قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن دارای ۱۰۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن :
قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشور
چکیده: درحماسهها و اسطورهها، قهرمان به معنی کسی است که ویژگیهایی نیک، همراه با اعمال پهلوانی دارد و در داستان، شخصیّت مرکزی است که میتواند شخصی خوب یا بد باشد. دوران حماسهسرایی سر آمده است و قهرمانان داستانها، مطلق و عاری از عیب نیستند. امّا کهنالگوهای اسطورهای، که کهنالگوی قهرمان یکی از آنهاست، در داستانهای معاصر وجود دارند و سختیهایی که قهرمان رمان از سر میگذراند، پیشتر در ماجراجوییهای قهرمانان اسطورهای تجسّم یافته است. در فایل حاضر، رمانهای سیمین دانشور، یعنی سَووشون، جزیرهی سرگردانی و ساربان سرگردان، با توجه به تلاش نویسنده برای قهرمانپروری، مورد مطالعه قرار گرفتند. در اینجا منظور از قهرمان، شخصیّت مرکزی نیست، بلکه فردی است که ویژگیهایش او را از مردم عادی جدا و به قهرمانان حماسه نزدیک میکند. در سووشون، یک قهرمان به نام «یوسف» وجود دارد که یکّهتاز عرصهی نبرد است. بسیاری از خصوصیّات قهرمانان حماسه را دارد و سرنوشتش داستان زندگی سیاوش، امام سوم شیعیان، یحیی تعمیددهنده و… را تداعی میکند. وجود فلسفهی تکرار تاریخ در رمان، مرگ تراژیکی برای این قهرمان رقم میزند. او میمیرد تا از خون ریختهشدهی او هزاران «یوسف» برویند. امّا در دو رمان دیگر، هر کسی بنا به موقعیّت خود میتواند قهرمان باشد. قهرمانان این داستان که برخی از خصوصیّات قهرمانان حماسی را دارند، همگی در نوعی سرگردانی ایدئولوژیک بهسر میبرند. در خلال داستان نیز بعضی از چهرههای تاریخ ایران، در دورههای مختلف تاریخی، بهعنوان قهرمان معرّفی میشوند. با بررسی گفتار و رفتار قهرمانان رمانهای دانشور، مشخّص شد که این قهرمانان که همگی دارای نگاهی اصلاحطلبانه هستند، همواره سایهای از شخصیّتهای واقعی، مخصوصاً جلال آلاحمد را بر سر دارند.
قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول(کلیات) …………………………………………………………………………………………………………………….. ۱
۱-۱مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲
۱-۲تعریف و تحدید موضوع ………………………………………………………………………………………………………. ۲
۱-۳بیان مسأله ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳
۱-۴فرضیات فایل …………………………………………………………………………………………………………………. ۶
۱-۵ضرورت فایل ……………………………………………………………………………………………………………………… ۶
۱-۶اهداف فایل …………………………………………………………………………………………………………………………. ۷
۱-۷سؤالات فایل ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۷
فصل دوم …………………………………………………………………………………………………………………………………۸
۲-۱مبانی نظری ………………………………………………………………………………………………………………………… ۸
۲-۱-۱نیاز نویسنده به قهرمان ……………………………………………………………………………………………………………….. ۹
۲-۱-۲اسطوره قهرمان …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰
۲-۱-۳قهرمانان حماسی ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲
۲-۱-۴حماسه و تراژدی …………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳
۲-۱-۵ویژگیهای حماسه …………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴
۲-۱-۶اسطوره در رمان ………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵
۲-۱-۷حماسه و رمان ………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶
۲-۱-۸قهرمان در تاریخ ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸
۲-۱-۹قهرمان مسألهدار ………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۰
۲-۲تعاریف …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۲
۲-۲-۱قهرمان مرد، قهرمان زن ……………………………………………………………………………………………………………… ۲۲
۲-۲-۲ضدّقهرمان ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۲
۲-۲-۳شخصیّت ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳
۲-۲-۴شخصیّت اصلی ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳
۲-۲-۵قهرمان تراژدی ………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳
۲-۲-۶تراژدی…………………………………………………………………………………………………………………………..۲۴
۲-۲-۷حماسه …………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۴
۲-۲-۸اسطوره ………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۴
۲-۲-۹کهنالگو ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵
۲-۲-۱۰توتم …………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۵
۲-۲-۱۱پروتوتیپ …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۵
۲-۲-۱۲رمان ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۶
۲-۲-۱۲-۱رمان اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۶
۲-۲-۱۲-۲رمان تاریخی………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۲-۱۲-۳رمان سیاسی ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۲-۱۳مدرنیسم …………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۷
۲-۲-۱۴پستمدرنیسم ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۷
۲-۲-۱۵مارکسیسم ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۸
۲-۲-۱۶سوسیالیسم ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۸
۲-۲-۱۷کمونیسم …………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۹
۲-۳پیشینهی فایل ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۹
۲-۴روش اجرای طرح ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱
فصل سوم …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۲
۳-۱خلاصهی رمان سووشون …………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳
۳-۲فضای جنوب کشور در رمان سووشون ……………………………………………………………………………………………… ۳۳
۳-۳ویژگیهای حماسی سووشون ………………………………………………………………………………………………………….. ۳۴
۳-۴ویژگیهای قهرمانی یوسف در سووشون ……………………………………………………………………………………………. ۳۵
۳-۵اوصاف حماسی دیگر رمان ……………………………………………………………………………………………………………….. ۳۹
۳-۶نقش پروتوتیپها در سووشون …………………………………………………………………………………………………….. ۴۰
۳-۷آمیختگی قهرمانان اساطیری، تاریخی و مذهبی در سووشون …………………………………………………………………. ۴۴
۳-۸خلاصهی رمانهای جزیرهی سرگردانی و ساربان سرگردان ………………………………………………………………….. ۴۶
۳-۹اوضاع جامعه در جزیرهی سرگردانی و ساربان سرگردان و نیاز به وجود قهرمان ……………………………………… ۴۷
۳-۱۰قهرمانان رمان ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۱
۳-۱۰-۱مراد …………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۱
۳-۱۰-۲مرتضی …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۳
۳-۱۰-۳سلیم ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۴
۳-۱۰-۴هستی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۵
۳-۱۰-۵فرخنده …………………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۷
۳-۱۰-۶محمّد مصدّق ………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۷
۳-۱۰-۷خلیل ملکی ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۰
۳-۱۰-۸جلال آلاحمد ………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۴
۳-۱۰-۹علی شریعتی ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۷
۳-۱۰-۱۰سیّد احمد فردید …………………………………………………………………………………………………………………… ۶۸
۳-۱۰-۱۱قائممقام فراهانی و امیرکبیر …………………………………………………………………………………………………. ۶۹
۳-۱۰-۱۲بابک خرّمدین ……………………………………………………………………………………………………………………. ۶۹
۳-۱۰-۱۳حمید عنایت و محسن مقدّم …………………………………………………………………………………………………… ۷۰
۳-۱۰-۱۴خسرو گلسرخی ……………………………………………………………………………………………………………… ۷۱
۳-۱۰-۱۵فیدل کاسترو و چهگوارا ………………………………………………………………………………………………………… ۷۱
۳-۱۱ویژگیهای حماسی جزیرهی سرگردانی و ساربان سرگردان ……………………………………………………………… ۷۲
۳-۱۲نسبیگرایی نویسنده ………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۳
فصل چهارم …………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۵
۴-۱نتیجهگیری …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۶
۴-۲پیشنهادها ………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۷
۴-۳منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۸
چکیده انگلیسی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.