل نامشهود ۳۱

۵-۱-۳-۲) مدیریت دانش، ابزاری برای تبدیل سرمایه های فکری به مزیت رقابتی. ۳۱

۶-۱-۳-۲) ارتباط سرمایه ی فکری ، سرمایه ی اجتماعی و مزیت رقابتی. ۳۲

۴-۲) اندازه گیری سرمایه فکری. ۳۴

۱-۴-۲) مدل های توصیفی سنجش سرمایه ی فکری. ۳۵

۱-۱-۴-۲) مدل های مبتنی بر سرمایه ی بازار. ۳۸

۲-۱-۴-۲) مدل های مستقیم سرمایه ی فکری. ۳۹

۳-۱-۴-۲) مدل بازده دارایی ها ۴۰

۴-۱-۴-۲) مدل های کارت امتیازی. ۵۰

۵-۱-۴-۲) مدل های تجسمی. ۵۱

۲-۴-۲) مدل های تجویزی سنجش سرمایه ی فکری. ۵۲

۳-۴-۲) مدل های سنجش دارایی های/ سرمایه های دانشی. ۵۳

۴-۴-۲) ابزارهای سرمایه ی فکری. ۵۴

۵-۲) افشاء سرمایه های فکری. ۵۴

۱-۵-۲) مقدمه ۵۴

۲-۵-۲) افشاء سرمایه های فکری. ۵۵

۳-۵-۲) تولد اولین و دومین گزارش سرمایه های فکری در جهان. ۵۵

۴-۵-۲) تئوریهای ارائه شده در ارتباط با افشاء سرمایه های فکری. ۵۶

۵-۵-۲) فاکتورهای مهم در افشاء سرمایه های فکری. ۵۸

۱-۵-۵-۲) اندازه شرکت.. ۵۸

۲-۵-۵-۲) تمرکز مالکیت ها در یک نقطه ۵۸

۳-۵-۵-۲) استقلال هیئت مدیره ۵۹

۴-۵-۵-۲) عمر شرکت.. ۵۹

۶-۵-۲) خصوصیات یک بیانیه افشاء مناسب.. ۵۹

۱-۶-۵-۲) قابل پیشبینی کردن عملکرد ۵۹

۲-۶-۵-۲) قابل استفاده بودن برای تصمیم گیرندگان. ۶۰

۳-۶-۵-۲) داشتن ارتباط با استانداردهای گزارش دهی مالی موجود ۶۰

۷-۵-۲) گزارش دهی سرمایه فکری. ۶۱

۸-۵-۲) صورت وضعیت سرمایه های فکری. ۶۲

۱-۸-۵-۲) گزارش سرمایه فکری. ۶۳

۲-۸-۵-۲)گزارش جریان سرمایه فکری. ۶۳

۳-۸-۵-۲)گزارش یادداشت سرمایه فکری. ۶۳

فصل سوم: روش‌ اجرای فایل

۱-۳) مقدمه ۶۹

۲-۳)روش فایل. ۶۹

۳-۳) قلمرو فایل. ۷۰

۱-۳-۳) قلمرو موضوعی. ۷۰

۲-۳-۳) قلمرو مکانی. ۷۰

۳-۳-۳) قلمرو زمانی. ۷۰

۴-۳) روش‏های گردآوری اطلاعات.. ۷۱

۵-۳) ابزار گردآوری اطلاعات.. ۷۲

۶-۳) مدل مفهومی فایل. ۷۲

۷-۳) جامعه آماری فایل. ۷۳

۸-۳) آزمون فرضیه‏ها ۷۴

۹-۳) روش تجزیه و تحلیل داده‏ها ۷۵

۱-۹-۳) آزمون همبستگی. ۷۵

۲-۹-۳( رگرسیون چندگانه ۷۶

۳-۹-۳) آزمون نرمال بودن ( کولموگروف- اسمیرنوف ) ۷۶

۴-۹-۳- آزمون خود همبستگی ( دوربین- واتسن ): ۷۷

۵-۹-۳) چند هم‏خطی: ۷۷

۶-۹-۳) بررسی نرمال بودن خطاها ۷۸

۱۰-۳) شیوه اندازه‏گیری متغیرهای فایل.. ۷۸

