بررسی رابطه بین باورهای مذهبی و سلامت روان با اندیشه پردازی خودکشی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ازاد واحد خمینی شهر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین باورهای مذهبی و سلامت روان با اندیشه پردازی خودکشی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ازاد واحد خمینی شهر دارای ۱۹۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین باورهای مذهبی و سلامت روان با اندیشه پردازی خودکشی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ازاد واحد خمینی شهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه بین باورهای مذهبی و سلامت روان با اندیشه پردازی خودکشی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ازاد واحد خمینی شهر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین باورهای مذهبی و سلامت روان با اندیشه پردازی خودکشی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ازاد واحد خمینی شهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین باورهای مذهبی و سلامت روان با اندیشه پردازی خودکشی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ازاد واحد خمینی شهر :

کارشناسی

بررسی رابطه بین باورهای مذهبی و سلامت روان با اندیشه پردازی خودکشی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ازاد واحد خمینی شهر

در گلستانه دشتهایی چه فراخ کوههایی چه بلند در گلستانه چو بوی علفی می امد

من در این ابادی، پی چیزی میگشتم: پی خوابی شاید، پی نوری ، ریگی، لبخندی.

پشت تبریزی ها ، غفلت پاکی بود؛ که صدایم میزد.

پای نیزارم ماندم، باد می امد، گوش دادم: چه کسی با من، حرف میزد؟

سوسماری می لغزید. راه افتادم. یونجه زاری سر راه، بعد جالیز خیار، بوته های گل رنگ.

و فراموشی خاک. لب ابی ، گیوه ها را کندم ، و نشستم ، پاها در اب:

من چه سبزم امروز. و چه اندازه تنم هشیار است. نکند اندوهی، سر رسد از پس کوه.

چه کسی پشت درختان است؟ هیچ ، میچرد گاوی در گرد. ظهر تابستان است.

سایه ها میدانند، که چه تابستانی است. سایه هایی بی لک، گوشه ای روشن و پاک،

کودکان احساس؛ جاری بازی اینجاست. زندگی خالی نیست:

مهربانی هست، سیب هست ، ایمان هست.

اری، تا شقایق هست، زندگی باید کرد.

این فایل با هدف تعیین رابطه بین باورهای مذهبی و سلامت روان با اندیشه پردازی خودکشی در میان

دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ازاد خمینی شهر صورت گرفت .در فصل اول که کلیات فایل را

شامل میشد به مقدمه ای پرداختیم تا موضوع بیشتر جا بیفتد و در ادامه به بیان مسئله، اهمیت فایل ،

اهداف کلی و جزئی ، فرضیه های فایل و تعاریف نظری و عملیاتی پرداختیم .

فصل دوم که فصلی حجیم از نظر مطالب بود را با اطلاعاتی در مورد بهداشت روانی اغاز کردیم.

معیارها ، تعریف، ویژگی افراد سالم و فایلات انجمن بهداشت روانی را توضیح دادیم تا اینکه به

دیدگاههایی رسیدیم که در مورد بهداشت روانی توضیحات عالمانه ای داده بودند . نقش بیماریهای روانی

و علل و عوامل روانی ای که باعث میشوند افراد دست به خودکشی بزنند را مطرح کردیم.

باورهای دینی مورد بعدی بود که میبایست به ان میپرداختیم . تعریف دین، مذهبی بودن و سلامت روان،

نظریه ها ی روانشناسی دین(نظریات افراد صاحب نظر در زمینه روانشناسی ) و عوامل مختلفی که

روی دینداری تاثیر میگذارند از مباحث مهم این قسمت بودند. پس از ان به دیدگاه دورکیم که صاحبنظر

خودکشی بود پرداختیم. از دیگر مباحثی که اشاره شد : خصوصیات مشترک خودکشی ها، طبقه بندی

خودکشی، رفتارهای قبل از خودکشی، طبقه بندی دورکیم و جامعه شناسان از خودکشی، علل خودکشی،

رویکردهای مختلف، تاثیرات موارد مختلف روی خودکشی و خودکشی در ایین های مختلف و حقوق

ایران. پس از این مطالب سعی کریدم اطلاعاتی در حیطه ی پیشگیری را بیان نماییم.در اینجا فصل دو

به پایان رسید.

