شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه
توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد
شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه دارای ۲۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پی دی اف شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه :
شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه
در ۲۳۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
چکیده
هدف اصلی این فایل شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه میباشد و فایل حاضر با هدف تعیین ملاکهای تشخیص کودکان پیشدبستانی مشکوک به تواناییهای ویژه یادگیری انجام پذیرفت که برای این منظور از پرسشنامه محقق ساخته که شامل ۶۵ سؤال در زمینههای فعالیتهای حرکتی ، گفتاری ، ادراکی ، ویژگیهای عاطفی و روانی بود استفاده شده است.
برای این منظور گروه نمونهای به حجم ۱۰۰ نفر (۵۰ نفر کودک عادی و ۵۰ نفر کودک L.D) دختر و پسر که در مقطع ابتدایی شهر تهران مشغول به تحصیل بوده، با روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای انتخاب شدند. نتایج نشانگر آن بود که از نظر فراوانی و درصد، کودکان مبتلا به اختلال یادگیری نسبت به کودکان عادی دیرتر از سن طبیعی به تواناییهایی در زمینه رشد میرسند امّا بر اساس آزمون آماری x2 این تفاوت فقط در مورد تشخیص رنگها معنادار بود.
و همچنین از نظر فراوانی، ویژگیهای رفتاری، در بین کودکان عادی و L.D تفاوت وجود داشت بطوریکه کودکان L.D بیش از کودکان عادی ویژگیهای رفتاری فوق را نشان دادند امّا با محاسبه آزمون x2 ملاحظه شد این تفاوتها فقط در مورد عدم سرعت انجام کارها معنادار بود.
شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه
فهرست مطالب
چکیده
فصـل اول :
کلیات فایل
مقدمه :
بیان مسئله :
اهمیت فایل :
هدف فایل :
فرضیههای فایل :
تعریف مفاهیم :
کودکان دارای اختلالات یادگیری:
تعریف عملیاتی :
ناتوانی یادگیری:
تعریف عملیاتی :
کودک پیشدبستانی :
فصــل دوم
اختلالات یادگیری:
تعاریف اختلالات یادگیری
۱- اختلال یادگیری به خاطر اختلال در کارکرد عصبی و آسیب مغزی ؛
۲- اختلال یادگیری به مثابه نمونه کلی رشد ناهمطراز:
۳- اختلال یادگیری به مثابه اختلال در قوای ذهنی مربوط به یادگیری :
۴- اختلال یادگیری به مثابه اختلاف بین توان بالقوه قابلیت ارتقاء فردک
۶- اختلال یادگیری در ارتباط با مغز و کودکان استثنائی :
مبهم بودن ماهین اصلاح (اختلالات روانشناختی)
تعاریف مختلف نارسائیهای ویژه در یادگیری:
طبقهبندی ویژگیهای کودان با اختلال یادگیری :
اختلال توجه:
اختلال یادگیری تحصیلی :
بررسی نظریههای پیشین اختلالات یادگیری :
نظریههای مربوط به اختلال یادگیری :
۱- نظریههای دیداری ـ حرکتی
۲- نظریههای کوتاهی دامنه توجه :
۳- تئوری غلبه طرفی مغز:
۴- نظریه ضایعات ضعیف مغز:
۵- نظریه تأخیر در رشد:
شیوع اختلال یادگیری :
سبب شناسی :
۲. عوامل ژنتیکی :
۳. عوامل درونی :
۴. عوامل محیطی :
۵. عوامل آموزشی :
رشد شناختی :
هوش و پیشرفت:
سازگاری اجتماعی :
نابهنجاریهای محیط، عقبماندگی ذهنی، و یا پریشانیهای عاطفی:
آشفتگیهای عاطفی دوران کودکی :
ویژگیهای شخصیتی و رفتاری کودکان دارای اختلالات یادگیری:
مشکلات تشخیصی و رفتاری کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری :
اولیاء دانشآموزان ناتوان در یادگیری
نارسائیهای ویژه در یادگیری و بزهکاری
راهبردهای رویاروی در کودکان با نیازهای ویژه :
۱. کودکان با محدودیت شناختی:
۲. کودکان با مشکلات رفتاری و هیجانی شدید:
۳. کودکان با نقص جسمی:
مشکل تعریف :
دقت انتخابی :
بیش جنبی و حواسپرتی:
ارزشیابی رفتاری:
ترکیب حسی ، حرکتی
رشد و تکامل حرکتی:
اصول رشد تکامل حرکتی :
رابطه هوش با مهارتهای ادراکی :
اصول مهارتهای حرکتی
ادراک و فرایند ادراکی ـ حرکتی :
رفتار حرکتی :
سالهای کودکی : زبان و رشدشناختی (زبان و ارتباط)
مشکلات زبان گفتاری :
تاریخچه نقص توجه همراه با بیش فعالی (ADHD)
اختلال بیش فعالی ـ نقص در توجه
عوامل روانی ـ اجتماعی
ملاکهای تشخیص برای اختلال بیش فعالی ـ نقص در توجه
بیش فعالی :
تکانشگری:
علل افت تحصیلی
کاستی توجه در کودکان پرجنب و جوش
اختلال بیش فعالی با نقص توجه :
ناتوانیهای سرعت ادراکی :
دقت و توجه درکودکان دارای ناتوانائیهای یادگیری:
تشخیص درمان ناتوانائیهای یادگیری :
– ارتباط با فاصلهای بین اشکال و الگوها.
درمانهای آموزشی
۱- آموزش وظیفهای یا مهارتی :
۲- آموزش توانایی و یا فرآیندی:
۳. آموزش فرایندی ـ وظیفهای :
۴. شیوههای درمان رفتاری و شناختی:
فایلهای انجام شده در خارج از ایران :
تاریخچه آموزشی و توان بخشی دانشآموزان مبتلا به ناتوانائیهای یادگیری در ایران
فایل انجام شده در ایران :
نارسایی در یادگیری:
روش فایل
فصــل سوم
طرح فایل :
جامعه آماری
نمونه روش نمونهگیری
ابزار اندازهگیری فایل :
روش اجرا:
روش تحلیل آماری دادهها:
فصــل پنجم
بحث و نتیجهگیری
محدودیتهای فایل:
پیشنهادها :
شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه
فهرست منابع فارسی
Refevences
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.