فایل معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک دارای ۱۰۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک :

فایل معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک

هدف

بی شک عصر حاضر که بنام عصر اینترت و عصر فناوری اطلاعات و دانش رقم خورده است همه ارکان زندگی انسان را دچار تغییر و تحول نموده است. مشخصه این عصر حذف پارادایم های اصلی قرن گذشته و جایگزین مواردی همانند حذف زمان و مکان، افزایش پیچیدگی و نگرش به اطلاعات به مثابه قدرت و تروت به جای پارادایم های گذشته است. آنچه که پیامد این جایگذ اری است تغییر عمیق سیمای سازمان, بنگاه و اساسا هر گونه جمعیت انسانی است که بدلایل رشد فناوری می توانند بطور توزیع شده توسعه یافته و از امکانات و منابع یکدیگر بهره بگیرند بی شک در چنین صورتی با وجود سیستم ها و مکانیزم های متعدد و توزیع شده آن چیزی که می تواند بشدت بر روی زندگی مردم تاثیر گذارده مسئله شفافیت و همروندی در این نوع سیستم ها است که در غیر این صورت استفاده از آنها را بشدت غیر کارامد می کند. سرویس گرائی از جمله راه حلی در فناوری اطلاعات بوده که اگر بدرستی فهم شده و بدرستی بکار گرفته شود می تواند مسئله شفافیت و همروندی سیستم های توزیع شده را بطور قطعی حل کند.

همانند سرنوشت همه مفاهیم دیگر فناوری اطلاعات، سرویس و سرویس گرائی نیز در قرن حاضر از مفهومی فنی و مهندسی به مفهومی عمومی و به اصطلاح پوپولیستی تبدیل شده و همه بطور کلی از ان به جا و نابه جا استفاده می کنند. این واقعیت، استفاده از این مفهوم را در عمل دچار مشکل کرده و در وحله اول فهم و درک اولیه ان را دچار مشکل می کند. بدلیل انفجار اطلاعاتی در عصر حاضر و توسعه و انتقال دانش در عرصه های مختلف فهم مفاهیم چند بعدی بکار گرفته شده در عصر حاضر براحتی میسر نبوده و بویژه این در باره مفاهیمی صادق است که مدلول آن ذهنی بوده و به تعبیر ابن سینا ثانویهاست. در چنین حالتی و حتی در هنگامی که مدلول عینی و ملموس باشد می توان با بکارگیری مفهوم استعاره[۱] ( بکار گرفته شده و معرفی شده در هوش مصنوعی مدرن و علوم شناختی) مشکل مزبور را حل نموده و فهمی درست را در ذهن متبادر کرد. به این ترتیب رساله حاضر تلاشی است در راستای درک و فهم درست استعاره های سرویس و معماری سرویس گرائی و بکارگیری درست آن در عمل بطوریکه بتواند در سیستم های توزیع شده بکار گرفته شده و مسائلی نظیر شفافیت، همروندی، قابلیت استفاده مجدد، دسترس پذیری و امثالهم را در سطح معماری و مهندسی حل کند.