بررسی رابطه بین باورهای مذهبی و سلامت روان با اندیشه پردازی خودکشی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ازاد واحد خمینی شهر
فهرست مطالب

عنوان

پیشگفتار…………………………………………………………………………………………..۱

فصل اول: کلیات فایل……………………………………………………………………………۳

مقدمه………………………………………………………………………………………………۴

بیان مسئله………………………………………………………………………………………….۸

اهمیت فایل………………………………………………………………………………………۱۱

اهداف فایل(کلی و جزئی)………………………………………………………………………..۱۲

فرضیه های فایل…………………………………………………………………………………۱۳

تعریف اصطلاحات و واژه ها……………………………………………………………………..۱۴

تعاریف نظری متغیرها…………………………………………………………………………….۱۴

تعریف عملیاتی…………………………………………………………………………………….۱۷

فصل دوم(ادبیات فایل)……………………………………………………………………………۱۹

بهداشت روانی……………………………………………………………………………………..۲۰

معیارهای سلامت روان…………………………………………………………………………….۲۱

تعریف سلامت روان……………………………………………………………………………….۲۲

ویژگی افراد سالم از دیدگاههای مختلف…………………………………………………………….۲۵

فایلات انجمن ملی بهداشت………………………………………………………………………..۲۶

دیدگاه روانپزشکی…………………………………………………………………………………۲۷

دیدگاه روان تحلیلی………………………………………………………………………………..۲۷

دیدگاه رفتارگرایی…………………………………………………………………………………۳۳

دیدگاه انسان گرایی………………………………………………………………………………..۳۴

دیدگاه هستی گرایی………………………………………………………………………………..۳۷

دیدگاه شناختی……………………………………………………………………………………..۳۸

دیدگاه بوم شناسی………………………………………………………………………………….۴۰

بررسی خودکشی در بیماران روانی……………………………………………………………….۴۱

افسردگی…………………………………………………………………………………………..۴۲

اسکیزوفرنیا……………………………………………………………………………………….۴۲

اختلالات شخصیت…………………………………………………………………………………۴۳

اختلالات اضطرابی………………………………………………………………………………..۴۴

صرع………………………………………………………………………………………………۴۴

سوء مصرف مواد………………………………………………………………………………….۴۵

خودکشی و حالات روانپریشی………………………………………………………………………۴۶

خودکشی ناشی از ابتلا به مالیخولیا…………………………………………………………………۴۸

خودکشی مالیخولیایی ناشی از حزن و اندوه…………………………………………………………۴۹

خودکشی ناشی از وسوسه…………………………………………………………………………..۵۰

خودکشی ناشی از انگیزه انی یا غیر ارادی…………………………………………………………۵۰

اندیشه پردازی خودکشی و عمل به مناسک دینی در بیماران افسرده………………………………..۵۳

علل و عوامل گرایش به خودکشی در دگرجنس خواهان……………………………………………۵۴

باورهای دین و مذهب و تعاریف ان……………………………………………………………….۵۵

تعریف دین………………………………………………………………………………………..۵۵

مذهبی بودن و سلامت روان………………………………………………………………………۵۹

نظریه ها و نظریه پردازان در روانشناسی دین……………………………………………………۶۱

ویلیام جیمز………………………………………………………………………………………..۶۱

زیگموند فروید…………………………………………………………………………………….۶۱

کارل یونگ……………………………………………………………………………………….۶۲

گوردون الپورت…………………………………………………………………………………..۶۳

الفورد ادلر………………………………………………………………………………………..۶۵

نظریات الن و اسپیکا……………………………………………………………………………..۶۶

نظریه بیتسن ، شون رادوونتیس…………………………………………………………………..۶۶

عوامل موثر بر دیندار بودن………………………………………………………………………۶۷

عوامل اجتماعی…………………………………………………………………………………..۶۸

عوامل فردی………………………………………………………………………………………۶۹

دیدگاه دورکیم در خودکشی و نقش مذهب………………………………………………………….۷۰

دورکیم،مذهب و تغییر فرهنگی……………………………………………………………………۷۰

