بررسی رابطه بین عزت نفس و سلامت روان در اضطراب امتحان دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین عزت نفس و سلامت روان در اضطراب امتحان دانشجویان دارای ۱۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین عزت نفس و سلامت روان در اضطراب امتحان دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه بین عزت نفس و سلامت روان در اضطراب امتحان دانشجویان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین عزت نفس و سلامت روان در اضطراب امتحان دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین عزت نفس و سلامت روان در اضطراب امتحان دانشجویان :

کارشناسی در رشته ی روان شناسی عمومی

بررسی رابطه بین عزت نفس و سلامت روان در اضطراب امتحان دانشجویان

مقدمه

یکی از متغیرهایی که می تواند در دانشجویان تأثیر منفی بر عملکرد تحصیلی داشته باشد اضطراب امتحان است اضطراب امتحان در ارزیابی شناختی منفی واکنش های فیزیولوژیکی نامطلوب و افت عملکرد تحصیلی منجر می شود و نقش مضطرب و بازدارنده ای در سلامت روانی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان ایفا می کند (سارسون ، ۱۹۷۵، به نقل از گلپور ۱۳۸۵)

یکی از انواع اضطراب آموزشگاهی که به عنوان یک پدیده متعادل و هم آموزشی رابطه ی تنگاتنگی با عملکرد و پیشرفت تحصیلی کودکان و نوجوانان دارد اضطراب امتحان است این پدیده یکی از متغیرهای شناختی هیجانی بسیار مهم است که به طور جدی توسط ومندلر از سال ۱۹۵۲ شروع شده است (هیل – ۱۹۸۴) ساراسون و مندلر (۱۹۵۲) معتقدند موقعیت امتحان دو نوع سایق را فرا می خواند.

الف)ابتدا سایق های تکلیف محوری برانگیخته می شود که موجب بروز رفتارهایی برای انجام تکلیف می گردد.

ب)دوم سایق های اضطراب آموخته شده است که این سایق ها دو نوع رفتار و پاسخ های مربوط به تکلیف و نامربوط به تکلیف را به وجود می آورد. ۱-پاسخ های مربوط به تکلیف که افراد بر اساس آن می توانند تکلیف و امتحان را به پایان برسانند و اضطراب خود را کاهش دهند. ۲-پاسخ ها و رفتارهای نامربوط به تکلیف که با احساسات و هیجاناتی از درماندگی، واکنش جسمانی شدت یافته، پیش بینی و انتظار تنبیه و توبیخ و … مشخص از جمله متغیرهای تأثیر گذار بر اضطراب امتحان عزت نفس است.

بررسی رابطه بین عزت نفس و سلامت روان در اضطراب امتحان دانشجویان
فهرست مطالب

فصل اول ۸

مقدمه ۹

بیان مسأله ۱۱

اهمیت و ضرورت فایل ۱۲

اهداف فایل ۱۲

فرضیه های فایل ۱۳

تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها ۱۳

اضطراب امتحان ۱۳

عزت نفس ۱۴

سلامت روان ۱۴

تعریف عملیاتی ۱۵

سلامت روانی ۱۵

عزت نفس ۱۵

اضطراب امتحان ۱۵

فصل دوم ۱۶

عزت نفس ۱۷

عزت نفس درقرآن مجید ۱۹

عزت نفس کلی ۲۱

عزت نفس اجتماعی ۲۱

عزت نفس تحصیلی ۲۱

مولفه های اساسی عزت نفس ۲۱

ماهیت عزت نفس ۲۳

نظریات مرتبط با عزت نفس ۲۳

سلامت روان ۲۹

تعریف سلامت روانی ۳۱

تعریف بهداشت روان در فرهنگهای مختلف ۳۳

اصول بهداشت روانی ۳۶

خصوصیات افراد دارای سلامت روانی ۳۷

عوامل موثر در تامین سلامت روان ۴۰

نظریات مرتبط با سلامت روانی ۴۱

نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی ۴۵

تعریف اضطراب امتحان ۴۷

علایم اضطراب امتحان ۴۸

شیوع اضطراب امتحان ۴۸

مؤلفه های اضطراب امتحان ۴۸

مدل ها و نظریه های اضطراب امتحان ۵۰

الف)مدل شناختی ۵۰

ب)فرآیند انتقالی ۵۱

ج)مدل نقض مهارتها ۵۱

د)مدل نقض دوگانه ۵۲

ه)مدل شناختی رفتاری ۵۲

و)مدل پردازش اطلاعات ۵۳

علل و همبسته های اضطراب امتحان ۵۳

الف)عوامل و همبسته های فردی ۵۳

ب)عوامل و همبسته های خانوادگی ۶۲

ج)عوامل و همبسته های آموزشگاهی ۶۶

فایل های انجام شده مربوط به موضوع فایل ۷۱

فایلات داخلی ۷۳

فصل سوم ۸۳

روش فایل ۸۴

جامعه آماری ۸۴

نمونه آماری ۸۴

روش تجزیه و تحلیل داده ها ۸۴

ابزار جمع آوری داده ها ۸۴

فصل چهارم ۹۱

آمار توصیفی ۹۲

بخش دوم آمار استنباطی ۹۸

بحث و نتیجه گیری ۱۰۲

محدودیت ها ۱۰۳

پیشنهادات ۱۰۳

منابع و ضمائم ۱۰۴

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.