قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
15 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن دارای ۱۰۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن :

قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشور

چکیده: درحماسه­ها و اسطوره­ها، قهرمان به معنی کسی است که ویژگی­هایی نیک، همراه با اعمال پهلوانی دارد و در داستان، شخصیّت مرکزی است که می­تواند شخصی خوب یا بد باشد. دوران حماسه­سرایی سر آمده است و قهرمانان داستان­ها، مطلق و عاری از عیب نیستند. امّا کهن­الگوهای اسطوره­ای، که کهن­الگوی قهرمان یکی از آن­هاست، در داستان­های معاصر وجود دارند و سختی­هایی که قهرمان رمان از سر می­گذراند، پیشتر در ماجراجویی­های قهرمانان اسطوره­ای تجسّم یافته است. در فایل حاضر، رمان­های سیمین دانشور، یعنی سَووشون، جزیره­ی سرگردانی و ساربان سرگردان، با توجه به تلاش نویسنده برای قهرمان­پروری، مورد مطالعه قرار گرفتند. در این­جا منظور از قهرمان، شخصیّت مرکزی نیست، بلکه فردی است که ویژگی­هایش او را از مردم عادی جدا و به قهرمانان حماسه نزدیک می­کند. در سووشون، یک قهرمان به نام «یوسف» وجود دارد که یکّه­تاز عرصه­ی نبرد است. بسیاری از خصوصیّات قهرمانان حماسه را دارد و سرنوشتش داستان زندگی سیاوش، امام سوم شیعیان، یحیی تعمیددهنده و… را تداعی می­کند. وجود فلسفه­ی تکرار تاریخ در رمان، مرگ تراژیکی برای این قهرمان رقم می­زند. او می­میرد تا از خون ریخته­شده­ی او هزاران «یوسف» برویند. امّا در دو رمان دیگر، هر کسی بنا به موقعیّت خود می­تواند قهرمان باشد. قهرمانان این داستان که برخی از خصوصیّات قهرمانان حماسی را دارند، همگی در نوعی سرگردانی ایدئولوژیک به­سر می­برند. در خلال داستان نیز بعضی از چهره­های تاریخ ایران، در دوره­های مختلف تاریخی، به­عنوان قهرمان معرّفی می­شوند. با بررسی گفتار و رفتار قهرمانان رمان­های دانشور، مشخّص شد که این قهرمانان که همگی دارای نگاهی اصلاح­طلبانه هستند، همواره سایه­ای از شخصیّت­های واقعی، مخصوصاً جلال آ­ل­احمد را بر سر دارند.

قهرمان پروری در رمان های سیمین دانشورن
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول(کلیات) …………………………………………………………………………………………………………………….. ۱