تعریف خودکشی…………………………………………………………………………………..۷۳

سابقه ی تاریخی خودکشی…………………………………………………………………………۷۴

مختصری از تاریخچه ی خودکشی ……………………………………………………………….۷۵

چرا خودکشی میکنیم؟……………………………………………………………………………..۷۹

خصوصیات مشترک خودکشی ها…………………………………………………………………۸۱

شیوه های خودکشی……………………………………………………………………………….۸۵

۸۶…………………………………………………………………انواع خودکشی

طبقه بندی دورکیم از خودکشی ……………………………………………………………………۸۶

طبقه بندی جامعه شناسان از خودکشی……………………………………………………………..۹۰

رفتارهای قبل از خودکشی…………………………………………………………………………۹۳

شاخص های مهم رفتاری قبل از خودکشی…………………………………………………………۹۴

مفاهیمی حول محور خودکشی……………………………………………………………………..۹۶

علل و انگیزه های خودکشی………………………………………………………………………۱۰۱

علل خودکشی…………………………………………………………………………………….۱۰۸

تاثیر از دست دادن عزیزان روی خودکشی………………………………………………………۱۱۰

………………………………………………۱۱۰ تاثیر کاهش فعالیت سروتونین مغزی روی خودکشی

تاثیر ژن ها در خودکشی………………………………………………………………………….۱۱۱

زنان و خودکشی………………………………………………………………………………….۱۱۲

بررسی موردی علل خودکشی زنان ایلام…………………………………………………………۱۱۳

مبانی نظری اندیشه خودکشی…………………………………………………………………….۱۱۴

رویکرد روانشناختی……………………………………………………………………………..۱۱۴

رویکرد روانکاوی……………………………………………………………………………….۱۱۵

رویکرد جامعه شناختی…………………………………………………………………………..۱۱۷

رویکرد زیست شناسی……………………………………………………………………………۱۱۹

خودکشی دانشجویان………………………………………………………………………………۱۲۱

مبانی حقوقی و قانونی خودکشی………………………………………………………………….۱۲۱

بحثی تطبیقی راجع به خودکشی…………………………………………………………………..۱۲۱

خودکشی در ایین مسیحیت……………………………………………………………………….۱۲۱

خودکشی در حقوق روم………………………………………………………………………….۱۲۲

خودکشی در حقوق فرانسه……………………………………………………………………….۱۲۲

خودکشی در حقوق کشورهای انگلوساکسون……………………………………………………..۱۲۳

خودکشی در حقوق ایران………………………………………………………………………۱۲۴

خودکشی در قانون جزای ایران……………………………………………………………….۱۲۵

افسانه ها و واقعیتها درباره ی خودکشی……………………………………………………….۱۲۶

استراتژیهای پیشگیری از خودکشی با تمرکر بر محیط های اموزشی………………………….۱۲۹

هشت استراتژی مختلف برای پیشگیری از خودکشی…………………………………………..۱۲۹

مداخلات و حمایت های حرفه ای………………………………………………………………۱۳۱

اصول و پیش شرط های کلی…………………………………………………………………..۱۳۱

خطوط کلی…………………………………………………………………………………….۱۳۳

شیوه های برنامه ریزی قبل از بحران………………………………………………………….۱۳۳

رویکردی به نجات یافتگان از خودکشی………………………………………………………..۱۳۴

کمک به بازماندگان…………………………………………………………………………….۱۳۵

پیشنهاداتی برای کمک به بازماندگان……………………………………………………………۱۳۷

مکان های پرخطر……………………………………………………………………………..۱۳۸

فصل سوم:روش فایل…………………………………………………………………………۱۴۰

مقدمه…………………………………………………………………………………………..۱۴۱

جامعه اماری و نمونه اماری……………………………………………………………………۱۴۲

وسایل و تکنیک های جمع اوری اطلاعات……………………………………………………..۱۴۲

پرسشنامه ی باورهای مذهبی…………………………………………………………………..۱۴۲

پرسشنامه ی سلامت روان……………………………………………………………………..۱۴۳

پرسشنامه ی سنجش افکار خودکشی بک……………………………………………………….۱۴۳

روش فایل……………………………………………………………………………………۱۴۴

محدودیت فایل………………………………………………………………………………..۱۴۴

فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها……………………………………………………………..۱۴۵