۱-۱۰-۳) مولفه های سرمایه فکری. ۷۸

۱-۱-۱۰-۳) کارایی سرمایه فیزیکی : ۷۹

۲-۱-۱۰-۳) کارایی سرمایه انسانی. ۷۹

۳-۱-۱۰-۳) کارایی سرمایه ساختاری. ۸۰

۲-۱۰-۳) شاخص های تصمیمات سرمایه گذاران: ۸۰

۱-۲-۱۰-۳) نوسانات قیمت سهام ۸۱

۲-۲-۱۰-۳) حجم معاملات سهام ۸۱

۳-۲-۱۰-۳)نسبت قیمت به سود ۸۲

۴-۲-۱۰-۳)سود هر سهم ۸۳

۵-۲-۱۰-۳)سود نقدی پرداخت شده: ۸۴

۶-۲-۱۰-۳)ریسک سیستماتیک (B): 84

۷-۲-۱۰-۳)ثبات روند EPS: 85

۳-۱۰-۳) متغیرهای کنترل. ۸۵

۱-۳-۱۰-۳) اندازه شرکت.. ۸۵

۲-۳-۱۰-۳) نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام ۸۵

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

۱-۴) مقدمه‏ 88

۲-۴) شاخص‏های توصیفی متغیرها ۸۹

۳-۴) روش آزمون فرضیه‏های فایل. ۹۳

۱-۳-۴) بررسی اعتبار مدل. ۹۳

۴-۴) تجزیه‏وتحلیل فرضیه‏های فایل. ۹۴

۱-۴-۴) بررسی فرض نرمال بودن متغیرهای وابسته ۹۵

۲-۴-۴)آزمون فرضیه اول. ۹۶

۳-۴-۴) آزمون فرضیه دوم ۱۰۱

۴-۴-۴) آزمون فرضیه سوم ۱۰۵

۵-۴-۴) آزمون فرضیه چهارم ۱۰۹

۱-۵-۴-۴) ضرایب مقدار ویژه و شاخص وضعیت بین متغیر مؤلفه‏های سرمایه فکری و EPS . 113

۶-۴-۴) آزمون فرضیه پنجم ۱۱۴

۷-۴-۴) آزمون فرضیه ششم ۱۱۸

۸-۴-۴) آزمون فرضیه هفتم ۱۲۲

۹-۴-۴) خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها ۱۲۶

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

۱-۵) مقدمه ۱۲۹

۲-۵) ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها طبق شرایط متغیر ها ۱۲۹

۱-۲-۵) نتیجه فرضیه اول. ۱۳۰

۲-۲-۵) نتیجه فرضیه دوم ۱۳۰

۳-۲-۵) نتیجه فرضیه سوم ۱۳۱

۴-۲-۵) نتیجه فرضیه چهارم ۱۳۱

۵-۲-۵) نتیجه فرضیه پنجم ۱۳۲

۶-۲-۵) نتیجه فرضیه ششم ۱۳۳

۷-۲-۵) نتیجه فرضیه هفتم ۱۳۳

۳-۵) نتیجه گیری کلی. ۱۳۴

۴-۵) پیشنهادهایی مبتنی بر یافته های فایل. ۱۳۵

۵-۵) پیشنهادهایی برای فایل های آتی. ۱۳۵

۶-۵) محدودیتها و موانع فایل. ۱۳۶

پیوست ها

پیوست الف) اسامی شرکت های نمونه و میانگین سرمایه فکری محاسبه شده: ۱۳۸

پیوست ب) همبستگی و رگرسیون به تفکیک سال. ۱۴۰

منابع و ماخذ

منابع فارسی: ۱۴۵

منابع لاتین: ۱۴۶

چکیده انگلیسی: ۱۴۸

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.