بهینه سازی زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بهینه سازی زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز دارای ۱۸۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بهینه سازی زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بهینه سازی زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بهینه سازی زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بهینه سازی زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز :

و پایانی کارشناسی رشته مدیریت

بهینه سازی زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز

چکیده

مدیریت زنجیره تامین، عبارتست از فرایند برنامه ریزی، اجرا و کنترل عملیات مرتبط با زنجیره تامین در بهینه‌ترین حالت ممکن. مدیریت زنجیره تامین دربرگیرنده تمامی جابجایی‌ها و ذخیره مواد اولیه، موجودی در حین کار و محصول تمام شده از نقطه شروع اولیه تا نقطه پایان مصرف می‌باشد.

مدیریت زنجیره تامین یک رویکرد یکپارچه سازی برای برنامه ریزی و کنترل مواد و اطلاعات می‌باشد که از تامین کنندگان تا مشتریان جریان دارد همانگونه که در وظایف مختلف در یک سازمان جریان دارد. مدیریت زنجیره تامین، مدیریت موجودی با تمرکز بر مدیریت عملیات را با آنالیز ارتباطات در سازمانهای صنعتی ارتباط می‌دهد. این رشته در طی سالهای اخیر دارای اهمیت فراوانی شده است. وظیفه مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت و هماهنگ‌سازی جریان‌های مختلف درون آن می‌باشد. یکی از چالش‌های مهم مدیریتی در این زمینه، در رابطه با هماهنگ‌سازی جریان مواد بین چندین سازمان و در درون هر سازمان است. به منظور نیل به این مهم، نیازمند استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزارهایی جهت ردگیری مواد در مسیر طی شده از مبداء به مقصد و ثبت اطلاعات در هر مرحله می‌باشد.

کلمات کلیدی: زنجیره تامین-موجودی-توزیع غیر متمرکز

مقدمه

در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها بیش از این نمى‌توانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این اساس، فعالیت‌هاى نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول، خدمت نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که قبلا همگى در سطح شرکت انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است. مسئله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیت‌ها است. مدیریت زنجیره تامین [۱]پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام مى‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.


بهینه سازی زنجیره تامین با رویکرد موجودی و توزیع غیر متمرکز
فهرست مطالب

فصل اول

کلیات فایل

۱-۱-مقدمه. ۱

۱-۲-بیان مسئله. ۲

۱-۳-اهمیت و ضرورت فایل. ۴

۱-۴-اهداف فایل. ۵

۱-۵-سوالات فایل. ۵

۱-۶-تعاریف نظری فایل. ۵

فصل دوم

ادبیات فایل

۲-طرح کلى یک زنجیره تامین. ۷

۲-۱-فرآیندهاى اصلى. ۷

۲-۲-فازهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین. ۸

۲-۳-انقلاب زنجیره تأمین. ۹

۲-۴-شرکت‌ها نمی‌توانند از مدیریت زنجیره تأمین چشم‌پوشی کنند: ۱۱

۲-۵-مدیریت موجودی کالا. ۱۲

۲-۵-۱-تدارکات. ۱۲

۲-۵-۲-ارسال به موقع کالا. ۱۴

۲-۵-۳-نکات کلیدی که باید آموخت. ۱۵

۲-۵-۴-رقابت پذیری. ۱۵

۲-۵-۵-موضوعات کلیدی. ۱۶

۲-۶-راهبردهایی برای مزیت رقابتی ‍ 17

۲-۶-۱-فرمانهای راهبردی :. ۱۷

۲-۶-۲-انفورماتیک شناختی : چارچوبی نظری برای مدیریت زنجیره عرضه ۱۸

۲-۶-۳-یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت. ۱۸

۲-۶-۴-بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تأمین. ۱۹

۲-۶-۵-چشم انداز مدیریت راهبردی. ۲۱

۲-۶-۶-تمرکز راهبردی : فرایندهای شرکتی. ۲۲

۲-۶-۷-فرایندهای اساسی کسب وکار را یکپارچه سازی کنید. ۲۳

۲-۶-۸-فرایندهای درحال ظهورکسب وکاررایکپارچه کنید. ۲۳

۲-۶-۹-فرایند چند واحدی وچند شرکتی کسب وکار را ادغام نمایید ۲۴

۲-۶-۱۰-ازفناوری اطلاعات برای ارتقای روشهای کاری افراد استفاده کنید.. ۲۴

۲-۷-بینش سازمان های واقعا مولد و بهره ور. ۲۵

۲-۸- سیستم های پشتیبانی کار تیمی. ۲۸

۲-۹-راهبردهایی برای مزیت رقابتی ‍ 30

۲-۹-۱-فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند. ۳۱

۲-۹-۲-ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری ۳۱

۲-۱۰-مدیریت توسعه دانش فرایند. ۳۲

۲-۱۱-مدیریت دانش راهبردی. ۳۳

۲-۱۲-الگوهای اندیشه و عمل. ۳۳

۲-۱۳-فناوری و الگوها. ۳۴

۲-۱۴-انفورماتیک شناختی : چارچوبی نظری برای مدیریت زنجیره عرضه ۳۵

۲-۱۴-۱-انفورماتیک شناختی. ۳۵

۲-۱۴-۲- پشتیبانی فناوری از الگوها : مرور اجمالی. ۳۶

۲-۱۵-فرصتهای راهبردی : خلاصه. ۳۷

۲-۱۵-۱-راهبرد اولیه. ۳۷

۲-۱۵-۲-در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر. ۳۸

۲-۱۵-۳-یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت. ۳۸

۲-۱۶- فرصت برای لجستیک. ۳۹

۲-۱۷-مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری. ۴۰

۲-۱۸-فن‌آورى اطلاعات ومدیریت زنجیره تامین. ۴۰

۲-۱۹-بررسى جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده‌سازى تجارت الکترونیک :. ۴۱