۱-۱مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲

۱-۲تعریف و تحدید موضوع ………………………………………………………………………………………………………. ۲

۱-۳بیان مسأله ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳

۱-۴فرضیات فایل …………………………………………………………………………………………………………………. ۶

۱-۵ضرورت فایل ……………………………………………………………………………………………………………………… ۶

۱-۶اهداف فایل …………………………………………………………………………………………………………………………. ۷

۱-۷سؤالات فایل ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۷

فصل دوم …………………………………………………………………………………………………………………………………۸

۲-۱مبانی نظری ………………………………………………………………………………………………………………………… ۸

۲-۱-۱نیاز نویسنده به قهرمان ……………………………………………………………………………………………………………….. ۹

۲-۱-۲اسطوره قهرمان …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰

۲-۱-۳قهرمانان حماسی ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲

۲-۱-۴حماسه و تراژدی …………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳

۲-۱-۵ویژگی­های حماسه …………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴

۲-۱-۶اسطوره در رمان ………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵

۲-۱-۷حماسه و رمان ………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶

۲-۱-۸قهرمان در تاریخ ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸

۲-۱-۹قهرمان مسأله­دار ………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۰

۲-۲تعاریف …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۲

۲-۲-۱قهرمان مرد، قهرمان زن ……………………………………………………………………………………………………………… ۲۲

۲-۲-۲ضدّقهرمان ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۲

۲-۲-۳شخصیّت ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳

۲-۲-۴شخصیّت اصلی ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳

۲-۲-۵قهرمان تراژدی ………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳

۲-۲-۶تراژدی…………………………………………………………………………………………………………………………..۲۴

۲-۲-۷حماسه …………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۴

۲-۲-۸اسطوره ………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۴

۲-۲-۹کهن­الگو ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵

۲-۲-۱۰توتم …………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۵

۲-۲-۱۱پروتوتیپ …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۵

۲-۲-۱۲رمان ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۶

۲-۲-۱۲-۱رمان اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۶

۲-۲-۱۲-۲رمان تاریخی………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷

۲-۲-۱۲-۳رمان سیاسی ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷

۲-۲-۱۳مدرنیسم …………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۷

۲-۲-۱۴پست­مدرنیسم ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۷

۲-۲-۱۵مارکسیسم ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۸

۲-۲-۱۶سوسیالیسم ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۸

۲-۲-۱۷کمونیسم …………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۹

۲-۳پیشینه­ی فایل ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۹

۲-۴روش اجرای طرح ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱

فصل سوم …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۲

۳-۱خلاصه­ی رمان سووشون …………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳

۳-۲فضای جنوب کشور در رمان سووشون ……………………………………………………………………………………………… ۳۳

۳-۳ویژگی­های حماسی سووشون ………………………………………………………………………………………………………….. ۳۴

۳-۴ویژگی­های قهرمانی یوسف در سووشون ……………………………………………………………………………………………. ۳۵

۳-۵اوصاف حماسی دیگر رمان ……………………………………………………………………………………………………………….. ۳۹

۳-۶نقش پروتوتیپ­ها در سووشون …………………………………………………………………………………………………….. ۴۰

۳-۷آمیختگی قهرمانان اساطیری، تاریخی و مذهبی در سووشون …………………………………………………………………. ۴۴

۳-۸خلاصه­ی رمان­های جزیره­ی سرگردانی و ساربان سرگردان ………………………………………………………………….. ۴۶

۳-۹اوضاع جامعه در جزیره­ی سرگردانی و ساربان سرگردان و نیاز به وجود قهرمان ……………………………………… ۴۷

۳-۱۰قهرمانان رمان ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۱

۳-۱۰-۱مراد …………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۱

۳-۱۰-۲مرتضی …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۳

۳-۱۰-۳سلیم ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۴

۳-۱۰-۴هستی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۵

۳-۱۰-۵فرخنده …………………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۷

۳-۱۰-۶محمّد مصدّق ………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۷

۳-۱۰-۷خلیل ملکی ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۰

۳-۱۰-۸جلال آل­احمد ………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۴

۳-۱۰-۹علی شریعتی ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۷

۳-۱۰-۱۰سیّد احمد­ فردید …………………………………………………………………………………………………………………… ۶۸

۳-۱۰-۱۱قائم­مقام فراهانی و امیرکبیر …………………………………………………………………………………………………. ۶۹

۳-۱۰-۱۲بابک خرّمدین ……………………………………………………………………………………………………………………. ۶۹

۳-۱۰-۱۳حمید عنایت و محسن مقدّم …………………………………………………………………………………………………… ۷۰

۳-۱۰-۱۴خسرو گلسرخی ……………………………………………………………………………………………………………… ۷۱

۳-۱۰-۱۵فیدل کاسترو و چه­گوارا ………………………………………………………………………………………………………… ۷۱

۳-۱۱ویژگی­های حماسی جزیره­ی سرگردانی و ساربان سرگردان ……………………………………………………………… ۷۲

۳-۱۲نسبی­گرایی نویسنده ………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۳

فصل چهارم …………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۵

۴-۱نتیجه­گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۶

۴-۲پیشنهادها ………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۷

۴-۳منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۸

چکیده انگلیسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.