مقاله رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی :

مقاله رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۹ در تازه های علوم شناختی از صفحه ۶۰ تا ۶۸ منتشر شده است.
نام: رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی
این مقاله دارای ۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فراشناخت
مقاله استعاره خود
مقاله استعاره زندگی
مقاله خود- نظم بخشی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف: تعیین رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی دانش آموزان.
روش: این پژوهش از نوع همبستگی است، و در آن ابتدا ۱۵۰ دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و پرسشنامه های حالت فراشناختی اوینل و عابدی، خود- نظم بخشی پنیتریچ و دی گروت و آزمون افتراق معنایی آزگود را تکمیل کردند. برای تحلیل داده های مربوط به ۱۳۹ دانش آموز ( ۶۴ پسر، ۷۵ دختر) از روش تحلیل رگرسیون چند متغیری و تحلیل واریانس چندمتغیری یک راهه استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که بین فراشناخت و استعاره زندگی با خود- نظم بخشی رابطه مثبت وجود دارد و این رابطه در حدود ۶۴ درصد از واریانس خود- نظم بخشی را پیش بینی می کند. علاوه بر این، تفاوت دانش آموزان مناطق دو و شش شهر تهران در فراشناخت و استعاره خود و استعاره زندگی معنادار است؛ یعنی وضعیت فراشناخت و استعاره دانش آموزان منطقه شش بهتر از دانش آموزان منطقه دو است.
نتیجه گیری: نتایج این پژوهش، همسو با سایر پژوهش ها، نشان می دهد که خود- نظم بخشی با فراشناخت و استعاره رابطه دارد. پس آموزش مولفه های فراشناختی می تواند در کیفیت استعاره ها وخود- نظم بخشی دانش آموزان تاثیر بگذارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.