تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران دارای ۸۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران :

دانلود پایانی

تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران

این با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

چکیده

تجارت الکترونیک یک مفهوم جدید نیست و استفاده از فناوریهای الکترونیکی در انجام امور بازرگانی و تجاری به سالها قبل باز می گردد .یک عقیده این است که اولین داد و ستدی که توسط تلفن و یا فاکس انجام گرفت ، اولین داد و ستد به شکل تجارت الکترونیکی بوده است. اما تجارت الکترونیک به شیوه امروزی در دهه ۶۰ میلادی و بر مبنای « مبادله الکترونیک داده ها » ، یعنی تبادل الکترونیک اسناد استاندارد شده از یک رایانه به رایانه دیگر ، شکل گرفت. مبادله الکترونیک اطلاعات زمینه انتقال الکترونیکی اسناد تجاری را برای شرکت ها فراهم نمود .

با توجه به رشد روز افزون شبکه اینترنت و قابل دسترسی بودن برای همگان تجارت الکترونیک در کشور رو به رشد می باشد . این مسئله باعث ایجاد تغییرات عمده‌ای در شکل پول و سیستم‌های انتقال منابع در عرصه بانکداری گردیده است .

در این فایل بر آن شدیم تا ضمن بررسی مختصر مفاهیم تجارت الکترونیک ، بانکداری الکترونیکی و بسترهای آن ، به بررسی مزایا و معایب بانکداری الکترونیک و بررسی تهدید ها و فرصت های تجارت الکترونیک در ایران و همچنین بررسی اصول مدیریت ریسک برای بانکداری الکترونیک در قالب ۴ فصل به شرح زیر بپردازیم.

فصل اول: شامل کلیات و مفاهیم فایل بوده و به بررسی مفاهیم و بیان مسئله تجارت الکترونیک می پردازد.

فصل دوم: با عنوان مبانی تجارت الکترونیک بوده که به بیان ساختار تجارت الکترونیک، مزایا و معایب و کاربردهای آن می پردازد

فصل سوم: نیز به بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران و فرصت ها و تهدید های آن می پردازد.

فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات که از مجموع مطالب ذکر شده نتیجه گیری به عمل آمده است.

و در پایان نیز منابع مورد استفاده در فایل بیان شده است.

کلید واژه:

