بررسی ارتباط هوش هیجانی با استرس و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط هوش هیجانی با استرس و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر دارای ۹۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط هوش هیجانی با استرس و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی ارتباط هوش هیجانی با استرس و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط هوش هیجانی با استرس و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط هوش هیجانی با استرس و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر :

کارشناسی روانشناسی بالینی

بررسی ارتباط هوش هیجانی با استرس و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان

چکیده :

هدف از فایل حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی و استرس و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان می باشد ۳۵ دانشجوی دختر و پسردانشگاه آزاد واحد پارس آباد مغان که به صورت تصادفی چند مرحله ای خوشه ای پرسشنامه هوش هیجانی (بار اون) و پرسشنامه ـ (فشار زاهای روانی) را تکمیل نمودند برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون جهت مشخص کردن رابطه بین هوش هیجانی و استرس و پیشرفت تحصیلی استفاده شد نتایج حاکی از آن است سطح معنی داریدر فرضیه اول و دوم به ترتیب که بالاتر از ۰۵/۰ و نزدیک ۱ است و ضریب همبستگی پیرسون (۰۱۶/0r= ) و (۰۴۰/۰-r= ) قرار دارد که نشان دهنده این بود بین استرس و پیشرفت تحصیلی پاسخ دهندگان رابطه معنی داری وجود ندارد.

فرضیه سوم فایل نشان داد که با توجه به سطح معنی داری جدول که بالاتر از ۰۵/۰ و نزدیک ۱ قرار دارد و باتوجه به این که ضریب همبستگی پیرسون در سطح (۰۹۳/0r= ) قرار دارد می توان بیان کرد که با ۹۵ درصد اطمینان بین هوش هیجانی و استرس پاسخ دهندگان رابطه معنی داری وجود ندارد.

مقدمه

دانشمندان در پی مطالعات فراوان مجموعه شایستگی هایی دست یافتند. که آن را در قالب مفهومی بنام هوش هیجانی معرفی کردند این شایستگی به همراه توانمندی های در حد متوسط IQ میتواند تا حد زیادی موفقیت در زمینه های مختلف زندگی را پیش بینی کند هوش هیجانی به عنوان یک مفهوم جدید در روان شناسی حاصل در هم تنیدگی دو ذهن هیجانی و عقلانی است هوش هیجانی رابطه متقابل عقل و احساس است هوش هیجانی عبارتست از اینکه فرد به چه میزان از هیجانها، عواطف، احساسات خود آگاهی دارد و چگونه آنها را کنترل کنید. واژه هوش هیجانی نخستین بار توسط دکتر پیترسالوی در سال ۱۹۹۰ از دانشگاه یل و دکتر جان مایر از دانشگاه نیو همیشایر مطرح شده با این حال از نظر مفهومی نه اصطلاحی ریشه آن به هوش اجتماعی باز میگردد که در سال ۱۹۲۰ از سوی ثرندایک مطرح شد، هوش هیجانی ثرندایک به توانایی فهم و مدیریت مردم و عاقلانه عمل کردن در روابط انسانی اطلاق میشود. بارآن هوش هیجانی را دسته ای از مهارتها، استعدادها و تواناییهای غیر شناختی میداند که توانایی موفقیت فرد را در مقابله با فشار زاها افزایش میدهد.

همچنین گلمن اظهار میدارد که هوش شناختی در بهترین شرایط تنها ۲۰ درصد موفقیت فرد را شامل میشود و ۸۰ درصد بقیه در گروه مهارتهایی است که هوش هیجانی را تشکیل میدهد یعنی افراد دارای هوش عمومی متوسط و هوش هیجانی بالا موفقتر هستند پس میتوان گفت که هوش هیجانی پیش بینی کننده موفقیت افراد در زندگی و نحوه برخورد مناسب با مشکلات از جمله استرس است.

