تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران
توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد
تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران دارای ۸۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پی دی اف تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران :
دانلود پایانی
تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها وتهدیدهای آن در ایران
این با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.
چکیده
تجارت الکترونیک یک مفهوم جدید نیست و استفاده از فناوریهای الکترونیکی در انجام امور بازرگانی و تجاری به سالها قبل باز می گردد .یک عقیده این است که اولین داد و ستدی که توسط تلفن و یا فاکس انجام گرفت ، اولین داد و ستد به شکل تجارت الکترونیکی بوده است. اما تجارت الکترونیک به شیوه امروزی در دهه ۶۰ میلادی و بر مبنای « مبادله الکترونیک داده ها » ، یعنی تبادل الکترونیک اسناد استاندارد شده از یک رایانه به رایانه دیگر ، شکل گرفت. مبادله الکترونیک اطلاعات زمینه انتقال الکترونیکی اسناد تجاری را برای شرکت ها فراهم نمود .
با توجه به رشد روز افزون شبکه اینترنت و قابل دسترسی بودن برای همگان تجارت الکترونیک در کشور رو به رشد می باشد . این مسئله باعث ایجاد تغییرات عمدهای در شکل پول و سیستمهای انتقال منابع در عرصه بانکداری گردیده است .
در این فایل بر آن شدیم تا ضمن بررسی مختصر مفاهیم تجارت الکترونیک ، بانکداری الکترونیکی و بسترهای آن ، به بررسی مزایا و معایب بانکداری الکترونیک و بررسی تهدید ها و فرصت های تجارت الکترونیک در ایران و همچنین بررسی اصول مدیریت ریسک برای بانکداری الکترونیک در قالب ۴ فصل به شرح زیر بپردازیم.
فصل اول: شامل کلیات و مفاهیم فایل بوده و به بررسی مفاهیم و بیان مسئله تجارت الکترونیک می پردازد.
فصل دوم: با عنوان مبانی تجارت الکترونیک بوده که به بیان ساختار تجارت الکترونیک، مزایا و معایب و کاربردهای آن می پردازد
فصل سوم: نیز به بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران و فرصت ها و تهدید های آن می پردازد.
فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات که از مجموع مطالب ذکر شده نتیجه گیری به عمل آمده است.
و در پایان نیز منابع مورد استفاده در فایل بیان شده است.
کلید واژه:
تجارت الکترونیک
بانکداری الکترونیک
بانکداری اینترنتی
تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران
فهرست
فصل اول: کلیات فایل
۱-۱- مقدمه ۱
۱-۲- تاریخچه تجارت الکترونیک ۲
۱-۳- سرآغاز تحول تجارت الکترونیک ۵
۱-۴- تعاریف تجارت الکترونیک ۶
۱-۵- تفاوت کسب و کار الکترونیک با تجارت الکترونیک: ۸
۱-۶- تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات ۹
۱-۷- تجارت الکترونیکی دربرابر تجارت سنتی ۱۱
فصل دوم: مبانی و ساختار تجارت الکترونیک
۲-۱- مقدمه ۱۴
۲-۲- اجزای مبادله الکترونیکی ۱۴
۲-۳- استانداردهای مبادله الکترونیکی داده ها ۱۴
۲-۴- ساختار تشکیلاتى EDI 16
۲-۵- نرم افزار الکترونیکی ۱۷
۲-۶- شبکه های طرف قرارداد ۱۸
۲-۷- مبادلات الکترونیک ۱۸
۲-۷-۱- انواع مبادله الکترونیک داده ها ۱۸
۲-۷-۲- فناوریهای مرتبط با مبادلـه الکترونیک داده ها ۱۸
۲-۷-۳- تجارت الکترونیک و مبادلـه الکترونیک داده ها ۱۹
۲-۷-۴- محدودیتهای اجرای مبادله الکترونیک داده ها ۲۲
۲-۸- طبقه بندی تجارت الکترونیک از دیدگاههای متفاوت ۲۳