تجارت الکترونیک

بانکداری الکترونیک

بانکداری اینترنتی

تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران
فهرست

فصل اول: کلیات فایل

۱-۱- مقدمه ۱

۱-۲- تاریخچه تجارت الکترونیک ۲

۱-۳- سرآغاز تحول تجارت الکترونیک ۵

۱-۴- تعاریف تجارت الکترونیک ۶

۱-۵- تفاوت کسب و کار الکترونیک با تجارت الکترونیک: ۸

۱-۶- تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات ۹

۱-۷- تجارت الکترونیکی دربرابر تجارت سنتی ۱۱

فصل دوم: مبانی و ساختار تجارت الکترونیک

۲-۱- مقدمه ۱۴

۲-۲- اجزای مبادله الکترونیکی ۱۴

۲-۳- استانداردهای مبادله الکترونیکی داده ها ۱۴

۲-۴- ساختار تشکیلاتى EDI 16

۲-۵- نرم افزار الکترونیکی ۱۷

۲-۶- شبکه های طرف قرارداد ۱۸

۲-۷- مبادلات الکترونیک ۱۸

۲-۷-۱- انواع مبادله الکترونیک داده ها ۱۸

۲-۷-۲- فناوریهای مرتبط با مبادلـه الکترونیک داده ها ۱۸

۲-۷-۳- تجارت الکترونیک و مبادلـه الکترونیک داده ها ۱۹

۲-۷-۴- محدودیتهای اجرای مبادله الکترونیک داده ها ۲۲

۲-۸- طبقه بندی تجارت الکترونیک از دیدگاههای متفاوت ۲۳

۲-۸-۱- از منظر ماهیت تبادلات ۲۳

۲-۸-۲- با توجه به ماهیت برنامه های کاربردی : ۲۶

۲-۹- محدودیتها و موانع تجارت الکترونیکی ۲۷

۲-۹-۱- محدودیت های فنی ۲۷

۲-۹-۲- محدودیت های غیر فنی ۲۷

۲-۱۰- انواع بازارهای الکترونیکی: از فروشگاه ها تا پورتال ها ۲۸

۲-۱۱- انواع فروشگاه و مراکز خرید : ۲۸

۲-۱۲- بازارهای الکترونیکی B2B 29

۲-۱۳- پورتال ها ۲۹

۲-۱۴-کاتالوگ های الکترونیکی ۳۰

۲-۱۵- مروری بر خرده فروشی الکترونیکی ۳۰

۲-۱۵-۱-خصوصیات خرده فروشی الکترونیکی موفق ۳۱

۲-۱۵-۲-طبقه بندی خرده فروشی الکترونیکی بر اساس کانال های توزیع ۳۱

۲-۱۶- دو دسته مراکز خرید الکترونیکی ۳۲

۲-۱۷- انواع روش های ارائه خدمات به مشتری در اینترنت ۳۲

۲-۱۸- ابزارهای ارائه خدمات به مشتری در اینترنت ۳۳

۲-۱۹- استراتژی های بازاریابی خرید الکترونیکی ۳۴

۲-۲۰- استراتژی تجارت الکترونیک ۳۴

۲-۲۱- فرایند برنامه ریزی استراتژیک تجارت الکترونیکی ۳۵

۲-۲۲- عوامل موثر بر بکارگیری استراتژی تجارت الکترونیک ۳۶

فصل سوم: بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران و فرصت ها و تهدیدهای آن

۳-۱- تجارت الکترونیک و بانک (بانکداری الکترونیکی) ۳۸

۳-۲- تاریخچه پیدایش بانکداری الکترونیکی: ۳۸

۳-۳- محصولات و خدمات بانکداری الکترونیک ۳۹

۳-۴- تفاوت بانکداری الکترونیکی و بانکداری سنتی: ۴۱

۳-۵- مزایای بانکداری الکترونیک: ۴۲

۳-۶- سابقه تاریخی شکل گیری بانکداری الکترونیک در ایران: ۴۲

۳-۷- بررسی بانکداری الکترونیکی در ایران: ۴۳

۳-۸- آشنایی با نظام‌های پرداخت ۵۰

۳-۹- مشکلات و موانع گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران: ۵۱

۳-۹-۱- جنبه داخلی: ۵۱

۳-۹-۲- جنبه های خارجی: ۵۶

۳-۱۰- منابع توسعه و گسترش بانکداری الکترونیک در ایران: ۵۷

۳-۱۱- عملکرد ضعیف بانکهای بزرگ کشور در ساتنا ۵۹

۳-۱۲- بررسی وضعیت سطح کیفی دستگاههای خروجی در ایران ۵۹

۳-۱۳- فاصله بانکداری الکترونیک ایران در سطح بین المللی ۶۱

۳-۱۴- بررسی تأثیرات بانکداری الکترونیک بر توسعه نظام بانکی ۶۳

۳-۱۵- بسترهای بانکداری الکترونیکی ۶۶

۳-۱۵-۱- بسترهای نرم افزاری ۶۶

۳-۱۵-۲- بسترهای سخت افزاری ۶۷

۳-۱۵-۳- بسترهای مخابراتی ۶۹

۳-۱۵-۴- بسترهای حقوقی ۶۹

۳-۱۶- مزایای بانک های اینترنتی ۷۰

۳-۱۷- معایب بانک های اینترنتی ۷۱

۳-۱۸- اصول مدیریت ریسک برای بانکداری الکترونیک ۷۲

فصل چهارم: نتیجه گیری

۴-۱- مقدمه ۷۶

۴-۲- نتیجه گیری : ۷۷

۴-۳- توصیه ها و پیشنهادهایی جهت پیاده سازی بانکداری الکترونیک در کشور: ۷۷

منابع ۷۹

تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران
فهرست جداول

جدول ۱-۱- سه نسل تکامل تجارت الکترونیک از دیدگاه پالک (Paulk ) 4

جدول ۳-۱- مقایسه ویژگی های بانکداری الکترونیکی و سنتی ۴۱

جدول ۳-۱- تعداد پیام های ارسالی ایران از طریق ۴۸

تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران
فهرست تصاویر

تصویر ۱-۱- تجارت الکترونیک ۸

تصویر ۱-۲- نگاه تاریخی به حکومت و شهروند ۹

تصویر ۱-۳- کنترل کامل شهروند (قبل از جنگ جهانی دوم) ۹

تصویر ۱-۴- امکان انتخاب حکومت برای شهروند (پس از جنگ جهانی دوم) ۱۰

تصویر ۱-۵- شهروند و حکومت مجازی (جامعه شبکه ای) ۱۰

تصویر ۲-۱- جایگاه کمیته‌ها و گروه‌هاى کارى و شوراهاى منطقه‌اى ۱۶

تصویر ۲-۲- ملاحظات حضور ۳۴

تصویر ۳-۱- نحوه اتصال سازمانهای مختلف به مرکز شتاب ۴۷

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.