گزارش کاربینی در شرکت مخابرات


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گزارش کاربینی در شرکت مخابرات دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کاربینی در شرکت مخابرات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

پروژه کاربینی شرکت مخابرات
کاربینی واحدی است که به تازگی برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی اضافه گردیده است
 پروژه پیش رو شامل ۹ صفحه تکمیل شده از فرم های ارائه شده دانشگاه + ۱۲ صفحه فهرست + مقدمه و فهرست منابع و با فونت استاندارد بی نازنین ۱۲ آماده برای تحویل

 

فهرست مطالب

مقدمه
واحد پشتیبانی فنی مراکز شهری۱
توپولوژی شبکه۲
مراکز ترانزیت۲
ویژگی مراکز ترانزیت۲
Numbering3
ترانک۳
پیش شماره(Prefix)3
تماس های  شهری۳                
تماس های بین شهری۳
تماس های کشوری۴
انواع مراکز از نظر ساختاری۴
مرکز مخابراتی ۴
سالن دستگاه ۵
MDF5
اتاق کابل ۵
PCM5    
مسیر برقراری ارتباط از مشترک تا مرکز۶
فیبر نوری ۶
سخت افزار سوئیچ۶
انواع کارت ها ۷
کارت مشترکین ۹
شبکه های نسل آینده۱۲

مقدمه
انسان از ابتدای خلقت خویش همواره به ارتباط با هم نوع نیاز داشته و این نیاز در گذر سال ها و قرن ها بیشتر شده به صورتی که تبدیل به یک ضرورت انکار پذیر در زندگی انسان ها شده است و همین نیاز باعث شده انسان به دستاوردهای بزرگی مانند پست، تلگراف، تلفن و اینترنت دست یابد و مطمئناً دستاوردهای بهتری نیز در آینده براساس همین نیازها به وجود خواهد آمد و مخابرات سهم عظیمی را در برقراری ارتباط بین انسان ها به عهده دارد، که به تنهایی شامل بخش ها و قسمت های مختلفی می باشد.

  توصیف فرآیند انجام کار   
۱.    1. تشریح جریان فرآیند کار:
امور مشترکین : جهت ثبت نام و خدمات مشترکین به این بخش مراجعه می شود.
شبکه هوایی: بررسی فنی کابل کشی
توزیع :وظیفه اعلام اطلاعات مربوط به مشخصات محل اتصالات خط ها در سالن MDF را بر عهده دارد.
MDF(Main Distribution Frame): ارتباط بین مشترک و سالن دستگاه می باشد در این سالن خطوط تلفن بین مشترکین توزیع  می شود.
سالن دستگاه : دستگاه های شماره تلفن ها در آنجا نصب می باشد.(عملیات اصلی سوئیچینگ خطوط تلفن انجام می گیرد).
شبکه کابل : وظیفه نگهداری کابل های زیر زمینی و تعمیر و ایجاد کابل های جدید و همچنین نصب مفصل (اتصال دو قسمت کابل به هم) می باشد.
بخش ۱۱۸: اطلاعاتی از شماره تلفن های مشترکین به ما می دهد .
بخش ۱۱۷: اعلام خرابی خطوط مشترکین به شبکه هوایی می باشد
۲.    2. ماشین‌آلات و دستگاه‌ها و ابزارها:
۳.    ترمینال ها: که وسیله تبادل اطلاعات به سیگنال های الکتریکی و بالعکس هستند. از ترمینال ها همچنین یک سری پالس های کنترلی ناشی می شوند که بیان کنند? مبدا و مقصد و نوع درخواست هستند.
خطوط انتقال: مسیر حرکت و محیط جریان اطلاعات را در یک شبکه ارتباطی ایجاد می کنند. خطوط انتقال برای حمل اطلاعات و سیگنال هیا کنترل بین ترمینال ها و مراکز سویچینگ و بین مراکز بکار می روند. محیط انتقال ممکن است خط فیزیکی، مثل سیم های تلفن، کابل کواکسیال و فایرابتیک و یا کانال های بی سیم، مانند کانال های مایکرویو، ماهواره و غیره باشد.
۳. دستگاه های سوئیچ: تجهیزاتی هستند که امکان تبادل اطلاعات مختلف بین مبدا و مقصد را در یک مرکز سوئیچینگ فراهم می کنند.
 مرکز تلفن شهری (LX) : در هر شهر برای برقراری ارتباط مشترکین تلفن ، یا چند مرکز تلفن (با توجه به وسعت و تراکم شهر) دایر می شود. این مراکز خطوط تلفن را مستقیما از طریق کابل مسی یا بی سیم (به علت محدودیت کابل کشی ) به سمت محل مشترک هدایت می کنند.
مراکز محلی کم ظرفیت (TX)  : در شهر های کوچک یا روستاهایی که با مراکز مخابرات شهری فاصله بیشتری دارند(ظرفیت این مراکز ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ مشترک خواهد بود)
مراکز راه دور اولیه (PC): برقراری ارتباطات راه دور مشترکین مراکز شهری و محلی نیازمند ارتباط با یک مرکز دور است . همه مراکز تلفن شهری و محلی کم ظرفیت برای ارتباط راه دور باید به مراکز راه دور ارتباط داشته باشند . (استفاده از کابل های فیبر نوری )
مراکز راه دور اولیه (SC):  بر اساس نیاز مراکز راه دور به وجود آمده اند که به دو مرکز راه دور محلی (PC) و مراکز راه دور منطقه ای SC تقسیم می شوند . در مراکز راه دور منطقه ای چند مر کز راه دور محلی به هم متصل می شوند.
مراکز سوئیچ موبایل (Msc (Mobile Sitching Center

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM-  Customer Relationship Management):  فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌رود.

۴.    3. محصولات تولید شده (کالا یا خدمات) و نحوه ارایه خدمات پس از تولید و تحویل:
۵.    برخی خدماتی که شرکت مخابرات ارائه می دهد
خدمات تلفن ثابت از قبیل:
 دریافت ریز مکالمات ، صدور قبض المثنی دوره ، قطع و وصل تلفن،  تعویض شماره ، تغییر مکان، بستن و باز کردن صفر دوم
قطع و وصل سرویس ویژه ، کشف مزاحم ، اعلام خرابی تلفن ، دریافت رمز ۱۸۱۸ ، ریز مکالمات سرویس هوشمند ،
 اصلاح نشانی ، فروش تلفن ثابت ، پیگیری خرید تلفن ثابت ، راهنمای تلفن ۱۱۸ و…
ارائه خدمات اینترنت پر سرعت ADSL و خدمات تلفن همراه (همراه اول)
۶.     IPTV یا Internet Protocol Television، یک فن‌آوری برای پخش برنامه‌های تلویزیونی بر بستر شبکه‌ کامپیوتری است
۷.   
۸.    4. نحوه کنترل کیفیت انجام فعالیت‌ها:
کلیه امور مربوط به کنترل و نگهداری سخت افزاری و نرم افزاری در سالن دستگاه به صورت شبانه روزی و مداوم توسط کادر مجرب در سه شیفت کاری صورت می پذرید  .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.