مقاله نوآوری های سهروردی در باب «ملاک نیازمندی معلول به علت»


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نوآوری های سهروردی در باب «ملاک نیازمندی معلول به علت» دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نوآوری های سهروردی در باب «ملاک نیازمندی معلول به علت»  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نوآوری های سهروردی در باب «ملاک نیازمندی معلول به علت»،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نوآوری های سهروردی در باب «ملاک نیازمندی معلول به علت» :

مقاله نوآوری های سهروردی در باب «ملاک نیازمندی معلول به علت» که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در اندیشه دینی از صفحه ۵۳ تا ۶۲ منتشر شده است.
نام: نوآوری های سهروردی در باب «ملاک نیازمندی معلول به علت»
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله امکان ماهوی
مقاله امکان فقری
مقاله سهروردی
مقاله علت
مقاله معلول

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ابن سینا ملاک نیازمندی معلول به علت را امکان ماهوی آن می داند، ولی ملاصدرا با نقد امکان ماهوی، امکان فقری را بر جای آن نشانده، عین ربط بودن موجودات به باری تعالی را نتیجه می گیرد. اما آیا سهروردی نیز همانند ابن سینا، ملاک نیازمندی معلول به علت را امکان ماهوی ماهیات می انگارد یا قبل از ملاصدرا و همانند او، فقر فی نفسه انوار را ملاک نیازشان به علت می داند. در این مقاله، ثابت شده است که سهروردی در مواضع بسیاری از آثار خود، ملاک نیازمندی انوار به علتشان را فقر فی نفسه آن ها می داند. در نظر او، ذات انوار چیزی به جز نور بودن آن ها نیست که همانند اشعات و اشراقاتی از نورالانوار ظهور یافته اند. این عقیده او، دو نتیجه زیر را به دنبال دارد: ۱ عین ربط بودن موجودات به باری تعالی، ۲ توحید افعالی، زیرا وقتی که موجودات در ذاتشان مستقل از علت هستی بخششان نباشند، در فعل خود نیز از او مستقل نخواهند بود، بنابراین فاعل حقیقی عالم خود نورالانوار است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.