بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل دارای ۷۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل :

روانشناسی بالینی

بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل

مقدمه

انگیزش از پر اهمیت ترین پیش نیازهای آموزش و یادگیری است. یادگیری مستلزم صرف وقت، کار، تلاش، پشتکار و سرمایه گذاری توانایی جسمانی و روانی یاد گیرنده است. مجموعه ای از عوامل یا سازه های درونی و بیرونی در برانگیختگی فرد به یادگیری و مشارکت فعال او در فرایند آموزش دخیل هستند. از غریزه، سائق، نیاز و شوق گرفته تا علاقه، کنجکاوی، سبک اسناد، باور کنترل، توانمندی، انتظار، تلاش جهت پیشرفت و تا فشار والدین، فشار همسان همگی می توانند در تعامل پذیری بر نظام انگیزش دانشجویان کار ساز افتند و رفتار آموزشی و یادگیری پیشرفت او را شکل دهند(والبرگ۱۹۸۷).

دیوید مک کلند از محققان برجسته و صاحب نظریه انگیزش پیشرفت است. بنا به نظر اوانجام تکالیف چالش انگیز،موجب پایداری در تکالیف دشوار و کسب موفقیت شغلی می شود و در رقابت با استاندارد عالی از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد (فرانکن ۱۹۸۶).

فایل های اتکنیسون وراینر (۱۹۴۷) نشان داد که یادگیرندگان دارای انگیزش پیشرفت بالا در مقایسه با افراد دارای انگیزش پیشرفت پایین از خود پشتکار و جدیت بیشتری در انجام تکالیف بروز می دهند، در آزمونها و امتحانات عملکرد بهتری دارند، به ویژه هنگامی که فرد مظهر قدرت است و نیاز به مقامی بالاتردارد و بر برتری جویی تأکید ورزد (نقل از فرانکن، ۱۹۹۰).

فایلهای ایساکن (۱۹۹۰) بیانگر آن بوده است که دانشجویان دارای انگیزش پیشرفت بالا در انتخاب درسهای اصلی و نیزدر مشاغل آتی خود،خواهانچالش بیشتری هستند، اما در عین حال در انتخاب گزینه ها و انتخابهای خود واقع بینی را رعایت می کنند. در مقابل دانشجویان دارای انگیزش پیشرفت پایین تمایل دارند که یا درس های کاملاً اصلی بسیار آسان یا درس های دشواری را برگزینند( به نقل از نیگولز، ۱۹۸۳).

فایلهای ورتمننشان داد که انگیزش پیشرفت به همان اندازه که می تواند رفتار مردان را پیش بینی کند یارای پیش بینی رفتار زنانه را ندارد. زنانی که در مقیاس های انگیزش پیشرفت به نمره بالا دست یافته اند اغلب نتوانستند برای خویشتن تصور پایدار توأم با پشتکار از خود نشان دهند (نقل از دِچارمز، ۱۹۸۴).

یافته های فایلی، شواهدی حاکی از تفاوت در اسناد و گرایش های اسنادی میان زن و مرد را ارایه می دهد. با این همه باید افزود که زنان در مقایسه با مردان با احتمال کمتری توفیق و کامیابی خود را به توانایی خویش نسبت می دهند ودر نتیجه از پی توفیق های خویش به خود فرایندگی کمتری دست می یابند(پلت۱۹۸۶).

بررسی رابطه بین تیپ های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل
فهرست مطالب

عنوان. صفحه

مقدمه ۹

بیان مسئله ۱۲

اهمیت و ضرورت فایل ۱۴

اهداف فایل ۱۶

فرضیه فایل ۱۷

تعریف نظری وعملیاتی ۱۸

مقدمه ای بر شخصیت ۲۰

طبقه بندی تیپ های شخصیت ۲۰

طبقه‌بندی کرچهر ۲۰

طبقه پیک نیک ۲۱

طبقه لپتوزوم یا استینک ۲۱

طبقه آتلیتک ۲۲

طبقه‌بندی شلدن ۲۲

طبقه‌بندی شخصیت افراد با توجه به صفات ۲۴

ویژگی های شخصیتی رفتاری تیپA 26

شخصیت Aدر مقابلB 27

شخصیت تیپAوبیماری های جسمی ۲۸

بیماری های وابسته به شخصیت ۳۰

عامل استرس در ایجاد بیماری های وحملات قلبی ۳۲

واکنش پذیری سیستم قلبی عروقی وبیماری ۳۴

سلامت افراد با الگوهای رفتاری آنان چه ارتباطی دارد؟ ۳۵

انگیزه‌ی پیشرفت ۳۷

الگوی اتکینسون ۴۲

نظریه مک کللند ۴۲

ویژگیهای افراد دارای انگیزه پیشرفت ۴۴

پایداری در افراد با انگیزش پیشرفت بالا ۴۵

رفتارهای بازرگانی در افرادی با انگیزش پیشرفت بالا ۴۶

زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت ۴۶

روشهای اندازه گیری انگیزه پیشرفت ۴۷

روش فایل ۵۰

جامعه آماری ۵۰

روش جمع آوری اطلاعات ۵۱

ابزار فایل ۵۱

روش تجزیه و تحلیل داده ها ۵۴

بخش اول :آمار توصیفی ۵۶

بخش دوم : آمار استنباطی ۶۲

بحث و نتیجه گیری ۶۸

محدودیت های فایل ۶۹

پیشنهادات ۷۰

منابع ۷۲

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.