یافته های فایل………………………………………………………………………………..۱۴۶

جدول۴-۱:توزیع دانشجویان بر حسب جنسیت………………………………………………….۱۴۶

نتایج جدول ۴-۱ و نمودار ۴-۱………………………………………………………………..۱۴۶

جدول۴-۲: توزیع دانشجویان بر حسب وضعیت تاهل………………………………………….۱۴۷

نتایج جدول ۴-۲ و نمودار ان………………………………………………………………….۱۴۷

جدول ۴-۳: توزیع دانشجویان بر حسب وضعیت اقتصادی…………………………………….۱۴۸

نتایج جدول ۴-۳ و نمودار ان………………………………………………………………….۱۴۸

یافته های مربوط به فرضیه های فایل……………………………………………………….۱۴۹

یافته های مربوط به فرضیه ۱………………………………………………………………..۱۴۹

جدول۴-۴:ضریب همبستگی مربوط به فرضیه ی اول………………………………………..۱۴۹

یافته های مربوط به فرضیه ۲………………………………………………………………..۱۵۰

جدول ۴-۵ :ضریب همبستگی مربوط به فرضیه دوم…………………………………………۱۵۰

یافته های مربوط به فرضیه ۳ ……………………………………………………………….۱۵۰

جدول۴-۶:ضریب همبستگی مربوط به فرضیه سوم………………………………………….۱۵۰

یافته های مربوط به فرضیه ۴……………………………………………………………….۱۵۱

جدول۴-۷:ضریب همبستگی مربوط به فرضیه چهارم……………………………………….۱۵۱

یافته های مربوط به فرضیه ۵……………………………………………………………….۱۵۲

جدول۴-۸: ضریب همبستگی مربوط به فرضیه پنجم………………………………………..۱۵۲

یافته های مربوط به فرضیه ۶………………………………………………………………۱۵۲

جدول۴-۹: ضریب همبستگی مربوط به فرضیه ششم……………………………………….۱۵۲

یافته های مربوط به فرضیه ۷………………………………………………………………۱۵۳

جدول ۴-۱۰:ضرب همبستگی مربوط به فرضیه هفتم……………………………………..۱۵۳

یافته های مربوط به فرضیه ۸…………………………………………………………….۱۵۳

جدول ۴-۱۱:ضریب همبستگی مربوط به فرضیه هشتم……………………………………۱۵۳

یافته های مربوط به فرضیه ۹…………………………………………………………….۱۵۴

جدول ۴-۱۲:ضریب همبستگی مربوط به فرضیه نهم……………………………………..۱۵۴

یافته های مربوط به فرضیه ۱۰……………………………………………………………۱۵۴

جدول ۴-۱۳:ضریب همبستگی مربوط به فرضیه دهم……………………………………..۱۵۴

نمودار ۴-۴ مقایسه میانگین نمره باورهای مذهبی در دانشجویان دختر و پسر……………..۱۵۵

یافته های مربوط به فرضیه ۱۱……………………………………………………………۱۵۶

جدول ۴-۱۴: ضریب همبستگی مربوط به فرضیه یازدهم………………………………….۱۵۶

نمودار ۴-۵:مقایسه میانگین نمره سلامت روان دانشجویان دختر و پسر……………………۱۵۶

یافته های مربوط به فرضیه ۱۲……………………………………………………………۱۵۶

جدول ۴-۱۵: ضریب همبستگی مربوط به فرضیه دوازدهم………………………………..۱۵۷

نمودار ۴-۶: مقایسه میانگین نمره خودکشی در دانشجویان دختر و پسر……………………۱۵۷

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………….۱۵۸

بررسی فرضیات و نتایج یافته ها………………………………………………………….۱۵۹

فرضیه اول: بین باورهای مذهبی و اندیشه پردازی خودکشی دانشجویان دختر و دانشجویان پسر رابطه

ی منفی معناداری وجود دارد…………………………………………………………….۱۵۹

فرضیه دوم: بین باورهای مذهبی و اندیشه پردازی خودکشی دانشجویان دختر رابطه ی منفی معناداری

وجود دارد………………………………………………………………………………..۱۵۹

فرضیه سوم:بین باورهای مذهبی و اندیشه پردازی خودکشی در دانشجویان پسر رابطه ی منفی معناداری

وجود دارد………………………………………………………………………………..۱۶۰

فرضیه چهارم: بین سلامت روان و اندیشه پردازی خودکشی در دانشجویان دختر و پسر رابطه ی منفی

معناداری وجود دارد……………………………………………………………………..۱۶۰

فرضیه پنجم: بین سلامت روان و اندیشه پردازی خودکشی دانشجویان دختر رابطه ی منفی معناداری

وجود دارد……………………………………………………………………………….۱۶۱

فرضیه ششم: بین سلامت روان و اندیشه پردازی خودکشی دانشجویان پسر رابطه ی منفی معناداری

وجود دارد……………………………………………………………………………….۱۶۱

فرضیه هفتم: بین سلامت روان و باورهای مذهبی دانشجویان پسر و دختر رابطه ی مثبت معناداری

وجود دارد……………………………………………………………………………….۱۶۱

فرضیه هشتم: بین سلامت روان و باورهای مذهبی دانشجویان دختر رابطه ی مثبت معناداری

وجود دارد……………………………………………………………………………….۱۶۲

فرضیه نهم: بین سلامت روان و باورهای مذهبی دانشجویان پسر رابطه ی مثبت معناداری

وجود دارد……………………………………………………………………………….۱۶۲

فرضیه دهم: بین باورهای مذهبی دانشجویان دختر و دانشجویان پسر تفاوت معناداری

وجود دارد………………………………………………………………………………۱۶۲

فرضیه یازدهم: بین سلامت روان دانشجویان دختر و دانشجویان پسر تفاوت معناداری وجود

دارد……………………………………………………………………………………۱۶۳

فرضیه دوازدهم: بین اندیشه پردازی خودکشی دانشجویان دختر و دانشجویان پسر تفاوت

معناداری وجود دارد…………………………………………………………………..۱۶۳

محدودیت های فایل………………………………………………………………….۱۶۴

پیشنهادات……………………………………………………………………………..۱۶۵

پیوست(پرسشنامه)…………………………………………………………………….۱۶۸

پرسشنامه باورهای مذهبی…………………………………………………………….۱۶۹

پرسشنامه سلامت روان………………………………………………………………۱۷۲

پرسشنامه اندیشه پردازی خودکشی…………………………………………………..۱۷۳

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………۱۷۷

منابع فارسی…………………………………………………………………………۱۷۸

منابع لاتین…………………………………………………………………………..۱۸۲

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.