۲-۲۰-موانع پیاده‌سازی SCM :. 42

۲-۲۱-بررسى تکنولوژى تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنى مورد نیاز ۴۲

۲-۲۲-ساختار شبکه تأمین. ۴۳

۲-۲۲-۱-ابعادساختاری شبکه(ساختارافقی وعمودی). ۴۳

۲-۲۲-۲- فرایند‌های شبکه تأمین. ۴۵

۲-۲۲-۳-فرایند مدیریت ارتباطات. ۴۵

۲-۲۲-۴-فرایند مدیریت خدمت. ۴۶

۲-۲۲-۵-فرایند مدیریت موجودی. ۴۶

۲-۲۲-۶-فرایند سفارش ها و نیازمندیها. ۴۶

۲-۲۲-۷-فرایند جریان تولید. ۴۶

۲-۲۲-۸-فرایند تدارکات. ۴۶

۲-۲۲-۹-فرایند توسعه محصول وخرید. ۴۷

۲-۲۲-۱۰-فرایند بازگشت. ۴۷

۲-۲۳-شبکه تأمین یکپارچه چیست. ۴۷

۲-۲۴-مرا حل یکپار چه سازی. ۴۸

۲-۲۵-تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تأمین. ۴۸

۲-۲۶-دسته‌بندی دوازده‌گانه عبارتند از. ۴۸

۲-۲۷-موقعیت مکانی . ۴۹

۲-۲۸-حمل و نقل و لجستیک :. ۴۹

۲-۲۹-موجودی و پیش‌بینی. ۴۹

۲-۳۰-بازاریابی. ۵۰

۲-۳۱-روش VMI 50

۲-۳۲-طبقه بندی موقعیت. ۵۰

۲-۳۳-طراحی محصول و معرفی تولیدات جدید. ۵۰

۲-۳۴-پشتیبانی و خدمات پس از فروش. ۵۱

۲-۳۵-پیمان‌های استراتژیک وخرید کالا از منابع خارج از کشور ۵۱

۲-۳۶-ده مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تأمین. ۵۱

۲-۳۷- تداوم تحویل به موقع محصول. ۵۲

۲-۳۸-به همیاری بیندیشید؛ به روند تقاضا فکر کنید:. ۵۳

۲-۳۹-حفظ کیفیت. ۵۳

۲-۴۰-مدیریت اطلاع‌رسانی. ۵۴

۲-۴۱-مدیریت تحول. ۵۵

۲-۴۲-مراحل لازم برای مدیریت تحولات در یک محیط شبکه تأمین ۵۵

۲-۴۳-تشخیص دادن نقش‌های تازه. ۵۶

۲-۴۴-انتخاب فناوری مناسب. ۵۶

۲-۴۵- از هم اکنون برای شبکه تأمین آینده سازماندهی کنید ۵۷

۲-۴۶-حضور در شبکه اینترنت. ۵۸

۲-۴۷-گذر از زنجیره تأمین به شبکه تأمین. ۵۸

۲-۴۸-سیر تکامل گروه‌های همیار. ۵۹

۲-۴۹-امکان بهبود کیفیت در جبهه IT. 60

۲-۵۰-مدل‌های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل. ۶۰

۲-۵۱-مبارزه باکلاهبرداری در تجارت الکترونیکی. ۶۱

۲-۵۲-حمل و نقل الکترونیکی. ۶۲

۲-۵۳-تدارکات الکترونیکی. ۶۳

۲-۵۴-وضعیت تدارکات الکترونیکی. ۶۳

۲-۵۵-دسترسی الکترونیکی به منابع. ۶۳

۲-۵۶-تهیه الکترونیکی مواد اولیه. ۶۴

۲-۵۷- بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی ۶۶

۱-مواردی از شیوه‌های برتر. ۶۶

۲-تأکید روی آموزش الکترونیکی. ۶۶

۳-خدمات پشتیبانی در موقع ارائه طریق. ۶۶

۴-قرار دادن مدیریت مواد اولیه دراینترنت. ۶۷

۵-سازمان‌دهی، کلید ورود به اینترنت است. ۶۷

۶-افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است. ۶۷

۷-کنفراس اینترنتی. ۶۷

۲-۵۸- مدیریت زنجیره تامین وتقاضا. ۶۸

۲-۵۹-حالت اعتماد. ۷۵

۱-دانش لجستیک. ۷۶

۲-حالت انعطاف پذیری در تولید. ۷۶

MVC3-. 76

۴-توزیع کنندگان لجستیک. ۷۶

فصل سوم

نتیجه گیری

۳-نتیجه گیری. ۷۸

۳-۱-گذر از زنجیره تأمین به شبکه تأمین. ۷۹

۳-۲-سیر تکامل گروه‌های همیار. ۷۹

۳-۳-امکان بهبود کیفیت در جبهه IT. 80

منابع. ۸۶

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.