[۱] Metaphore

فایل معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک
فهرست مطالب

عنوان صفحه

____________________________________________________________________________

هدف ………………………………………………………………………………………..8

فصل اول

۱-۱تعریف، مزایاو ادبیات موضوع معماری سرویس گرا ۹

۲-۱نتیجه گیری.. ۱۲

فصل دوم

۱-۲ سرویس مولفه و مشخصه ها ی سرویس وب.. ۱۳

۲-۲ نتیجه گیری.. ۱۹

فصل سوم

سرویس های ترکیبی دانه درشت

۳-۱ مقدمه. ۲۱

۳-۳ سرویس های ارکسترال و کاریوگرافی.. ۲۵

۳-۴ نتیجه گیری.. ۲۷

فصل چهارم

مفاهیم اصلی و چرخه حیات درمعماری سرویس گرا

۴-۱ مقدمه. ۲۸

۴-۲ مولفه های اصلی در معماری مبتنی بر سرویس… ۲۹

۴-۳ خصوصیات مدل داده ای مرتبط.. ۳۲

۴-۳-۱ اصطلاحات رایج در معماری مبتنی بر سرویس… ۳۲

۴-۳-۲ نقشه مفهومی.. ۳۲

۴-۳-۳ مفاهیم اختیاری و زیرساخت های معماری سرویس گرا اشتراکی.. ۳۴

۴-۳-۴ الگوهای معماری سرویس گرا ۳۵

۴-۳-۵ چرخه حیات معماری سرویس گرا ۳۵

۴-۳-۵-۱ فاز ۱- مرحله مدل سازی.. ۳۶

ت

۴-۳-۵-۲ فاز۲- مرحله گردآوری.. ۳۶

۴-۳-۵-۳ فاز۳- مرحله نصب.. ۳۷

۴-۳-۵-۴ فاز۴- مرحله مدیریت.. ۳۷

۴-۳-۵-۵ فاز۵ – مرحله حاکمیت و فرایندها ۳۷

۴-۴ خصوصیات اساسی جهت استفاده بهینه از سرویس ها ۳۸

۴-۴-۱ مقیاس پذیری از طریق رفتار آسنکرون و صف بندی.. ۳۹

۴-۵ ویژگیهای سرویس و محاسبات سرویس گرا ۴۲

۴-۷ نتیجه گیری.. ۴۴

فصل پنجم

۱-۵طراحی نرم افزار سرویس گرا ۴۷

۵-۲ معماری سرویس گرای توسعه یافته. ۴۸

۵-۳ ویژگی های سیستم های نرم افزاری مبتنی بر معماری سرویس گرا ۵۳

۵-۴ نتیجه گیری.. ۵۷

فصل ششم

سرویس‌های مبتنی بر رویداد در معماری سرویس گرا

۶-۱ مقدمه. ۵۸

۶-۲ معماری مبتنی بر رویداد. ۵۹

۶-۳ مزایای طراحی و توسعه مبتنی‌ بر رویداد. ۶۰

۶-۴ تلفیقEDA ومعماری سرویس گرا ۶۰

۶-۴-۱ طبقه‌بندی و علت رویداد. ۶۲

۶-۴-۲ معرفی مول (Mule). 63

۶-۴-۲-۱ معماری مول.. ۶۴

۶-۴-۲-۲ مدل مول: ۶۶

۶-۴-۲-۳ مدیر مول: ۶۷

۶-۴-۲-۴ رویدادهای مول.. ۶۸

۶-۴-۲-۵ پردازش رویداد در مول.. ۷۰

۶-۴-۲-۶ یک چارچوب ساده با استفاده از مول.. ۷۲

۶-۵ نتیجه گیری.. ۸۷

ث

فصل هفتم

کاربرد معماری سرویس گرا در لایه های معماری شهر الکترونیک

۱-۷ مقدمه. ۸۹

۷-۲ الزامات و نیازمندی های شهر الکترونیک… ۹۰

۷-۳ معماری شهر الکترونیک… ۹۱

۷-۳-۱ نیازمندی های لایه های معماری شهر الکترونیک… ۹۲

۷-۴ معماری سرویس گرا ۹۳

۷-۴-۱ طبقه بندی سرویس از نگاه معماری سازمانی.. ۹۶

۷-۵ کاربرد معماری سرویس گرا در شهر الکترونیک… ۹۹

۷-۶ اصول سرویس های الکترونیک در معماری سرویس گرا ۱۰۰

۷-۶-۱ قابلیت استفاده مجدد. ۱۰۰

۷-۶-۲ قرارداد رسمی برای تعامل.. ۱۰۰

۷-۶-۳ اتصال سست سرویس ها ۱۰۱

۷-۶-۴ پنهان سازی پیاده سازی داخلی.. ۱۰۱

۷-۶-۵ قابلیت ترکیب پذیری.. ۱۰۱

۷-۶-۶ خود مختاری سرویس ها ۱۰۱

۷-۶-۷ بی وضعیتی ( حالت ) سرویس ها ۱۰۲

۷-۶-۸ قابلیت شناسایی و کشف.. ۱۰۲

۷-۷نتیجه گیری.. ۱۰۲

فصل هشتم

چالش یکپارچه سازی سیستم های سازمانی(EAI) و تعامل پذیری بین سازمانی(B2B)

۸-۱ یکپارچه سازی اطلاعات و فرایندهای سازمانی.. ۱۰۴

۸-۳ یکپارچه سازی سیستم های سازمان و تعامل پذیری بین سازمانی به کمک معماری سرویس گرا ۱۰۶

۸-۳-۱ یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی.. ۱۰۶

۸-۳-۲ یکپارچگی اتوماسیون فرایندهای سازمان در قالب ارکستریشن.. ۱۰۸

۸-۳-۳ تعامل پذیری بین سازمانی.. ۱۱۰

۸-۴ نتیجه گیری.. ۱۱۱

منابع و مراجع:……………….……………………….…………………………………………112

ج

فایل معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک
فهرست اشکال

عنوان صفحه

____________________________________________________________________________

فصل سوم

شکل ۳-۱ : وجود یا عدم وجود هدایت کننده مرکزی تفاوت میان ارکستریشن و کاریگرافی ۲۱

فصل چهارم

شکل۴-۱ مثالی از نقشه مفهومی ۲۷

شکل۴-۲ مدل مرجع معماری مبتنی بر سرویس پایه ۲۸

شکل ۴-۳مفاهیم اختیاری برای معماری سرویس گرا و نمایش تعامل آنها با مفاهیم پایه این معماری ۲۸

شکل ۴-۴الگوی پایه برای معماری مبتنی بر سرویس ۲۹

شکل۴-۵ چرخه حیات معماری مبتنی بر سرویس ۳۰

شکل ۴-۶ تاکید بر درشت دانه بودن در سرویس ها ۳۳

شکل ۴-۷ طراحی مبتنی بر واسط در معماری سرویس گرا ۳۳

شکل۴-۸ روش سنکرون در مقابل روش آسنکرون ۳۴

فصل پنجم

شکل ۵-۱- سه نوع ارتباط در سرویس گرائی ۴۱

شکل ۵-۲ – مولفه های سرویس گرا ۴۳

فصل ششم

شکل ۶-۱- رویداد ها و لایه های معماری ۵۳

شکل ۶-۲ ، نمای سطح بالایی از جریان پیام را برای معماری ۵۹

فصل هفتم

شکل ۷-۱ مدل مفهومی شهر الکترونیک ۷۸

شکل ۷-۲ لایه های معماری شهر الکترونیک ۷۹

شکل ۷-۳ لایه های معماری سازمانی فناوری اطلاعات ۸۳

شکل ۷-۴ تاثیر معماری سرویس گرا بر لایه های شهر الکترونیک ۸۵

فصل هشتم

شکل ۸-۱ : رویکرد اتصال نقطه به نقطه برای ارتباط بین سیستم های اطلاعاتی سازمان ۹۲

شکل ۸-۲ : رویکرد مترجم مرکزی برای ارتباط بین سیستم های اطلاعاتی سازمان ۹۳

شکل ۸-۳ : پیاده سازی فرایندهای کسب و کار به کمک موتور فرایندی(BizTalk) مبتنی بر معماری سرویس گرا ۹۴

شکل ۸-۴ : تعامل پذیری بین سازمانی/کشوری به کمک وب سرویس های مبتنی بر معماری سرویس گرا ۹۵

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.