بررسی ارتباط هوش هیجانی با استرس و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر
فهرست مطالب

عناوین صفحات

چکیده

فصل اول- کلیات فایل ۱

مقدمه ۱

بیان مسئله ۴

ضرورت و اهمیت فایل ۶

اهداف فایل ۷

فرضیه های فایل ۷

تعاریف نظری وعملیاتی متغیرها ۸

پیشرفت تحصیلی: ۸

فصل دوم- ادبیات و پیشینه فایل ۹

تعاریف مفهومی ۱۰

هوش هیجانی : ۱۳

مفهوم هوش هیجانی از دیدگاه بار- اون ۱۵

کفایت هیجانی: ۲۰

هوش هیجانی و موفقیت شغلی: ۲۳

هوش چیست؟ ۲۵

نقش هیجانها در هوش : ۲۷

تنظیم و کنترل هیجانها: ۲۷

تنظیم هیجانهای خود: ۲۸

چگونه هیجانهای خود را تنظیم می کنید؟ ۲۸

تنظیم هیجانهای دیگران : ۲۹

هوش هیجانی دو نظریه : ۳۰

مفهوم کلی استرس : ۳۳

نظریه کاریوکلازیک مربوط به داستین : ۳۳

دانشمندان پاسخ به استرس را در سه مرحله ای که اتفاق می افتد شرح داده اند : ۳۵

عوامل استرس زا : ۳۷

علائم بارز استرس ۳۷

انواع استرس ۳۷

مقابله با استرس ۳۸

علائم بارز استرس ۳۸

مهارت مقابله با استرس : ۴۰

گفتگوی درونی مثبت: ۴۰

مقابله مسأله مدار: ۴۱

توصیه های مهم برای رسیدن به آرامش درونی: ۴۲

موفقیت تحصیلی : ۴۲

پیشینه فایل ۴۴

فایلهای خارج از کشور ۴۴

فایلهای داخل کشور ۴۵

فصل سوم-روش فایل ۴۷

روش فایل : ۴۷

روش فایل: ۴۸

جامعه آماری : ۴۸

حجم نمونه : ۴۹

ابزار فایل : ۴۹

پرسشنامه آزمون هوش هیجانی بار ـ اُن : ۴۹

مقیاس فشارزاهای روانی دانشجویان ۵۱

فصل چهارم-تجزیه و تحلیل اطلاعات ۵۲

مـقدمه ۵۳

۴.۱.۱. جنسیت: ۵۳

جدول شماره ۴.۱: کدگذاری داده های سئوالات جمعیت شناختی- جنسیت ۵۳

جدول شماره ۴.۲: داده های توصیفی به تفکیک جنسیت ۵۳

وضعیت تأهل: ۵۴

جدول شماره ۴.۳: کدگذاری داده های سئوالات وضعیت تأهل ۵۴

جدول شماره ۴.۴: داده های توصیفی به تفکیک مجرد و متأهل ۵۵

۴.۱.۳. سن: ۵۶

جدول شماره ۴.۵: داده های توصیفی سن پاسخ دهندگان ۵۶

۴.۱.۴. رشته تحصیلی: ۵۸

جدول شماره ۴.۶: داده های توصیفی رشته تحصیلی پاسخ دهندگان ۵۸

۴.۱.۵. ترم تحصیلی: ۶۰

جدول شماره ۴.۷: داده های توصیفی ترم تحصیلی پاسخ دهندگان ۶۰

۴.۱.۶. مدرک تحصیلی: ۶۱

جدول شماره ۴.۸: داده های توصیفی مدرک تحصیلی پاسخ دهندگان ۶۱

۴.۱.۷. معدل: ۶۳

جدول شماره ۴.۹: داده های توصیفی معدل پاسخ دهندگان ۶۳

فرضیه۱: بین استرس و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد. ۶۴

فرضیه ۲: بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد. ۶۵

فرضیه ۳: بین هوش هیجانی و استرس دانشجویان رابطه وجود دارد. ۶۶

فصل پنجم- نتیجه گیری،پیشنهادات و محدودیت های فایلی ۶۷

بحث و نتیجه گیری ۶۸

پیشنهادات ۶۹

محدودیتها ۶۹

منابع ۷۰

ضمائم و پیوست ها ۷۱

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.