۲-۸-۱- از منظر ماهیت تبادلات ۲۳
۲-۸-۲- با توجه به ماهیت برنامه های کاربردی : ۲۶
۲-۹- محدودیتها و موانع تجارت الکترونیکی ۲۷
۲-۹-۱- محدودیت های فنی ۲۷
۲-۹-۲- محدودیت های غیر فنی ۲۷
۲-۱۰- انواع بازارهای الکترونیکی: از فروشگاه ها تا پورتال ها ۲۸
۲-۱۱- انواع فروشگاه و مراکز خرید : ۲۸
۲-۱۲- بازارهای الکترونیکی B2B 29
۲-۱۳- پورتال ها ۲۹
۲-۱۴-کاتالوگ های الکترونیکی ۳۰
۲-۱۵- مروری بر خرده فروشی الکترونیکی ۳۰
۲-۱۵-۱-خصوصیات خرده فروشی الکترونیکی موفق ۳۱
۲-۱۵-۲-طبقه بندی خرده فروشی الکترونیکی بر اساس کانال های توزیع ۳۱
۲-۱۶- دو دسته مراکز خرید الکترونیکی ۳۲
۲-۱۷- انواع روش های ارائه خدمات به مشتری در اینترنت ۳۲
۲-۱۸- ابزارهای ارائه خدمات به مشتری در اینترنت ۳۳
۲-۱۹- استراتژی های بازاریابی خرید الکترونیکی ۳۴
۲-۲۰- استراتژی تجارت الکترونیک ۳۴
۲-۲۱- فرایند برنامه ریزی استراتژیک تجارت الکترونیکی ۳۵
۲-۲۲- عوامل موثر بر بکارگیری استراتژی تجارت الکترونیک ۳۶
فصل سوم: بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران و فرصت ها و تهدیدهای آن
۳-۱- تجارت الکترونیک و بانک (بانکداری الکترونیکی) ۳۸
۳-۲- تاریخچه پیدایش بانکداری الکترونیکی: ۳۸
۳-۳- محصولات و خدمات بانکداری الکترونیک ۳۹
۳-۴- تفاوت بانکداری الکترونیکی و بانکداری سنتی: ۴۱
۳-۵- مزایای بانکداری الکترونیک: ۴۲
۳-۶- سابقه تاریخی شکل گیری بانکداری الکترونیک در ایران: ۴۲
۳-۷- بررسی بانکداری الکترونیکی در ایران: ۴۳
۳-۸- آشنایی با نظامهای پرداخت ۵۰
۳-۹- مشکلات و موانع گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران: ۵۱
۳-۹-۱- جنبه داخلی: ۵۱
۳-۹-۲- جنبه های خارجی: ۵۶
۳-۱۰- منابع توسعه و گسترش بانکداری الکترونیک در ایران: ۵۷
۳-۱۱- عملکرد ضعیف بانکهای بزرگ کشور در ساتنا ۵۹
۳-۱۲- بررسی وضعیت سطح کیفی دستگاههای خروجی در ایران ۵۹
۳-۱۳- فاصله بانکداری الکترونیک ایران در سطح بین المللی ۶۱
۳-۱۴- بررسی تأثیرات بانکداری الکترونیک بر توسعه نظام بانکی ۶۳
۳-۱۵- بسترهای بانکداری الکترونیکی ۶۶
۳-۱۵-۱- بسترهای نرم افزاری ۶۶
۳-۱۵-۲- بسترهای سخت افزاری ۶۷
۳-۱۵-۳- بسترهای مخابراتی ۶۹
۳-۱۵-۴- بسترهای حقوقی ۶۹
۳-۱۶- مزایای بانک های اینترنتی ۷۰
۳-۱۷- معایب بانک های اینترنتی ۷۱
۳-۱۸- اصول مدیریت ریسک برای بانکداری الکترونیک ۷۲
فصل چهارم: نتیجه گیری
۴-۱- مقدمه ۷۶
۴-۲- نتیجه گیری : ۷۷
۴-۳- توصیه ها و پیشنهادهایی جهت پیاده سازی بانکداری الکترونیک در کشور: ۷۷
منابع ۷۹
تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران
فهرست جداول
جدول ۱-۱- سه نسل تکامل تجارت الکترونیک از دیدگاه پالک (Paulk ) 4
جدول ۳-۱- مقایسه ویژگی های بانکداری الکترونیکی و سنتی ۴۱
جدول ۳-۱- تعداد پیام های ارسالی ایران از طریق ۴۸
تجارت الکترونیک و بررسی فرصت ها و تهدیدهای آن در ایران
فهرست تصاویر
تصویر ۱-۱- تجارت الکترونیک ۸
تصویر ۱-۲- نگاه تاریخی به حکومت و شهروند ۹
تصویر ۱-۳- کنترل کامل شهروند (قبل از جنگ جهانی دوم) ۹
تصویر ۱-۴- امکان انتخاب حکومت برای شهروند (پس از جنگ جهانی دوم) ۱۰
تصویر ۱-۵- شهروند و حکومت مجازی (جامعه شبکه ای) ۱۰
تصویر ۲-۱- جایگاه کمیتهها و گروههاى کارى و شوراهاى منطقهاى ۱۶
تصویر ۲-۲- ملاحظات حضور ۳۴
تصویر ۳-۱- نحوه اتصال سازمانهای مختلف به مرکز شتاب ۴۷
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.